دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

چگونه خواب می‌ تواند باعث کاهش وزن شود؟

زمانی که می‌خواهید کاهش وزن و چربی سوزی در خواب داشته باشید، باید خواب راحت و مناسب و کافی را مدنظر قرار دهید. اما خواب بیش از حد نیز می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. قوانین زیر را دنبال کنید تا بتوانید وزن بیشتری کم نمایید:

سایر مقالات ... تغذیه مناسب بعد از جراحی پروستات

1- در شبانه روز ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب مناسب داشته باشید. زنانی که بین ۶.۵ تا ۸.۵ ساعت خواب دارند؛ خطر افزایش وزن کمتری نیز آن‌ها را تهدید می‌کرد.

2- در یک زمان مشخص بخوابید. زمانی که می‌خواهید بدن خود را برای کاهش وزن آماده کنید، بهتر است یک برنامه منظم برای خواب خود داشته باشید. سعی کنید همیشه در یک زمان مشخص بخوابید.

3- دمای اتاق را کم کنید.خوابیدن در یک اتاق خنک‌تر باعث می‌شود، بدن چربی بیشتری بسوزاند. اینکار همچنین باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می‌گردد.

4- سعی کنید اتاق را تاریک‌تر نگه دارید. زنانی که در اتاق تاریک می‌خوابند، ۲۱ درصد کمتر از سایر افراد به چاقی مبتلا می‌شوند.

5- تمامی ابزارهای هوشمند خود را کنار بگذارید. حتما شما هم شنیده‌اید که استفاده از دستگاه‌های هوشمندی همچون موبایل و تبلت می‌تواند خواب شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. نور حاصل از این دستگاه‌های هوشمند می‌تواند سطح ملاتونین را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش سطح

ملاتونین می‌تواند باعث افزایش وزن در افراد گردد. حداقل سی دقیقه قبل از خواب دستگاه‌های هوشمند خود را خاموش کنید.

6- سایر فاکتورها را فراموش نکنید. مصرف غذاهای سالم و حرکات بدنی مختلف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مشکلات ایجاد شده در اثر بی خوابی و کاهش وزن بی خوابی در تمام کارهای روزانه برای فرد مشکلاتی را بوجود می آورد. از مهم‌ترین مشکلات احساس گرسنگی و میل به خوردن بیشتر است که فرد را دچار اضافه وزن می کند و باید در برنامه غذایی و کاهش وزن خود دقت کند. از دیگر مشکلات می‌توان به: خطر سکته مغزی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ خطر ابتلا به سرطان پستان احتمال سرماخوردگی بالا می رود از بین رفتن بافت مغز خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش تعداد اسپرم در آقایان احتمال اتفاق افتادن حادثه مثل تصادف و … را بیان کرد.

سایر مقالات ... معرفی میوه های مناسب بعد از عمل لاغری

چه مقدار خواب کافی است و تاثیر آن بر لاغری چیست؟

احتیاج به خواب در هر فرد متفاوت است اما دسته بندی اصلی چنین است:

۱۶ ساعت برای نوزادان ۹ ساعت برای نوجوانان ۷-۸ ساعت برای افراد بالغ  حواستان باشد بعضی از افراد بزرگسال با ۵ ساعت خواب هم احساس آرامش می کنند و بعضی نیاز به ۱۰ ساعت خواب دارند. معمولا خواب کمتر از 6 تا 7 ساعت، خواب کوتاه تعریف می‌شود. البته میزان خواب با شاخص توده بدنی بالاتر و افزایش وزن مرتبط است.  با توجه به تحقیقات انجام شده، بزرگسالانی که کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می‌خوابند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. علاوه بر آن خواب ناکافی می‌تواند میزان چربی اطراف شکم را افزایش دهد. در زیر نتیجه تحقیقات تاثیر خواب در رژیم لاغری کم اگزالات و تأثیرکم خوابی بر افزایش وزن آمده‌اند.

• نوزادان: 40 درصد

• اوایل کودکی: 57 درصد

• کودکی: 123 درصد

• نوجوانی: 30 درصد

زمانی که فرد با کمبود خواب روبرو می‌شود، برای مصرف غذاهای شیرین و پرچرب بیشتر وسوسه می‌شود. علاوه بر آن خواب ضعیف می‌تواند بر سیستم عصبی سمپاتیک تأثیر منفی داشته و میزان هورمون استرس را در بدن افزایش دهد. کمک بسزایی برای افراد با اعتیاد به شیرینی جات می‌کند.

منبع: www.gymju.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۲۸ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)