دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

دیسفاژی و تنگی و انسداد در مسیر گوارشی بعد از عمل لاغری

دیسفاژی بعد از عمل لاغری بای پس معده

پس از عمل جراحی چاقی معمولاً در بیماران بای پس معده یا ساسی بای پس ، اختلال یا دشواری در بلع یا دیسفاژی وجود دارد. زمانی که بیمار سریع غذا میل کند و یا اینکه حجم زیادی از غذا را در یک وعده غذایی بخورد میتواند با چنین مشکلی روبرو شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که لقمه های بسیار کوچک بردارید و هر لقمه را کاملا بجویید. دیسفاژی به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغری رخ میدهد و می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نوشیدن مایعات مشکل شود. اگر در این مدت مشکل در بلع دارید حتما با متخصص جراحی لاغری خودتان صحبت کنید.

پیشگیری از دیسفاژی بعد از عمل لاغری

 لقمه کوچک بردارید و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا لقمه بعدی را بردارید. غذا را کاملا بجویید و غذا را له شده وارد معده کنید مصرف غذاهایی را که سخت و سفت، خشک هستند را محدود کنید.

تنگی و انسداد در مسیر گوارش بعد از عمل

تنگی آناستوموتیک زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اتصال بین کیسه به جا مانده (مثلا در بای پس معده)  روده کوچک باریک شود که به طور بالقوه می تواند عبور غذا و مایعات از جمله آب را مسدود یا محدود کند. تنگی مسیر گوارشی ممکن است در هر دوره ای بعد از عمل لاغری ایجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغری رخ میدهد. علائم این مشکل عبارتند از:

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         درد و مشکل در بلع

·         پر شدن بخش فوقانی شکم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر کدام از مشکلات بالا روبرو شدید حتما به جراح لاغری خودتان اطلاع دهید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۶:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)