دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

مقایسه روش بالون معده و اسلیو معده

در زیر، روش های لاغری بالون و اسلیو معده را از جهات مختلف و به صورت اجمالی مقایسه کرده ایم. با راهنمای سریع زیر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از جراحی های لاغری بالون یا  عمل اسلیو معده  برای شما مناسب است.

روش انجام عمل لاغری

اسلیو معده : معمولا به روش لاپاراسکوپی و از طریق برش های کوچک انجام می شود. بهترین جراح اسلیو، این شکاف ها را در بالای شکم ایجاد می کند و ابزار ظریفی را از آن ها به داخل شکم فرو می برد. حدود ۸۰ درصد از ساختار معده حذف می شود. اشتها و میزان غذای مصرفی فرد به دلیل کوچک شدن معده کاهش می یابد. در اثر این جراحی، تغییرات هورمونی رخ می دهد که باعث بهبود بیماری های مرتبط با چاقی خواهد شد.

بالن معده: یک کیسه ی سیلیکونی پر از محلول سالین درون معده بیمار قرار می گیرد. این کیسه باعث می شود که فرد خیلی زودتر احساس سیری کند. به علاوه، مدت زمان هضم غذا و خالی شدن شکم افزایش می یابد. هورمون اشتها کمتر از قبل تولید خواهد شد. تمامی این ها منجر به لاغری بیمار می شوند. بالن معمولا تا ۶ ماه در معده بیمار باقی می ماند و پس از آن، به روش آندسکوپی خارج می گردد.

بیشتربخوانید... سریعترین روش لاغری شکم و پهلو

میزان کاهش وزن بعد از عمل

 اسلیو معده: امکان کاهش وزن تا ۵۰ درصد بعد از دو سال. موفقیت عمل به پایبندی بیمار به تغییرات لازم در سبک زندگی و عادت های غذایی بستگی دارد.

بالن معده: تا ۶ ماه بعد از جراحی لاغری، کاهش حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از وزن بیمار. میزان دقیق کاهش وزن بستگی به عادت های غذایی بیمار و تغییراتی دارد که در سبک زندگی خود ایجاد می کند.

دوره نقاهت

 اسلیو معده : در هفته اول بعد از عمل، بیمار باید غذاهای آبکی بدون شکر و کربوهیدرات مصرف کند. در طول سه هفته بعدی تنها مجاز به خوردن غذاهای پوره شده خواهد بود. پس از آن، به رژیم غذایی معمول خود بازمی گردد. در ماه های اول، بیمار باید چکاپ های مرتب انجام دهد

بالن معده : در هفته اول، بیمار باید غذاهای آبکی مصرف کند. سپس، برای مدتی باید به غذاهای نرم روی آورد. بعد از حدود ۳ هفته، بیمار می تواند رژیم غذایی و فعالیت های همیشگی خود را از سر بگیرد.

عوارض جانبی متداول

اسلیو معده : تا ۶ ماه بعد از جراحی لاغری  امکان نازک شدن تارهای مو، احساس سردی، خشکی پوست، حالت تهوع و استفراغ وجود دارد. اما همه این حالات موقتی هستند. که در این موارد متخصص جراحی لاغری مصرف روزانه یک قرص برای کاهش اسید معده را توصیه می کند.

بیشتربخوانید... تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

بالن معده :احساس درد و تهوع در روزهای اول. امکان ترکیدن بالن در معده. احتمال بسیار بالای افزایش وزن بعد از خارج کردن بالن. نیاز به رژیم های غذایی سخت و ورزش مداوم.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۴:۲۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)