دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

کم آبی بعد از عمل جراحی لاغری

به طور کلی نوشیدن، غذا خوردن و حرکت در هفته اول بعد از عمل لاغری معمولا کمی ناراحت کننده است اما این اوضاع طبیعی است و میتوان کم کم پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی آرام و نرمال طبیعی بازخواهید گشت. مهمترین چیزی که باید در هفته اول بعد از عمل لاغری روی آن تمرکز کنید، نوشیدن مایعات زیاد است. بدن شما باید آبرسانی شود و باید به اندازه کافی مایعات مخصوصا مایعات شفاف و مقوی به بدن شما برسد. یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران در این هفته به مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحی مانند اسلیو معده است. برای پیشگیری از بروز این مشکل شما باید روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه سریع

آشنایی با علائم کم آبی بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری با علائم زیر روبرو شدید مصرف مایعات خود را افزایش دهید: تشنگی سردرد دشواری در خروج مدفوع سرگیجه هنگام نشستن یا ایستادن

بیشتربخوانید... پیکر تراشی چیست

چطور بدنمان را آبرسانی کنیم؟

چند روش برای هیدارته شدن و آبرسانی بدن در هفته اول بعد از عمل لاغری عبارتند از:

·         اگر با وجود مصرف مایعات به اندازه کافی باز هم با علائم بالا روبرو هستید باید برای ارزیابی به متخصص جراحی لاغری خودتان اطلاع دهید. معمولا در چنین شرایطی با کمک سرم تراپی کمبود آب بدن جبران میشود.

·         مصرف دست کم ۸ لیوان نوشیدنی بدون قند را در دستور کار خودتان قرار دهید. چای، شیر، نوشیدنی های فاقد کافئین، نوشیدنی های حاوی پروتئین و … همگی میتوانند بدون قند و شکر مایعات خوبی برای آبرسانی بدن شما باشند.

·         برای اطمینان از مصرف کافی آب اگر برایتان مقدور است از لیوان های مدرج استفاده کنید.

·         هر چند دقیقه یک بار، یک قاشق چای خوری مایعات بنوشید (حتی اگر تشنه نیستید)

·         اگر حین دفع ادرار متوجه تغییر رنگ آن شدید حتما با متخصص خودتان تماس بگیرید

بیشتربخوانید... رژیم غذایی برای درمان کبد چرب

قهوه بعد از عمل لاغری

هرچند که مصرف قهوه میتواند آب بدن را تا حدودی تامین کند اما توصیه میشود که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را دست کم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغری متوقف کنید. زیرا معده پس از اعمال لاغری مانند اسلیو معده ، بای پس معده ، بای پس روده و ساسی بای پس معده  حساس است و میتواند آسیب ببیند.

منبع: gymju.ir

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۵۹ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)