دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

درمان سنگ کلیه با ۵ روش خانگی و موثر

روش های درمان سنگ کلیه بزرگ و کوچک در خانه:

۱. آب موردنیاز بدن‌تان را تأمین کنید

مصرف نکردن مایعات به‌اندازه‌ی کافی، انجام تمرینات ورزشی زیاد، زندگی در مناطق گرم، مصرف نوشیدنی‌های ادرارآور و عرق کردن زیاد، احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می‌دهند. بنابراین بهتر است مصرف آب و سایر نوشیدنی‌ها مانند دمنوش‌های گیاهی را افزایش بدهید. افزایش مصرف مایعات مخصوصا زمانی که میزان سدیم موجود در رژیم غذایی‌ بالا باشد، اهمیت بیشتری می‌یابد. وزن‌، رژیم غذایی‌، محل زندگی و شغل‌، تعیین‌کننده‌ی میزان نیاز بدن به مایعات هستند. با این‌حال مصرف ۲۳۰ میلی‌لیتر آب در هر ساعت ایده‌آل است.

۲. رژیم غذایی سالم داشته باشید

اگر رژیم غذایی نامناسبی دارید که در آن مقدار مواد مغذی، الکترولیت‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ ها، کربوهیدرات‌ های متنوع، چربی‌های سالم و پروتئین کم است،‌ خطر تشکیل سنگ کلیه شما را تهدید می‌کند. مصرف زیاد نمک و پروتئین (پروتئین باید ۳۰٪ کالری روزانه‌ را تشکیل بدهد) می‌تواند منجر به افزایش آمونیاک در ادرار شود.

برای تنظیم pH بدن و پیشگیری از اسیدیته‌ی بالا، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه توصیه می‌شود.

بیشتربخوانید... عمل RIRS چیست

۳. ورزش منظم

ورزش کردن به‌خصوص تمرینات تحمل وزن مانند تمرینات قدرتی و تمریناتی که برای کاهش وزن انجام می‌دهید، از تخریب اسکلت بدن‌تان پیشگیری می‌کنند. از آن سو بی‌تحرکی باعث می‌شود کلسیم موجود در استخوان‌ها در خون آزاد شود. این موضوع احتمال تجمع کلسیم را در کلیه‌ها افزایش می‌دهد. پیاده‌روی تا محل کار، نشستن بر روی توپ بدنسازی و انجام اسکات در بین پیام‌های بازرگانی تلویزیون، روش‌های هوشمندانه‌ای برای ورزش کردن در روز هستند.

۴. روغن کرچک و کمپرس گرم

روغن کرچک خواص ضدالتهابی زیادی دارد به همین دلیل برای کاهش علائم سنگ کلیه و گرفتگی عضلات شکمی، ماده‌ی مناسبی است. برای استفاده از روغن کرچک، می‌توانید مقداری از آن را روی حوله‌ای بریزید و بر روی کلیه‌‌هایتان قرار بدهید تا از طریق پوست جذب شود.

بیشتربخوانید... عمل TUL چیست

۵. مکمل‌هایی که درد ناشی از سنگ کلیه‌ را کاهش می‌دهند

اگر به‌طور منظم دچار سنگ کلیه می‌شوید، مصرف برخی مکمل‌ها می‌تواند برای‌تان سودمند باشد:

منیزیم: منیزیم مواد معدنی دیگر را تنظیم و از کمبود منیزیم و عدم تعادل الکترولیت‌ها پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه دو عدد کپسول ۲۵۰ میلی‌گرمی منیزیم برای حل مشکل‌تان کافی است.

ویتامین‌های B: این ویتامین‌ها تجمع اگزالات و کلسیم را کاهش می‌دهند. برای بهره‌مندی از فواید این ویتامین‌ها روزانه یک عدد مکمل ویتامین B کمپلکس مصرف کنید. بهتر است مکمل‌تان محتوی حداقل ۵۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ باشد.

مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی و مولتی‌ویتامین‌های محتوی ویتامین E: به کاهش التهابات کمک می‌کنند و تشکیل اگزالات و کلسیم را کاهش می‌دهند. برای استفاده از خواص این مکمل، مصرف حداقل مقدار ۴۰۰ IU در روز توصیه می‌شود.

عصاره‌ی کرن‌بری: خطر عفونت‌های دستگاه ادراری را کاهش و سطح کلسیم را تنظیم می‌کند. دُز ۴۰۰ میلی‌گرمی آن را دو مرتبه در روز مصرف کنید.

آب یا ژل آلوئه ورا: از سفت شدن مواد معدنی در دستگاه ادراری می‌کاهد. روزانه یک‌چهارم فنجان از آن را مصرف کنید.

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۰:۵۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)