دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

جراحی لاغری یا رژیم غذایی؟ کدامیک برای لاغری بهترند؟

کسانی که اضافه وزن دارند و یا به چاقی مفرط مبتلا هستند معمولا زندگی راحتی ندارند و همواره با مسائلی دست و پنجه نرم میکنند. کوچترین مساله  ای که افراد چاق با اضافه وزن خود دارند نامناسب بودن شکل و فرم ظاهری آن ها است. جدای از این مشکل، انواع بیماری ها مثل دیابت، فشار خون بالا، کلسترول، بیماری قلبی و … را به لیست مشکلات افراد چاق باید اضافه کرد. برای خلاص شدن از شر چاقی، روش های زیادی وجود دارد که مهمترین آن ها داشتن رژیم غذایی و انجام عمل لاغری است. در این مقاله به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت و به شما نشان میدهیم که از میان عمل لاغری و رژیم غذایی، اولی چه مزیت و برتری نسبت به روش رژیم غذایی لاغری دارد.

عمل جراحی لاغری چیست؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد روش های مختلفی برای لاغر شدن و درمان چاقی مفرط وجود دارد که در میان همه آن ها جراحی لاغری بهترین روش شناخته شده است. برعکس روش های دیگر که نیازمند صرف زمان ، تلاش و دشوراری زیادی هستند، در روش جراحی، ما با کمک روش لاپاراسکوپی در کمترین زمان ممکن با انجام یک عمل به درمان چاقی کمک خواهیم کرد.

انواع عمل جراحی لاغری

برای کاهش وزن و درمان چاقی تکنیک های مختلفی وجود دارد. شناخته شده ترین و موثرترین عمل های لاغری که به کاهش وزن کمک میکنند عبارتند از:

·         عمل اسلیو معده

·         بای پس معده

·         بای پس روده

·         پلیسه معده

·         ساسی بای پس

·         باندینگ و …

عمل لاغری و رژیم غذایی مکمل هم هستند

قبل از اینکه حتی فکر عمل جراحی لاغری به ذهن ما خطور کرده باشد، ما باید تمام روش های لاغری را امتحان کرده باشیم، البته بایدی در کار نیست اما بهتر این است که سایر روش ها را نیز امتحان کنیم. به جز عمل لاغری مهمترین چیزی که در کاهش وزن به ما کمک میکند رژیم لاغری حاوی غذاهای کم کالری و سالم است. یک رژیم لاغری که بتواند در کاهش وزن موثر واقع شود باید شامل موارد زیر باشد: میوه و سبزیجات تازه پروتئین های خالص مانند مرغ و ماهی مصرف فیبر مصرف آب زیاد و …

رژیم غذایی به تنهایی نمیتواند چاقی را در افرادی که چاقی مفرط دارند درمان کند

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۶:۰۲ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)