دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

ویژگی های متخصص ارتودنسی

مهارت‌های ارتباطی خوبی با مراجعه کنندگان دارد

شاید این ویژگی برای سؤال ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد،کمی عجیب باشد اما در عمل کاملاً مهم و اساسی است. یک متخصص ارتودنسی باید مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد. او باید تلاش کند تا با صمیمی بودن و صحبت کردن، بیماران را در آرامش قرار دهد. هرگونه دست‌کاری روی دندان‌ها یا فک در بیشتر افراد ترس ایجاد می‌کند. متخصص ارتودنسی باید در هنگام برخورد با بیماران همدلی نشان دهد تا فضای آرام ایجاد شود.

استفاده از تکنولوژی و متد های به روز

یک متخصص ارتودنسی همواره باید دانش خود را به روز نگه دارد تا بتواند از متد های روز دنیا در درمان بیماران بهره جوید. علاوه بر دانش و مهارت، بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته نیز یکی از ویژگی های متخصص ارتودنسی است. وی باید امکانات لازم برای راحتی و آسایش هرچه بیشتر بیمار فراهم کند.

به جزئیات توجه می‌کند

درمان ارتودنسی با سایر فرآیندهای معمول دندان مانند کشیدن و پر کردن دندان متفاوت است. ارتودنتیست‌ها باید هنگام نصب براکت یا دندان مصنوعی بسیار دقیق باشند. این موارد باید کاملاً مناسب باشند تا دندان‌ها به‌طور مؤثر و صحیح‌ترمیم شوند. به دنبال پزشکی باشید که شخصیت و کارش به‌خودی‌خود پاسخ سؤال متخصص ارتودنسی کیست، باشد و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد.

خلاقیت داشته باشد

در بسیاری از مواقع، روش ارتودنسی موردنیاز ممکن است با روش­های سنتی که قبلاً استفاده‌شده بود، مطابقت نداشته باشد. در پاسخ آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست می­توان به‌راحتی پاسخ داد: خیر، خلاقیت برای یک ارتودنتیست مهم­تر از یک دندان‌پزشک معمولی است.

یک متخصص ارتودنسی در کرج برای استفاده از گزینه‌های متناسب با موارد خاص باید از خلاقیت استفاده کند. متخصص ارتودنسی که فاقد خلاقیت است، درصورتی‌که راه‌حل‌های درمان مؤثری را ارائه ندهد، ممکن است نتواند فرآیند درمان شما را کامل کند.

قابل‌ اعتماد باشد

یک متخصص ارتودنسی باید با بیمار شفاف و صادق باشد. او باید مایل باشد تمام جزئیات مربوط به تشخیص و درمان توصیه‌شده را ارائه دهد. این بسیار مهم است زیرابه از بین بردن تمام اضطراب بیمار و ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند.

نظرات مشتری

در پاسخ سؤال ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد باید به بررسی نظرات بیمارانش بپردازید. بررسی آنلاین متخصص و یکی از روش­های دقیق ارزیابی عملکرد هر ارائه‌دهنده خدمات است. در اکثر موارد ، تهیه یک متخصص ارتودنسی که دارای بررسی‌هایی باشد که درجه عالی را نشان می‌دهند ، دشوار است. شما باید نظرات داده‌شده را تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر بیشتر افراد نشان دهند که از خدمات متخصص ارتودنسی راضی بوده‌اند ، انتظار شما نیز برآورده خواهد شد. بااین‌حال ، اگر بیشتر بررسی‌ها منفی باشد ، این‌یک هشدار واضح است که ناامید خواهید شد.

علاقه به کار آن‌ها

بهترین متخصص ارتودنسی علاقه وافری به کار خواهد داشت. او اشتیاق و نگرانی واقعی را برای همه بیماران نشان خواهد داد. یک ارتودنتیست پرشور، مشتاق انجام کارهای بیش از درمان اساسی خواهد بود. آن‌ها داوطلبانه پیگیری منظم بیماران را انجام می‌دهند تا از پیشرفت آن‌ها آگاه شوند. به دنبال یک متخصص ارتودنسی باشید که علاقه‌اش جلب رضایت مشتری باشد و نه پول.

قبل از اینکه با یک متخصص ارتودنسی وقت بگیرید ، تحقیقات گسترده­ای را انجام دهید و دریابید که آیا آن‌ها دارای ویژگی‌های فوق هستند. این کار خطر ناامید شدن را کاهش می‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۹:۲۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی

ارتودنسی به منظور زیبایی امروزه تقاضای بسیاری پیدا کرده است.از آنجایی که بسیاری از افرادی که تصمیم به ارتودنسی دارند هدفشان تنها  “زیبایی” است، در این مقاله از دندانه ما در این باره  صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی در این زمینه و موارد مرتبط در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

تاثیر درمان ارتودنسی بر زیبایی نیمه پایینی صورت

ارتودنسی دندان می تواند قسمت های پایینی صورت را کاملا تحت تاثیر قرار دهد:

·         فرم لب و ارتفاع بینی تا چانه را اصلاح کند

·         لبخند زیبا بیافریند

·         صورت گرد را کشیده کند

·         از کشیده گی زیاد صورت بکاهد

·         لب های بیرون زده را خوش فرم و کمی به سمت داخل متمایل کند

·         لب های باریک را برجسته کند

ارتودنسی به منظور زیبایی لبخند

یک لبخند زیبا برای همه ما دارای اهمیت بسیاری است. در گذشته بسیاری از بزرگسالان از داشتن براکت های ارتودنسی روی دندان هایشان خجالت می کشیدند. یا نمی خواستند برای زیبایی لبخند خود هزینه ای کنند. یا  نمی توانستند زمانی را برای این کار صرف کنند. در اینجا بهترین متخصص ارتودنسی به پاسخ به سوالات رایج و ترس بی مورد از ارتودنسی به منظور زیبایی پرداخته است.

آیا ارتودنسی برای من خیلی دیر نشده است؟

اگر دندان های شما فقط نامرتب هستند. یا اینکه شما قصد دارید آنها را مرتب کنید و طرح لبخند خود را اصلاح کنید. درمان ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد تا به خواسته خود برسید. واقعیت این است که یک نفر از هر پنج بیمار ارتودنسی یک فرد بزرگسال است. در درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی برای بیماران بزرگسال با لثه های سالم وجود ندارد. درمان ارتودنسی به شما اجازه می دهد تا شما یک  لبخند زیبا را که در تمام طول مدت عمر به آن می اندیشید برایتان به ارمغان بیاورد. من قبلا درمان ارتودنسی انجام داده ام اما دندان هایم دوباره کمی حرکت کرده اند اهمیت حفظ پس از اتمام دوره ارتودنسی جنبه کلیدی دارد. اگر بیماران  درک کنند که چرا نگهدارنده ثابت و نگهدارنده های متحرک برای درمان ارتودنسی تولید شده اند آنها نگهدارنده متحرک را به عنوان نیاز بعد از پایان دوره استفاده خواهند کرد. علاوه بر آن بیماران پس از پایان دوره ارتودنسی باید برای نظارت به حفظ و نگهداری ارتودنسی فراخوان شوند. به احتمال زیاد این جلسات ویزیت انگیزه ای برای استفاده بعدی از دستگاه ارتودنسی متحرک خواهد شد. زیرا برای بسیاری از آنها نیاز به درک حفظ ارتودنسی پس از پایان کار به عنوان یک حمایت از سرمایه گذاری خود است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

آیا با وجود براکت های ارتودنسی تمیز کردن دندان دشوار تر نمی شود؟

” البته بهداشت دهان و دندان پس از ارتودنسی به توجه بیشتری نسبت به قبل  نیاز دارد. اما این مورد می تواند به وسیله ابزارهای مناسبی مانند:

·         مسواک برقی

·         شستشو با فلوراید

·         استفاده از نخ دندان

·         به خوبی کنترل شود.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در کرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۳:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

10 دلیل برای درمان ارتودنسی به منظور سلامت

برای بسیاری از ما ارتودنسی دندان می تواند علاوه بر زیبایی به عنوان یک حرکت صعودی آشکار به درمان باشد. یعنی علاوه بر ارتودنسی به منظور زیبایی ، ارتودنسی به منظور سلامتی نیز برای بسیاری از ما حائز اهمیت است. در  این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ده دلیل علاوه بر زیبایی برای انجام درمان ارتودنسی برای شما عنوان می کنیم و از مزایای این درمان به منظور سلامت برایتان می گوییم. برای جلوگیری از رویش نابجای دندان های فرزندتان به وسیله اشعه ایکس شما می توانید از رویش نابجای دندان های فرزندتان در موقعیت ناصحیح جلوگیری کنید و به وسیله ارتودنسی زود هنگام دندان ها را برای هدایت به موقعیت مناسب خود سوق دهید. برای اصلاح تراکم، حتی مسائل جزئی ازدحام و روی هم افتادگی دندان های فرزند شما را در ابتدای دوران کودکی بسیار راحت تر می توان با ارتودنسی نامرئی زود هنگام حل کرد.

برای محافظت از دندان ها و لثه

برای اصلاح اوربایت و یا کراس بایت

برای جلوگیری از درد فک

برای جلوگیری از تنفس یا مشکلات بلع ، دندان های منحرف می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خروپف و اختلالات جدی تر خواب مانند آپنه خواب شود. برای اصلاح بیش از حد فاصله دندانی، فاصله بیش از حد طبیعی دندان ممکن است باعث بروز صدماتی به دندان های دیگر شود.

سایر مقالات ... بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

برای اصلاح اثرات انگشت و یا مکیدن انگشت شست

 برای جلوگیری از بیماری های قلبی، بهداشت ضعیف دندان های با تراکم زیاد می تواند باعث تجمع تارتار در لثه شود که منجر به رشد باکتری های مضر بشود و ممکن است وارد گردش خون شوند و سبب بیماری های قلبی عروقی گردند. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، دشواری دسترسی به تمام نقاط دندان ممکن است باعث جا گذاشتن برخی از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراین بسیاری از نقاط مستعد دچار پوسیدگی خواهند شد.

منبع: متخصص ارتودنسی در کرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۰:۲۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

شباهت ها و تفاوت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر

ارتودنسی دیمون: در این روش از براکت هایی استفاده می شود که قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی را دارند. در این روش نیازی به استفاده از کش و یا نگهدارنده در اطراف براکت ها نیست و به این ترتیب نظافت این نوع براکت ها را می توان کار راحتی دانست. چرا که در روش های سنتی استفاده از کش ها در اطراف براکت ها باعث تجمع میکروارگانیسم ها می شد و به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان را با مشکل رو به رو می کرد. از ویژگی های این روش می توان به طول درمان کوتاه، هزینه پایین نسبت به ارتودنسی ثابت، راحتی استفاده، سهولت رعایت بهداشت دهان و دندان و ... اشاره کرد.

ارتودنسی با لیزر:  ارتودنسی با لیزر یکی از روش هایی است که به کمک آن می توان میزان درد، التهاب لثه و خونریزی را کاهش داد. در واقع لیزر مورد استفاده در این حوزه نور متمرکز و پر انرژی را از خود ساطع می کند و به این ترتیب می تواند باعث برش لثه و یا از بین بردن بافت های لثه شود. البته این لیزر دو نوع می باشد و برخی برای برش استخوان ها و برخی دیگر برای برش بافت های نرم مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی

شباهت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر

اولین نکته ای که در رابطه با شباهت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر می توان ذکر کرد نوع درمان در هر دو روش می باشد. در هر دو روش هدف از درمان اصلاح دندان ها و از بین بردن ناهنجاری های موجود در دندان ها می باشد. مورد دیگری که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد طول دوره درمان می باشد. در هر دو روش ذکر شده طول دوره درمان نسبت به روش های سنتی کوتاه تر می باشد.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی در غرب تهران

تفاوت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر

در رابطه با تفاوت های ارتودنسی بزرگسالان دیمون و ارتودنسی با لیزر باید به این نکته اشاره کرد که ارتودنسی با لیزر بدون هیچ گونه درد و خونریزی انجام می شود. اما در ارتودنسی دیمون ممکن است شاهد درد، التهاب لثه و مشکلات این چنینی بود. موضوع دیگری که در رابطه با تفاوت های ارتودنسی دیمون و ارتودنسی با لیزر می توان ذکر کرد هزینه ی انجام هر یک از این موارد می باشد. با توجه به این که در درمان های مربوط به دندانپزشکی یکی از موضوعات مهم برای بیماران موضوع هزینه ها می باشد باید بگوییم هزینه ارتودنسی با دیمون کمتر از ارتودنسی با لیزر می باشد.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۲:۲۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

معرفی روش های از بین بردن فاصله دندان ها

فاصله ی بین دندان ها یکی از مشکلات مربوط به دندان ها می باشد که می تواند تاثیر ناخوشایندی در زیبایی شما داشته باشد. از بین بردن این فاصله نه تنها باعث بهبود وضعیت زیبایی شما خواهد شد بلکه می تواند عملکرد دهان و دندان شما را نیز بهبود ببخشد. در ادامه با بهترین دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

چه روش هایی برای از بین بردن فاصله دندان ها وجود دارد؟

ارتودنسی دندان

در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها، ارتودنسی دندان می تواند به عنوان بهترین و رایج ترین روش معرفی شود. استفاده از این روش برای درمان فاصله بین دندان ها می تواند بین 6 تا 24 ماه به طول بینجامد اما نکته ای که وجود دارد این است که بعد از این مدت دندان ها در جای اصلی خود ثابت می شوند و می توانید برای همیشه از شر این مشکل نجات پیدا کنید. به عبارت دیگر این روش به عنوان روشی دائمی شناخته می شود.

کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی دیگر از روش های از بین بردن فاصله بین دندان ها می باشد. از این روش در مواقعی که فاصله بین دندان ها بیشتر باشد و یا این که شخص بخواهد در مدت زمان کمتری به نتیجه ی دلخواه خود برسد می توان استفاده کرد. در این روش بعد از چند ساعت که کامپوزیت ها توسط دندانپزشک ترمیمی خوب بر روی دندان های شما قرار می گیرند می توانید زیبایی دندان ها را به دست آورید. این روش به عنوان یکی از کم هزینه ترین روش ها شناخته می شود.

لمینت

لمینت ها نوعی لایه نازک می باشند که برای از بین بردن فاصله دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای این کار لازم است سطح دندان ها صیقل داده شود تا به این ترتیب لمینت دندان به خوبی بر روی دندان ها بچسبند.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در این روش از دو نوع ثابت و متحرک می توان استفاده کرد. البته در بین روش های از بین بردن فاصله دندان ها این روش را می توان روشی پر هزینه دانست اما کارایی آن به گونه ای است که بیشتر افراد با وجود قیمت بالای آن ترجیح می دهند باز هم از این روش استفاده کنند.

دندان های مصنوعی

اگر میزان فاصله دندان ها بسیار زیاد باشد و فضای بین دندان ها به اندازه چند دندان خالی مانده باشد می توان از این روش استفاده کرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۵:۲۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تخصص ارتودنسی چیست؟

ارتودنتیست متخصص دندانپزشکی است که به تشخیص و درمان بی نظمی‌های دهان می‌پردازد. هدف از درمان‌های ارتودنسی بهبود نحوه عملکرد دندان‌ها، فک‌ها و همچنین لبخند یا ظاهر فرد است. دندان‌های کج یا نامرتب را صاف و مشکلات بایت‌ها را برطرف می‌کنند تا مطمئن ‌شوند که فک‌ها به درستی در یک راستا قرار دارند.

یک متخصص ارتودنسی پس از گذراندن مدرک عمومی دندانپزشکی، ۳ سال آموزش تخصصی اضافی را در دانشگاه تکمیل می‌کند.

ارتودنتیست‌ها گاهی اوقات به عنوان بخشی از یک تیم به همراه دندانپزشکان و جراحان فک و صورت برای بهبود سلامت دهان و رفع مشکلات فک همکاری می‌کنند.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

دندانپزشک عمومی مانند پزشک عمومی خانواده است. آنها متخصصان بهداشتی بسیار ماهری هستند که می‌توانند شرایط نامناسبی که روی دندان، دهان و لثه شما تأثیر می‌گذارد، تشخیص داده و درمان کنند.

ارتودنتیست‌ها دندانپزشکانی هستند که آموزش‌های تکمیلی در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، زیست شناسی و بیومکانیک دارند. آنها در تمام گزینه‌ها و فناوری‌های درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند. برای مثال، متخصص ارتودنسی می‌تواند دندان‌ها و فک‌های در حال رشد کودک شما را بررسی کند.

چه زمانی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنم؟

بررسی اولیه برای ارتودنسی ثابت همیشه ایده خوبی است. متخصصان ارتودنسی به کودکان ۷ تا ۱۰ ساله توصیه می‌کنند برای بررسی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. متخصصین ارتودنسی کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که دندان‌هایشان کج است یا فک‌هایشان به درستی تراز نشده درمان می‌کنند. اغلب مشکلات بایت، ناشی از منطبق نشدن دندان‌های بالا و پایین با ارتودنسی درمان می‌شود.

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟

علائمی که نشان می‌دهد شما یا فرزندتان می‌توانید از مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج و تهران بهره مند شوید عبارتند از:

مشکل یا درد با گاز گرفتن یا جویدن

مشکلات تنفس از راه دهان یا خروپف

مشکلات گفتاری

از دست دادن زودرس دندان‌های شیری به دلیل پوسیدگی یا ضربه

مکیدن شست

متخصص ارتودنسی چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

متخصص ارتودنسی می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را در موارد زیر بهبود بخشد:

دندان‌هایی که هنگام گاز گرفتن یا لبخند زدن به درستی به هم نمی رسند.

دندان‌های کج، ناهموار، بیرون زده یا شلوغ

آندربایت یا اوربایت

فک‌ها و دندان‌هایی که نسبت به بقیه قسمت‌های صورت نامتناسب هستند.

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌ها و اصلاح بایت می‌تواند ۱۸ ماه یا بیشتر طول بکشد. زیرا باید دندان‌ها به تدریج به سمت تراز صحیح حرکت کنند.

رایج ترین درمان ارتودنسی که معمولاً در نوجوانان انجام می‌شود، صاف کردن یا تراز کردن دندان‌هاست. ارتودنتیست شما بریس‌های فلزی یا ترازهای شفاف را به دندان‌ها می‌چسباند. ممکن است وسایل دیگری مانند صفحات انبساط، مهاربندها یا فنرهای تصحیح کننده گاز گرفتن نیز بر روی دندان‌ها نصب شود.

بزرگسالان ترجیح می‌دهند از بریس‌های لینگوال استفاده کنند که در داخل دندان‌ها نصب می‌شوند. برخی از افراد نیز برای بستن شکاف وسیع بین دندان‌های خود یا بهبود ظاهر لبخند خود به ارتودنتیست مراجعه می‌کنند.

منبع: متخصص ارتودنسی در سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۶:۴۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

پودر کلر و قرص کلر

کلسیم هیپوکلریت یا پودر کلر یک ترکیب معدنی با فرمول Ca(ClO)2 است. این ماده اصلی فعال محصولات تجاری با نام پودر سفید کننده، پودر کلر یا آهک کلر شده است که برای تصفیه آب به عنوان سفید کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از بهترین موادی شناخته شده است که برای ضدعفونی کردن استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب نسبتا پایدار است و نسبت به سدیم هیپوکلریت (سفید کننده مایع)، کلر بیشتری در دسترس دارد و بیشتر خرید پودر کلر رایج است. این ماده یک جامد سفید است در حالی که نمونه‌های تجاری آن زرد رنگ به نظر می‌رسد. کلسیم هیپوکلریک به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب بوی کلر به ویژه‌ای دارد و در آب سخت محلول نیست و در آب نرم تا مقدار متوسطی حل می‌شود.ای ماده معمولا به دو شکل زیر یافت می‌شود :

·         خشک (بی آب)

·         تر (آب رسان)

از دیگر نام‌های این ماده می‌توان به نمک کلسیم هیپوکلروز اسید، پودر بلیچینگ (سفیدکننده)، کلسیم اکسی کلرید و آهک کلرید اشاره کرد.

خواص فیزیکی و شیمیایی پودر کلر

در این قسمت به بیان برخی از خواص شیمیایی و فیزیکی کلسیم هیپوکلریت یا همان پودر کلر می‌پردازیم:

7778-54-3       CAS number

Ca(ClO)2         فرمول شیمیایی

142.98 گرم بر مول           جرم مولی

پودر سفید خاکستری          ظاهر

بو کلر شدید         بو

2.35 گرم برسانتی‌متر مکعب چگالی

100 درجه سانتی گراد(212 درجه فارنهایت)     نقطه ذوب

21 گرم بر  100میلی‌لیتر (دردمای 25 درجه سلسیوس)   حلالیت در آب

در الکل واکنش نشان می‌دهد حلالیت

175 درجه سانتی گراد(347 درجه فارنهایت)     نقطه جوش

قرص کلر چیست

قرص کلر در واقع همان همان کلسیم هیپو کلرات است با همان خواص و همان مصارف فقط برای عرضه و استفاده راحت تر برای تصفیه اماکنی از جمله از استخرها به جای پودر به صورت قرص استفاده می‌شود.

واکنش های پودر کلر

واکنش پودر کلر در آب از نوع واکنش‌های گرماده است و احتمال آتش گرفتن این ماده هنگام واکنش دادن آن با  موادی از جمله مواد و ترکیبات آلی و یا روغن‌ها وجود دارد. این ماده قابل اشتعال نیست اما می‌تواند به عنوان یک اکسنده برای مواد قابل آتش سوزی استفاده شود به‌طوری که حتی می‌تواند با موادی آلی همچون آمونیاک، سولفیدهای آلی و آمین‌ها واکنش انفجاری دهد. پودر کلر به دلیل دارا بودن کلسیم باعث افزایش میزان سختی آب می‌شود و دارای مقدار حدودی %65 الی %70 کلر می‌باشد.

 

پودر کلر هر دو خاصیت کاهش اسیدیته‌ای و اکسیودو را نشان می‌دهد. این یک پایگاه نسبتا قوی می‌باشد. محلول این ماده یک محلول کاملا اساسی است زیرا قسمت آنیونی آن می‌تواند پروتون را از یک مولکول آب قبول کندو آنیون هیدوکسیل را در محلول قرار دهد. این اساسی بودن به دلیل تمایل آنیون هیپوکلریت در پذیرش پروتون برای تبدیل شدن به اسید هیپوکلروز، یک اسید ضعیف است (واکنش‌ها در جهتی پیش می‌روند که اسیدها یا بازهای ضعیف تولید کنند).

ClO– + H2O → HClO + OH–

آنیون هیپوکلریت همچنین یک ماده اکسنده قوی است که حاوی اتم کلر در ظرفیت 1 است که در شرایط اسیدی با کاهش گونه‌های کلرید واکنش نشان می‌دهد (Cl– در اینجا عنصر کاهنده است) در اسید هیدوکلریک موجود است کلسیم کلرید، آب و کلر گازی. واکنش کلی به صورت زیر است:

Ca(ClO)2 + 4HCl → CaCl2 + 2Cl2 + 2H2O

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۲:۱۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

سوکرالوز (Sucralose)

سوکرالوز تنها شیرین کننده بدون کالری است که از شکر مشتق می شود و 600 بار از شکر شیرین تر است. جایگزینی 3 مولکول کلر سبب می گردد که سوکرالوز همانند شکر قابل شکستن و متابولیزه شدن نباشد، بنابراین بدون تغییر و به سرعت از بدن عبور کرده و ماده ای خنثی (inert) و safe در نظر گرفته می شود.

سوکرالوز در سال 1976 توسط شرکت Tate & Lyle کشف شد و در سال 1998 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA تایید شد و در حال حاضر در 80 کشور شامل آمریکا ، کانادا و استرالیا برای مواد غذایی جامد و نوشیدنی ها مورد استفاده می باشد.

این ماده به راحتی در آب حل شده و به علت پایداری مناسب بخوبی در پخت و پز قابل استفاده می باشد.

سازمانهایی که سوکرالوز توسط آنها مورد تایید قرار گرفته است:

1- سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 1998 (FDA)

2- JECFA (joint  FAO&WHO expert committee on food additives) در سال 1999

3- کمیته علمی غذای اروپا در سال 2000 (SCF)

4- سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA)

فواید سوکرالوز :

طعم سوکرالوز که کاملا”شبیه شکر است و مقاومت عالی آن موجب برتری این شیرین کننده از سایر شیرین کننده ها شده است و جایگزین شکر در شیرینی جات و دسر ها می باشد.

سوکرالوز طعمی شیرین دارد و شیرینی آن در دهان باقی می ماند و هیچ طعم ناخوشایندی در دهان ایجاد نمی کند.

سوکرالوز در بدن انرژی تولید نمی کند به دلیل اینکه مانند ساکارز شکسته نمی شود و به سرعت از میان بدن بدون تغییر عبور می کند .

سوکرالوز به طور وسیعی در بیش از 100 تحقیق در مدت 20 سال  مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که کاملا سالم و بی خطر است و تا کنون هیچ گونه گزارشی مستند از عوارض نامطلوب همچون پوسیدگی دندان ، افزایش قند در افراد دیابتی ،تغییرات ژنتیکی،سرطان ،مشکلات ایمونولوژیک،اختلال در سیستم اعصاب مرکزی و محیطی و نیز نقص جنین از این ماده منتشر نشده است.

این شیرین کننده برای کل اقشار جامعه  شامل زنان باردار, مادران شیرده و کودکان در کل سنین قابل استفاده می باشد.

سوکرالوز برای افرادی که می خواهند میزان جذب کالری را در بدن خود کاهش دهند مفید می باشد.

سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده در مکمل های غذایی ,مواد دارویی , ویتامین ها و مکمل های معدنی و دارویی قابل استفاده می باشد.

از دیگر فواید سوکرالوز اینست که موجب تخریب دندانها نمی شود و دوست دندانهاست چون باکتریهای دهان آنرا به عنوان یک منبع غذایی نمی شناسد بنابراین موجب پوسیدگی دندانها نمی شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۸:۱۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

اهمیت استفاده از کلر در استخر

استفاده از کلر در استخر باعث ضدعفونی کردن استخر می شود و باکتریها و آلودگی های آب را از بین می برد. البته لوازم استخر دیگری نیز جهت نظافت استخر و ضدعفونی کردن استخر از جمله پمپ استخر،فیلتر استخر، جارو استخر و سایر تجهیزات استخر در جهت ضدعفونی کردن استخر موثر می باشد. استفاده از کلر استخر در کنار مزایایی که دارد،در صورت استفاده بیش از حدمعایبی را نیز دارد. معمولا می دانیم که کلر بیش از حد در آب استخر، می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در استخر شود. همچنین پوست را تحریک کرده و باعث قرمزی چشم می شود. اما اگر بدانید ، قرمزی چشم و تحریک پوست به دلیل کلر موجود در آب نیست، باور می کنید؟ در واقع کلر استخر یک ماده شیمیایی است که نقش مهمی در بهداشت استخر شنا دارد و در صورت استفاده صحیح از آن کاملا بی خطر است. اما چرا استخر به کلر نیاز دارد؟ اهمیت کلر در استخر چیست؟

کلر چگونه استخر را تمیز نگه می دارد؟

استخرهای شنا برای ضد عفونی کردن و ایمن بودن در آن به کلر استخر نیاز دارند. کلر با جلوگیری از رشد جلبکها به تمیز نگهداشتن آب کمک می کند و با حمله و خنثی سازی باکتری ها و میکرو ارگانیسم های مضر، آب استخر را ایمن و تمیز نگه می دارد. ترکیب کلر در آب بر اثر یک اتفاق شیمیایی ساده می باشد. هنگامی که کلر را به آب استخر اضافه می کنید، کلر به دو مولکول حیاتی اسیدهیپوکلروز و یون هیپوکلریت تجزیه می شود. این دو ماده با حمله به دیواره سلول های میکروارگانیسم، باعث از بین رفتن میکروارگانیسمها می شوند. اسید هیپوکلروز بسیار سریع و تنها در عرض چند ثانیه می تواند یک موجود زنده را اکسید کند. در حالی که یون هیپوکلریت برای انجام این کار به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو ماده شیمیایی برای استخر شما حیاتی می باشد.

اهمیت شیمی آب استخر در بهداشت آن

حفظ اعتدال شیمیایی آب استخر و میزان درست کلر و حفظ آن، تنها راه برای تمیز نگه داشتن آب استخر می باشد. مهمترین عامل در ایمنی آب استخر میزان ph آب استخر می باشد. ph آب استخر باید بین 7.2 تا 7.8 باشد، زیرا بدن انسان میتواند سطح ph تا 7.4 را تحمل کند. زیرا در این سطح ph پوست، چشم، تنفس دچار مشکل نمی شود. همچنین این ph برای کلر نیز ایده آل است. اگر ph آب استخر خیلی زیاد باشد، اسید هیپوکلروز کافی وجود نخواهد داشت. در نتیجه تمیز کردن استخر به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. دومین عامل مهم در ایمنی آب استخر، میزان کلر آزاد می باشد. استخرهای شنا برای تمیز ماندن به کلر در سطح مناسب نیاز دارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میزان مناسب سطح کلر آزاد برای استخر را ppm 1-3 و برای جکوزی و وان آب گرم 4-2 ppm توصیه می کند. باید حداقل در هفته 2 الی 3 مرتبه کلر استخر و ph آب استخر را بررسی نمایید و در صورت لزوم تنظیم کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۲:۱۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

شیرین کننده مصنوعی چه کاربردی دارد؟

شیرین کننده مصنوعی جایگزین قند طبیعی است که شیرینی آن چندین برابر بیشتر از شکر احساس می‌شود. کالری کمتر این نوع شیرین کننده‌های مصنوعی باعث شده تا بتوان از آن در غذاهای فرآوری شده همچون لبنیات، آب‌نبات‌ها، نوشابه، مربا و سایر محصولات استفاده کرد.

شیرین کننده‌های مصنوعی همیشه مخالفان و موافقان زیادی داشته‌اند. برخی متخصصان معتقدند این نوع قند مصنوعی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان، قند خون و آسیب به سلامت روده می‌شود. از طرفی تعدادی دیگر از مقامات بهداشتی مصرف شیرین کننده مصنوعی را بی‌خطر می‌دانند و آن را جایگزین مناسبی برای پایین آمدن قند خون یا کاهش وزن توصیه می‌کنند.

نحوه عملکرد شیرین کننده مصنوعی

سطح زبان پوشیده از جوانه‌های چشایی است که دارای چندین گیرنده مختلف هستند تا بتوانند طعم‌های متفاوت را تشخیص دهند. گیرنده‌های چشایی پس از خوردن غذا با مولکول آن مواجه خواهند شد. برقراری ارتباط بین گیرنده چشایی زبان و مولکول غذا باعث ارسال سیگنالی به مغز برای شناسایی طعم‌ها می‌شود.

مولکول شیرین کننده مصنوعی بسیار مشابه مولکول قند ساخته شده تا گیرنده چشایی بتواند سیگنال طعم شیرین را برای مغز بفرستد. اما ترکیبات شیرین کننده‌های مصنوعی بسیار متفاوت بوده و بدن نمی‌تواند از آن‌ها کالری تجزیه کند، به‌همین دلیل این نوع قندهای جایگزین به شیرین کننده بدون کالری شهرت دارند.

خوب است بدانید که شیرین کننده مصنوعی از گذشته مورد توجه افراد دیابتی و دارای اضافه وزن بود. اما جدیدترین تحقیقات نشان‌دهنده برخی عوارض این نوع جایگزین شکر است که ارتباط مستقیم با سلامت بدن دارد.

کاربرد شیرین کننده مصنوعی

بیشترین موارد مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی شامل موارد زیر است:

·         پودینگ

·         محصولات لبنی

·         انواع شیرینی

·         پخت کیک و نان

·         مربا و ژله‌ها

·         آب‌نبات

·         مواد غذایی کنسروی

·         نوشیدنی‌ها

·         انواع نوشابه‌ها

شکر و شیرین کننده‌های قندی علاوه‌بر افزودن طعم شیرین به مواد غذایی باعث حجم‌دهی به آن‌ها می‌شوند. اما شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است نتوانند به خوبی باعث حجم کیک یا نان شوند. یادتان باشد مصرف این نوع قند جایگزین بیش از حد در طول روز مضر خواهد بود و تأثیر سوء می‌گذارد.

کاربرد شیرین کننده مصنوعی در پخت‌وپز بسیار زیاد است. اما قبل از استفاده ابتدا بسته‌بندی و طعم‌دهی آن‌ها را مطالعه کنید. زیرا برخی از شیرین کننده‌های مصنوعی دارای طعم خاصی هستند که می‌تواند بر روی طعم نوشیدنی یا غذاها اثر بگذارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۷:۵۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)