دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

خواص خیار برای پوست و زیبایی

میوه خیار فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. در این مطلب می خواهیم فواید خیار برای پوست و زیبایی مورد بررسی قرار بدهیم.

خیار چه فوایدی برای پوست دارد؟

 خیار، پف چشم را بطور معجزه آسایی از بین می‌برد، اما تسکین دهنده‌ی پوست و ضدپیری هم می باشد. خیار، سرشار از آنتی اکسیدان، رطوبت، و PH کاملا متعادل با پوست شماست.

خواص خیار برای پوست صورت

·         روشن کننده چشم

·         تونر صورت

·         درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

معرفی ماسک صورت خیار

ماسک جوان کننده پوست

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید.

ماسک ضدآکنه خیار

 با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید.

بیشتربخوانید: بهترین دکتر فیلر بینی

ماسک خیار هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید.

ماسک خیار مرطوب کننده پوست

روش اول:

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دوم:

 اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده، 1 سفیده‌ی تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، 30  دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

روش سوم:

 برای پوست های مختلط، شما می توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

منبع: بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۰:۲۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)