دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

معجون جوانسازي پوست

اگر مي خواهيد پوست شاداب داشته باشيد بايد روش هاي مراقبت از پوست را بدانيد. پوست ما به نظام مراقبتي روزانه نيازمند است تا جواني و زيبايي پوست حفظ گردد. از آنجايي كه محصولات شيميايي در اغلب موارد امكان چنين مراقبتي را بدست نمي دهد. شما مي توانيد از معجون هاي خانگي براي جوانسازي پوست بهره بگيريد. در ادامه اين مطلب، چند معجون جوانسازي پوست به شما توصيه مي شود.

معجون جوانسازي پوست

 مقداري پوست پرتقال خشك شده را بصورت پورد درآورده و با يك قاشق ماست تازه مخلوط كنيد. اين ماسك را براي مدت 20 دقيقه روي پوست خود باقي بگذاريد. شاهد درخشش، لطافت و پوست شاداب خود خواهيد بود.

بيشتر بخوانيد ... درمان جوش هاي زير پوستي

نسخه دوم :

يك ليمو را دو نيم كرده و آب آن را به پوست خود بماليد. 20 دقيقه صبر كنيد(در معرض تابش مستقيم نور خورشيد نباشيد) و آنگاه پوست را شستشو دهيد.

نسخه سوم :

آب گوجه فرنگي را به پوست خود بماليد و كمي بعد پوست را شستشو دهيد. پوست خود را شاداب تر و لطيف تر خواهيد يافت.

نسخه چهارم :

يك قاشق آب ليمو را با يك قاشق عسل و يك قاشق شير در آميزيد و به مدت 15 دقيقه روي پوست بگذاريد. سپس صورت خود را با آب سرد و با ملايمت بشوييد.

نسخه پنجم :

يك قاشق غذاخوري آرد را با يك قاشق كوچك روغن زيتون در آميخته و معجون را به كمك نوك انگشتان به پوست بماليد. پس از 10 دقيقه پوست خود را با آب فراوان بشوييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۴:۳۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مراحل ابتدايي و انتهايي ساخت استخر

چهار مرحله‌ي ابتدايي در ساخت تاسيسات استخر

 به‌طور كلي اصول براي ساخت تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا خشك و بخار مراحل مختلفي پيش‌بيني مي‌شود. در ادامه اين مراحل به‌ترتيب بيان مي‌گردند؛ در نخستين مرحله از ساخت استخر بايد محل ايجاد استخر شناسايي و خاك‌برداي انجام پذيرد. مهندسين بايد پيش از آغاز هرگونه مرحله‌ي عملي تخمين درستي از اجراي طرح خود داشته باشند. طراحي كاسه‌ي قالب استخر دومين مرحله از مراحل ساخت تاسيسات استخر به‌شمار مي‌رود. قالب كاسه‌ي استخر را مي‌توان مشابه شكل‌هاي هندسي مختلفي طراحي كرد. از جمله طراحي‌هاي معروف براي كاسه‌ي قالب استخر مي‌توان به طرح لوبيايي، طرح ۸ انگليسي، طرح جزيره‌اي و… اشاره كرد. اين مرحله پيش از ساخت تاسيسات استخر اتفاق مي‌افتد. طراحي سازه‌ي استخر سومين مرحله‌ي ساخت تاسيسات استخر ارزيابي مي‌شود. آگاهي از وضعيت محل ساخت استخر، ويژگي‌هاي جغرافيايي آن، ميزان ذخيره‌پذيري آب در كاسه‌ي استخر، چگونگي حضور ذرات معلق در آب، موقعيت استخر نسبت به تراز صفر ساختمان و… به‌منظور يك ارزيابي اصولي از اين مرحله ضروري به‌شمار مي‌روند. چهارمين مرحله اجراي تاسيسات استخر است. همچنين در اين مرحله سيستم تصفيه‌ استخر نيز بايد با توجه به محلي كه استخر در آن ساخته مي‌شود، مشخص شود. پياده‌سازي و باز سازي استخر اهميت به‌سزايي در كيفيت نهايي ساختمان آن دارد؛ لذا اين مرحله يكي از مهم‌ترين مراحل در طراحي و ساخت استخر به‌شمار مي‌رود.

بيشتربخوانيد... انواع فيلتر استخر

چهار مرحله‌ي پاياني در ساخت تاسيسات استخر 

آرماتوربندي انواع استخر پنجمين مرحله‌ي ساخت آن است. مقصود از آرماتور مليگردهاي به‌هم‌تنيده‌شده‌اي است كه به‌مانند ستون فقرات انسان نقشي كليدي را در حفظ انسجام سازه حفظ مي‌كنند. معمولاً در ساخت تاسيسات استخرهاي شنا از سازه‌هاي بتني استفاده مي‌شود. بتن در برابر فشار مقاوم اما در برابر تنش ضعيف است. براي رفع اين نقص آن را به ميلگرد مسلح مي‌كنند. اجراي چنين سازه‌اي با آرماتوربندي استخر محقق مي‌شود. بعد از آرماتوربندي استخر، نوبت به تعيين عيار بتون به‌عنوان ششمين مرحله از مراحل ساخت استخر مي‌رسد. در اين مرحله قالب‌بندي و بتون‌ريزي نيز انجام مي‌شود. معمولاً در تاسيسات استخربتني از بتون‌هايي با حداقل عيار ۴۰۰ كه در آن‌ها سيمان ضدسولفات نيز به‌كار رفته، استفاده مي‌شود. در مرحله‌ي هفتم قالب‌هاي بتون‌ريزي باز مي‌شوند. پس از باز شدن قالب‌ها، نوبت به زيرسازي سراميك استخر مي‌رسد. همچنين زيرسازي محوطه‌ي استخر نيز در اين مرحله انجام مي‌شود. هرگونه خطا در اجراي اين مرحله آب‌بندي استخر را با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهد كرد؛ بنابراين زيرسازي استخر بي‌ترديد از مهم‌ترين بخش‌ها در ساخت آن است كه نياز به دقت بالايي در حين طراحي و كار دارد. هشتمين و آخرين مرحله در ساخت استخر، طراحي سراميك‌هاي آن به‌شمار مي‌رود. سراميك‌هايي كه قرار است در استخر به‌كار گرفته شوند بايد ويژگي‌هاي مشخصي داشته باشند كه از آن جمله مي‌توان به مقاومتشان در برابر اسيدهاي مخرب اشاره كرد. در نظر داشتن رنگ‌بندي درست در انتخاب سراميك‌ها همچنين مي‌تواند نقش پررنگي در زيبايي استخر ايفا كند.

بيشتربخوانيد... پكيج گرمايشي استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۲:۱۰ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

برجسته سازي گونه در خانه با 8 روش طبيعي و بدون فيلر

در اين مطلب مي‌خوانيم كه چطور مي‌توانيم با روش‌هاي طبيعي گونه‌هاي برجسته و زيبا داشته باشيم. گونه‌هاي برجسته يكي از معيارهاي زيبايي طبيعي است.

بيشتربخوانيد... فيلر لب

استفاده از سيب و هويج براي برجسته سازي گونه

نصف سيب و نصف هويج را با نصف فنجان آبليمو مخلوط كرده و هر روز ناشتا ميل كنيد. خواهيد ديد كه ظرف يك هفته به گونه‌هاي ايده‌ال خود دست خواهيد يافت.

معجون عسل و برجسته شدن گونه‌‌ها

نصف قاشق عسل را با نصف قاشق گلاب و مقداري ميوه توت درون ميكسر(مخلوط كن) بريزيد. هنگامي كه معجون يكدستي حاصل شد، به مدت 15 دقيقه؛ معجون را با حركات دايره‌اي انگشت، روي گونه بماليد. پس از 15 دقيقه، پوست را با آب گرم بشوييد و يك تكه يخ روي گونه‌ها بماليد.

روغن كنجد، برجسته و شاداب شدن گونه‌ها

روزانه مقداري روغن كنجد را حركات دايره وار انگشت، بر گونه‌ها ماساژ دهيد.

بيشتر بخوانيد ... هزينه فيلر بيني

روغن زيتون و زيبا شدن گونه‌ها

روزانه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون بنوشيد و يا دوبار در روز به مدت 5 الي 10 دقيقه گونه‌ها را با روغن زيتون ماساژ (رو به بالا) دهيد. استفاده از ژل آلوئه ورا آلوئه ورا باعث جمع شدن و شادابي پوست مي‌شود. روزانه به مدت 10 دقيقه گونه‌ها را با ژل آلوئه ورا با حركت دايره وار انگشت ماساژ دهيد.

برجسته سازي گونه ها با مصرف شير

شير نه تنها باعث بهبود سلامت كلي بدن مي‌گردد، بلكه از پوست ما نيز مراقبت مي‌كند. اين نوشيدني سالم و خوشمزه مخصوصا باعث مرطوب شدن پوست مي‌شود.

غذاهاي با كربوهيدرات بالا

 مصرف مواد غذايي حاوي كربوهيدرات بالا نظير پاستا، برنج و نان مي‌تواند علاوه بر تامين انرژي بدن باعث پر شدن صورت و گونه‌هاي شما نيز گردد.

نوشيدن مقادير زياد آب

نوشيدن آب يكي از ساده‌ترين نكات براي داشتن صورتي پر و گونه هايي برجسته مي‌باشد. آب براي زندگي شما حياتي بوده و همه ما براي داشتن بدني سالم به نوشيدن مقادير كافي آب نياز داريم. شما بايستي حداقل 8 ليوان آب در روز بنوشيد تا بدن و صورت به خوبي آبرساني شده و مرطوب بماند.

بيشتر بخوانيد ...  درمان جوش

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۹:۳۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)