دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

شباهت ها و تفاوت هاي ارتودنسي ديمون و ارتودنسي با ليزر

ارتودنسي ديمون: در اين روش از براكت هايي استفاده مي شود كه قابليت باز و بسته شدن به صورت كشويي را دارند. در اين روش نيازي به استفاده از كش و يا نگهدارنده در اطراف براكت ها نيست و به اين ترتيب نظافت اين نوع براكت ها را مي توان كار راحتي دانست. چرا كه در روش هاي سنتي استفاده از كش ها در اطراف براكت ها باعث تجمع ميكروارگانيسم ها مي شد و به همين دليل رعايت بهداشت دهان و دندان را با مشكل رو به رو مي كرد. از ويژگي هاي اين روش مي توان به طول درمان كوتاه، هزينه پايين نسبت به ارتودنسي ثابت، راحتي استفاده، سهولت رعايت بهداشت دهان و دندان و ... اشاره كرد.

ارتودنسي با ليزر:  ارتودنسي با ليزر يكي از روش هايي است كه به كمك آن مي توان ميزان درد، التهاب لثه و خونريزي را كاهش داد. در واقع ليزر مورد استفاده در اين حوزه نور متمركز و پر انرژي را از خود ساطع مي كند و به اين ترتيب مي تواند باعث برش لثه و يا از بين بردن بافت هاي لثه شود. البته اين ليزر دو نوع مي باشد و برخي براي برش استخوان ها و برخي ديگر براي برش بافت هاي نرم مورد استفاده قرار مي گيرد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي سراميكي

شباهت هاي ارتودنسي ديمون و ارتودنسي با ليزر

اولين نكته اي كه در رابطه با شباهت هاي ارتودنسي ديمون و ارتودنسي با ليزر مي توان ذكر كرد نوع درمان در هر دو روش مي باشد. در هر دو روش هدف از درمان اصلاح دندان ها و از بين بردن ناهنجاري هاي موجود در دندان ها مي باشد. مورد ديگري كه در اين رابطه مي توان به آن اشاره كرد طول دوره درمان مي باشد. در هر دو روش ذكر شده طول دوره درمان نسبت به روش هاي سنتي كوتاه تر مي باشد.

بيشتربخوانيد... متخصص ارتودنسي در غرب تهران

تفاوت هاي ارتودنسي ديمون و ارتودنسي با ليزر

در رابطه با تفاوت هاي ارتودنسي بزرگسالان ديمون و ارتودنسي با ليزر بايد به اين نكته اشاره كرد كه ارتودنسي با ليزر بدون هيچ گونه درد و خونريزي انجام مي شود. اما در ارتودنسي ديمون ممكن است شاهد درد، التهاب لثه و مشكلات اين چنيني بود. موضوع ديگري كه در رابطه با تفاوت هاي ارتودنسي ديمون و ارتودنسي با ليزر مي توان ذكر كرد هزينه ي انجام هر يك از اين موارد مي باشد. با توجه به اين كه در درمان هاي مربوط به دندانپزشكي يكي از موضوعات مهم براي بيماران موضوع هزينه ها مي باشد بايد بگوييم هزينه ارتودنسي با ديمون كمتر از ارتودنسي با ليزر مي باشد.

منبع: بهترين متخصص ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۲:۲۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آشنايي با ارتودنسي طرح دار

بسياري از بزرگسالان و كودكان، ممكن است به خاطر ترس از به خطر افتادن زيبايي ظاهر و لبخندشان، از انجام ارتودنسي با بريس هاي زمخت و بي روح فلزي گريزان باشند و تمايلي براي انجام اين كار از خود نشان ندهند. همچنين بعضي از ناهنجاري‌ها و مشكلات دنداني، تنها با كمك بريس هاي ثابت ارتودنسي فلزي و سراميكي درمان مي‌شوند. مثلا مشكلات و ناهنجاري‌هاي شديد دنداني را نمي‌توان با كمك بريس هاي متحرك ارتودنسي اينويزيلاين درمان كرد.

بيشتربخوانيد... موارد حاد و اورژانس ارتودنسي

ارتودنسي طرح دار چيست

ارتودنسي چگونه است؟ ارتودنسي طرح دار، همان ارتودنسي با استفاده از براكت‌هاي ثابت سراميكي است. تفاوت آن با ارتودنسي سراميكي معمولي كه شما مي‌شناسيد، در طرح دار بودن به راكت‌ها است. براكت‌هاي ارتودنسي طرح دار، ساده و شفاف نيستند و در طرح‌هاي مختلفي ساخته مي‌شوند. طرح دار بودن اين به راكت‌ها ظاهر اين نوع از ارتودنسي‌ها را براي كودكان و حتي براي بزرگسالان، جذاب‌تر مي‌كند. انجام اين روش براي بزرگسالان و كودكاني كه به دليل بي روح بودن اين بريس ها و ترس از به خطر افتادن زيبايي لبخندشان در طول دوره انجام درمان ارتودنسي از اين نوع ارتودنسي دوري مي‌كنند، مناسب است.

بيشتربخوانيد... ايمپلنت ديجيتال چيست

ارتودنسي رنگي چيست

ارتودنسي رنگي همان ارتودنسي ثابت است كه با كمك بريس هاي رنگي انجام مي‌شود. منظور از رنگي بودن اين بريس ها، وجود كش هاي رنگي است كه در اطراف به راكت‌هاي فلزي و سراميكي قرار مي‌گيرند. اين كش هاي رنگي، در رنگ‌هاي بسيار متنوع موجود هستند و بيمار مي‌تواند از هر رنگي كه دوست داشته باشد در تركيب بريس هاي ارتودنسي خود استفاده كند. همچنين در هر جلسه ملاقات با دندانپزشك متخصص ارتودنسي، بيمار مي‌تواند از او بخواهد كه رنگ اين كش ها را عوض كرده و از كش هاي جديدي در تركيب ارتودنسي او استفاده كند. ارتودنسي با اين بريس هاي رنگي مي‌تواند كودكان و حتي بزرگسالان را به انجام ارتودنسي روي دندان‌هايشان ترغيب كند.

بيشتربخوانيد... رژيم غذايي در ارتودنسي

بعضي از مزاياي انجام ارتودنسي طرح دار و رنگي

با كمك اين نوع از ارتودنسي‌ها، مي‌توان حتي شديدترين و حادترين ناهنجاري‌هاي دنداني را درمان كرد. شما در انتخاب رنگ بريس ها و طرح براكت‌هاي فلزي، كاملا آزاد هستيد. شما مي‌توانيد به جاي استفاده از يك رنگ، از دندانپزشكتان بخواهيد كه از تركيب دو يا چند رنگ در بريس هاي ارتودنسي شما استفاده كند. اين نوع از ارتودنسي‌ها، هزينه‌هاي درماني كمتري نسبت به ساير انواع ارتودنسي‌ها مثل ارتودنسي لينگوال و اينويزيلاين، به شما تحميل مي‌كنند. ارتودنسي‌هاي رنگي و طرح دار مي‌تواند كودك يا نوجوان شما را براي انجام ارتودنسي مشتاق كند؛

منبع: https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۹:۵۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

معرفي روش هاي از بين بردن فاصله دندان ها

فاصله ي بين دندان ها يكي از مشكلات مربوط به دندان ها مي باشد كه مي تواند تاثير ناخوشايندي در زيبايي شما داشته باشد. از بين بردن اين فاصله نه تنها باعث بهبود وضعيت زيبايي شما خواهد شد بلكه مي تواند عملكرد دهان و دندان شما را نيز بهبود ببخشد. در ادامه با بهترين دندانپزشكي شبانه روزي همراه باشيد.

چه روش هايي براي از بين بردن فاصله دندان ها وجود دارد؟

ارتودنسي دندان

در بين روش هاي از بين بردن فاصله دندان ها، ارتودنسي دندان مي تواند به عنوان بهترين و رايج ترين روش معرفي شود. استفاده از اين روش براي درمان فاصله بين دندان ها مي تواند بين 6 تا 24 ماه به طول بينجامد اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه بعد از اين مدت دندان ها در جاي اصلي خود ثابت مي شوند و مي توانيد براي هميشه از شر اين مشكل نجات پيدا كنيد. به عبارت ديگر اين روش به عنوان روشي دائمي شناخته مي شود.

كامپوزيت

كامپوزيت دندان يكي ديگر از روش هاي از بين بردن فاصله بين دندان ها مي باشد. از اين روش در مواقعي كه فاصله بين دندان ها بيشتر باشد و يا اين كه شخص بخواهد در مدت زمان كمتري به نتيجه ي دلخواه خود برسد مي توان استفاده كرد. در اين روش بعد از چند ساعت كه كامپوزيت ها توسط دندانپزشك ترميمي خوب بر روي دندان هاي شما قرار مي گيرند مي توانيد زيبايي دندان ها را به دست آوريد. اين روش به عنوان يكي از كم هزينه ترين روش ها شناخته مي شود.

لمينت

لمينت ها نوعي لايه نازك مي باشند كه براي از بين بردن فاصله دندان ها مورد استفاده قرار مي گيرند. براي اين كار لازم است سطح دندان ها صيقل داده شود تا به اين ترتيب لمينت دندان به خوبي بر روي دندان ها بچسبند.

ايمپلنت

ايمپلنت دندان يكي از روش هاي درماني براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته مي باشد. در اين روش از دو نوع ثابت و متحرك مي توان استفاده كرد. البته در بين روش هاي از بين بردن فاصله دندان ها اين روش را مي توان روشي پر هزينه دانست اما كارايي آن به گونه اي است كه بيشتر افراد با وجود قيمت بالاي آن ترجيح مي دهند باز هم از اين روش استفاده كنند.

دندان هاي مصنوعي

اگر ميزان فاصله دندان ها بسيار زياد باشد و فضاي بين دندان ها به اندازه چند دندان خالي مانده باشد مي توان از اين روش استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۵:۲۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

رژيم كتوژنيك چيست؟

به‌طور خلاصه، رژيم كتو رژيمي است كه كربوهيدرات‌ها را محدود مي‌كند و فوايد زيادي براي سلامتي دارد. هنگامي كه كربوهيدرات كمتري مصرف مي‌كنيد، بدن شما شروع به سوزاندن چربي براي سوخت مي‌كند. اين امر مي‌تواند بدن شما را در يك حالت متابوليك به نام كتوز قرار دهد. در اين حالت، كبد شما چربي را به مولكول‌هاي انرژي كوچكي به نام كتون تبديل مي‌كند كه مغز و ساير اندام‌ها مي‌توانند از آن به‌عنوان انرژي استفاده كنند.

براي اينكه رژيم كتوژنيك را بهتر درك كنيد، يك ماشين دوگانه سوز را در نظر بگيريد:

اين ماشين هم قابليت روشن شدن با گاز را دارد و هم بنزين. اما اين ماشين هميشه با گاز كار كرده است، حالا وسط راه گازش تمام و خاموش مي‌‌شود. شما باشيد چه كاري مي‌كنيد؟ خوب مشخص است كه دكمه‌ بنزين را مي‌زنيد؛ چون مي‌توانيد از سوخت جايگزين استفاده كنيد. حتي با بنزين، ماشين‌تان بهتر و سريع‌تر هم كار مي‌كند. بدن ما نيز، شبيه به همين ماشين است. دو نوع سوخت دارد: كربوهيدرات و چربي. حالا وقتي كربوهيدراتش تمام شود، چه اتفاقي مي‌افتد؟ مطمئنا شما را وسط راه نمي‌گذارد؛ چون مي‌تواند به جاي كربوهيدرات، از چربي (كتون) استفاده كند. كتون ملكولي حاوي چربي است كه در زمان نبود قند در بدن توليد مي‌شود تا به عنوان سوخت براي تامين انرژي استفاده شود.

با رژيم كتو چند كيلو مي‌توان وزن كم كرد؟

برخي افراد با رژيم كتو فقط ۳ الي ۴ كيلوگرم و برخي ديگر بالاي ۵۰ كيلوگرم از وزن خود را از دست مي‌دهند! به گفته محققان در مورد كاهش وزن هيچ عدد متوسطي وجود ندارد كه آن را به همه نسبت دهيم، بلكه علاوه‌بر تفاوت در ويژگي‌هاي فيزيكي بدن هر فرد، نحوه پايبندي افراد و واكنش بدن آنها به رژيم غذايي خام نيز متفاوت است. مواردي مانند:

زمان شروع افزايش وزن، سن، قد، درصد چربي بدن، سطح فعاليت و برخي شرايط ديگر، مي‌توانند بر متابوليسم شما تأثير بگذارند و همگي در ميزان كاهش وزن شما نقش دارند.

بيشتربخوانيد... رژيم ارتشي سه روزه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۸:۰۹ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

رژيم گياه‌خواري چيست و چه انواعي دارد؟

 همانطور كه از نامش پيداست، رژيم غذايي گياه‌خواري (رژيم وجترين) روي خوردن غذاهاي گياهي تمركز مي‌كند كه شامل ميوه‌جات، سبزيجات، لوبيا و نخود خشك، غلات و آجيل مي‌شود.

رژيم گياهخواري وجترين

خلاف تصور بسياري از افراد، كساني كه اين نوع رژيم غذايي را دنبال مي‌كنند، مي‌توانند با رعايت اصول و قواعد موجود، تمام مواد مغذي مورد نياز بدن‌شان خصوصا درشت مغذي‌ها را دريافت كنند. اما براي رسيدن به اين هدف، حتما بايد غذاهاي متنوعي خورده شود. پروتئين، آهن، كلسيم، روي و ويتامين B12 از جمله اين مواد مغذي هستند. در برخي از موارد به مكمل‌هاي دارويي هم نياز است.

بيشتربخوانيد... رژيم كالري شماري چگونه است

معمولا الگوي غذايي گياه‌خواران در دسته‌بندي‌هاي مختلف وگان، لاكتو گياه‌خواري، لاكتو-اوو گياه‌خواري، اوو گياه‌خواري و پسكترين (Pescatarian) قرار مي‌گيرند. اما اين رژيم‌ها چه تفاوتي با يكديگر دارند؟ در ادامه با انواع رژيم گياه‌خواري آشنا مي‌شويد:

رژيم وگان يا Vegan

هر نوع گوشت يا محصول حيواني در اين رژيم حذف مي‌شود. وگان‌ها حتي در پوشاك خود هم از محصولات حيواني استفاده نمي‌كنند.

 رژيم لاكتو گياه‌خواري يا Lacto-Vegeteria

شامل غذاهاي گياهي، به‌علاوه لبنيات است. ولي خبري از تخم‌مرغ در آن نيست.

 رژيم لاكتو-اوو گياه‌خواري يا Lacto-Ovo-Vegeterian

اين روش هم محصولات لبني و هم تخم‌مرغ را شامل مي‌شود. اين رژيم، يكي از محبوب‌ترين رژيم‌هاي غذايي گياه‌خواري است كه مي‌تواند مواد مغذي موجود در گوشت را از طريق خوراكي‌هاي ارگانيك تامين كند.

 رژيم اوو گياه‌خواري يا Ovo-Vegeterian

اين رژيم علاوه‌بر گوشت، مصرف لبنيات را هم حذف مي‌كند؛ اما در آن مصرف تخم‌مرغ و گوشت ديگر پرندگان، مجاز است.

 رژيم پسكترين يا Pescetarian

نوعي رژيم نيمه گياه‌خواري است كه گرچه در آن گوشت قرمز و مرغ ممنوع شده، ولي مصرف انواع ماهي، تخم‌مرغ و لبنيات مجاز است.

بيشتربخوانيد.. رژيم مديترانه ايي چيست

تفاوت رژيم وگان و وجترين

رژيم وجترين و وگان، از محبوب‌ترين انواع گياه‌خواري در بين مردم جهان محسوب مي‌شوند. اين دو تفاوت‌هاي عمده‌اي با يكديگر دارند كه در ادامه مي‌خوانيد.

وجترين‌ها، گياه‌خواراني هستند كه هيچگونه گوشت، مرغ، ماهي يا هر گوشتي كه از طريق كشتار حيوانات به‌دست مي‌آيد در برنامه غذايي‌شان جايي ندارد. آن‌ها در عوض انواع ميوه‌ها، سبزيجات، غلات، حبوبات و آجيل‌ها را مي‌خورند. برخي از آن‌ها حتي لبنيات، عسل و تخم‌مرغ، كه محصولات مرتبط با حيوانات است را هم مصرف مي‌كنند.

منبع: https://www.dietforme.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۲:۴۶ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

رفع قوز بيني با تزريق ژل

رفع قوز بيني با تزريق ژل، يكي از روشهاي غير تهاجمي، آسان و بي خطر در درمان بيني‌هاي قوزدار است. با تزريق ژل به بيني، بدون اينكه زير تيغ جراحي برويد و عوارض آن را متحمل شويد، شكل بيني خود را تغيير داده و به طور كامل قوز بيني خود را برطرف نماييد.

بيشتربخوانيد... رفع كجي بيني بدون عمل

مراحل تزريق ژل قوز بيني

مشاوره پزشكي

تشخيص اينكه آيا تزريق ژل قوز بيني مي‌تواند براي شما مناسب باشد يا خير، جزو مواردي است كه فقط توسط پزشك صورت مي‌گيرد. در جلسه مشاوره، پزشك با ارزيابي آناتومي بيني شما و سابقه‌ پزشكيتان، به شما مي‌گويد كه آيا اين روش براي شما مناسب است يا خير. اگر با رفع قوز بيني، پوشاندن فرورفتگي‌هاي كوچك روي بيني يا برجسته كردن نوك بيني، خواهان اصلاح فرم بيني خود هستيد، استفاده از روش تزريق ژل به شما توصيه مي‌شود.

اقدامات قبل از تزريق ژل قوز بيني

اگر شما و پزشك براي تزريق ژل قوز بيني به اتفاق نظر رسيديد، نياز است پيش از اين عمل اقدامات خاصي انجام دهيد كه اين اقدامات عبارتند از:

حداقل 10 روز قبل از تزريق ژل از مصرف آسپيرين، داروهاي ضد التهابي (مانند ايبوپروفن، ژلوفن و ادويل)، روغن ماهي، ويتامين E و هرگونه ويتامين يا دارويي كه باعث افزايش احتمال خونريزي در شما مي‌شود، پرهيز نماييد.

حتماً داروهاي مصرفي (درماني، ويتاميني يا گياهي) خود را در جلسه مشاوره با پزشك مطرح كنيد.

حداقل تا 24 ساعت قبل از تزريق ژل نوشيدني‌هاي الكلي مصرف نكنيد. الكل باعث افزايش احتمال خونريزي و كبودي مي‌شود.

تا 2 هفته قبل از تزريق ژل درمان‌هاي دنداني (شامل جرم‌گيري) انجام ندهيد.

در روز جلسه‌ درماني، با صورتي پاك به كلينيك مراجعه كنيد. از لوازم آرايشي و كرم‌هاي مرطوب كننده، به ويژه روي بيني و اطراف آن استفاده نكنيد.

قبل از تزريق ژل قوز بيني غذايي سبك بخوريد.

اقدامات پس از تزريق ژل قوز بيني

پس از تزريق ژل قوز بيني، معمولاً نياز به اقدامات خاصي نيست؛ فقط رعايت چند نكته زير ضروري به نظر مي‌رسد:

تا يك هفته پس از تزريق ژل بيني، از مصرف سيگار و الكل اجتناب نماييد.

در هنگام استراحت و خوابيدن با استفاده از بالش بلند، زاويه سر و بدن را به 30 درجه برسانيد.

در صورت تجويز دارو توسط پزشك، حتماً سر وقت و به موقع آنها را مصرف كنيد.

از بخور داغ، سونا، حمام داغ يا هر گونه فشار روي بيني به مدت يك هفته خودداري نماييد.

از دستكاري بيني خود، بپرهيزيد.

استفاده از كرم ضد آفتاب را فراموش نكنيد

تزريق ژل بيني در چه مواردي انجام مي‌شود؟

قوز بيني نسبتاً خفيف تا متوسط

رفع عيوبي مانند گودي بيش از حد در بيني‌هايي كه قبلاً جراحي شده‌اند

بيني‌هايي با زاويه‌ تيز و عميق بين لب بالا و بيني

بيني‌هايي كه عدم تقارن‌هاي جزئي دارند

بيني‌هاي منقار شكل

منبع: https://www.fillerbini.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۶:۰۸ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

صفر تا صد تفاوت لمينت و روكش دندان

انتخاب لمينت و روكش دندان بستگي به شرايط فرد و دندان ها و نوع اقدام مورد نظر دارد.

لمينت دندان چيست؟

لمينت فقط جلوي دندان را پوشانده و به اندازه ي روكش ها تهاجمي نيستند. علت اين امر اين است كه در آماده سازي دندان براي لمينت حجم بيشتري از دندان فرد سالم باقي مي ماند. در حد 0.5 ميلي متر از سطح مينا براي اين امر تراش داده مي شود.

روكش دندان چيست؟

روكش دندان كل دندان را در بر مي گيرد و براي قرار دادن روكش حجم زيادي از دندان ها تراش داده مي شود. در صورتي كه فرد پوسيدگي دندان داشته باشد دندان پزشك بخش پوسيده ي دندان را حذف كرده و سپس روكش را قرار مي دهد.

از كجا بدانيم لمينت دندان بهتر است يا روكش؟

در صورتي كه حجم زيادي از دندان پر شده، عصب كشي شده، يا حجم زيادي از آن كرم خورده يا شكسته است احتمالا روكش دندان گزينه ي بهتري است. در صورتي كه خود دندان تا حدي سالم است و بازسازي دندان به منظور زيباسازي آن مي باشد، استفاده از لمينت گزينه ي بهتري مي باشد. لمينت براي اصلاح نواقص جزئي نيز كاربرد دارد.

بيشتربخوانيد... دندانپزشكي زيبايي چيست؟

مزايا و معايب لمينت و روكش دندان

مزاياي لمينت

– در طولاني مدت، از نظر زيبايي نسبت به روكش ها بهتر هستند زيرا باعث التهاب لثه پس از چند سال نمي شوند. - برخي از لمينت ها چندان به تراش لثه نياز ندارند در نتيجه بخش بيشتري از دندان طبيعي فرد سالم مي ماند. - دندان هايي كه لمينت شده اند ميزان جابه جايي اندكي دارند.

معايب لمينت

- لمينت بخش بيشتري از دندان فرد را در معرض پوسيدگي مجدد مي گذارند. - لمينت ها قابل جايگزيني نيستند - هزينه ي بالاي لمينت دندان

مزاياي روكش دندان

- بيشتر دندان پوشيده مي شود پس دندان نسبت به پوسيدگي از آسيب پذيري كمتري برخوردار است. - روكش هاي پورسلين شبيه دندان طبيعي فرد هستند. - روكش ها نسبتا دائم بوده و نياز به در آوردن و تميز كردن مشابه پروتز موقت دندان ندارند.

بيشتربخوانيد... دندانپزشك كودكان

معايب روكش دندان

- بيشتر دندان طبيعي فرد براي قرار دادن روكش تراش مي دهند. - دندان روكش شده ممكن است نسبت به گرما و سرما در ابتداي امر حساس باشد. - روكش پورسلين شكننده است و در طول زمان مي تواند شكننده باشد. - پورسلين هايي كه در تركيب با فلز هستند خط تيره اي بين دندان طبيعي و روكش ايجاد مي شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۱:۴۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)