دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

تاثیر جراحی لاغری بر سلامت جسمی

چاقی رابطه مستقیمی با آمار بالای بیماری های روحی روانی دارد. این بیماری ها می توانند بر کیفیت زندگی فرد، اثرات منفی فراوانی داشته باشد. جراحی لاغری روش موثری برای درمان چاقی مفرط است که موجب کاهش وزن قابل توجه و بهبود مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. بیشتر سلامت روان به دست آمده ناشی از کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. با این حال، عوامل دیگری که می تواند بر سلامت روانی فرد پس از جراحی لاغری تاثیر گذارد حس کنترل زندگی و حمایت نزدیکان است. سلامت جسمی و روانی قبل از جراحی لاغری نیز به نوبه خود بسیار مهم است.

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) ، سبک شدن و کاهش فشار بر مفاصل و در نتیجه کاهش زانو درد و کمر درد است که به شخص، انگیزه فعالیت بیشتر و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اینکه ورزش پس از جراحی لاغری برای سلامت و حفظ BMI جدید بدن ضروری است اما نباید در انجام ورزش زیاده روی کرد. علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لاغری نیازمند استراحت بسیار و تبعیت از رژیم غذایی خاصی است.

پس از بای پس معده یا برخی انواع خاص جراحی لاغری، بیمار به سرعت سلامت جسمانی خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، دیابت بیمار ممکن است به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کند. این بهبودی ممکن است شامل حال تمام بیماری های مرتبط با چاقی نظیر فشار خون بالا، آرتریت، آپنه خواب، کلسترول بالا نیز شود.

اما بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی حلقه قابل تنظیم معده به تدریج حاصل می شود. بیمار باید به طور منظم به جراح لاغری خود مراجعه کند تا وی بهبود سلامت جسمانی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۸:۱۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)