دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

بیشتربخوانید... رفع افتادگی بینی با تزریق فیلر

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

سایر مقالات ... عوارض تزریق فیلر به بینی

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است.

بیشتربخوانید... عوامل موثر بر هزینه فیلر بینی

تزریق ژل دائمی به بینی

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

منبع: بهترین دکتر فیلر بینی در تهران


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۲:۳۵ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)