دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رژیم ۳ روزه چگونه است؟

رژیم شوک ۳ روزه یک رژیم لاغری سریع است که به افراد کمک می کند تا در عرض  سه روز ۵ کیلو وزن کم کنند. ماریسا مور، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا می گوید: “شما یک برنامه غذایی خاص را برای سه روز دنبال می کنید، سپس چهار تا پنج روز بعد می توانید به انتخاب خود هرچه می خواهید بخورید.” ظاهراً افراد می توانند هر چند وقت یکبار که بخواهند از برنامه رژیم کم کالری استفاده کنند.

رژیم ۳ روزه دارای منوهای رژیم غذایی کم کالری برای وعده های صبحانه، ناهار و شام است. ویلیامز می گوید: شما موظف به خوردن غذاهای خاص و قسمت های موردنظر آن هستید. این رژیم علاوه بر اینکه کالری بسیار کمی دارد، دارای کربوهیدرات و سایر مواد مغذی نیز هست. مور می‌گوید: مانند اکثر برنامه‌های رژیم غذایی مد روز، در این رژیم نیز محدودیت کالری وجود دارد.

بیشتربخوانید... دلایل احساس سرما بعد از عمل لاغری

مزایا و معایب رژیم ۳ روزه

مور و ویلیامز فواید اندکی در رژیم غذایی ۳ روزه یافتند. مور می‌گوید: در مقایسه با دیگر رژیم‌های غذایی مد روز، این رژیم حاوی برخی از میوه‌ها و سبزیجات است، اما در مورد اینکه بخواهم بگویم این رژیم نکته مثبتی نسبت به سایر رژیم های مد روز دارد،نیز تردید دارم. به طور نسبی، حداقل مزیت این رژیم اینست که نیاز به مصرف چربی و قند زیاد ندارد، اما بازهم انجام آن را توصیه نمی کنم. لیست معایب این رژیم طولانی است:

رژیم غذایی ۳ روزه منجر به کاهش وزن اشتباه می شود. ویلیامز می‌گوید: با این برنامه وزن کم می کنید، اما چه وزنی را از دست می‌دهید؟ وقتی مصرف کالری را محدود می کنید، بدن با کاهش سرعت متابولیسم و ورود به حالت گرسنگی، ماهیچه های بدون چربی را از دست می دهد و چربی را حفظ می کند. سپس، وقتی دوباره به طور عادی غذا می خورید، بدن با ادامه ذخیره کالری ها به عنوان چربی، به نوعی از خود محافظت می کند، زیرا نمی داند چه زمانی ممکن است گرسنگی دوباره اتفاق بیفتد.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

احتمالاً گرسنه، بداخلاق و دچار یبوست هستید. به گفته ویلیامز، اکثر مردم به ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز نیاز دارند. با این حال، طبق برنامه رژیم غذایی ۳ روزه، افراد فقط ۲ تا ۵ گرم فیبر در وعده های صبحانه و ناهار و کمی بیشتر از آن را در شام دریافت می کنند. ویلیامز می گوید: کمبود فیبر، همراه با عدم تأمین آب کافی، می تواند منجر به بروز یبوست در فرد شود.

این برنامه فاقد علم کافی است. هیچ پیشینه علمی پشت توصیه های رژیم ۳ روزه وجود ندارد. مور می گوید: هیچ مبنای علمی برای غذاهای انتخاب شده وجود ندارد.

رژیم ۳ روزه مواد مغذی را کم می کند. مور می گوید:این یک برنامه محدودکننده است که فاقد انواع مواد مغذی است.

منبع: مجله سلامتی جیم جو

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۹:۵۷ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)