دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رنگ های محبوب در ارتودنسی رنگی

ارتودنسی رنگی نوعی ارتودنسی است که در آن فرد می تواند رنگ بریس خود را سفارش دهد. این یکی از جذاب ترین بخش های درمان ارتودنسی است که با پیشرفت تکنولوژی پا به دنیای ارتودنسی گذاشته است. در ارتودنسی رنگی فرد می تواند با توجه به سلیقه و روحیه خود، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند و در طول درمان از آن لذت ببرد. این ارتودنسی بخاطر جذابیت های خاص خود می تواند عاملی برای ترغیب کودکان به انجام این درمان باشد.

انتخاب رنگ در ارتودنسی رنگی

در فرایند ارتودنسی دندان ، هر ۶ الی ۸ هفته لازم است که بریس ها و براکت ها تنظیم شوند. متخصص ارتودنسی در هر جلسه نوارهای کشی را تعویض می کند. به همین دلیل این امکان برای فرد فراهم می آید که رنگ کش ها را مطابق با نظر و سلیقه خود تغییر دهد. برخی از افراد دوست ندارند بریس ها قابل مشاهده باشند؛ از این رو از کش های شفاف و یا به رنگ دندان استفاده می کنند. این در حالی است که برخی افراد از خود خلاقیت نشان می دهند و رنگ های مختلف را انتخاب می کنند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این  است که رنگ های انتخاب شده برای دو ماه در دهان فرد باقی خواهند ماند؛ از این رو لازم است با دقت انتخاب شوند.

انواع رنگ های موجود برای کش ارتودنسی

رنگ های زیادی برای کش ارتودنسی وجود دارد که در زیر چند مورد از آن ها بیان می شوند:

·         رنگ های روشن نئونی

·         رنگ های خاکستری و نقره ای

·         رنگ های سفید و شفاف

·         رنگ های متالیک

·         رنگ های شبرنگ

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

رنگ های محبوب در ارتودنسی رنگی

همانطور که گفته شد، در ارتودنسی رنگی می توان از رنگ های مختلف استفاده کرد. برخی رنگ ها در مقایسه با رنگ های دیگر از محبوببت بیشتری برخوردار هستند. در اینجا چند نمونه را ذکر می کنیم:

صورتی: دختران زیادی هستند که رنگ صورتی رنگ مورد علاقه آن هاست. اما این رنگ برای پسرها نیز می تواند رنگ مناسبی باشد. ترکیب رنگ بنفش و صورتی ترکیب جالبی است. اغلب خانم ها رنگ هایی را برای بریس خود انتخاب می کنند که با رژلب شان آن ها ست شود.

آبی: رنگ آبی از چند نوع رنگ آبی روشن و آبی تیره تشکیل شده است. استفاده از این ترکیب رنگ روشن و تیره می تواند انتخاب خوبی برای فرد باشد. به طور کلی آبی رنگ خوبی برای بریس محسوب می شود. اغلب کسانی که چشمانی آبی دارند، این رنگ را  انتخاب می کنند.

رنگین کمان: کسانی که در انتخاب رنگ با مشکل روبه رو هستند، می توانند از همه رنگ ها به صورت رنگین کمان استفاده کنند. بیشتر متخصصان ارتودنسی در زمان مراجعه بیمار برای تنظیم براکت ها تنها دو رنگ مختلف را به بیمار پیشنهاد می کنند. اما شما می توانید از متخصص ارتودنسی بخواهید که از رنگین کمان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۲:۰۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)