دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

یک برند خوب کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع کامپوزیت دندان مناسب برای انجام ونیر بایست استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد تا در برابر فشار های وارده براحتی نشکند.در ضمن بایست بتوان سطح آنرا خوب پالیش و صیقلی کرد تا انعکاس نور از سطح آن، نمای زیباتری ایجاد کند. مورد دیگر انکه ثبات رنگ بالایی داشته باشد و بمرور دچار تیرگی نشود و مورد اخر انکه شفافیت مناسبی داشته باشد تا نمای ظاهری ان مصنوعی دیده نشود. و البته در اخر اینرو هم اضافه کنم که مهمتر از برند، کیفیت درمان انجام شده توسط دندانپزشک است و حتی بهترین برندهای کامپوزیت هم اگر درست کار نشوند منجر به شکست درمان می شود.

بیشتربخوانید... لیفت سینوس چیست

ایا بین برندهای مختلف کامپوزیت اختلاف است؟

بایست بدانید که کامپوزیت دندان هم دسته بندی دارد. در واقع کامپوزیت ماده ای است که یک بیس رزینی دارد که داخل آن ذرات سرامیکی ریزی وجود دارد. بر اساس سایز ذرات داخل بیس کامپوزیت، کامپوزیت دسته بندی می شود. سایز این ذرات از دهم میلیمتر تا میکرون و نانو متغیر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده چگونه است

امروزه در کارهای زیبایی بیشتر از کامپوزیت های با سایز ذرات نانو استفاده می شود. کیفیت کامپوزیت ها هم متفاوت است و بعضی کامپوزیت ها دارای شفافیت و ماندگاری بالاتری هستند. در ضمن رنگ کامپوزیت ها هم استاندارد مشخصی ندارد و طیف رنگی برندهای مختلف کمی با هم متفاوت است. بنابراین هم استفاده از برندهای معتبر توصیه می شود و هم انکه لازم است دندانپزشک تجربه کار با برندهای مختلف را داشته باشد و بداند که طیف رنگی هر برند کامپوزیت به چه صورت است. در حال حاضر چند برند معتبر و خوب کامپوزیت وجود دارد که در این مرکز بر اساس شرایط دندان و سلیقه رنگ بیمار، انتخاب بین انها صورت می گیرد. در انتها در مورد رنگ کامپوزیت این نکته را هم اضافه کنم که طیف رنگی بعضی کامپوزیت ها کمی ته رنگ کرم دارد که اصطلاحا رنگ ( سفید افتابی ) دارند ولی بعضی کامپوزیتها کمی ته رنگ ابی-خاکستری دارند و یا اصطلاحا رنگ( سفیدمهتابی) دارند.

منبع : chalava


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۲۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)