دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

تغییر در حرکات روده ای در هفته دوم بعد از جراحی لاغری

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است:

بیشتربخوانید... درمان سلولیت

اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو معده

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه

مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: جیم جو

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۰۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)