دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رژیم غذایی کم چربی چیست؟

رژیم غذایی کم چربی یک برنامه غذایی است که میزان چربی مصرفی را بدون توجه به نوع چربی به طور قابل توجهی محدود می کند. کسانی که برنامه غذایی را دنبال می کنند احتمالا به دنبال کاهش وزن، حفظ وزن یا نتایج دیگری مانند بهبود سلامت قلب هستند.

غذاهایی که در رژیم غذایی کم چربی گنجانده می شوند، ممکن است به طور طبیعی کم چرب یا بدون چربی باشند، مانند میوه ها و سبزیجات. این رژیم غذایی همچنین ممکن است شامل غذاهای فرآوری شده ای باشد که برای داشتن چربی کمتر نسبت به همتایان سنتی خود تولید می شوند، مانند شیرینی های کم چرب یا بستنی کم چرب.

سایر مقالات ... رژیم دوکان

کارشناسان چه می گویند

«رژیم‌های غذایی کم‌ چرب برای کاهش وزن در زمانی که کالری‌ها محدود می‌شوند، مؤثر بوده‌اند. با این حال، رژیم های غذایی بسیار کم چرب باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی می شوند. به طور کلی، بهتر است رژیم تثبیت وزن متعادل تری مصرف شود که شامل چربی های تک و غیراشباع برای سلامت کلی و طول عمر شود.»

چربی های اشباع شده

چربی های اشباع شده چربی هایی هستند که در دمای اتاق جامد بوده و با توجه به مقدارشان ناسالم نیستند، اما مقدار زیاد آن ها منجر به بیماری می شود. دستورالعمل های رژیم غذایی ۲۰۲۰-۲۰۲۵ برای آمریکایی ها از وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که مصرف روزانه چربی اشباع شده را به کمتر از ۱۰٪ از کل کالری خود نگه دارید. برای کسی که در یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری مصرف می کند، مصرف مناسب چربی اشباع شده ۲۲ گرم یا کمتر خواهد بود که برابر با ۲۰۰ کالری است.

چربی ترانس

چربی های ترانس همچنین در دمای اتاق جامد هستند. چربی های ترانس می توانند کلسترول LDL را افزایش داده و کلسترول HDL را کاهش دهند و خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش دهند. مصرف توصیه شده چربی های ترانس بسیار کم و رو به صفر است. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند کمتر از ۱ درصد کالری روزانه شما از چربی های ترانس تامین شود. برای فردی که روزانه ۲۰۰۰ کالری می خورد، ۲ گرم چربی ترانس برابر ۱۸ کالری است.

سایر مقالات ... رژیم لاغری با آب

چربی اشباع نشده

چربی های اشباع نشده شامل انواع تک و چندگانه غیراشباع هستند که در غذاهای گیاهی و حیوانی مانند آجیل، دانه ها، ماهی، آووکادو و روغن زیتون یافت می شوند. هر دو نوع آن ها در دمای اتاق به صورت مایع باقی می مانند و به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارند، یعنی کاهش سطح کلسترول LDL، چربی های «خوب» محسوب می شوند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۵۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)