دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

ساخت پارک آبی

ورزش‌ها و تفریحات آبی یکی از مفرح‌ترین و مهیج‌ترین فعالیت‌هایی است که تاکنون شناخته شده، از این‌رو ساخت و توسعه پارک‌های آبی به‌سرعت رو به افزایش است. همچنین پارک های آبی کارکرد جذب گردشگر را نیز دارند و امروزه پارک های آبی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی مناطق مختلف تبدیل شده‌است. ساخت پارک آبی حتما باید توسط متخصصین امر انجام شود. آیتم‌های فراوان، لزوم جانمایی مناسب، تاسیسات مکانیکی و برقی پیچیده، لزوم فضاسازی زیبا و مهیج، از مهم‌ترین عواملی است که طراحی و ساخت یک پارک آبی را به مقوله‌ای کاملا تخصصی بدل کرده‌است. همچنین در ساخت یک دهکده آبی علاوه بر رعایت الزامات عمومی استخرهای شنا، باید به مساله ایمنی توجه ویژه‌تری شود

بیشتربخوانید... فیلتر استخر چیست

سرسره آبی

 سرسره های آبی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک های آبی است. سرسره‌های زیاد و متنوع موجب استقبال بیشتر کاربران از پارک آبی می‌شود. همچنین باید در کنار مساله هیجان و تفریح، به ایمنی سرسره های آبی نیز توجه ویژه‌ای شود. در ساخت استخرهای سرسره دار، علاوه بر الزامات عمومی استخرهای شنا، موارد زیر نیز باید رعایت شود: - حداقل عمق آب در محلی که سرسره تونلی به آب می‌رسد باید 1.3 متر باشد. - فاصله بین کناره خروجی سرسره معمولی و تونلی از هم و از کناره خروجی سرسره های شیب تند باید حداقل 1.5 متر و فاصله میان خروجی‌های شیب تند نسبت به یکدیگر باید حداقل 1.8 متر باشد. - برای هر یک از ورودی‌های سرسره های استخر، باید یک پمپ ذخیره تعبیه شده‌باشد تا در شرایط خاص، آب را بر روی سطح سرسره پمپ نماید - سرسره ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که استفاده کنندگان از آن به هیچ وجه هنگام سرخوردن پرتاب نشوند. - سیستم تصفیه آب  و گردش آب استخرهای سرسره دار باید عمل فیلتراسیون و گردش آب را در دوره زمانی حداکثر یک ساعته انجام دهد.

طراحی پارک آبی

 ساخت پارک آبی نسبت به یک مجموعه استخر عمومی، نیازمند فضای بیشتر و صرف هزینه بیشتر است. لذا در صورت طراحی پارک آبی به‌صورت دقیق و علمی، جانمایی صحیح و بهینه آیتم‌های مختلف پارک آبی و همچنین انتخاب درست تجهیزات استخر ، می‌توان حداکثر استفاده از فضا را داشت و ضمن حفظ کیفیت، هزینه‌ها را تا سطح حداقل کاهش داد. لذا به هیچ عنوان نباید طراحی و ساخت پارک آبی توسط افراد غیر متخصص انجام شود.

بیشتربخوانید... خدمات تعمیر و نگهداری استخر

هزینه ساخت پارک آبی  

از آنجایی که یک پارک آبی دارای آیتم‌های مختلفی است، هزینه ساخت استخر یک پارک آبی بسیار متغیر است. اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت حداقل زیربنای مورد نیاز برای یک پارک آبی، دو هزار متر است و هزینه ساخت یک پارک آبی کوچک در سال 97، حدود پنج میلیارد تومان است. اما در صورت تمکن مالی کارفرما، می‌توان پارک های آبی بزرگ با آیتم‌های بسیار زیاد و هیجان انگیز ساخت.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۰۳ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

راه اندازی سرویس و نگهداری استخر

مراحل راه اندازی استخر

·         تعویض شن سیلیس تصفیه آب استخر و جکوزی برای از بین بردن رنگ و بوی بد  آب

·         عایق رطوبتی استخر

·         تعمیر کلیه پمپ های تصفیه و جت پمپ های استخر

·         نصب سختی گیر و تعمیرات مربوطه

·         راه اندازی دستگاه اتوماتیک تنظیم کلر و pH

·         راه اندازی و نصب انواع چیلر استخر

·         راه اندازی و اجرای انواع بویلر آب گرم آب داغ و بخار

·         نصب و راه اندازی سونا خشک با مشعل و المنت حرارتی و هیتر استخر

·         نصب انواع استیم بویلر برای سونا بخار

·         نصب سیستم تزریق کلر اتوماتیک

·         آب بندی تانک استخر و جکوزی به مواد پلیمری مخصوص

·         نصب سختی گیر و تعویض رزین و سیلیس

بیشتربخوانید... پکیج گرمایشی استخر

نگهداری استخر

نگهداری از آب از تاثیر گذارترین  بخش نگهداری و مراقبت از استخر را برای استفاده بهینه از آن میدانند.

کیفیت آب موجود در یک استخر مهم است. شایع ترین موادی که  برای نگهداری استخر شنا عبارتند از:

·         کلر.

·         Algaecide

·         Flocculant.

·         که وظیفه آنها  اصلاح و تثبیت  اب استخر  میباشد.PH

·         کنترل درجه حرارت استخر نیز علاوه بر فاکتورهای استفاده تاثیر زیادی بر درجه حرارت آب استخر دارد.

·         تعمیر و نگهداری تاسیسات مکانیکی و برقی

بیشتربخوانید... انواع استخرهای فایبرگلاس

سرویس استخر

تعمیر , سرویس و نگهداری استخر شامل مراحل گوناگونی به شرح زیر است:

·         سرویس و نگهداری از کاسه استخر:

·         تعمیر, سرویس و نگهداری از کاسه یکی از اصلی ترین بخش های تعمیر و نگهداری استخر است

·         حفاظت و کنترل فیزیکی ، از  خسارات و هزینه ها احتمالی  در آینده جلوگیری می کند.

·         برای سرویس استخر ، حداقل یک بار در سال استخر را تخلیه  ، کاملا تمیز می کنید

·         نشتی کاسه استخر باعث شستن خاک تحتانی و به تبع آن  نشست استخر و

·         پس از آن آسیب به  زیر ساختمان و نهایتا نشست کل ساختمان خواهد شد

بیشتربخوانید... معایب ساخت استخر بتنی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۳:۵۵ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

چک لیست بازگشایی استخر شنا در فصل بهار

با توجه به رسیدن فصل بهار ، اگر شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید مطلوب است، می توانید نسبت به بازگشایی استخرتان اقدام کنید.

در ادامه این این مقاله مراحل بازگشایی استخر در فصل بهار

مرحله1- شروع کار

معمولاً اولین کاری که صاحب استخر می خواهد انجام دهد برداشتن کاور روی استخر است. اما در واقع این دومین کاری است که باید انجام دهید. اولین کار تمیز کردن محیط اطراف استخر و همچنین جارو کردن شاخ و برگ درختان، خاک و آب جمع شده روی کاور می باشد.

مرحله ۲- بررسی تجهیزات

پس از تنظیم سطح آب، مرحله بعدی بررسی تجهیزات استخر است. ابتدا تمامی درپوش ها و دوشاخه های فیلتر، پمپ و هیتر را که قبل از زمستان باز کرده بوده، دوباره متصل کنید. سبد اسکیمرها و پمپ را دوباره سرجای خود قرار دهید.

مرحله 3- اضافه کردن آب به استخر

پس از برداشتن کاور و انبار کردن آن، مرحله بعدی بررسی سطح آب استخر است. سطح آب استخر باید حداقل تا وسط اسکیمر باشد. این مساله بسیار مهم است چون با انجام این کار از ورد هوا به داخل پمپ استخر جلوگیری کرده و پمپ تنها آب را به داخل مسیر تصفیه آب مکش خواهد کرد

بیشتربخوانید... ساخت استخر

مرحله 4- روشن کردن سیستم فیلتراسیون

 در این مرحله ابتدا پمپ و سپس دیگر تجهیزات  استخر  را روشن کنید. وبا بررسی تمام  تاسیسات استخر از باز بودن شیر هواگیری فیلتر استخر اطمینان حاصل کنید تا هوای داخل مسیر و فیلتر از طریق آن خارج شود. سپس تمامی تجهیزات را در حین کار با دقت بازرسی کنید.

مرحله ۵- افزودن مواد شیمیایی

 نگه داشتن تعادل شیمیایی آب همواره بسیار مهم بوده و باعث می شود تا استخرتان همیشه تمیز و سالم بماند. برای انجام این کار باید به صورت منظم مقدارpH، کلر و قلیائیت کل را اندازه گیری کرده و در محدوده ایده آل نگه دارید. برای اینکه اندازه گیری ها دقیق باشد، سیستم فیلتراسیون را به مدت چند ساعت روشن گذاشته و سپس نمونه آب را در زمان روشن بودن سیستم تصفیه، از انتهای قسمت عمیق استخر بردارید. می توانید خودتان از تست کیت های مخصوص برای اندازه گیری پارامترهای شیمیایی آب استفاده کنید و یا از تکنسین تعمیر و نگهدار استخر برای انجام دوره ای این کار کمک بگیرید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۸:۴۲ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

ساخت استخر بتنی + معایب و مزایای استخرهای بتنی

چند سالی است که ساخت و ساز استخرها در کشور ما افزایش پیدا کرده است. برآوردها نشان می‌دهد که تمایل مردم ایران به ساخت استخر بتنی بیشتر از سایر استخرها مثل فایبرگلاس و ونیل است. تام استخر در این مقاله به بررسی معایب و مزایای ساخت و نگهداری استخرهای  بتنی می پردازد.

مزایای ساخت استخر بتنی

اندازه و شکل آن در طراحی ها و اجرا قابل تنظیم است

 استخرهای بتنی این امکان را به شما می دهند تا شکل استخر را به صورت دلخواه دربیاورید. این بزرگترین مزیت استخرهای ساخته شده از جنس بتن است.

دوام و استحکام بالا

مانند استخرهای فایبرگلاس ، ساختار استخرهای بتنی فوق العاده بادوام است. برخی از خانواده ها در خانه سگ نگهداری میکنند و همواره نگران این هستند که سگ یا وسیله های تیز به فضای داخلی اسخر آسیب بزنند. اما خوشبختانه درست مانند استخرهای وینیلی احتمال وارد شدن چنین آسیب هایی در استخر بتنی وجود ندارد.

معایب ساخت استخر بتنی

بیشتر کار تعمیر و نگهداری استخر بتنی با دست است

از لحاظ ماهیت، بتن بسیار متخلخل است. این وضعیت یک شرایط بسیار ایده آل برای جای دهی و رشد جلبک ها در استخر ایجاد میکند. بعد از آنکه جلبک ها در بخش های مختلف بتن رشد کردند کار تمیز کردن و از بین بردن آن ها بسیار سخت تر است.

بیشتربخوانید... فیلتر کارتریجی استخر

استخرهای بتنی نیاز بیشتری به مواد شیمیایی دارند

 شیمی آب موضوع دیگری در مورد استخرهای بتنی است. از آنجا که در صورت عدم نگهداری صحیح از استخر ممکن است جلبک ها در سطوح داخلی قرار بگیرند، مواد شیمیایی بیشتری برای ضدعفونی کردن و از بین بردن جلبک ها مورد نیاز است. از طرفی ضدعفونی کردن استخرهایی که جلبک دارند وقت زیادی میطلبد و نیازمند هزینه بالاتری است. علاوه بر این، بتن ماهیتی قلیایی دارد که دائماً pH آب استخر را افزایش می دهد و برای حفظ تعادل ph نیاز به افزودن منظم اسید دارد.

طولاتی بودن پروسه ساخت استخر بتنی

برخلاف استخرهای فایبرگلاس و حتی استخرهای وینیلی که می توانند طی چند هفته تکمیل شوند، اتمام ساخت استخرهای بتنی سه تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد. طولانی بودن پروسه ساخت این نوع استخرها به دلیل این است که تمام مراحل ساخت در محل انجام میشود. این درحالی است که استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته هستند و تنها نیاز به نصب دارند. نمونه های وینیل نیز دوره ساخت نسبتا کوتاهتری دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۰۶ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

4مورد از بزرگترین مشکلات فیلترهای استخر شنا

با وجود آنکه فیلتر ها از تجهیزات و  اجزای اصلی استخر ساده ای هستند ، و فقط مخزن بزرگی هستند که آب از داخل آن عبور می کند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند که برای صاحبان استخر بسیار ناخوشایند باشد. در ادامه این مقاله به تشریح آن ها خواهیم پرداخت.

ورود شن و پودر دیاتومه به داخل استخر

 یکی از مشکلات رایج فیلترهای استخری، ورود شن و پودر دیاتومه (DE) به داخل استخر می باشد. در فیلترهای شنی، این مشکل می تواند ناشی از ترک و شکستگی در نازل ها و لوله نگهدارنده درون مخزن باشد. نازل ها را می تواند به صورت جداگانه تهیه کرده و جایگزن کنید. در صورتی که نازل ها سالم باشند، می توانید فقط لوله نگهدارنده را تعویض کنید

واشر عنکبوتی

درون شیر چندراهه فیلتر شنی و فیلتر دیاتومه، واشری وجود دارد که تا حدودی به شبکه تار عنکبوت شباهت داشته و ساختار آن شامل یک حلقه کوچک در مرکز و تعدادی پره (معمولا 4 یا 5 عدد) که حلقه کوچک را به یک حلقه بزرگتر متصل می کند، می باشد. با وجود کوچک و ساده بودن، این قطعه می تواند دلیل تعدادی از مشکلات فیلتر استخری باشد. از علائم آسیب دیدگی و فرسوده شدن واشر عنکبوتی، نشت آب از اطراف شیر و یا خروج آب از مسیر فاضلاب می باشد. این واشر معمولا به دلیل خاموش نکردن پمپ در هنگام چرخاندن دسته شیر آسیب می بیند.

فشار بالا درون مخزن فیلتر

برخی از مشکلات فیلترها ناشی از فشار بالای درون مخزن فیلتر می باشد. این فشار بالا می تواند به دلیل انتخاب سایز فیلتر کوچکتر نسبت به پمپ استخری باشد؛ لذا پمپ جریان آب بالاتر از مقدار طراحی شده فیلتر را به درون آن پمپاژ می کند و فشار درون فیلتر افزایش می یابد. کثیف بودن فیلتر یک علت دیگر برای بروز این مشکل می باشد که در فیلترهای کارتریج با شستشوی کارتریج ها و در فیلتر شنی و دیاتومه از طریق بکواش به موقع می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد

بیشتربخوانید... مراحل ساخت استخر

فشار پایین درون مخزن فیلتر

همانطور که در بالا ذکر شد، فشار بالا درون مخزن فیلتر مشکلاتی ایجاد می کند، اما فشار پایین که معمولا نشان دهنده گرفتگی مسیر عبور آب قبل از ورود به فیلتر می باشد نیز می تواند مشکلاتی به وجود آورد که تاثیر منفی در عملکرد سیستم گردش آب استخر دارد. در ابتدا سبد استرینر و پروانه پمپ را بررسی کنید. اگر هر کدام از آن ها توسط شاخ و برگ درختان و ... دچار گرفتکی شده اند، با خارج کردن آشغال ها جریان آب عبوری را افزایش دهید. فشار پایین همچنین می تواند ناشی از گرفتگی سبد اسکیمر استخر و یا گیر کردن دریچه آن باشد. پایین رفتن سطح آب استخر نیز می تواند باعث کاهش جریان آب عبوری از فیلتر وکاهش فشار شود.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر کارآمد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۳:۳۰ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

آموزش طراحی استخر، سونا و اسپا (جکوزی)

امروزه طراحی تاسیسات استخر، سونا (سونا خشک و سونا بخار) و جکوزی باتوجه به پیشرفت‌های این صنعت و نیز هزینه بالای آب و حامل‌های انرژی، توانایی خاصی می‌باشد. این امر وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم مجتمع‌های مسکونی بزرگ نیز به این تجهیزات مجهز هستند و استفاده از این تاسیسات روز به روز گسترده‌تر می‌شود. استخر، سازه‌ای مصنوعی است که مانند یک مخزن سرباز، آب مورد نیازی که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد را در خود نگه می‌دارد. به طور کلی استخرها را از لحاظ کاربری، نوع مصالح به کار رفته در سازه استخر و موقعیت استخر نسبت به سطح زمین در گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند.

بیشتربخوانید... فیلتر استخر

استخرها را از دیدگاه کاربری می‌توان در گروه‌های زیر طبقه بندی نمود:

·         استخرهای اقیانوسی

·         استخرهای عمومی

·         استخرهای تمرینی

·         استخرهای خصوصی

·         استخرهای قهرمانی

·         استخرهای درمانی

·         استخرهای بیکران

  تهویه مطبوع در استخرها

محیط استخرهای سرپوشیده دقیقا همانند تمامی محیط های بسته ساختمان باید از نظر شرایط آسایش حرارتی، سلامت و کیفیت هوای داخل در استخرها بیش از آن که از دیدگاه تامین شرایط آسایش شناگران مهم باشد، از دیدگاه حفظ سلامت آنان دارای اهمیت است. البته در استخرها، تنظیم شرایط هوای داخل به منظور افزایش طول عمر تجهیزات استخر و محافظت از سازه ساختمان در برابر هوای مرطوب استخر نیز دارای اهمیت است. به طوری که درصورت عدم توجه به این مساله، بخار آب بر روی دیوارها، پنجره‌ها و سقف استخر تقطیر می‌شود و در دراز مدت به سازه ساختمان و تجهیزات موجود در آن آسیب می‌رساند. بنابراین تامین کیفیت هوای داخل یکی از مهم ترین معیارهایی است که در طراحی استخرهای سرپوشیده باید مدنظر قرارگیرد.

بیشتربخوانید.... استخرهای فایبر گلاس

اسپا (جکوزی)

استخرهای آب گرم در گذشته‌ای نه چندان دور از جنس چوب و به شکل‌های مختلف ساخته می‌شدند و از آن‌ها برای استراحت، کاربردهای درمانی، رفع تنش عضلات و مانند آن استفاده می‌شد. این استخرها به دلیل عدم راحتی و مشکلات متعددی مانند نشتی آب به تدریج از رده خارج شدند. اما آنچه که امروزه در متون فنی با عنوان استخر آب گرم یا “Hot Tub” مطرح است در واقع همان استخرهای گردابی و استخرهای هوایی هستند.

سیستم لوله‌کشی

مسیری که آب در مدار گردش آب جکوزی‌ها طی می‌کند نیز مشابه با مدار گردش آب استخرهاست. البته مدار گردش آب استخر و جکوزی ممکن است مشترک و یا مجزا باشند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد

بیشتربخوانید... ساخت استخر بتنی

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۲۹ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

طراحی موتورخانه استخر شنا

با پیشرفتهایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی و ساخت استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند. مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند. البته ملاحظات دیگری چون تاسیسات  الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند. سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.

استخر شنا (موتورخانه  استخر شنا)  

استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند.

یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

·         سالن استخر

·         استخر شنا

·         جکوزی

·         سونا بخار

·         سونا خشک

·         حوضچه آب سرد

·         ورودی

·         رخت کن

·         دوش ها

دستشویی ها برای عملکرد بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز،تاسیسات استخر یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.

بیشتربخوانید... سرویس و نگهداری استخر

موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:

·         دیگ آبگرم

·         دیگ بخار

·         سختی گیر

·         فیلتر شنی

·         مبدل حرارتی

·         منبع کویل دار

·         موگیر

·         پمپ

شیر آلات و اتصالات طراحی موتورخانه استخر شامل ۳ بخش کلی می باشد.

·         بخش اول واحد گرمایش استخر

·         بخش دوم تصفیه آب

·         بخش سوم پمپاژ

برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۷:۱۱ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

همه چیز در مورد سیستم تصفیه استخر

با افزایش سطح آگاهی و همچنین رفاه جوامع و علی الخصوص کاربران مجموعه های آبی تمایل به استفاده از سیستم تصفیه گرمایش و ضدعفونی آب استخر بیشتر شده است . به طور کلی تجهیزات استخر شامل تجهیزات ضدعفونی استخر، تجهیزات گرمایش و تجهیزات تصفیه استخر می باشد. سیستم تصفیه استخر که شامل فیلتر تصفیه و پمپ تصفیه استخر می باشد. از فیلتر به عنوان کلیه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سیستم تصفیه استخر یاد می شود زیرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر یا جکوزی و عبور از لوله کشی استخر سیستم و با گذراندن آب از داخل فیلتر که نقش کلیه را بازی می کند

بیشتربخوانید... ساخت استخر

 آب استخر یا جکوزی را تصفیه می نماید به طور کلی استخرها از حیث نحوه تخلیه سطحی آب به دو نوع اسکیمری و سر ریز تقسیم می شود که این عمل تخلیه سطحی آب جهت تصفیه آلاینده های سطحی آب توسط اسکیمر استخری و گریل استخری انجام می شود. اسکیمر استخر در دیواره بالای استخر و معمولا در عرض آن قرار می گیرد و در اثر فشار نازل های ورودی آب استخر در روبروی اسکیمر تعبیه می شود.آلاینده های سطحی آب را جمع آوری و وارد سیستم تصفیه آب می کند. گریل یا همان شبکه های جمع آوری سطحی دور استخر آب آلوده سطح استخر را که عمدتا از چربی مو حشرات و آب دهان شناگران تشکیل شده در اثر سرریز شدن آب استخر که ناشی از ورود آب از کف استخر می باشد. انتخاب پمپ مناسب تصفیه به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر یکی از مهمترین بخش های طراحی تاسیسات استخر می باشد که علاوه بر گردش در آوردن آب باید طوری طراحی شود که بتوان افت فشار ناشی از وجود سایر المان های موجود در مسیر لوله کشی استخر از خروج آب تا برگشت به کاسه استخر را جبران نماید. از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدنی یا برنجی بزرگترین اشتباه است!

بیشتربخوانید... خدمات تعمیر و نگهداری استخر

جهت تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر دیاموته ,کارتریجی و شنی استفاده می کنند.

ولی بدلیل هزینه نگهدلری بالا افت فشار زیاد و دشوار ی کارکردن با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه و همچنین بک واش سخت این فیلتر ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر از فیلتر شنی استفاده می شود. فیلتر شنی به دلیل افت فشار کمتر ،راحتی کاربرد، بک واش راحت و همچنین هزینه نگهداری پایین تر نسبت به سایر مدل فیلتر ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به دلایل ذکر شده در فوق هم در استخر های عمومی و هم خصوصی به وفور استفاده می شود. انتخاب نوع شن نیز درفیلتر شنی اهمیت فراوان دارد.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۴۱ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

همه چیز در مورد سیستم تصفیه استخر

با افزایش سطح آگاهی و همچنین رفاه جوامع و علی الخصوص کاربران مجموعه های آبی تمایل به استفاده از سیستم تصفیه گرمایش و ضدعفونی آب استخر بیشتر شده است . به طور کلی تجهیزات استخر شامل تجهیزات ضدعفونی استخر، تجهیزات گرمایش و تجهیزات تصفیه استخر می باشد.

بیشتربخوانید... فیلتر استخر چیست

سیستم تصفیه استخر که شامل فیلتر تصفیه و پمپ تصفیه استخر می باشد. از فیلتر به عنوان کلیه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سیستم تصفیه استخر یاد می شود زیرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر یا جکوزی و عبور از لوله کشی استخر سیستم و با گذراندن آب از داخل فیلتر که نقش کلیه را بازی می کند آب استخر یا جکوزی را تصفیه می نماید

به طور کلی استخرها از حیث نحوه تخلیه سطحی آب به دو نوع اسکیمری و سر ریز تقسیم می شود که این عمل تخلیه سطحی آب جهت تصفیه آلاینده های سطحی آب توسط اسکیمر استخری و گریل استخری انجام می شود. اسکیمر استخر در دیواره بالای استخر و معمولا در عرض آن قرار می گیرد و در اثر فشار نازل های ورودی آب استخر در روبروی اسکیمر تعبیه می شود.آلاینده های سطحی آب را جمع آوری و وارد سیستم تصفیه آب می کند. گریل یا همان شبکه های جمع آوری سطحی دور استخر آب آلوده سطح استخر را که عمدتا از چربی مو حشرات و آب دهان شناگران تشکیل شده در اثر سرریز شدن آب استخر که ناشی از ورود آب از کف استخر می باشد. انتخاب پمپ مناسب تصفیه به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر یکی از مهمترین بخش های طراحی تاسیسات استخر می باشد که علاوه بر گردش در آوردن آب باید طوری طراحی شود که بتوان افت فشار ناشی از وجود سایر المان های موجود در مسیر لوله کشی استخر از خروج آب تا برگشت به کاسه استخر را جبران نماید. از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدنی یا برنجی بزرگترین اشتباه است!

بیشتربخوانید... معایب ساخت استخر بتنی

جهت تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر دیاموته ,کارتریجی و شنی استفاده می کنند.  ولی بدلیل هزینه نگهداری بالا افت فشار زیاد و دشوار ی کارکردن با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه و همچنین بک واش سخت این فیلتر ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر از فیلتر شنی استفاده می شود. فیلتر شنی به دلیل افت فشار کمتر ،راحتی کاربرد، بک واش راحت و همچنین هزینه نگهداری پایین تر نسبت به سایر مدل فیلتر ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به دلایل ذکر شده در فوق هم در استخر های عمومی و هم خصوصی به وفور استفاده می شود. انتخاب نوع شن نیز درفیلتر شنی اهمیت فراوان دارد.

بیشتربخوانید... انواع استخرهای فایبرگلاس

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۱:۴۳ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

5 مشکل در رابطه با استخر بتونی:

زمانی که می خواهید انواع استخر های ساخته شده در زمین را بسازید، هر کدام از آن ها مشکل به خصوص خود را دارند. استخرهای ساخته شده از جنس وینیل ماندگاری موقت دارند، استخر فایبر گلاس هم از نظر اندازه و عمق دارای محدودیت هستند و در آخر استخر های بتنی هستند که مانند مدل های دیگر دارای مشکلاتی می باشند. در این مطلب می خواهیم به مشکلاتی که در رابطه با استخر بتنی است اشاره کنیم که قبل از ساخت آن در نظر نگرفته اید در واقع ما مواردی را می گوییم که قبل از خرید این مدل استخر باید بدانید.

زبری سطح استخر: اگر در تلاش بوده اید که در استخر بتنی بدون کفش استخر والیبال بازی کنید دقیقا می دانید که راجع به زبری استخر می خواهیم صحبت کنیم. در حقیقت به پاهایتان آسیب می رساند و کاملا زخم می شود و این زبری استخر روز به روز افزایش پیدا می کند.

خدمات تعمیر و نگهداری استخر: بدون طرح سوالی، استخر های بتونی بیشترین نکات نگهداری استخر را در مقایسه با مدل های دیگر استخر های ساخته شده در زمین دارند. برای مثال جنس فایبرگلاسی و وینیلی هیچ نگرانی در برابر میزان کلسیم موجود در آب استخر ندارند این مورد فقط در رابطه با استخر بتنی وجود دارد. کلسیم موجود در آب سطح استخر را صاف و هموار می کند و میزان کم آن باعث ایجاد زمختی و زبری روی سطح استخر می شود.

روکش کردن مجدد: بسیاری از کسانی که صاحب استخر بتنی هستند در این مورد هیچ نظری ندارند چون که بر این باورند که استخر بتنی را باید در آینده روکش کنند. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها ممکن است به آنها گارانتی مادام العمر بدهند اما به این معنی نیست که تا پایان ساخت استخر می باشد در واقع گارانتی استخر بتونی تا قبل از ساخت آن می باشد .

ناسازگاری با نمک: بسیاری از افراد این موضوع را نمی دانند اما سطوح بتونی کاملا حساس به نمک هستند و به راحتی می توانند ترک خورده یا از بین بروند به دلیل این موضوع و با در نظر گرفتن این حقیقت که آب نمک در همه جای دنیا وجود دارد، این را بدانید که اگر از ژنراتور کلر و نمک برای استخر بتونی استفاده کنید باید زودتر از موعد دوباره آن را روکش کنید.

نصب و راه اندازی: اغلب نصب آن ممکن است هفته ها طول بکشد و ممکن است در فصولی که می خواهید از استخر استفاده کنید، تکمیل نشود. پس اگر خواستید یک مدل از آن را در فضای پشتی منزل تان نصب کنید راجع به زمان و فرایند راه اندازی، اطلاعات کامل را کسب کنید. پنج مورد از مشکلاتی که در رابطه با نصب استخر بتونی وجود دارد را بیان کردیم در مقابل این مشکلات، مزایایی نیز وجود دارد که آن را به استخری انعطاف پذیر و مناسب تبدیل کرده است که می توانید برای ساخت آن در فضای پشتی منزل تان اقدام کنید.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۲۶ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)