دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

عوارض جانبی محتمل بعد از جراحی لاغری

بیشتر افرادی که جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  انجام می دهند، دچار هیچ مشکل جدی بعد از عمل نمی شوند. تنها ۱۰ درصد ممکن است دچار مشکلات جزئی و ۵ درصد نیز دچار مشکلات جدی شوند. در صورتی که مشکل نگران کننده ای برایتان پیش آمد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در ادامه با بهترین جراحان لاغری در تهران همراه باشید.

برخی از عوارض شایع عبارت است از:

یبوست 

پس از جراحی بسیار شایع است و پزشکتان درباره نحوه ی کنترل آن به شما اطلاع خواهد داد. از خوردن فیبر( مانند اسفرزه) خودداری کنید زیرا باعث مسدود شدن سیستم گوارشی می شود. سندروم دامپینگ  افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند ممکن است بعد از خوردن غذا های پر شکر به سندروم دامپینگ مبتلا می شوند. بیشتر اوقات نوشابه ها و انواع آبمیوه ها باعث این سندروم می شوند. غذا های پر شکر به سرعت معده را پر کرده و باعث حالت تهوع، استفراغ و ضعف می شوند.

بیشتربخوانید... رژیم کتو کم کربوهیدرات

سنگ های کیسه صفرا 

این سنگ ها در افرادی که به سرعت وزن زیادی کم می کنند به وجود می آید. حدود ۵۰ درصد افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند، دچار سنگ کیسه صفرا می شوند که در اکثر اوقات این سنگ ها بی خطر هستند. در برخی مواقع این سنگ ها می توانند باعث حالت تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکم شوند. حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد افرادی که پس از جراحی لاغری دچار سنگ کیسه صفرا شده اند، برای درمان باید تحت عمل جراحی قرار گرفته و کیسه صفرای خود را دربیاورند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه پروتئین

عفونت زخم

 تا ۳ هفته بعد از جراحی لاغری امکان عفونت زخم ها وجود دارد. قرمزی، داغی، درد و ترشح مایعات غلیظ (چرک) از علائم عفونت زخم می باشد. برای درمان عفونت زخم باید آنتی بیوتیک مصرف شود و در مراحل پیشرفته تر نیازمند جراحی است.

منبع: مجله تناسب اندام

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۶:۰۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)