دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

آیا با ارتودنسی می شود سیگار کشید؟

سیگار کشیدن چگونه بریس های شما را تحت تأثیر می گذارد؟ آیا با ارتودنسی می شود سیگار کشید؟ بریس های دندانی یا همان ارتودنسی یک روش کاملا رایج دندانپزشکی است که دندان های کج یا شلوغ را صاف و یکدست می کند.

با این حال ، مواردی وجود دارند که روی بریس ها اثر منفی می گذارند و نتایج ایده آلی در بر نخواهد داشت. برخی از این عوامل در نتیجه نگرفتن از بریس های دندانی تأثیر دارند ، که یکی از این عوامل سیگار کشیدن است.

بر اساس یک مطالعه ، سیگار کشیدن ممکن است درمان های دندانپزشکی را خراب کند و یا بهبود نبخشد. یک کارگروه اروپایی در مورد دخانیات و بهداشت دهان و دندان تحقیقاتی ارائه دادند که توتون می تواند از موثر بودن ارتودنسی ، ایمپلنت دندان ( مانند دندان های جایگزین ) و دیگر کارهای دندانپزشکی جلوگیری کند.

درمان های دندانپزشکی به احتمال زیاد برای بیمارانی که سیگار می کشند رد می شود ، در حالی که اثر بخشی برای کسانی که از قبل سیگار را ترک کرده اند بیشتر است.

تاثیر سیگار و ارتودنسی بر هم

متخصصان بهداشت دهان و دندان خاطرنشان کرده اند که سیگار کشیدن می تواند بر عملکرد درمان های ارتودنسی تأثیر منفی بگذارد. محتوای نیکوتین در توتون و تنباکو ممکن است باعث ایجاد لکه در بریس ها شود ، به خصوص برای کسانی که از براکت های شفاف استفاده می کنند.

در بدترین موارد ، سیگار کشیدن حتی می تواند از توانایی بریس ها در راستای صاف کردن دندانها جلوگیری کند. بافت ها و استخوان ها برای تأثیر بریس ها باید از باکتری های بیماری زا عاری باشند. دخانیات خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهند ، بیماری که منجر به از دست دادن دندان و استخوان می شود.

این تغییرات در دهان ممکن است عملکرد بریس ها را تحت تأثیر قرار داده و آنها را بی اثر کند. استفاده بیش از حد از توتون و تنباکو نیز منجر به زحمت های بیشتری برای دندانپزشک می شود.

دندانپزشکان درمانهای ارتودنسی را با نتایج مورد انتظار انجام می دهند. سیگار کشیدن می تواند آن پیش بینی ها را تغییر دهد و باعث شود افراد از طول درمان بیشتری استفاده کنند و باعث درد و هزینه های بیشتر برای استفاده کنندگان شود.

بیشتر بخوانید... فوبیای دندانپزشکی چیست؟

عوارض سیگار کشیدن

سیگار کشیدن فقط برای دهان و دندان شما خطرناک نیست ، ممکن است افراد برای بهبود سلامت دهان خود از بریس استفاده کنند. اما داشتن بریس مسئولیت دارد و این به معنای چیزی بیشتر از مراجعه به دندانپزشکی و تمیز کردن آن ها است.

اگر شخصی در حالی که از انواع بریس نامرئی استفاده می کند سیگار می کشد ، فقط به سلامت دهان و دندان خود آسیب نمی رساند ، بلکه در معرض لک شدن دائمی دندان های خود قرار دارد.

سیگار کشیدن توانایی دهان در مبارزه با پوسیدگی دندان را کاهش می دهد ، زیرا مقدار بزاق تولید شده در دهان را کاهش می دهد.

دودی که به دهان شما وارد می شود نیز مملو از مواد سمی است که به پلاک دندان می چسبد.

سیگار کشیدن می تواند صدمات قابل توجهی به لثه و استخوان وارد کند.

سیگار کشیدن در حالی که بریس دارید ، این نگرانی ها را اضافه می کند. اگر واقعاً می خواهید دندان های سالم و لبخندی زیبا داشته باشید ، باید این عادت را کنار بگذارید.

سایر مقالات ... شکستگی دندان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۲:۲۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)