دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

داروهای بعد از عمل اسلیو

داروهای بعد از عمل اسلیو معده،اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار می گیرند، بیماری های مزمن دیگری نیز دارند. به همین دلیل این بیماران ملزم به مصرف دارو هستند. پزشک شما اطمینان حاصل خواهد کرد که در دوران پس از عمل اسلیو، می توانید داروهای خود را برای مدیریت سایر بیماری های مزمن خود ادامه دهید.

سایرمقالات ... ارتباط بین فشار خون بالا و لاغری

جراحی اسلیو معده چه تأثیری بر روی مصرف دارو دارد؟

·         ممکن است انجام جراحی چاقی نحوه جذب داروها را تغییر دهد. علاوه بر این، پس از عمل اسلیو معده با بهبود شرایط جسمانی و بیماری های ناشی از چاقی، پزشک داروهای شما را تغییر خواهد داد.

·         ممکن است پزشک از شما بخواهد که تا چندین هفته پس از عمل اسلیو معده داروهای خود را به اشکال مختلف مانند خرد شده، مایع، جویدنی، زیرزبانی یا تزریقی مصرف کنید. در واقع ممکن است کپسول ها و قرص های بزرگ در بدن شما جذب نشوند.

·         برخی از داروها دارای پوشش روده هستند، یعنی با یک ماده پلیمری پوشانده شده اند که ممکن است پس از جراحی کاهش وزن جذب آن برای بدن دشوار باشد.

·         اینکه یک دارو قابل خرد شدن است یا خیر به فرمولاسیون آن بستگی دارد. خرد کردن داروهای دارای پوشش روده بسیار دشوار است، در حالی که داروهای سریع رهش را می توان به آسانی خرد کرد. در خصوص این که آیا می توانید داروی خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کرده و مصرف کنید، باید با پزشک خود مشورت نمایید.

·         دوز داروی شما ممکن است بعد از جراحی چاقی تغییر کند. به عنوان مثال، ممکن است با بهبود فشار خون، داروی فشار خون خود را تغییر دهید.

·         ممکن است برخی از داروها منجر به افزایش وزن شوند. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا آن دارو هنوز برای شما مناسب است یا باید از داروهای جایگزین استفاده کنید.

سایر مقالات ... هپاتومگالی یا کبد بزرگ

داروهای بعد از عمل اسلیو معده شامل ویتامین و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی برای تنظیم اشتها، سرعت متابولیسم و ذخیره چربی حیاتی هستند. به همین دلیل این مواد مغذی برای سلامتی، کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل برای طولانی مدت مهم هستند. بعد از جراحی کاهش وزن، میزان مصرف غذای فرد در هر وعده کم تر خواهد شد. همچنین ممکن است برخی از گروه های غذایی توسط سیستم گوارشی تحمل نشوند یا جذب ویتامین ها و مواد معدنی در بدن فرد کاهش یابد.

مصرف مادام العمر مکمل های حاوی ویتامین و مواد معدنی برای تمامی افرادی که تحت جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند، ضروری است مگر اینکه جراح اسلیو به شما توصیه دیگری کرده باشد. عدم انجام این کار ممکن است منجر به مشکلات جسمانی حادی شود.

پزشک شما تمامی موارد مربوط به میزان و نحوه مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در دوران پس از جراحی اسلیو معده را با شما در میان خواهد گذاشت. شما باید از هفته سوم پس از جراحی اسلیو معده مصرف ویتامین ها را شروع کنید.

منبع: gymju.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۷:۰۷ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم غذایی کم چربی چیست؟

رژیم غذایی کم چربی یک برنامه غذایی است که میزان چربی مصرفی را بدون توجه به نوع چربی به طور قابل توجهی محدود می کند. کسانی که برنامه غذایی را دنبال می کنند احتمالا به دنبال کاهش وزن، حفظ وزن یا نتایج دیگری مانند بهبود سلامت قلب هستند.

غذاهایی که در رژیم غذایی کم چربی گنجانده می شوند، ممکن است به طور طبیعی کم چرب یا بدون چربی باشند، مانند میوه ها و سبزیجات. این رژیم غذایی همچنین ممکن است شامل غذاهای فرآوری شده ای باشد که برای داشتن چربی کمتر نسبت به همتایان سنتی خود تولید می شوند، مانند شیرینی های کم چرب یا بستنی کم چرب.

سایر مقالات ... رژیم دوکان

کارشناسان چه می گویند

«رژیم‌های غذایی کم‌ چرب برای کاهش وزن در زمانی که کالری‌ها محدود می‌شوند، مؤثر بوده‌اند. با این حال، رژیم های غذایی بسیار کم چرب باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی می شوند. به طور کلی، بهتر است رژیم تثبیت وزن متعادل تری مصرف شود که شامل چربی های تک و غیراشباع برای سلامت کلی و طول عمر شود.»

چربی های اشباع شده

چربی های اشباع شده چربی هایی هستند که در دمای اتاق جامد بوده و با توجه به مقدارشان ناسالم نیستند، اما مقدار زیاد آن ها منجر به بیماری می شود. دستورالعمل های رژیم غذایی ۲۰۲۰-۲۰۲۵ برای آمریکایی ها از وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که مصرف روزانه چربی اشباع شده را به کمتر از ۱۰٪ از کل کالری خود نگه دارید. برای کسی که در یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری مصرف می کند، مصرف مناسب چربی اشباع شده ۲۲ گرم یا کمتر خواهد بود که برابر با ۲۰۰ کالری است.

چربی ترانس

چربی های ترانس همچنین در دمای اتاق جامد هستند. چربی های ترانس می توانند کلسترول LDL را افزایش داده و کلسترول HDL را کاهش دهند و خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش دهند. مصرف توصیه شده چربی های ترانس بسیار کم و رو به صفر است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند کمتر از ۱ درصد کالری روزانه شما از چربی های ترانس تامین شود. برای فردی که روزانه ۲۰۰۰ کالری می خورد، ۲ گرم چربی ترانس برابر ۱۸ کالری است.

سایر مقالات ... رژیم لاغری با آب

چربی اشباع نشده

چربی های اشباع نشده شامل انواع تک و چندگانه غیراشباع هستند که در غذاهای گیاهی و حیوانی مانند آجیل، دانه ها، ماهی، آووکادو و روغن زیتون یافت می شوند. هر دو نوع آن ها در دمای اتاق به صورت مایع باقی می مانند و به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارند، یعنی کاهش سطح کلسترول LDL، چربی های «خوب» محسوب می شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۵۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم کبد چرب

اگر شما هم یک بیمار مبتلا به کبد چرب هستید، باید با دکتر گوارش خود برای تنظیم یک برنامه غذایی مناسب مشورت کنید. از پزشک خود بپرسید که برای کبد چرب چی بخوریم و چی نخوریم؟ او به شما راهنمایی می‌کند که استفاده از چه غذاهایی برای سلامت کبد خوب است و کدام غذاها ضرر دارند. حتی احتمالا شما را برای مراجعه به یک دکتر تغذیه راهنمایی کند. به طور کلی پزشک از شما می‌خواهد که موارد زیر را انجام دهید:

·         غذاهای پر از چربی، شکر و نمک نخورید.

·         از خوردن غذاهای سرخ شده و غذاهای فست‌فودی جلوگیری کنید.

·         با توجه به شرایط بیماری خود از خوردن الکل خودداری کنید.

·         رژیم غذایی متعادل داشته باشید؛ یعنی غذای خود را از همه گروه‌های غذایی گوشت و لوبیا، میوه، شیر و روغن، سبزیجات و غلات انتخاب کنید.

·         آب زیاد بنوشید؛ زیرا علاوه بر بهبود عملکرد کبد، جلوی کم آبی بدن شما را می‌گیرد.

·         غذای حاوی فیبر بخورید تا کبد شما در حد مطلوب کار کند. برنج، سبزیجات، میوه و غلات جزو غذاهای پر فیبر هستند.

با وجود نکات گفته‌شده، رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از انواع رژیم کبد چرب است که برای این بیماران پیشنهاد می‌کنیم. در رژیم مدیترانه‌ای دقیقا همه آنچه که یک بیمار مبتلا به کبد چرب باید بخورد، وجود دارد. یعنی میوه و سبزیجات بیش‌تر، غلات کامل، آجیل و حبوبات بیش‌تر، گوشت بدون چربی، گوشت قرمز کم‌تر، شیرینی و قند کم‌تر.

سایر مقالات ... انواع رژیم درمان کم خونی

برای کبد چرب چی بخوریم؟

بیماران مبتلا به کبد چرب باید به رژیم غذایی خود توجه کنند. اکنون سوال اینجاست که برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم؟ یادتان باشد که هیچ یک از وعده‌های غذایی حذف نمی‌شوند، بلکه باید از خوردن برخی از غذاها در صبحانه، ناهار و شام خودداری کنید. در این قسمت به شما می‌گوییم که برای کبد چرب چی بخوریم.

·         ماهی و غذای دریایی

·         میوه‌ها

·         غلات کامل

·         آجیل

·         روغن زیتون

·         سبزیجات

·         آووکادو

·         حبوبات

·         قهوه

·         لوبیا و سویا

·         بلغور جو دوسر

·         زردچوبه

·         تخمه آفتابگردان

خاکشیر دشمن کبد چرب

خیلی از این بیماران به دنبال راه‌های درمانی طب سنتی برای کبد چرب هستند. قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاسخ به این سوال، خاکشیر است. حتی اگر شنیدید که خاکشیر دشمن کبد چرب است، تعجب نکنید؛ زیرا خاصیت سم‌زدایی دارد و منجر به پاکسازی کبد می‌شود. کافی است جوشانده خاکشیر را تهیه کنید و آن را به‌صورت ناشتا بخورید.

منبع: مجله رژیم غذایی دایت فرم

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۱:۰۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

چگونه خواب می‌ تواند باعث کاهش وزن شود؟

زمانی که می‌خواهید کاهش وزن و چربی سوزی در خواب داشته باشید، باید خواب راحت و مناسب و کافی را مدنظر قرار دهید. اما خواب بیش از حد نیز می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. قوانین زیر را دنبال کنید تا بتوانید وزن بیشتری کم نمایید:

سایر مقالات ... تغذیه مناسب بعد از جراحی پروستات

1- در شبانه روز ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب مناسب داشته باشید. زنانی که بین ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب دارند؛ خطر افزایش وزن کمتری نیز آن‌ها را تهدید می‌کرد.

2- در یک زمان مشخص بخوابید. زمانی که می‌خواهید بدن خود را برای کاهش وزن آماده کنید، بهتر است یک برنامه منظم برای خواب خود داشته باشید. سعی کنید همیشه در یک زمان مشخص بخوابید.

3- دمای اتاق را کم کنید.خوابیدن در یک اتاق خنک‌تر باعث می‌شود، بدن چربی بیشتری بسوزاند. اینکار همچنین باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می‌گردد.

4- سعی کنید اتاق را تاریک‌تر نگه دارید. زنانی که در اتاق تاریک می‌خوابند، ۲۱ درصد کمتر از سایر افراد به چاقی مبتلا می‌شوند.

5- تمامی ابزارهای هوشمند خود را کنار بگذارید. حتما شما هم شنیده‌اید که استفاده از دستگاه‌های هوشمندی همچون موبایل و تبلت می‌تواند خواب شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. نور حاصل از این دستگاه‌های هوشمند می‌تواند سطح ملاتونین را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش سطح

ملاتونین می‌تواند باعث افزایش وزن در افراد گردد. حداقل سی دقیقه قبل از خواب دستگاه‌های هوشمند خود را خاموش کنید.

6- سایر فاکتورها را فراموش نکنید. مصرف غذاهای سالم و حرکات بدنی مختلف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مشکلات ایجاد شده در اثر بی خوابی و کاهش وزن بی خوابی در تمام کارهای روزانه برای فرد مشکلاتی را بوجود می آورد. از مهم‌ترین مشکلات احساس گرسنگی و میل به خوردن بیشتر است که فرد را دچار اضافه وزن می کند و باید در برنامه غذایی و کاهش وزن خود دقت کند. از دیگر مشکلات می‌توان به: خطر سکته مغزی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ خطر ابتلا به سرطان پستان احتمال سرماخوردگی بالا می رود از بین رفتن بافت مغز خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش تعداد اسپرم در آقایان احتمال اتفاق افتادن حادثه مثل تصادف و … را بیان کرد.

سایر مقالات ... معرفی میوه های مناسب بعد از عمل لاغری

چه مقدار خواب کافی است و تاثیر آن بر لاغری چیست؟

احتیاج به خواب در هر فرد متفاوت است اما دسته بندی اصلی چنین است:

۱۶ ساعت برای نوزادان ۹ ساعت برای نوجوانان ۷-۸ ساعت برای افراد بالغ  حواستان باشد بعضی از افراد بزرگسال با ۵ ساعت خواب هم احساس آرامش می کنند و بعضی نیاز به ۱۰ ساعت خواب دارند. معمولا خواب کمتر از 6 تا 7 ساعت، خواب کوتاه تعریف می‌شود. البته میزان خواب با شاخص توده بدنی بالاتر و افزایش وزن مرتبط است.  با توجه به تحقیقات انجام شده، بزرگسالانی که کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می‌خوابند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. علاوه بر آن خواب ناکافی می‌تواند میزان چربی اطراف شکم را افزایش دهد. در زیر نتیجه تحقیقات تاثیر خواب در رژیم لاغری کم اگزالات و تأثیرکم خوابی بر افزایش وزن آمده‌اند.

• نوزادان: 40 درصد

• اوایل کودکی: 57 درصد

• کودکی: 123 درصد

• نوجوانی: 30 درصد

زمانی که فرد با کمبود خواب روبرو می‌شود، برای مصرف غذاهای شیرین و پرچرب بیشتر وسوسه می‌شود. علاوه بر آن خواب ضعیف می‌تواند بر سیستم عصبی سمپاتیک تأثیر منفی داشته و میزان هورمون استرس را در بدن افزایش دهد. کمک بسزایی برای افراد با اعتیاد به شیرینی جات می‌کند.

منبع: www.gymju.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۲۸ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم زون چیست؟

به نقل از «webmd» زون دایت بر متعادل کردن میزان مصرف غذا به ‌صورت دقیق بین پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها تأکید دارد تا سوخت موردنیاز بدن تأمین شود. این رژیم غذایی که توسط دکتر سیرز (Sears) با هدف کاهش التهاب رژیمی در دهه ۱۹۹۰ ارائه شد بر این تاکید دارد که با داشتن رژیم غذایی سالم می‌توان به نوعی وضعیت متابولیکی رسید که بهترین بازده را برای عملکرد جسم و ذهن ایجاد می‌کند. هدف این رژیم دست‌یابی به بازده بهینه و حفظ بدن در حالتی است که بیشترین میزان انرژی و بازدهی و کمترین احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک را داشته باشد. رژیم زون شامل انواع مختلف غذاهای سالم می‌شود در عین حال هم تعدادی از غذاهایی که از نظر بیشتر کارشناسان تغذیه گزینه مناسبی برای رژیم‌های مغذی هستند را از برنامه حذف می‌کند؛ غذاهایی مثل فراورده‌های غلات و حبوبات.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۲۱ در آمریکا منتشر شده است زون دایت همچون رژیم دش با امتیاز کل ۵/۳ در میان معروف ترین رژیم های غذایی دنیا و یکی از ۲۰ رژیم غذایی برتر جهان قرار دارد.

رنامه غذایی رژیم زون

به نقل از «verywellfit» در رژیم زون فرد ملزم به خوردن سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده است. کل انرژی در این رژیم غذایی باید ۴۰ درصد از کربوهیدرات، ۳۰ درصد از پروتئین، و ۳۰ درصد از چربی به دست آید. به‌ خاطر داشته باشید که این برنامه غذایی را نمی‌توان رژیم کاملی دانست و در صورت استفاده از آن می‌توانید وعده‌های غذایی مناسب دیگری هم به رژیم اضافه کنید. پروتئین موردنیاز بدن باید در این رژیم دقیقاً اندازه‌گیری و میزان مصرف آن مطابق با نیاز بدن تعیین شود.

بیشتربخوانید... رژیم شیردهی

مزایای رژیم زون چیست؟

زون دایت مزایای زیادی دارد و برخلاف سایر رژیم‌های غذایی محدودیت سفت و سختی در انتخاب غذاها برای فرد ایجاد نمی‌کند. وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد، پروتئین و مقدار بسیار کمی چربی هستند. پروتئین‌ها حتماً باید بدون چربی باشند و مصرف میوه و سبزیجات زیاد توصیه می‌شود، البته این باز بودن انتخاب‌ها در رژیم زون به ‌منزله تائید مصرف غذاهای مضر مثل قند و شکر و غذاهای فرآوری‌شده نیست. به ‌همین دلیل رژیم غذایی زون نسبت به سایر برنامه‌های غذایی که محدودیت‌های سنگینی دارند جذاب‌تر و محبوب‌تر است.

غذاهایی که در این روش توصیه می‌شوند شباهت زیادی با رژیم مدیترانه ای و رژیم دانمارکی دارند. رژیم مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌های غذایی لاغری برای سلامت بدن در بلندمدت محسوب می‌شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۹:۵۶ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم غذایی مناسب در ارتودنسی

در اینجا فهرستی از بایدها و نبایدهایی درباره تغذیه در حین انجام درمان ارتودنسی با بریس‌های ثابت و متحرک (البته اگر در غذا خوردن با این بریس‌ها مشکل دارید می‌توانید آنها را هنگام غذا خوردن در بیاورید ولی بهتر است که به غذا خوردن با آنها عادت کنید) ارائه شده است:

یکی از بریس هایی که غذا خوردن با آن دشوار است، ارتودنسی پشت دندان هاست.

انتخاب غذاهای نرم

غذاهای نرم و غیر جویدنی بهترین غذاها در حین استفاده از بریس‌ها می‌باشند. این غذاها نه تنها کمتر موجب آسیب‌دیدگی بریس‌ها می‌شوند بلکه احتمال ایجاد درد برای دندان‌های حساس نیز کاهش پیدا می‌کند. برخی غذاها مانند سبزیجات سخت را همچنان می‌توان مصرف کرد اما باید بخارپز شوند بطوری که نرم شده و جویدن آن‌ها آسان گردد.

پرهیز از غذاهای سخت

غذاهای سخت می‌توانند بریس‌ها را بشکنند و موجب درد خفیف تا شدید در روزهای پس از نصب یا تنظیم سیم‌کشی دندان‌ها گردند. از هر چیزی که سخت یا ترد است بویژه پس از جلسه‌ی ارتودنسی پرهیز کنید. برخی از مواد غذایی سخت متداولی که باید از آن‌ها پرهیز کرد عبارتند از:

·         هر نوع آجیل

·         ذرت بو داده

·         یخ

·         نان‌های سفت

·         نان شیرینی

·         پوسته پیتزا

·         چیپس

·         هویج خام

·         سیب

·         ذرت

پرهیز از مواد غذایی چسبناک

غذاهای چسبناک برای بریس‌ها بد می‌باشند و در صورتی که آن‌ها را با دندان‌های سیم‌کشی شده‌ی خود بجوید ممکن است موجب درد شوند. آبنبات و آدامس بدترین موادغذایی چسبناک هستند و در صورت وجود سیم‌کشی دندان باید از آن‌ها پرهیز کرد.

نکاتی درباره تغییر عادات غذا خوردن در حین درمان ارتودنسی

غذاها را به قطعات کوچک تقسیم کنید

یکی از بزرگترین خطراتی که می‌تواند موجب آسیب رساندن به براکت‌های سیم‌کشی دندان شود ناشی از نحوه مصرف غذا و تغذیه در ارتودنسی می‌باشد. جویدن غذاها به شکلی که در گذشته به آن عادت داشته‌اید، ممکن است موجب خارج شدن براکت از دندان‌ها یا شکستن آن شود. یکی از روش‌ها برای جلوگیری از این مشکل، تقسیم کردن غذا به تکه‌های کوچک‌تر است. این امر می‌تواند به کنترل میزان فعالیتی که دندان‌ها باید در یک زمان مشخص انجام دهد کمک کند.

جویدن با دندان‌های عقب

بیشتر افراد درباره‌ی اینکه از کدام دندان برای جویدن غذای خود استفاده کنند، فکر نمی‌کنند. اما اگر به تازگی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته‌اید یا سیم‌کشی دندان‌ها را تنظیم کرده‌اید، ممکن است دندان‌ها بیش از حد حساس باشند. جویدن با دندان‌های عقبی که ضخیم‌تر هستند و برای خرد کردن غذا مناسب‌تر هستند، می‌تواند به تسکین درد دندان‌های جلویی کمک کند.

سایر مقالات ... سردرد و درمان ارتودنسی

به آرامی غذا بخورید

با اینکه ممکن است بسیار گرسنه باشید بویژه اگر به حدی در دندان‌هایتان احساس درد داشته باشید که غذا خوردن در روزهای ابتدایی پس از سیم‌کشی دندان‌ها بسیار دشوار باشد، اما آرام غذا خوردن از اهمیت زیادی برخوردار است. تند غذا خوردن می‌تواند موجب شود که فراموش کنید چگونه غذا بخورید (تکه‌های کوچک غذا و جویدن با دندان‌های عقب)؛ همچنین ممکن است خطر جویدن هسته یا استخوان افزایش پیدا کند. اگر بسیار سریع بجوید، درد و التهاب نیز ممکن است در دندان‌ها رخ دهد. علت آن این است که استخوان‌ها و رباط‌هایی که نگهدارنده‌ی دندان‌ها هستند در اثر کار با فشار بر روی آن‌ها جهت صاف کردن دندان‌ها، ضعیف شده‌اند. در هنگام غذا خوردن مقدار زیادی آب بنوشید. این امر عمل بلعیدن را در صورتی که برای جویدن با مشکل مواجه هستید، آسان‌تر می‌کند.

منبع: www.orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۲:۲۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۱

بهترین و عادی‌ترین روش برای بهبود اوضاع بیمار مبتلا به کبد چرب گرید ۱ پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. با استفاده از رژیم غذایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند می‌توانید به وزن مناسب خود برگردید و وضعیت کبد را بهبود ببخشید. اما چه چیزی باید بخوریم و از چه مواد غذایی باید دوری کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سؤالات خواهید رسید.

غذاهای مفید در رژیم غذایی کبد چرب

بهترین رژیمی که به افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می‌شود، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. این رژیم به‌صورت اختصاصی برای مبتلایان به کبد چرب ایجاد نشده، اما تا حدود زیادی می‌تواند به بهبود وضعیت این بیماران کمک کند. رژیم مدیترانه‌ای شامل غذاهایی است که به کاهش چربی در کبد کمک می‌کنند. این رژیم سرشار از چربی‌های سالم، منابع آنتی‌اکسیدان و کربوهیدرات‌های پیچیده است.

نقش چربی‌ها در درمان بیماری کبد چرب

شما حتی اگر مبتلا به کبد چرب هستید، هم باید در طول روز مقداری چربی دریافت کنید. سلول‌های بدن برای کسب نیرو و عملکرد درست نیاز به انرژی دارند. آن‌ها انرژی موردنیاز خود را از طریق گلوکز تأمین می‌کنند. هورمون انسولین که در بدن تولید می‌شود، به رساندن گلوکز از غذاهای هضم شده به سلول‌ها کمک می‌کند.

افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، با اختلالی با ئد عنوان مقاومت به انسولین دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به این معنا که بدن شما انسولین تولید می‌کند اما در استفاده از آن ناکارآمد است. بنابراین با هر بار مصرف غذا گلوکز موجود در مواد غذایی در خون باقی می‌ماند و کبد آن را تبدیل به چربی می‌کند. ضمناً قند خون افزایش پیدا می‌کند و دیگر اختلالات و عوارض مرتبط با افزایش قند خون به وجود می‌آیند.

سایر مقالات ... انواع رژیم درمان کم خونی

مصرف برخی از چربی‌های موجود در مواد غذایی سالم به بدن شما کمک می‌کند که از انسولین تولیدشده بهتر استفاده کند. بنابراین سلول‌ها هر چه بیشتر گلوکز دریافت می‌کنند و دیگر گلوکز در خون انباشته نمی‌شود. از طرفی کبد با برطرف شدن این مشکل دیگر بیش‌ازحد چربی ذخیره نمی‌کند. ازجمله چربی‌های سالمی که توصیه می‌شود مبتلایان به کبد چرب مصرف کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         اسیدهای چرب امگا ۳: امگا ۳ در ماهی، روغن ماهی، روغن‌های گیاهی، گردو، دانه کتان، روغن بذر کتان و سبزیجات برگ‌دار وجود دارد

·         چربی‌های تک غیراشباع: این چربی در منابع گیاهی یافت می‌شود. زیتون، آجیل و میوه آووکادو منابع غنی از چربی غیراشباع به‌شمار می‌روند

سایر روش های لاغری برای درمان کبد چرب: دستگاه های لاغری موضعی

رژیم غذایی برای کبد چرب

به‌طورکلی برنامه غذایی برای کبد چرب شامل مواد غذایی است که می‌توانند در کاهش علائم و عوارض ناشی از کبد چرب مؤثر عمل کنند. همچنین برنامه غذایی برای کبد چرب به کاهش وزن، کنترل قند خون و جلوگیری از بروز سیروز و دیگر اختلالات کبدی نیز کمک می‌کند. رژیم غذایی برای بیماری کبد چرب شامل موارد زیر است:

میوه‌ها و سبزیجات

گیاهانی که سرشار از فیبر هستند، مانند حبوبات و غلات کامل

کاهش مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها، به‌خصوص آن‌هایی که حاوی قند، نمک، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و چربی‌های اشباع هستند

قطع مصرف الکل

برای اینکه بتوانید مشکلات ناشی از کبد چرب را کاهش دهید و بدن را به سمت بازیابی سلامت هدایت کنید، پزشک شما برنامه غذایی ارائه می‌کند. این برنامه غذایی بر اساس توده چربی اضافه‌ای که در بدنتان وجود دارد تهیه می‌شود. این رژیم سرشار از مواد مغذی سالم مبتنی بر غذاهای کامل، پر از فیبر، پروتئین و چربی‌های غیراشباع است. در ادامه اشاره می‌کنیم که چه مواد غذایی را باید در رژیم کبد چرب بگنجانید.

منبع: www.dietforme.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۲:۱۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم دانمارکی چیست و از کجا آماده است؟

رژیم دانمارکی با اسم رژیم بیمارستان کپنهاگ هم شناخته میشه. کاهش وزن در کوتاه مدت، شاید مهمترین دلیلی هست که بعضی از افراد این رژیم رو برای کاهش وزن انتخاب میکنن.همونطور که گفته شد، طرفدارهای این رژیم ادعا میکنن که میتونه در مدت زمان 15 روز، چیزی بین 5 تا 10 کیلوگرم کاهش وزن و چربی سوزی رو به همراه داشته باشه.

البته این موضوع خیلی قابل باور نیست. چرا که تجربه و تحقیقات ثابت کردن که اکثر رژیم های کوتاه مدتی که ادعای کاهش وزن سریع و عالی رو دارن، کاهش وزن اونها در نتیجه ی از دست دادن آب بدن هست، و نه چربی سوزی!

در هر صورت بد نیست همین ابتدای کار بدونید که این رژیم همچون رژیم پالئو جزو رژیم های لاغری سخت محسوب میشه. به همین خاطر خیلی از افراد ترغیب به استفاده از اون برای کاهش وزن نمیشن.

رژیم دانمارکی بر اساس کاهش میزان کالری ورودی بدن، روی وزن بدن تاثیر میزاره. نکته ی مهم در این رژیم اینه که افراد بعد از اجرای این رژیم، نمیتونن به سرعت به رژیم غذایی قبلی و عادی که داشتن، برگردن. چون بدن در حالتی قرار میگیره که نمیتونه غذاهای با کالری بالا رو مصرف و بعد دوباره به غذاهای کم کالری برگرده.

نکته ی دیگه در مورد رژیم دانمارکی، وجود غذاهای خاص در این رژیم هست. ضمنا افرادی که از این رژیم استفاده میکنن، به هیچ وجه نمیتونن غذاها و اندازه ی مصرف اونها رو دستکاری کنن. باید مو به مو توضیحات و خوراکی های گفته شده مصرف بشه که همین موضوع پیروی کردن از این رژیم لاغری رو مشکل میکنه.

اصول رژیم دانمارکی

اگر بخوایم به صورت خلاصه در مورد اصول کلی رژیم دانمارکی صحبت کنیم، میشه گفت سطح متابولیسم بدن شما با استفاده از نوشیدنی ها و مواد غذایی که در این رژیم گفته شده، بالا میره. اسنفاده از انواع گوشت های بدون چربی و تخم مرغ که سرشار از پروتئین هستنن، خوشبختانه مجاز هست.

مواد پروتئینی برای هضم، نیاز به انرژی بیشتری دارن. بنابراین دما و سوخت و ساز بدن بالا میره که این موضوع روی کاهش وزن تاثیر مثبت میزاره. نکته بعدی در مورد پروتئین ها این هست که باعث میشن بدن در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنه. این موضوع رابطه مستقیمی با دریافت کالری داره. هر چقدر که بدن کمتر احساس گرسنگی کنه، کمتر هم کالری دریافت میکنه. پس سریع تر به سمت لاغری حرکت میکنه.

سایر مقالات ... رژیم پروتئین

یک روز معمولی در رژیم دانمارکی!

همونطور که قبلا هم اشاره شد، شما باید برنامه های غذایی مختلفی برای هر روز خودتون داشته باشید. این برنامه های غذایی به راحتی و به صورت آنلاین در دسترس هستن. در ادامه یک نمونه برای شما قرار داده شده که راحت تر بتونید روش کار رژیم دانمارکی رو درک کنید.

·         صبحانه ( ۸ صبح ) : قهوه تلخ بدون اضافه کردن شکر

·         ناهار ( ساعت ۱ تا ۲ بعد از ظهر ) : یک تکه کوچک ژامبون با ماست کم چرب

·         شام ( ۵ تا ۶ بعد از ظهر) : 200 گرم گوشت بره گریل شده با یک سالاد محتوی سبزیجات و آب لیمو

سایر مقالات ... رژیم الکالین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۵:۰۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

آنمی چیست؟

کم خونی یا آنمی (Anemia)  معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نمیتواند به قدر کافی گلبول های قرمز سالم در اختیار داشته باشد. این بیماری انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین نوع آن «کم خونی فقر آهن» است.

فقر اهن به دلیل کمبود دریافت از طریق غذا و یا به دلیل افزایش نیاز بدن بخاطر مشکلات و بیماری‌های مختلف، به وجود می‌آید.

کمبود ویتامین B12‌ و اسید فولیک هم می‌تواند علتی برای بروز کم خونی باشد.

رژیم غذایی مناسبی که سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، آهن و فولیک اسید است در درمان کم خونی نقش مهمی ایفا میکند. مواد غذایی مناسب برای کم خونی در ادامه این مقاله آمده است. توجه داشته باشید که اگر علائم کم خونی را دارید با پزشک مشورت کنید تا در صورت لزوم برایتان مکمل آهن تجویز شود.

سایر مقالات ... رژیم اسلیو بعد از عمل جراحی

مواد غذایی مناسب برای کم خونی

اصلاح برنامه غذایی برای افراد کم خون اولین گام درمان آنمی است. بهترین رژیم غذایی کم خونی باید شامل غذاهای سرشار از آهن و سایر ویتامین‌های ضروری برای تولید هموگلبین و گلبول‌های قرمز خون باشد. همچنین مواد غذایی که به جذب بهتر آهن در بدن کمک می کنند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

دو نوع آهن در مواد غذایی وجود دارد:

آهن هم که در گوشت قرمز، غذاهای دریایی و گوشت پرندگان وجود دارد.

آهن غیر هم که در منابع گیاهی موجود میباشد.

لازم است بدانیم اهن غیر هم یعنی اهن موجود در منابع گیاهی نمیتوانند به خوبی توسط بدن جذب شوند به همین دلیل از نظر تامین اهن برای ما فاقد ارزش می‌باشند. توصیه به مصرف گیاهان به دلیل ارزش انها در تامین فولات میباشد.

در زیر منابع اهن و فولیک اسید را باهم مرور میکنیم

1. سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگدار بطور کلی منابع خوب فولات میباشند اگر در رژیم غذایی یک ماهه، فولیک اسید به مقدار کافی وجود نداشته باشد نوع دیگری از کم خونی به نام «کم خونی فولیک اسید» اتفاق می‌افتد. مرکبات، حبوبات و غلات نیز میتوانند تا حدی منابع مناسبی برای دریافت فولیک اسید باشند.

بعضی از سبزیجاتی  مثل اسفناج – علاوه بر فولیک اسید  حاوی مقادیر بالایی. اگزالات نیز میباشند که می‌تواند در رقابت با آهن قرار گرفته و جذب ان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین صرفاً مصرف سبزیجات نمی‌تواند به رفع نیاز بدن به آهن کمک کند.

بر خلاف اگزالات ، ویتامین C به جذب بهتر آهن کمک می‌کند. مرکبات انواع فلفل دلمه ای لیموترش و توت فرنگی منابعی هستند که به جذب بهتر آهن در خون کمک می‌کنند.

۲. گوشت قرمز و گوشت پرندگان

گوشت قرمز مانند  گوشت گوسفند وگوساله همچنین گوشت سفید مانند انواع پرندگان هر دو جزو مواد غذایی مناسب برای کم خونی هستند؛ با این حال در گوشت قرمز مقادیر بیشتری آهن یافت می‌شود. خوردن گوشت به همراه مواد غذایی غیر حیوانی حاوی آهن (مثل سبزیجات و حبوبات) و میوه‌های سرشار از ویتامین C (مثل لیمو ترش) جذب آهن را افزایش می‌دهد. تخم انواع پرندگان نیز به عنوان منبع خوبی از اهن شناخته میشوند.

سایر مقالات ... برای لاغری صورت چه بخوریم ؟

۳. جگر و کم خونی

جگر یکی از غنی ترین منابع اهن میباشد. ولی از آنجاییکه جگر همچنان محلی برای متابولیزه کردن سموم و داروها نیز میباشد در مصرف آن باید احتیاط نمود.

۴. غذاهای دریایی

صدف خوراکی، خرچنگ، میگو و بسیاری از انواع ماهی‌ها حاوی آهن هستند. لذا مصرف غذاهای دریایی میتواند به ما در کنترل کم خونی کمک کند.

منبع: www.dietforme.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۲:۱۳ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم کتوژنیک چیست؟

به‌طور خلاصه، رژیم کتو رژیمی است که کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. هنگامی که کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می‌کند. این امر می‌تواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول‌های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل می‌کند که مغز و سایر اندام‌ها می‌توانند از آن به‌عنوان انرژی استفاده کنند.

برای اینکه رژیم کتوژنیک را بهتر درک کنید، یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید:

این ماشین هم قابلیت روشن شدن با گاز را دارد و هم بنزین. اما این ماشین همیشه با گاز کار کرده است، حالا وسط راه گازش تمام و خاموش می‌‌شود. شما باشید چه کاری می‌کنید؟ خوب مشخص است که دکمه‌ بنزین را می‌زنید؛ چون می‌توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. حتی با بنزین، ماشین‌تان بهتر و سریع‌تر هم کار می‌کند. بدن ما نیز، شبیه به همین ماشین است. دو نوع سوخت دارد: کربوهیدرات و چربی. حالا وقتی کربوهیدراتش تمام شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئنا شما را وسط راه نمی‌گذارد؛ چون می‌تواند به جای کربوهیدرات، از چربی (کتون) استفاده کند. کتون ملکولی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می‌شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود.

با رژیم کتو چند کیلو می‌توان وزن کم کرد؟

برخی افراد با رژیم کتو فقط ۳ الی ۴ کیلوگرم و برخی دیگر بالای ۵۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست می‌دهند! به گفته محققان در مورد کاهش وزن هیچ عدد متوسطی وجود ندارد که آن را به همه نسبت دهیم، بلکه علاوه‌بر تفاوت در ویژگی‌های فیزیکی بدن هر فرد، نحوه پایبندی افراد و واکنش بدن آنها به رژیم غذایی خام نیز متفاوت است. مواردی مانند:

زمان شروع افزایش وزن، سن، قد، درصد چربی بدن، سطح فعالیت و برخی شرایط دیگر، می‌توانند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارند و همگی در میزان کاهش وزن شما نقش دارند.

بیشتربخوانید... رژیم ارتشی سه روزه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۸:۰۹ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)