دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

نشتی بعد از عمل اسلیو معده

نشتی بعد از عمل اسلیو معده ممکن است برای برخی ترسناک به نظر برسد. ولی بهتر است بدانید این عارضه بسیار نادر است. و میتوان تا حدود زیادی از آن جلوگیری نمود. در ادامه با مجله اسلیوسرجن همراه باشید.

عمل اسلیو معده:

قبل از آنکه به بررسی عارضه نشتی بعد از عمل اسلیو معده بپردازیم بهتر است بدانید که عمل جراحی اسلیو معده درمانی دائمی با نتیجه ای غیر قابل بازگشت است که در بیمارانی با BMI یا شاخص توده وزنی بالاتر از ۳۵ انجام می گردد. همچنین افرادی با شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۵ نیز می توانند طی شرایطی این عمل را انجام دهند.

هدف از انجام این عمل جراحی کاهش حجم معده و در نتیجه کنترل حجم غذای مصرفی، کاهش کالری ورودی به بدن، کاهش وزن و درمان یا کنترل بیماری های زمینه ای به مرور زمان است.

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل اسلیو

همچنین در این عمل جراحی غدد ترشح کننده هورمون گرسنگی نیز از بدن خارج شده و بدین ترتیب اشتهای بیمار کنترل می گردد. این عمل جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام شده و دوران نقاهت کوتاهی دارد. بیماران در صورت رعایت مراقبت های بعد از عمل می توانند حدود ۶۰ درصد از اضافه وزن اولیه خود را طی یک سال کاهش دهند.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

بیشتربخوانید... استپ وزن بعد از اسلیو

چرا علائم نشتی اسلیو معده باید جدی گرفته شود؟

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

·         افزایش ضربان قلب

·         تنگی نفس

·         درد در ناحیه شکم

·         درد در قفسه سینه

·         شانه درد

·         سرگیجه

·         تب

·         احساس بیماری و نگرانی

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۴:۲۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)