دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

عمل لاغری چگونه به بهبود بیماری تیروئید کمک می‌کند؟

چاقی با بسیاری از بیماری ها و مشکلات اساسی در ارتباط است. این معضل هم میتواند خودش باعث بروز برخی بیماری ها شود. و هم میتواند نتیجه یک بیماری دیگر مثل بیماری تیروئیدی باشد. کم کاری تیروئید میتواند باعث چاقی شود. مخصوصا اگر شخصی هستید که چاقی ارثی دارید، داشتن کم کاری تیروئید میتواند زندگی را تا حد زیادی بر شما سخت کند. بنابراین درمان بیماری تیروئید بسیار مهم است. با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره بیماری تیروئید و عمل لاغری و تاثیراتشان بر هم کمی بیشتر بخوانیم.

بیشتربخوانید... انواع رژیم لاغری سالم

درمان بیماری تیروئید و عمل لاغری : آیا با وجود بیماری میتوان عمل لاغری انجام داد؟

پاسخ کوتاه “بله” است. کسانی که از بیماری تیروئید رنج می برند، می توانند تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرند. در حقیقت تحقیقات نشان می دهد که عمل جراحی لاغری در واقع می تواند به بهبود عملکرد و حتی درمان بیماری تیروئید در مبتلایان به کم کاری تیروئید کمک کند و مشکلات آن ها را به طرز چشمگیری برطرف کند.

نقش عمل اسلیو معده، در درمان بیماری تیروئید

 در این آزمایش خاص، ۹۳ نفر که بیماری کم کاری تیروئیدی داشتند تحت عمل اسلیو معده قرار گرفتند. از میان این ۹۳ نفر، ۸۳ نفر از قبل تحت هورمون تراپی بودند. یکسال بعد از عمل اسلیو از میان ۸۳ نفری که هورمون درمانی میشدند، ۷۵ درصد به دوز بسیار کمی از هورمون نیازمند بودند و ۱۵ درصد دیگر بدون نیاز به هورمون درمانی مشکل تیروئیدشان کنترل و درمان شد. این یعنی عمل جراحی لاغری و مشخصا عمل اسلیو معده میتواند بیماری کم کاری تیروئید در افرادی که چاقی مفرط دارند را درمان کند. علاوه بر عمل اسلیو معده تعداد زیادی روش جراحی وجود دارد که میتوانند به درمان چاقی و بیماری های مرتبط با آن مثل کم کاری تیروئید کمک کنند. شناخته شده ترین روش های جراحی لاغری عبارتند از:

·         بای پس معده

·         بای پس روده

·         ساسی بای پس معده

·         پلیسه معده

·         باندینگ یا حلقه گذاری معده

·         بالون و …

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از جراحی اسلیو معده

 انتظارات حین و بعد از عمل جراحی لاغری در افرادی که بیماری تیروئیدی دارند

 اگر علاوه بر چاقی مفرط مشکل و بیماری تیروئید دارید، جراحی لاغری نباید تأثیر منفی بر سلامتی شما بگذارد. با این حال، قبل از شروع عمل، پزشک احتمالاً توصیه می کند که تا آنجا که ممکن است ابتدا به کنترل بیماری خود بپردازید. یک متخصص جراحی لاغری خوب در طول مشاوره اولیه شما را تحت معاینه و ارزیابی قرار میدهد تا اطمینان حاصل کند که عمل جراحی برای شما خطرناک نباشد.

منبع: بیمارستان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۷:۲۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)