دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

اهمیت استفاده از کلر در استخر

استفاده از کلر در استخر باعث ضدعفونی کردن استخر می شود و باکتریها و آلودگی های آب را از بین می برد. البته لوازم استخر دیگری نیز جهت نظافت استخر و ضدعفونی کردن استخر از جمله پمپ استخر،فیلتر استخر، جارو استخر و سایر تجهیزات استخر در جهت ضدعفونی کردن استخر موثر می باشد. استفاده از کلر استخر در کنار مزایایی که دارد،در صورت استفاده بیش از حدمعایبی را نیز دارد. معمولا می دانیم که کلر بیش از حد در آب استخر، می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در استخر شود. همچنین پوست را تحریک کرده و باعث قرمزی چشم می شود. اما اگر بدانید ، قرمزی چشم و تحریک پوست به دلیل کلر موجود در آب نیست، باور می کنید؟ در واقع کلر استخر یک ماده شیمیایی است که نقش مهمی در بهداشت استخر شنا دارد و در صورت استفاده صحیح از آن کاملا بی خطر است. اما چرا استخر به کلر نیاز دارد؟ اهمیت کلر در استخر چیست؟

کلر چگونه استخر را تمیز نگه می دارد؟

استخرهای شنا برای ضد عفونی کردن و ایمن بودن در آن به کلر استخر نیاز دارند. کلر با جلوگیری از رشد جلبکها به تمیز نگهداشتن آب کمک می کند و با حمله و خنثی سازی باکتری ها و میکرو ارگانیسم های مضر، آب استخر را ایمن و تمیز نگه می دارد. ترکیب کلر در آب بر اثر یک اتفاق شیمیایی ساده می باشد. هنگامی که کلر را به آب استخر اضافه می کنید، کلر به دو مولکول حیاتی اسیدهیپوکلروز و یون هیپوکلریت تجزیه می شود. این دو ماده با حمله به دیواره سلول های میکروارگانیسم، باعث از بین رفتن میکروارگانیسمها می شوند. اسید هیپوکلروز بسیار سریع و تنها در عرض چند ثانیه می تواند یک موجود زنده را اکسید کند. در حالی که یون هیپوکلریت برای انجام این کار به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو ماده شیمیایی برای استخر شما حیاتی می باشد.

اهمیت شیمی آب استخر در بهداشت آن

حفظ اعتدال شیمیایی آب استخر و میزان درست کلر و حفظ آن، تنها راه برای تمیز نگه داشتن آب استخر می باشد. مهمترین عامل در ایمنی آب استخر میزان ph آب استخر می باشد. ph آب استخر باید بین 7.2 تا 7.8 باشد، زیرا بدن انسان میتواند سطح ph تا 7.4 را تحمل کند. زیرا در این سطح ph پوست، چشم، تنفس دچار مشکل نمی شود. همچنین این ph برای کلر نیز ایده آل است. اگر ph آب استخر خیلی زیاد باشد، اسید هیپوکلروز کافی وجود نخواهد داشت. در نتیجه تمیز کردن استخر به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. دومین عامل مهم در ایمنی آب استخر، میزان کلر آزاد می باشد. استخرهای شنا برای تمیز ماندن به کلر در سطح مناسب نیاز دارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها میزان مناسب سطح کلر آزاد برای استخر را ppm 1-3 و برای جکوزی و وان آب گرم 4-2 ppm توصیه می کند. باید حداقل در هفته 2 الی 3 مرتبه کلر استخر و ph آب استخر را بررسی نمایید و در صورت لزوم تنظیم کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۲:۱۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)