دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

هزینه ساخت استخر خانگی، یک آب تنی بی دغدغه چقد میرزه؟

برای طراحی یک استخر ایده آل متناسب با نیازها و معماری خانه شما، استفاده از مهارت‌های سازندگان ماهر در حیطه ساخت استخر، ضروری است. شما نیز برای کمک به تسریع اتمام پروژه باید ضروریاتی مانند نقشه ساختمان را در اختیار این افراد بگذارید؛ و سپس کارهای مربوط به مجوز برای ساخت استخر را به حرفه ‌ای‌ های این صنعت بسپارید.

مراحل ساخت استخر

 برای ساخت یک استخر بتنی، به طور کلی 6 مرحله اصلی باید طی شود که در ادامه آنها را عنوان می کنیم: ابتدا باید خاک محل احداث را آزمایش کرد تا از جنس خاک و میزان مقاومت آن اطلاعات کافی به دست بیاید. سپس نوبت به مرحله طراحی استخر می رسد که باید مناسب با ابعاد زمین و سلیقه کارفرما صورت گیرد. بعد از تایید طرح نوبت به اجرا می رسد. در صورتی که قصد دارید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد باید عملیات گود برداری را انجام دهید. سپس عملیات آرماتور بندی و زیر سازی استخر صورت می گیرد. قبل از پایان مراحل سفت کاری استخر لوله های گرمایش و تصفیه استخر کار گذاشته می شوند. در مرحله آخر سفت کاری کل بدنه استخر را با ملات بتن می پوشانند و مرحله نازک کاری با کاشی یا سرامیک شروع می شود.

اجزا تشکیل دهنده استخرها  

پی وی سی، پلاستیک ،فولاد، استیل یا بتن از جمله متریال هایی هستند که در ساخت انواع استخر بکار می روند. کار میله های فولادی نگهداری از سازه استخر است و جزء جدایی ناپذیر استخرهای بتنی است. برای انتقال آب استخر از لوله های پی وی سی استفاده می شود. جنس نرده های استخر معمولا از جنس پلاستیک یا استیل است.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر

نکات مهم و توضیحات

توجه داشته باشید ابعاد و اندازه قطر لوله های آب، باید نسبت به حجم استخر و میزان آب مصرفی تعیین شود. در استخرهای بتنی حتما باید از میلگرد برای نگهداری بدنه استخر استفاده شود. تمامی تاسیسات الکتریکی داخل و اطراف استخر باید از عایق کاری مناسبی برخوردار باشند تا سلامت شناگران حفظ شود. برای تصفیه آب بهتر است از دستگاه تصفیه با سرعت پایین استفاده کنید تا به بازدهی بالاتری برسید. شما باید مناسب با موقعیت پروژه و ابعاد اندازه استخر جنس کاسه استخر را تعیین کنید.

عوامل موثر در هزینه های ساخت استخر

مهمترین عوامل در برآورد هزینه ساخت استخر، جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر است. کاسه از جنس بتن مسلح برای استخرهایی با ابعاد بزرگ مناسب است و استخر فایبرگلاس برای استخرهای کوچک مقرون به صرفه تر است. انتخاب نوع برند تجهیزات از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی ساخت استخر است. برندهای ایتالیایی، آمریکایی و چینی از برندهای پر فروش در بازار هستند که باید مناسب با بودجه کارفرما خریداری شوند. نوع متریالی که برای نازک کاری نهایی استخر استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا کاشی کاری بخصوص کاشی با ابعاد کوچک، قیمت نهایی را تا حد زیادی بالا می برد.

بیشتربخوانید... تعمیر استخر


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)