دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

درمان دندان کج با ارتودنسی

ارتودنسی دندان کج از جمله ارتودنسی هایی است که برای صاف و مرتب کردن یک دندان کج به کار می رود. هنگامی که همه دندان های فرد صاف بوده و فقط یک دندان کج باشد، این ارتودنسی به کار می آید. کج بودن یک دندان نیز تأثیر شگرفی بر روی زیبایی فرد و سلامت بقیه دندان ها دارد. البته ممکن است که این دندان کج در قسمت عقب دهان وجود داشته باشد. با اینکه این مشکل در هنگام خندیدن و صحبت کردن قابل مشاهده نیست، اما انحراف دندان می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. در ادامه با مجله ارتودنتیست همراه باشید.

لزوم ارتودنسی دندان کج

تأثیر آن روی زیبایی فرد و کاهش اعتماد به نفس وی چشمگیر است. از طرفی کج و نامرتب بودن تنها یک دندان، سبب وارد آوردن فشار به دندان های مجاور شده و به مروز زمان سبب پوسیدگی آن ها خواهد شد. چون دندان کج در هنگام غذا خوردن متحمل فشار زیادی می شود، سریعتر از بقیه دندان ها پوسیده و خراب می شود. شاید باورکردنی نباشد اما کج بودن تنها یک دندان نیز می تواند تأثیر عمده ای بر جویدن غذا، هضم و گوارش آن داشته باشد. همچنین وجود مشکل تنها در یک دندان سبب اختلال در تکلم و گفتار شده و بر روی تلفظ برخی کلمات تأثیر منفی می گذارد. دندان کج سبب انحراف فک و کج بنظر رسیدن هر دو فک می شود. 

بیشتربخوانید... نصب ارتودنسی نامرئی

روش های ارتودنسی دندان کج 

·         ارتودنسی دندان کج به طریق ثابت 

·         ارتودنسی دندان کج به طریق متحرک 

درمان دندان کج با ارتودنسی

ارتودنسی راه حلی مطمئن و ایمن برای درمان دندان کج محسوب می شود. در هنگام مواجهه با این مشکل، می توان به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد و به راحتی از این درمان استفاده کرد. با مرتب شدن دندان ها می توان به این مزایا دست یافت:

تمیز کردن و بهداشت دندان ها سهل و آسان شده و کمتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرند. لثه کمتر دچار تخریب شده و سلامت لثه و فک تضمین می شود. ارتودنسی دندان کج تنها مربوط به زیبایی نیست بلکه با سلامتی دهان و دندان نیز مرتبط است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در فک بالا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۴۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)