دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

عوارض کاشت ابرو؛ آیا این عمل می‌تواند خطرناک باشد؟

هر عمل زیبایی یا درمانی که انجام می‌دهیم دارای عوارضی است که با برخی مراقبت‌های قبل یا بعد از عمل می‌توان آن‌ها را کاهش داد. اگر دوست دارید درباره مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو اطلاعات کافی را به دست آورید، می‌توانید مقالات مربوط به هریک را در همین وب سایت مراجعه کنید. خوشبختانه عوارض بعد از کاشت ابرو چندان زیاد نیست و به لطف روش‌های جدیدی که اخیرا ایجاد شده‌اند دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تر شده و فرد بعد از چند روز می‌تواند به محل کار خود برگردد؛ اما این عوارض و معایب کاشت چه هستند و تا کی ادامه خواهند داشت؟ در ادامه شایع‌ترین عارضه‌های بعد از کاشت ابرو را بیان می‌کنیم.

قرمزی و التهاب پوست

قرمزی و التهاب پوست بلافاصله بعد از کاشت ابروها تا حدود ۳ یا ۴ روز بعد از آن کاملا طبیعی است؛ این موضوع به دلیل زخم‌هایی است که بعد از کاشت ایجاد شده و تغییراتی که در گرافت‌ها به وجود آمده است. ممکن است در نواحی کاشت جوش‌ها و لکه‌های زیر پوستی قرمزی هم دیده شود که کاملا طبیعی است و بدون نیاز به درمان یا داروی خاصی در همان روزهای اول برطرف خواهد شد.

احساس درد

طبیعی است که بعد از برطرف شدن اثرات داروهای بی‌حسی احساس درد داشته باشید و پزشک نیز به منظور کنترل همین موضوع برای شما مسکن تجویز می‌کند. با مصرف به موقع و مداوم مسکن‌ها دیگر احساس دردی نه در ناحیه برداشت و نه در ناحیه کاشت نخواهید داشت. توجه کنید که مسکن‌ها را باید با تجویز پزشک مصرف کنید؛ مصرف خودسرانه آن‌ها یا خودداری از مصرف می‌تواند باعث آسیب رساندن به فولیکول‌های کاشته شده یا ایجاد درد زیاد شود. برای کاهش درد بعد از کاشت کارهای دیگری مانند بالاتر قرار دادن سر در زمان خوابیدن و دراز کشیدن، کمپرس گرم ناحیه دردناک و… را نیز انجام دهید.

ظاهر غیرعادی ابروها بعد از رشد موها

یکی از مواردی که بعد از کاشت ابرو افراد را نگران می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها فکر کنند که کاشت ابرو با شکست مواجه شده است ظاهر غیرعادی ابروها بعد از رشد اولیه موها است.  این موضوع کاملا طبیعی است و به دلیل تفاوت بین مشخصات موهای ناحیه کاشت و برداشت به وجود می‌آید. درست است که پزشک در زمان کاشت شبیه‌ترین موها از نظر ویژگی‌ها، رنگ، ضخامت و نحوه رشد را برای پیوند به ابروها انتخاب می‌کند اما باز هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود.

تفاوت رنگ بین موهای پیوندی و طبیعی ابرو

در بعضی موارد حتی بعد از گذشت یک سال و طبیعی شدن فرایند رشد و خواب ابروها باز هم تفاوت جزئی بین رنگ موهای پیوندی و طبیعی ابروها دیده می‌شود. البته این تفاوت رنگ خیلی واضح نیست؛ زیرا پزشکان از محلی که نزدیک‌ترین مشخصات را به موهای ابرو دارند انتخاب می‌کنند؛ اما اگر فکر می‌کنید که این موضوع شما را آزار می‌دهد بهتر است با مشورت پزشک؛ البته بعد از تثبیت نتایج از رنگ‌های مخصوص ابرو استفاده کنید.

تورم ناحیه کاشت ابرو

این موضوع نیز یکی از عوارض طبیعی کاشت ابرو است که می‌تواند ناشی از استفاده از مواد بی‌حسی باشد و ظرف چند روز به طور کامل برطرف می‌شود. معمولا توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از بروز تورم و کاهش آن در روزهای اول و به خصوص ساعات اولیه بعد از کاشت تحرک خیلی زیادی نداشته باشید، خم نشوید، پیاده‌روی تند نداشته باشید و ندوید.

خارش ناحیه کاشت یا برداشت ابرو

خارش بعد از کاشت ابرو در نواحی کاشت یا برداشت کاملا طبیعی است و نشانه‌ای از بهبود زخم‌ها و ترمیم پوست به شمار می‌رود. اکیدا توصیه می‌کنیم که در صورت خارش پوست از خاراندن پوست یا دست‌کاری آن خودداری کنید و تا حد امکان تا زمان خوب شدن زخم‌ها این موضوع را تحمل کنید. اگر خارش قابل تحمل نیست با مشورت و تجویز پزشک از پمادها یا داروهای ضد خارش استفاده کنید. هرگز به صورت خودسرانه یا با توصیه دیگران هیچ‌گونه پماد و دارویی مصرف نکنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۲:۱۵ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)