دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

مزایا و معایب عمل ساسی بای پس معده

مزایا

بعد از خوردن غذا و خوراکی ها مقدار زیادی از آن بعد از مدت کوتاهی مستقیما وارد بخش انتهای روده کوچک، روده بزرگ و سپس مقعد شده و دفع میشود. بنابراین کالری آن دریافت نمیشود و دیگر از چاقی خبری نیست. به دلیل دستکاری نشدن بخش انتهایی معده و دوازدهه، جذب ویتامین ها و مواد معدنی به خوبی انجام میگیرد و شخص بیمار سوء تغذیه را تجربه نمیکند. به راحتی باعث درمان دیابت و فشار خون بالا میشود. در واقع عمل جراحی ساسی بای پس علاوه بر این که یک عمل لاغری است، جزء عمل های متابولیک هم دسته بندی میشود. کسانی که پیش از این عمل ناموفق اسلیو معده داشته اند، میتوانند از عمل ساسی بای پس سود ببرند.

معایب

هر عمل جراحی عوارضی به دنبال دارد و در این خصوص عمل ساسی بای پس هم میتواند اینگونه باشد. اما خوشبختانه عوارض عمل ساسی بای پس معده بسیار کم و در حد ۲ تا ۳ درصد است. که البته با وجود یک متخصص جراح لاغری خوب و رعایت تمام توصیه های ضروری شامل عایت رژیم غذایی و ورزش منظم شما هیچکدام از این عوارض را تجربه نخواهید کرد. با این حال اگر شرایط ذکر شده را رعایت نکنید ممکن است برخی از بیماران برخی از عوارض زیر را تجربه کنند یا نکنند:

·         تنگ شدن معده

·         وارد شدن آمبولی به ریه ها

·         در موارد محدود خونریزی جزئی در محل دوخت و بخیه معده یا روده

·         بروز زخم جزئی در اطراف ناحیه دوخته شده که با دارو به راحتی درمان میشود

·         نشت مواد غذایی از محل بخیه ها که البته بهترین جراح لاغری حتما برای پیشگیری از این اتفاق بارها موضع را از بابت نشت چک میکند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۳:۴۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)