دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۱

بهترین و عادی‌ترین روش برای بهبود اوضاع بیمار مبتلا به کبد چرب گرید ۱ پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. با استفاده از رژیم غذایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند می‌توانید به وزن مناسب خود برگردید و وضعیت کبد را بهبود ببخشید. اما چه چیزی باید بخوریم و از چه مواد غذایی باید دوری کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سؤالات خواهید رسید.

غذاهای مفید در رژیم غذایی کبد چرب

بهترین رژیمی که به افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می‌شود، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. این رژیم به‌صورت اختصاصی برای مبتلایان به کبد چرب ایجاد نشده، اما تا حدود زیادی می‌تواند به بهبود وضعیت این بیماران کمک کند. رژیم مدیترانه‌ای شامل غذاهایی است که به کاهش چربی در کبد کمک می‌کنند. این رژیم سرشار از چربی‌های سالم، منابع آنتی‌اکسیدان و کربوهیدرات‌های پیچیده است.

نقش چربی‌ها در درمان بیماری کبد چرب

شما حتی اگر مبتلا به کبد چرب هستید، هم باید در طول روز مقداری چربی دریافت کنید. سلول‌های بدن برای کسب نیرو و عملکرد درست نیاز به انرژی دارند. آن‌ها انرژی موردنیاز خود را از طریق گلوکز تأمین می‌کنند. هورمون انسولین که در بدن تولید می‌شود، به رساندن گلوکز از غذاهای هضم شده به سلول‌ها کمک می‌کند.

افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، با اختلالی با ئد عنوان مقاومت به انسولین دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به این معنا که بدن شما انسولین تولید می‌کند اما در استفاده از آن ناکارآمد است. بنابراین با هر بار مصرف غذا گلوکز موجود در مواد غذایی در خون باقی می‌ماند و کبد آن را تبدیل به چربی می‌کند. ضمناً قند خون افزایش پیدا می‌کند و دیگر اختلالات و عوارض مرتبط با افزایش قند خون به وجود می‌آیند.

سایر مقالات ... انواع رژیم درمان کم خونی

مصرف برخی از چربی‌های موجود در مواد غذایی سالم به بدن شما کمک می‌کند که از انسولین تولیدشده بهتر استفاده کند. بنابراین سلول‌ها هر چه بیشتر گلوکز دریافت می‌کنند و دیگر گلوکز در خون انباشته نمی‌شود. از طرفی کبد با برطرف شدن این مشکل دیگر بیش‌ازحد چربی ذخیره نمی‌کند. ازجمله چربی‌های سالمی که توصیه می‌شود مبتلایان به کبد چرب مصرف کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         اسیدهای چرب امگا ۳: امگا ۳ در ماهی، روغن ماهی، روغن‌های گیاهی، گردو، دانه کتان، روغن بذر کتان و سبزیجات برگ‌دار وجود دارد

·         چربی‌های تک غیراشباع: این چربی در منابع گیاهی یافت می‌شود. زیتون، آجیل و میوه آووکادو منابع غنی از چربی غیراشباع به‌شمار می‌روند

سایر روش های لاغری برای درمان کبد چرب: دستگاه های لاغری موضعی

رژیم غذایی برای کبد چرب

به‌طورکلی برنامه غذایی برای کبد چرب شامل مواد غذایی است که می‌توانند در کاهش علائم و عوارض ناشی از کبد چرب مؤثر عمل کنند. همچنین برنامه غذایی برای کبد چرب به کاهش وزن، کنترل قند خون و جلوگیری از بروز سیروز و دیگر اختلالات کبدی نیز کمک می‌کند. رژیم غذایی برای بیماری کبد چرب شامل موارد زیر است:

میوه‌ها و سبزیجات

گیاهانی که سرشار از فیبر هستند، مانند حبوبات و غلات کامل

کاهش مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها، به‌خصوص آن‌هایی که حاوی قند، نمک، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و چربی‌های اشباع هستند

قطع مصرف الکل

برای اینکه بتوانید مشکلات ناشی از کبد چرب را کاهش دهید و بدن را به سمت بازیابی سلامت هدایت کنید، پزشک شما برنامه غذایی ارائه می‌کند. این برنامه غذایی بر اساس توده چربی اضافه‌ای که در بدنتان وجود دارد تهیه می‌شود. این رژیم سرشار از مواد مغذی سالم مبتنی بر غذاهای کامل، پر از فیبر، پروتئین و چربی‌های غیراشباع است. در ادامه اشاره می‌کنیم که چه مواد غذایی را باید در رژیم کبد چرب بگنجانید.

منبع: www.dietforme.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۲:۱۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)