دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

ارتودنسی جلو بودن فک بالا

ارتودنسی جلو بودن فک بالا که آن را با نام های اوربایت یا اورجت نیز میشناسند، به این معنی است که دندان های فک بالای شما و خود فک بالا نیز نسبت به ردیف دندان های فک پایین جلوتر بوده و باعث ایجاد ناهماهنگی دید دندانی در فرد میشود، این مشکل در اکثر بیمارانی که به مطب ارتودنسی مراجعه میکنند شایع است.

ولی موردی که وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که در برخی از مواقع مانند ناهنجاری های موجود در دندان های کودکان ممکن است این مشکل زیاد به چشم نخورد و توسط افراد عادی قابل رویت نباشد، از این ارتودنسی پیشگیری در چنین زمان هایی توصیه میشود که با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ایشان معاینه کرده و مشخص میکنند که فرد باید چه نوع و روش درمانی را در پیش بگیرند.

بیشتر بخوانید... انواع وسایل ارتودنسی

همپنین توجه کنید که مشکلات فکی و اوربایت به دو نوع مختلف:

مشکلات استخوانی

مشکلات دندانی

تقسیم بندی میشوند که به صورت کلی مشکلات استخوانی به دلیل ناهماهنگ بودن زاویه و نوع قرار گرفتن فک بالا و پایین بر روی یک دیگر اتفاق می افتد که در سنین کودکی پیشنهاد میشود از هدگیر ارتودنسی استفاده شود.

مورد بعدی که همان مشکلات ناهنجاری دندان ها است مربوط به خود دندان ها کج بودن آن ها اشاره دارد این مشکل با کمک درمان های مختلفی مانند ارتودسی فک بالا قابل رفع هستند.

علت به وجود آمدن مشکلات ناهماهنگی در فک

ژنتیک

اولین و شایع ترین مورد که در بیشتر بیماری ها معضلی جدی است مربوط به ژنتیک و ژن هایی که از طریق نسل و افراد بزرگتر به شما رسیده است میشود، در این مواقع دلیل ناهماهنگی به 2 دسته کلی تقسیم بندی میشود که به طور کلی در اولین مورد فک بالای شما بیش از حد رشد میکنه و در مورد دوم فک بالا در اندازه رشد میکند ولی فک پایینی رشد کافی ندارد.

عادت کردن به رفتار های مقابل بهداشت دهان و دندان

درواقع یک سری از کار ها و رفتارهایی است که با بهداشت دهان و دندان و ارتودنسی مغایرت دارند مانند:

·         مکیدن انگشت

·         خوردم یخ

·         شکستن اجسام سخت و محک با دندان ها

·         نوشیدن الکل

·         مصرف دخانیات

که باید از انجام آن ها خودداری کرد چرا که با گذشت زمان و در طولانی مدت بدون شک باعث ایجاد ناهماهنگی در دهان و دندان ها خواهند شد و علاوه بر هزینه های درمانی که در پی دارند مدت زمانی نیز بر روی زیبایی فرد تاثیرگذار هستند و اعتماد به نفس شخص را پایین خواهند آورد.

عوارض جلو بودن فک بالا

با توجه به اینکه هر ایراد و مشکلی عوارض و اتفاقات بد خود را در پی دارند نامرتب بودن دندان ها و فک ها نیز از این قائده مستثنی نیستند، ممکن است در دراز مدت مشکلاتی برای شما پیش آید که در به توضیح و معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم:

·         احساس در ناحیه فک

·         افزایش احتمال شکستن دندان ها

·         مقاومت دندان ها در برابر پوسیدگی و خراب شدن بسیار کم میشوند

·         مشکلاتی در تکلم و نحوه تلفظ کلمات در فرد ایجاد میشود

·         کاهش اعتماد به نفش در افراد

منبع: لیست بهترین دندانپزشکی های شبانه روزی در تهران


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۲۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)