دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

9 روش برای جوان نگه داشتن پوست

در این مطلب می خواهیم به معرفی 9 روش برای جوان نگه داشتن پوست بپردازیم. پیشنهاد می کنیم اگر به جوان ماندن پوست اهمیت می دهید. با بهترین کلینیک زیبایی شمال تهران همراه باشید.

کنترل قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در فصل تابستان نور خورشید آسیب بیشتری به پوست وارد می کند. برای حفظ سلامت پوست باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کنترل کنید.

از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

 برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می توانید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

بیشتربخوانید... درمان جوش های زیر پوستی

محدودیت زمانی رفتن به زیر نور خورشید

در بعضی از ساعات روز مخصوصاً در فصل تابستان نباید به زیر نور خورشید رفت زیرا آسیب های بیشتری به پوست خواهد زد.

محافظت از پوست در ساحل

در فصل تابستان اگر می خواهید برای تفریح به ساحل بروید باید لباس هایی انتخاب کنید که از پوست شما محافظت کند. حتماً از کرم ضد آفتاب با مقدار SPF حداقل 25 استفاده کنید و عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) همراه خودتان داشته باشید تا آسیب کمتری به چشم ها وارد شود.

برنزه نکنید!

 برنزه کردن توسط نور خورشید یا استفاده از دستگاه های سولاریوم برای برنزه کردن پوست، می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را مقدار زیادی افزایش دهد و باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود.

سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر می خواهید از پوست خود محافظت کنید و شادابی پوست حفظ شود باید سیگار کشیدن را ترک کنید.

پوست خود را هیدراته نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید تا چین و چروک های خود را از بین ببرید و از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید حداکثر 5 تا 10 دقیقه از آب گرم استفاده کنید.

پوست را مرطوب نگه دارید

سعی کنید همیشه پوست را مرطوب نگه دارید. وقتی که از حمام بیرون می آیید و پوست را با یک حوله خشک می کنید، مقداری مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید.

خوردن غذای مناسب و نوشیدن آب

خوردن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب به سلامت پوست شما کمک شایانی می کند. خوردن غذای سالم و مصرف مایعات و تغذیه مناسب(غنی از آنتی اکسیدان ها) باعث حفظ رطوبت پوست و هیداته ماندن پوست می شود که در نتیجه سلامت پوست را به ارمغان می آورد.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۱:۲۷ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)