دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

سنگ كليه چيست؟

كليه يكي از اندام‌هاي داخلي بدن است كه اهميت بسياري در دفع مواد زايد و حفظ تعادل در الكتروليت‌هاي خون دارد؛ همچنين مي‌‌تواند هورمون‌هاي مهمي را نيز توليد كند. ساختار كليه‌ به‌صورت دو اندام لوبيايي شكل است كه اندازه آن‌ها هر كدام به اندازه يك مشت بوده و در دو طرف ستون فقرات، در انتهاي قفسه سينه، قرار دارند. يك كليه سالم در هر دقيقه حدود نصف استكان خون را تصفيه مي‌كند و مواد زائد و آب اضافي را براي ساخت ادرار به‌كار مي‌گيرد.

ساير مقالات : واريكوسل

اهميت كليه ها

كليه‌ها مواد زايد و مايعات اضافي را از بدن دفع مي‌كنند. كليه شما همچنين اسيدي كه توسط سلول‌هاي بدن توليد شده است را حذف مي‌كند تا تعادل طبيعي و سالمي از آب، نمك‌ها و مواد معدني همچون سديم، كلسيم، فسفر و پتاسيم در خون شما حفظ شود؛ بدون برقراري اين تعادل، اعصاب، ماهيچه‌ها و ساير بافت‌هاي بدن ممكن است نتوانند به طور طبيعي كار كنند. همچنين در بدن كليه‌ها هورمون‌هايي توليد مي‌كنند كه به كنترل فشار خون، توليد گلبول قرمز و حفظ سلامت و استقامت استخوان‌ها كمك مي‌كنند

كليه‌ها از حدود يك ميليون واحد تصفيه كننده به نام نفرين تشكيل شده‌اند كه هر كدام از آن‌ها داراي فيلتري به نام گلومرول و توبول هستند. نفرون‌ها عملكرد دو مرحله‌اي دارند، يعني در يك مرحله گلومرول‌ها خون را تصفيه مي‌كنند و در مرحله‌اي ديگر توبول‌ها مواد مورد نياز خون را باز مي‌گردانند و ساير مواد اضافي را دفع مي‌كنند. خون درون هر نفرون جريان پيدا مي‌كند و به يك شبكه‌اي از مويرگ‌هاي كوچك مي‌رسد كه به آن‌ها گلومرول مي‌گويند. گلومرول‌ها مولكول‌هاي كوچك، مواد مازاد و مايعات را عبور مي‌دهند كه اين مايعات بيشتر شامل آب است و اين مواد وارد توبول مي‌شود؛ مولكول‌هاي بزرگتر همچون پروتئين‌ها و سلول‌هاي خوني در رگ خوني باقي مي‌مانند و نمي‌توانند عبور كنند.

سنگ كليه چيست؟

سنگ كليه يك جسم سخت است كه از مواد شيميايي موجود در ادرار ساخته مي‌شود. چهار نوع سنگ كليه وجود دارد: اگزالات كلسيم، اسيد اوريك، استروويت و سيستين. سنگ كليه ممكن است با سنگ شكني موج شوك، رحم، نفروليتومي از راه پوست يا نفروليتوتريپسي درمان شود. علائم شايع عبارتند از درد شديد در ناحيه كمر، خون در ادرار، حالت تهوع، استفراغ، تب و لرز، يا ادراري كه بوي بد يا كدر به نظر مي‌رسد.

ساير مقالات : جراحي سنگ كليه

ادرار داراي مواد زائد مختلفي است كه در آن حل شده است. هنگامي كه مقدار زيادي مواد زايد در مايع كم ادرار وجود دارد، كريستال‌ها شروع به تشكيل مي‌كنند. كريستال‌ها عناصر ديگر را جذب مي‌كنند و به هم مي‌پيوندند تا جامدي را تشكيل دهند كه بزرگتر شده و به سنگ بي‌انجامد، مگر اينكه با ادرار از بدن خارج شود. معمولاً اين مواد شيميايي توسط شيميدان ارشد بدن، يعني كليه از ادرار دفع مي‌شوند. در بيشتر افراد، داشتن مايع ادرار كافي باعث شستشوي اين مواد زايد مي‌شود يا سايرمواد شيميايي موجود در ادرار از تشكيل سنگ جلوگيري مي‌كند. مواد شيميايي تشكيل‌دهنده سنگ عبارتند از كلسيم، اگزالات، اورات، سيستين، گزانتين و فسفات.

ساير مقالات : واريكوسل

پس از تشكيل، سنگ ممكن است در كليه باقي بماند يا از مجراي ادراري به بيرون حركت‌كند. گاهي اوقات، سنگ‌هاي ريز بدون ايجاد درد زياد از بدن در ادرار خارج مي‌شوند. اما سنگ‌هايي كه حركت نمي‌كنند، ممكن است باعث درد بسيار سخت در كليه، حالب، مثانه يا مجراي ادرار شوند. اين همان چيزي است كه باعث درد مي‌شود.

ساير مقالات : بهترين قرص براي دفع سنگ كليه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۴:۲۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

كامپوزيت دندان چيست ؟

مطمئنا همه‌ي افراد علاقه مند هستند تا لبخندي زيبا بر چهره داشته باشند. براي اين منظور هم داشتن دندان هايي سالم و منظم ضروري است. زماني كه شما براي پر كردن حفره هاي دندان به دندانپزشك مراجعه مي‌كنيد، متوجه استفاده از مواد خميري مي‌شويد. اين مواد خميري كه همرنگ دندان هاي شما هستند، روي سطح دندان را با فرمي كه دندانپزشك به آن‌ها مي‌دهد، مي‌پوشانند. در پايان كار اين لايه‌ي خميري بايد تثبيت شود. دندانپزشك اين كار را به كمك نور آبي انجام مي‌دهد.

ساير مقالات : ارتودنسي نامرئي دندان

كامپوزيت چيست و چه كاربردي دارد؟

فرايند پر كردن حفره دندان به سادگي توسط دندانپزشك با صرف زماني معادل ۱ ساعت انجام مي‌شود. حفره هاي دندان بر اثر پوسيدگي ايجاد مي‌شوند. افراد براي ترميم دندان هاي آسيب ديده از مواد خاصي استفاده مي‌كنند. هم‌چنين بهترين روش براي اصلاح لبخند هم استفاده از ونير دندان يا همان روكش كامپوزيت دندان است. ماده ي مورد استفاده در اين روش از گلاس، كوارتز و رزين تركيب شده است. بسته بندي هاي ماده مذكور در سرنگ هاي مخصوص ديده مي‌شود. مواد خمير مانند حفره هاي دندان را پر كرده و پس از تابش نور از حالت خميري به حالت سفت و سخت در مي آيند. افرادي كه به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند، با هدف زيبايي از  ونير بهره مي‌برند.

هزينه كامپوزيت دندان

يكي از دغدغه هاي افراد براي انجام كامپوزيت اين است كه هزينه انجام آن چقدر است. به طور كلي نمي‌توان يك قيمت ثابت را براي انجام اين خدمات ارائه كرد. اما به طور كلي هزينه نهايي به فاكتورهاي مختلفي وابسته است. جالب است بدانيد كه كامپوزيت ونير انواع مختلفي دارد و با كيفيت هاي مختلفي عرضه مي‌شود‌.علاوه بر اين، موارد ديگري هم در كاهش يا افزايش هزينه موثر هستند. محل كلينيك دندانپزشكي، كيفيت مواد، ميزان تجربه و كيفيت انجام كار توسط دندانپزشك، نوع تجهيزات و امكانات مورد استفاده و… همگي در قيمت كامپوزيت دندان اعلامي به مراجع تاثير مي‌گذارند.

ساير مقالات : هزينه ارتودنسي دندان

علت تفاوت قيمت كامپوزيت دندان

كامپوزيت دندان جزء خدمات پر مخاطبي است كه ممكن است براي انجام آن تفاوت قيمت در كلينيك هاي مختلف ديده شود. مسلما هر يك از خدمات دندانپزشكي يك تعرفه خاصي دارد و اين تعرفه مي‌تواند با توجه به كيفيت مواد، كيفيت كار دندانپزشك، برند مورد استفاده و..‌. افزايش پيدا كند. اگر بخواهيد اين خدمات را از يك مركز معتبر و باسابقه دندانپزشكي كه از تجهيزات لوكسي استفاده مي‌كند، دريافت كنيد طبيعي است كه هزينه ي پرداختي شما هم بالاتر خواهد بود.

ساير مقالات : روكش لمينيت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۰۶:۰۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

سفر به استانبول با تور

ساده‌ترين و احتمالا بي‌دردسرترين راه براي سفر به بزرگ‌ترين شهر تركيه رزرو تور استانبول از ميان انواع تور تركيه است. آژانس‌هاي مسافرتي مختلف كشور، پكيج‌هاي متنوعي در بازه‌هاي زماني مختلف عرضه مي‌كنند كه مي‌توانيد به‌صورت آنلاين آن‌ها را رزرو كنيد.

ساير مقالات : سفر سه روزه به استانبول

سفر هوايي و خريد بليط هواپيما استانبول

پكيج‌هاي تور شامل پرواز و اقامت در هتل هستند؛ اما اگر قصد خريد تور مسافرتي نداريد و مي‌خواهيد خودتان اقدام به تهيه بليط هواپيما و رزرو هتل كنيد، مي‌توانيد اين كار را نيز به‌صورت آنلاين انجام دهيد.

 اگر اين روزها مسافر استانبول هستيد، يكي از بهترين راه‌هاي دسترسي براي اين سفر تفريحي استفاده از پروازهاي تهران استانبول است. براي اين پرواز بايد از فرودگاه‌هاي بين‌المللي كشور استفاده كنيد. پرواز تهران استانبول را همين لحظه مي‌توانيد خريداري و سفر خوبي را براي خود رقم بزنيد.

ساير مقالات : خوبترين هتل هاي استانبول

سفر زميني به استانبول

براي سفر زميني به استانبول با اتوبوس مي‌توانيد از تهران يا تبريز بليط تهيه كنيد. اتوبوس‌هاي اين مسير معمولا صبح‌ها بين ساعت ۹ تا ۱۰ حركت مي‌كنند. فاصله تهران تا استانبول ۲۰۰۰ كليومتر است. مسير تهران تا تبريز ۶۳۰ كيلومتر، تبريز تا مرز بازرگان نيز ۲۹۰ كيلومتر است.

اتوبوس‌ها معمولا براي رفتن به استانبول از مرز بازرگان حركت مي‌كنند؛ چراكه اين مسير وضعيت جاده‌اي بهتري دارد. مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به استانبول معمولا ۳۶ ساعت است و در ايام شلوغ يا تعطيل، اين زمان تا ۴۰ ساعت نيز مي‌رسد؛ به اين ترتيب اگر تحمل بودن در اتوبوس را براي اين مدت طولاني نداريد، از اين روش سفر صرف‌نظر كنيد.

سفر به استانبول با خودرو شخصي

ساير مقالات : راهنماي سفر به استانبول 2024

براي سفر با خودرو شخصي در ابتدا بايد مقدمات گرفتن مجوز خروج ماشين از كشور را انجام دهيد. كاپوتاژ خودرو، دريافت گواهينامه بين‌المللي، دريافت دفترچه بين‌المللي خودرو، دريافت پلاك ترانزيت و بيمه كارت سبز مراحلي است كه بايد پيش از سفر براي آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد. سپس مي‌توانيد سفرتان را از يكي از مرزهاي ايران و تركيه آغاز كنيد:

مرز بازرگان در ۲۹۰ كيلومتري تبريز (به‌صورت ۲۴ ساعته فعال)

مرز سرو در ۶۰ كيلومتري اروميه (به‌صورت شبانه‌روزي فعال)

مرز رازي در ۷۰ كيلومتري شهر خوي (از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به وقت ايران فعال)

در استانبول چكار كنيم؟

گشت‌وگذار در شهر، بازديد از جاهاي ديدني مهم استانبول، خريد در مراكز خريد مدرن و لوكس، سر زدن به بازارهاي سنتي و پياده‌گردي در محله‌ها و خيابان‌هاي مشهور اين شهر بخش اصلي سفر را تشكيل مي‌دهند.

ساير مقالات : قيمت سفر به استانبول

جاهاي ديدني استانبول

عاشقان تاريخ، فرهنگ و هنر در كنار دوستداران خريد مي‌توانند از بودن در اين شهر لذت ببرند. برخي از مهم‌ترين جاهاي ديدني استانبول كه نبايد بازديد از آن‌ها را از دست بدهيد، شامل اياصوفيه، كاخ توپكاپي، بازار بزرگ استانبول و مسجد آبي يا سلطان احمد مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۵:۲۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چاقي چيست و چگونه بايد آن را درمان كرد؟

چاقي (Obesity) و اضافه وزن جز همان چربي‌هاي اضافه‌ايي كه دور شكم، پهلو، ران و باسن مي‌بينيد، چيز ديگري نيست. وقتي ذخاير چربي بدن بيش از حد طبيعي مي‌شود، با اين مشكل و يا شايد بهتر باشد بگوييم با اين بيماري مواجه مي‌شويد.

ساير مقالات : كاهش وزن تدريجي

دلايل چاقي و اضافه وزن چيست؟

-         حواستان به ميزان كالري دريافتي نيست

مهم‌ترين دليل اضافه وزن اين است كه به اندازه‌ايي كه كالري دريافت مي‌كنيد، آن را نمي‌سوزانيد؛ يعني هيچ تعادلي بين كالري دريافتي و كالري مصرفي وجود ندارد. بدن مقداري از چربي را براي انرژي و ساير عملكرد‌ها مصرف مي‌كند. اما ميزان اضافي آن از بدن خارج نمي‌شود، بلكه به شكل چربي در نواحي مختلف ذخيره خواهد شد.

ساير مقالات : كاهش چربي شكم

-         ژنتيك

كودك مي‌تواند ژن چاقي را از پدر و مادر خود به ارث ببرد. يعني اگر يك يا هر دو والدين به اين بيماري مبتلا باشند، ريسك بروز آن در فرزند افزايش پيدا مي‌كند. سوال اينجاست كه ژنتيك چطور مي‌تواند باعث اضافه وزن و تجمع چربي‌ها در بدن شود؟ ژن چاقي در بروز شرايط زير نقش مهمي دارد:

احساس گرسنگي را افزايش مي‌دهد.

چربي بيشتري در بدن ذخيره مي‌كند.

ميل به كم‌تحركي را افزايش مي‌دهد

كنترل غذا خوردن را كاهش مي‌دهد.

-         كم تحرك هستيد

باور كنيد؛با يكجا نشستن يا با كمي راه رفتن و يا فقط كارهاي منزل و شركت را انجام دادن، نمي‌توانيد به اندازه‌اي كه كالري دريافت كرده‌ايد، آن را بسوزانيد. شما به يك برنامه ورزشي مناسب نياز داريد و از سويي ديگر بايد حواستان به ميزان كالري دريافتي باشد. در غير اينصورت فقط زمان را از دست مي‌دهيد و چربي روي چربي ذخيره مي‌‌كنيد. نكته‌ايي كه بايد با آن كنار بياييد اين است كه اضافه وزن در طي شب، يك هفته يا يكماه ايجاد نمي‌شود كه بخواهيد خيلي سريع از شر آن خلاص شويد.

شما بايد با كمك متخصص يك رژيم غذايي سالم و يك برنامه ورزشي مناسب داشته باشيد. البته مهم‌ترين و موثرين فاكتور پشتكار براي كاهش وزن است. هر بار كه نااميدي به سراغ‌تان آمد، در آينه نگاهي به خود بياندازيد و به اين فكر كنيد كه به وزن و اندام ايده‌آل خود رسيده‌ايد.

ساير مقالات : لاغري سريع پايين تنه

-         استرسي هستيد

هورمون‌هاي استرس مانند كورتيزول را دست كم نگيريد. اين هورمون در افزايش اشتها دخالت دارد؛ يعني شما را وسوسه مي‌كند تا قند و چربي بيشتري مصرف كنيد. شما هم به بهانه كنترل استرس، به اين وسوسه پاسخ مثبت مي‌دهيد. حالا اگر دچار استرس مزمن باشيد يعني بيشتر ساعات روز در حال مصرف اين نوع خوراكي‌ها هستيد. بنابراين چاقي دور از انتظار نيست.

-         بيماري‌هاي زمينه‌ايي داريد

برخي بيماري‌هاي زمينه‌ايي مانند كم كاري تيروئيد، اختلالات خواب، افسردگي و حتي يائسگي در زنان باعث اضافه وزن مي‌شوند.

ساير مقالات : كاهش چربي هاي پشت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۹:۵۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

عمل اسليو معده چگونه انجام مي‌شود؟

عمل اسليو معده به يكي از روش‌هاي جايگزين رژيم لاغري و ورزش تبديل شده است؛ اما آيا اين عمل در كاهش وزن پايدار موثر است؟ چاقي از مشكلاتيست كه اكثر افراد جامعه با آن درگير هستند.

چاقي نه تنها ظاهر خوشايندي به فرد نمي دهد بكله سبب بروز بيماري‌هايي چون ديابت نوع ۲، فشارخون بالا، بيماري قلبي و … مي شود.

بنابراين افراد به دنبال روش هايي براي كاهش وزن سريع مثل گن‌هاي لاغري، سوناي لاغري، گوشواره لاغري و … مي‌روند. جراحي اسليو معده يكي از سريع ترين آنهاست.

ساير مقالات : بهترين دكتر اسليو معده در تهران

عمل اسليو معده چيست؟

در عمل اسليو معده جراح، حجم معده را در حدود ۱۵ درصد نسبت به قبل كوچك‌تر مي‌كند. بنابراين فرد سريع‌تر احساس سيري مي‌كند و مشكل پرخوري برطرف مي‌شود.

بعد از انجام عمل جراحي فرد بايد رژيم بسيار محدودي را دنبال كند تا بدن ريكاوري شود و به سايز جديد معده عادت كند. در ادامه نكات مهم اسليو معده را مي‌خوانيد:

اسليو در انگليسي به معناي آستين است و به اين دليل نام اين جراحي اسليو معده است كه پس از آن معده به شكل آستين در مي‌آيد.

كاهش سايز معده پرخوري را براي فرد دشوار مي‌كند اما با ين حال باز هم امكان افزايش وزن وجود دارد.

موفقيت اين جراحي بستگي به قدرت اراده فرد براي دنبال كردن سبك زندگي سالم دارد.

در عمل جراحي اسليو معده، جراح با حذف مقدار زيادي از معده آن را به شكل يك آستين در مي‌آورد.

اين عمل برگشت ناپذير است و فرد ۶۰ درصد از وزن اضافي بدن‌اش را از دست مي‌دهد.

با انجام اين عمل، بدن قابليت توليد هورمون گرسنگي (گرلين) را از دست مي‌دهد.

رژيم اسليو معده برنامه چند مرحله‌اي است كه فرد را براي جراحي آماده و بعد از آن ريكاوري مي‌كند

ساير مقالات : برنامه دويدن براي لاغري

مزاياي عمل اسليو معده چيست؟

جراحي اسليو معده يك روش موثر براي كاهش وزن است كه با تكنيك‌هاي لاپاراسكوپي انجام مي‌شود. امروزه اكثر جراحي‌هاي لاغري با دوربين و ظروف لاپاراسكوپي انجام مي‌شود كه به اين معني است كه بيمار براي مداخله جراحي خود نيازي به برش دادن ندارد.

مداخله جراحي كمتر از يك ساعت طول مي كشد و مدت اقامت پس از عمل در بيمارستان يا كلينيك براي اكثر بيماران يك شب است.

بيماراني كه تحت عمل اسليو معده قرار مي‌گيرند، بايد حداقل ۳ هفته پس از عمل خود استراحت كنند. پس از اين مدت، مي‌توانند با مراقبت مناسب و رعايت رژيم بعد از عمل اسليو، به فعاليت‌هاي عادي خود بازگردند.

بيماران پس از يك سال پس از جراحي اسليو معده، يك سوم وزن بدن خود را از دست مي‌دهند، اما ممكن است تا ۶ ماه شاهد تغييرات عمده‌اي باشند.

ساير مقالات : تغذيه بعد از عمل اسليو

با جراحي اسليو معده، احساس گرسنگي و اشتها كاهش مي‌يابد. با اين روش، سطح گرلين پلاسما به طور قابل توجهي در اوايل دوره پس از عمل كاهش مي‌يابد و سال‌ها پس از جراحي به طور مداوم پايين مي‌ماند.

85 درصد از بيماران مبتلا به بيماري كبد چرب غير الكلي (NAFLD) پس از كاهش وزن ناشي از گاستركتومي اسليو بهبود مي‌يابند.

اين روش مي‌تواند درد مفاصل ناشي از اضافه وزن را نيز تسكين مي‌دهد.

ساير مقالات : محاسبه شاخص توده بدني

عوارض اسليو معده

عمل اسليو معده دو نوع عوارض سريع و مزمن دارد. عوارض سريع آنهايي هستند كه در فاصله كوتاهي بعد از عمل جراحي خود را نشان مي‌دهند اما عوارض مزمن آنهايي هستند كه به مرور زمان و شش ماه پس از جراحي مشخص مي‌شوند.

عوارض سريع شامل خون‌ريزي، درد و لخته‌هاي خون مي‌شود؛ حتي ممكن است عفونت و مرگ با عمل اسليو معده اتفاق بيفتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۳:۰۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

عمل اسليو معده چگونه انجام مي‌شود؟

عمل اسليو معده به يكي از روش‌هاي جايگزين رژيم لاغري و ورزش تبديل شده است؛ اما آيا اين عمل در كاهش وزن پايدار موثر است؟ چاقي از مشكلاتيست كه اكثر افراد جامعه با آن درگير هستند.

چاقي نه تنها ظاهر خوشايندي به فرد نمي دهد بكله سبب بروز بيماري‌هايي چون ديابت نوع ۲، فشارخون بالا، بيماري قلبي و … مي شود.

بنابراين افراد به دنبال روش هايي براي كاهش وزن سريع مثل گن‌هاي لاغري، سوناي لاغري، گوشواره لاغري و … مي‌روند. جراحي اسليو معده يكي از سريع ترين آنهاست.

ساير مقالات : بهترين دكتر اسليو معده در تهران

عمل اسليو معده چيست؟

در عمل اسليو معده جراح، حجم معده را در حدود ۱۵ درصد نسبت به قبل كوچك‌تر مي‌كند. بنابراين فرد سريع‌تر احساس سيري مي‌كند و مشكل پرخوري برطرف مي‌شود.

بعد از انجام عمل جراحي فرد بايد رژيم بسيار محدودي را دنبال كند تا بدن ريكاوري شود و به سايز جديد معده عادت كند. در ادامه نكات مهم اسليو معده را مي‌خوانيد:

اسليو در انگليسي به معناي آستين است و به اين دليل نام اين جراحي اسليو معده است كه پس از آن معده به شكل آستين در مي‌آيد.

كاهش سايز معده پرخوري را براي فرد دشوار مي‌كند اما با ين حال باز هم امكان افزايش وزن وجود دارد.

موفقيت اين جراحي بستگي به قدرت اراده فرد براي دنبال كردن سبك زندگي سالم دارد.

در عمل جراحي اسليو معده، جراح با حذف مقدار زيادي از معده آن را به شكل يك آستين در مي‌آورد.

اين عمل برگشت ناپذير است و فرد ۶۰ درصد از وزن اضافي بدن‌اش را از دست مي‌دهد.

با انجام اين عمل، بدن قابليت توليد هورمون گرسنگي (گرلين) را از دست مي‌دهد.

رژيم اسليو معده برنامه چند مرحله‌اي است كه فرد را براي جراحي آماده و بعد از آن ريكاوري مي‌كند

ساير مقالات : برنامه دويدن براي لاغري

مزاياي عمل اسليو معده چيست؟

جراحي اسليو معده يك روش موثر براي كاهش وزن است كه با تكنيك‌هاي لاپاراسكوپي انجام مي‌شود. امروزه اكثر جراحي‌هاي لاغري با دوربين و ظروف لاپاراسكوپي انجام مي‌شود كه به اين معني است كه بيمار براي مداخله جراحي خود نيازي به برش دادن ندارد.

مداخله جراحي كمتر از يك ساعت طول مي كشد و مدت اقامت پس از عمل در بيمارستان يا كلينيك براي اكثر بيماران يك شب است.

بيماراني كه تحت عمل اسليو معده قرار مي‌گيرند، بايد حداقل ۳ هفته پس از عمل خود استراحت كنند. پس از اين مدت، مي‌توانند با مراقبت مناسب و رعايت رژيم بعد از عمل اسليو، به فعاليت‌هاي عادي خود بازگردند.

بيماران پس از يك سال پس از جراحي اسليو معده، يك سوم وزن بدن خود را از دست مي‌دهند، اما ممكن است تا ۶ ماه شاهد تغييرات عمده‌اي باشند.

ساير مقالات : تغذيه بعد از عمل اسليو

با جراحي اسليو معده، احساس گرسنگي و اشتها كاهش مي‌يابد. با اين روش، سطح گرلين پلاسما به طور قابل توجهي در اوايل دوره پس از عمل كاهش مي‌يابد و سال‌ها پس از جراحي به طور مداوم پايين مي‌ماند.

85 درصد از بيماران مبتلا به بيماري كبد چرب غير الكلي (NAFLD) پس از كاهش وزن ناشي از گاستركتومي اسليو بهبود مي‌يابند.

اين روش مي‌تواند درد مفاصل ناشي از اضافه وزن را نيز تسكين مي‌دهد.

ساير مقالات : محاسبه شاخص توده بدني

عوارض اسليو معده

عمل اسليو معده دو نوع عوارض سريع و مزمن دارد. عوارض سريع آنهايي هستند كه در فاصله كوتاهي بعد از عمل جراحي خود را نشان مي‌دهند اما عوارض مزمن آنهايي هستند كه به مرور زمان و شش ماه پس از جراحي مشخص مي‌شوند.

عوارض سريع شامل خون‌ريزي، درد و لخته‌هاي خون مي‌شود؛ حتي ممكن است عفونت و مرگ با عمل اسليو معده اتفاق بيفتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۳:۰۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي چيست؟ در پاسخ به اين سوال ارتودنسي دندان يكي از تخصص هاي دندانپزشكي است كه در آن به تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري‌ها، نامنظمي ها و ناهماهنگي هاي دندان ها و فك ها مي‌پردازند و با صاف و مرتب كردن دندان ها، باعث بهبود طرح لبخند، سلامت دهان و دندان و در نهايت زيبايي افراد مي‌شود.

ساير مقالات : حساسيت دندان ها در ارتودنسي

ارتودنسي شامل چه درمان‌هاييست؟

متخصصين ارتودنسي، براي برطرف كردن طيف وسيعي از مشكلات بيماران و مراجعه كنندگان از ارتودنسي دندان استفاده مي‌كنند. از جمله:

از بين بردن فاصله بين دندان ها

تراز كردن قسمت فوقاني و تيپ دندان ها

صاف كردن مشكل كج درآمدن دندان دائمي

بهبود گفتار يا توانايي جويدن

بهبود سلامت طولاني‌مدت لثه ها و دندان ها

جلوگيري از ساييدگي بيش از حد و طولاني مدت يا آسيب‌ديدگي دندان‌ها

درمان مشكلات مربوط به بايت يا روي هم قرار گرفتن دندان ها

درمان و رفع مشكلات مربوط به تراز نبودن فك بالا و پايين

ساير مقالات : زيبايي ارتودنسي سراميكي

روش هاي درماني به كار گرفته شده توسط متخصص مي‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود ببخشد و سلامتي آن‌ها را تضمين كند. متخصص ارتودنسي براي دستيابي به اهداف مد نظرش، از انواع روش ها و ابزار مختلف ارتودنسي دندان استفاده مي‌كند كه در قسمت هاي بعد با آن ها آشنا مي شويد.

ارتودنسي دندان براي چه كساني مناسب است؟

تمام افرادي كه داراي نامنظمي و عدم هماهنگي دندان‌ها و فك و يا اصطلاحا مال اكلوژن هستند، به درمان هاي ارتودنسي دندان نياز دارند.اگر فك و دندان‌ها به درستي رشد نكنند و در موقعيت نرمال و طبيعي قرار نگيرند، شرايطي به نام مال اكلوژن را ايجاد مي‌كنند. در مال اكلوژن دندان ها كج مي‌شوند و موقعيت نامناسبي به دست مي آورند.

مال اكلوژن بيماري نيست و بر سلامت جسمي تأثيري ندارد. اين وضعيت يك تغيير در موقعيت طبيعي دندان ها است. با اين وجود، و هرچند كه اين وضعيت بيماري تلقي نميشود، ممكن است روي ظاهر صورت و دندان ها تأثير بگذارد و منجر به بروز احساساتي مثل خجالت زدگي، كاهش اعتماد به نفس و حتي افسردگي شود و يا روي توانايي خوردن غذا و گفتار نيز تاثير بگذارد.

ساير مقالات : عوارض جانبي ارتودنسي

عموما افرادي كه مشكلات زير را دارند نياز به ارتودنسي دندان دارند:

بيرون زدگي دندان ها و يا اورجت دندان هاي جلويي (Protruding front teeth)

نامرتب بودن دندان ها و به هم ريختگي يا كراودينگ (Crowding)

وجود دندان نهفته (Impacted teeth)

عدم تقارن دندان ها (Asymmetrical teeth)

ديپ بايت يا جلو زدگي دندان هاي فك بالايي (Deep bite)

ريورس بايت (Reverse bite)

نيش باز يا اپن بايت (Open bite)

آندر بايت (Underbite)

كراس بايت (Crossbite)

وجود فاصله بين دندان ها (Spacing)

ساير مقالات : ارتودنسي دندان هاي نيش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۴:۰۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي چيست؟ در پاسخ به اين سوال ارتودنسي دندان يكي از تخصص هاي دندانپزشكي است كه در آن به تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري‌ها، نامنظمي ها و ناهماهنگي هاي دندان ها و فك ها مي‌پردازند و با صاف و مرتب كردن دندان ها، باعث بهبود طرح لبخند، سلامت دهان و دندان و در نهايت زيبايي افراد مي‌شود.

ساير مقالات : حساسيت دندان ها در ارتودنسي

ارتودنسي شامل چه درمان‌هاييست؟

متخصصين ارتودنسي، براي برطرف كردن طيف وسيعي از مشكلات بيماران و مراجعه كنندگان از ارتودنسي دندان استفاده مي‌كنند. از جمله:

از بين بردن فاصله بين دندان ها

تراز كردن قسمت فوقاني و تيپ دندان ها

صاف كردن مشكل كج درآمدن دندان دائمي

بهبود گفتار يا توانايي جويدن

بهبود سلامت طولاني‌مدت لثه ها و دندان ها

جلوگيري از ساييدگي بيش از حد و طولاني مدت يا آسيب‌ديدگي دندان‌ها

درمان مشكلات مربوط به بايت يا روي هم قرار گرفتن دندان ها

درمان و رفع مشكلات مربوط به تراز نبودن فك بالا و پايين

ساير مقالات : زيبايي ارتودنسي سراميكي

روش هاي درماني به كار گرفته شده توسط متخصص مي‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود ببخشد و سلامتي آن‌ها را تضمين كند. متخصص ارتودنسي براي دستيابي به اهداف مد نظرش، از انواع روش ها و ابزار مختلف ارتودنسي دندان استفاده مي‌كند كه در قسمت هاي بعد با آن ها آشنا مي شويد.

ارتودنسي دندان براي چه كساني مناسب است؟

تمام افرادي كه داراي نامنظمي و عدم هماهنگي دندان‌ها و فك و يا اصطلاحا مال اكلوژن هستند، به درمان هاي ارتودنسي دندان نياز دارند.اگر فك و دندان‌ها به درستي رشد نكنند و در موقعيت نرمال و طبيعي قرار نگيرند، شرايطي به نام مال اكلوژن را ايجاد مي‌كنند. در مال اكلوژن دندان ها كج مي‌شوند و موقعيت نامناسبي به دست مي آورند.

مال اكلوژن بيماري نيست و بر سلامت جسمي تأثيري ندارد. اين وضعيت يك تغيير در موقعيت طبيعي دندان ها است. با اين وجود، و هرچند كه اين وضعيت بيماري تلقي نميشود، ممكن است روي ظاهر صورت و دندان ها تأثير بگذارد و منجر به بروز احساساتي مثل خجالت زدگي، كاهش اعتماد به نفس و حتي افسردگي شود و يا روي توانايي خوردن غذا و گفتار نيز تاثير بگذارد.

ساير مقالات : عوارض جانبي ارتودنسي

عموما افرادي كه مشكلات زير را دارند نياز به ارتودنسي دندان دارند:

بيرون زدگي دندان ها و يا اورجت دندان هاي جلويي (Protruding front teeth)

نامرتب بودن دندان ها و به هم ريختگي يا كراودينگ (Crowding)

وجود دندان نهفته (Impacted teeth)

عدم تقارن دندان ها (Asymmetrical teeth)

ديپ بايت يا جلو زدگي دندان هاي فك بالايي (Deep bite)

ريورس بايت (Reverse bite)

نيش باز يا اپن بايت (Open bite)

آندر بايت (Underbite)

كراس بايت (Crossbite)

وجود فاصله بين دندان ها (Spacing)

ساير مقالات : ارتودنسي دندان هاي نيش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۴:۰۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)