دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

با تمام خطرات و عوارض عمل جراحی لاغری آشنا شوید

آیا عمل جراحی لاغری به روش لاپاراسکوپی عوارض خاصی دارد؟ اگر وجود دارند عوارض عمل لاغری کدامند؟ اگر این عمل را انجام دهم چه مشکلاتی برای من پیش می آید؟ و چه خطراتی ممکن است من را تهدید کنند؟ با چه اطمینانی زیر تیغ جراحی این عمل بروم؟ این ها سوالاتی هستند که مفصلا به آن ها در این مقاله پاسخ داده ایم.

تهوع و استفراغ 

تهوع و استفراغ تقریبا در همه عمل هایی که نیازمند بیهوشی عمومی هستند دیده میشود و امری طبیعی است. با این حال در دوره نقاهت عمل لاغری اگر ملاحضات غذایی را رعایت نکنید و برای مثال پرخوری کنید یا غذای جامد و دیرهضم بخورید، ممکن است تهوع و استفراغ را نیز تجربه کنید.

عوارض جراحی لاغری : یبوست

بیمار بعد از عمل ممکن است درجاتی از درد را تجربه کند. برای تسکین این درد هم نیاز به دارو است. اغلب کسانی که برای تسکین درد دارو میگیرند نیز ممکن است یبوست داشته باشند. علاوه بر این، در دوره نقاهت جراحی لاغری ممکن است روده ها کمی سرعتشان کم شود و غذا به آرامی از روده ها عبور کند. این روند هم میتواند به نوعی باعث یبوست شود یبوست معمولا از عوارض باندینگ معده و عوارض بای پس معده است. در عمل دئودنال سوئیچ یا بای پس روده نیز یبوست وجود دارد اما خیلی کمتر و تنها در برخی افراد رخ میدهد.

رفلاکس معده از عوارض عمل لاغری  همیشگی

مشکل رفلاکس اسید در افرادی که اضافه وزن دارند شایع است. اگر برای درمان چاقی تحت عمل بای پس معده قرار بگیرید  مشکل ریفلاکس شما حتی ممکن است برطرف شود. اما عمل اسلیو معده میتواند ریفلاکس معده را حتی بدتر هم بکند. اگر بعد از عمل با رفلاکس معده یا سوزش سر دل روبرو شدید دارو مصرف کنید.

نکته:

رفلاکس اسید بعد از عمل لاغری می تواند نشانه فتق یا هرنی هیاتال یا پیچ خوردن بخش باقی مانده معده در اسلیو معده باشد. اگر مشکل شما با دارو نیز حل نشد باید به متخصص جراحی لاغری خود اطلاع دهید.

عوارض جراحی لاغری :

بلع دشوار مواد غذایی یا نوشیدنی ها

در اصطلاح پزشکی به این مشکل دیسفاژی نیز گفته می شود. سریع غذا خوردن یا پرخوری بعد از عمل میتوانند باعث رخ دادن این مشکل شود. این مشکل میتواند پس از عمل بای پس معده ، و از ۴ هفته تا ۶ ماه بعد از عمل ادامه داشته باشد.

زخم گوارشی

 یکی از عوارض عمل لاغری بای پس معده تشکل زخم گوارشی در مسیر هضم غذا است. تصور میشود که این مشکل به خاطر افزایش تولید و ترشح اسید معده باشد. همه بیماران این مشکل را تجربه نمیکنند، اما اگر جزء یکی از افراد زیر هستید، احتمالا و شوربختانه چنین مشکلی برایتان پیش بیاید که البته با مداخله پزشک مشکل حل میشود.

جهت محاسبه bmi کلیک کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۸:۱۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)