دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

عوامل موثر بر هزینه جرمگیری دندان چه هستند؟

محل کلینیک دندانپزشکی

هزینه درمان های دندانپزشکی بسته به محل کلینیک دندانپزشکی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، خدمات دندانپزشکی در مناطق شهری پرجمعیت و مدرن تر نسبت به مناطق شهری کم جمعیت و یا حتی دورافتاده از پایتخت گران‌تر است. هزینه حتی ممکن است بین مناطق مختلف یک شهر نیز متفاوت باشد.

بیشتربخوانید... انواع روش ارتودنسی دندان

تخصص و تجربه دندانپزشک

تخصص و تجربه دندانپزشکی که این روش را انجام می دهد می تواند بر قیمت جرمگیری دندان تأثیر بگذارد. دندانپزشکان بسیار ماهر و با تجربه ممکن است به دلیل تخصص و شهرت خود هزینه بیشتری برای خدماتشان دریافت کنند.

پوشش بیمه دندانپزشکی

هزینه جرم گیری و پولیش دندان بسته به بیمه شما می تواند به طور جزئی یا کامل پوشش داده شود. ضروری است که از ارائه دهنده بیمه خود بپرسید تا چه میزان از هزینه درمان را پرداخت یا کسر خواهد کرد.

درمان های اضافی دیگر

در برخی موارد، ممکن است قبل یا بعد از جرم گیری و پولیش دندان، درمان های اضافی لازم باشد. به عنوان مثال، اگر بیماری لثه پیشرفته دارید، ممکن است هزینه پرداختی شما افزایش یابد. این درمان های اضافی در هزینه کل لحاظ می شود.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه جرم گیری دندان

اگر به دنبال کاهش قیمت یا هزینه جرم گیری دندان هستید، می توانید با دنبال کردن موارد زیر اقدام به کاهش هزینه ها کنید:

استفاده از بیمه دندانپزشکی: در برخی مراکز مانند درمانگاه های تامین اجتماعی هزینه جرمگیری بسیار کمتر حساب می شود. همچنین برخی بیمه های دندانپزشکی به ازای دریافت مبالغی به صورت ماهانه یا سالانه، هزینه خدمات دندانپزشکی مانند هزینه جرمگیری را به شدت پایین می آورند.

مقایسه قیمت در مراکز مختلف: قیمت ها را در کلینیک های مختلف دندانپزشکی مقایسه کنید تا مقرون به صرفه ترین گزینه را بدون کاهش کیفیت بیابید.

انجام مراقبت های پیشگیرانه: مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند به کاهش نیاز به جرم گیری و پولیش مکرر دندان شما کمک کند.

مراجعه به مراکز دولتی و جهاد دانشگاهی: مراکز مرتبط با دانشکده های دندانپزشکی و یا جهاد دانشگاهی هزینه کمتری برای جرمگیری دریافت می کنند.

 

جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان که به عنوان اسکیلینگ (Teeth Scaling) نیز شناخته می شود، روشی است که توسط یک دندانپزشک برای از بین بردن پلاک، جرم و لکه های جزئی از سطح دندان ها و در امتداد خط لثه انجام می شود. این فرآیند شامل استفاده از ابزارهای تخصصی دندانپزشکی برای برداشتن جرم هایی است که با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن به تنهایی قابل حذف نیستند.

سایر مقالات ... لیست متخصص ارتودنسی در کرج بهمراه لیست متخصص ارتودنسی در تهران

پولیش دندان چیست؟

پالیش یا پولیش دندان یک درمان جزئی است که اغلب پس از جرم گیری انجام می شود. این فرآیند شامل استفاده از یک دیسک پلاستیکی چرخان یا یک وسیله برس مانند است که همراه با یک خمیر پولیش مخصوص برای از بین بردن لکه های سطحی و تمیزتر و درخشان تر نشان دادن دندان ها انجام می شود. فرآیند پولیش به صاف شدن سطوح دندان کمک می کند و تجمع پلاک و بعضی لکه های سطحی را از بین می برد.

منبع: www.bimarestaan.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۳:۵۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)