دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

برنامه غذایی خوب برای بارداری چه ویژگی هایی دارد؟

رژیم غذایی سالم بخش مهمی از سبک زندگی سالم در همه زمان‌هاست، اما در دوران بارداری و قبل از آن، حیاتی‌تر هم هست. رژیم غذایی بارداری مناسب به سلامت شما و رشد بهتر جنین‌تان کمک می‌کند.

در رژیم بارداری نیازی نیست که خود را محدود کنید، اما مهم است که هر روز انواع غذاهای مختلف بخورید و مواد مغذی کافی و مورد نیاز خود و جنین را دریافت کنید.

بهترین کار این است که ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهایی که می‌خورید دریافت کنید، اما زمانی که باردار هستید شاید لازم باشد (زیرنظر پزشک) مکمل نیز مصرف کنید تا مطمئن شوید همه مواد معدنی مورد نیازتان را دریافت می‌کنید. اکنون مهم‌ترین ویژگی‌های یک رژیم غذایی بارداری خوب را می‌آوریم.

به قدر کافی و لازم کالری دارد!

احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر از حد معمول گرسنه می‌شوید، اما نیازی نیست دوبرابر غذا بخورید؛ حتی اگر منتظر دوقلو هستید. سعی کنید هر روز یک صبحانه سالم بخورید، تا به میان وعده‌هایی که دارای چربی و قند بالا هستند، میل پیدا نکنید.

شامل میان وعده‌های سالم است!

در رژیم غذایی بارداری، میان وعده برای مادر باردار مهم است. اگر بین وعده‌های غذایی‌تان، گرسنه می‌شوید، سعی کنید از میان وعده‌های حاوی چربی و یا قند بالا مانند شیرینی‌ها، بیسکویت‌ها، چیپس یا شکلات استفاده نکنید. در عوض، خوراکی‌های سالم‌تری انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi چیست

دارای مواد معدنی و مغذی کافی است!

سعی کنید منابع لبنی مانند شیر، پنیر، فروم فریس (پنیر خامه‌ای کم چرب) و ماست را در رژیم غذایی بارداری خود مصرف کنید، چراکه این منابع، حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما و کودک‌تان هستند. تا حد امکان انواع غذاهای کم چرب را انتخاب کنید. ضمنا برخی از پنیرها هستند که باید در رژیم بارداری از آنها اجتناب کنید، از جمله پنیرهای پاستوریزه نشده.

منبع: مجله اینترنتی رژیم های لاغری


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۷:۴۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)