دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

راهنمای ورزش در مراحل مختلف جراحی لاغری

مهمترین اقدام کاندید جراحی لاغری، بالا بردن آمادگی جسمانی قبل و بعد از جراحی لاغری است که موجب شرایط بهتر قلب و عروق و کاهش احتمال بروز عوارض می شود.      

بیشتربخوانید... مصرف نان و برنج بعد از عمل اسلیو

قبل از جراحی لاغری 

کاهش وزن را هدف اولیه برنامه ورزشی تان قرار دهید. چربی های اضافی بدن می توانند جراحی لاغری (عمل اسلیو معده، عمل ساسی معده و...) را چالش برانگیز تر کنند. در واقع اکثر جراحان معتقدند که بیمار باید قبل از جراحی مقداری از وزن خود را کم کند. انجام تمرینات هوازی برای بهبود سلامت قلب، کاهش وزن و کمک به کاهش چربی های اضافی قبل از جراحی لاغری.

بیشتربخوانید... عوارض بوتاکس معده

پس از جراحی لاغری

در صورتی که به هر دلیلی دچار عوارض و مشکلات فیزیکی پس از جراحی لاغری شُدید، به متخصص جراحی لاغری خود مراجعه کرده و به دستورات وی درباره تغییر در برنامه ورزشی عمل کنید. تا ۴ هفته پس از جراحی لاغری، روی ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به فعالیت های طبیعی و روزانه خود تمرکز نمایید. در صورتی که جراحی از نوع لاپاراسکوپی باشد می توانید تمرینات ورزشی را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحی آغاز کنید. البته بهتر است قبل از شروع هر تمرینی، با جراح خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری از نوع عمل باز بوده باشد، بهبودی تان ممکن است چند هفته بیشتر طول بکشد. موارد زیر راهکار هایی برای بیماران عمل باز می باشد: طی ۶ هفته اول از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید و با در نظر گرفتن آستانه دردتان ورزش کنید. از ۸ تا ۱۲ هفته پس از جراحی از انجام ورزش های شکمی بپرهیزید (به زخم ها فرصت دهید تا بهبود یابند). پرهیز از انجام این چنین تمریناتی، احتمال ابتلا به فتق های شکمی را کاهش می دهد. مقدار کالری دریافتی را کاهش دهید. هفته ها و حتی ماه های اولیه پس از جراحی لاغری، بیماران باید روزانه کمتر از ۵۰۰ کالری مصرف کند.

بیشتربخوانید... عوامل موثر در هزینه عمل لاغری

(جراح برنامه غذایی و دستورالعمل های دقیقی به بیمار می دهد). کاهش قابل توجه کالری دریافتی می تواند موجب خستگی مفرط بیمار شود به همین دلیل بهتر است از انجام ورزش های شدید خودداری شود. با کاهش وزن و افزایش آمادگی جسمانی، می توانید کالری دریافتی را کمی افزایش داده و شدت تمرین هایتان را بالا ببرید. به این منظور بهتر است از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنید.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۴۳ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)