دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

هزينه اصلاح طرح لبخند

دندان‌ها عضو مهمي از چهره‌ي انسان را هستند كه هر گونه عيب و نقص در آن‌ها مي‌تواند موجب نازيبايي در چهره شود. بنابراين نمي‌توان نسبت به ‌آن‌ها بي‌اهميت بود. معاينه‌ي مداوم دندان‌ها، مراقبت و رعايت بهداشت از جمله مواردي است كه مي‌تواند از آسيب ديدن دندان جلوگيري كند. اما با وجود رعايت تمام توصيه‌ها كه از سوي دندانپزشكان صورت مي‌گيرد، باز هم خراب شدن دندان غيرقابل اجتناب است و سرمايه گذاري بر روي هزينه دندانپزشكي و ارتودنسي يك اقدام هدفمند و هوشمندانه مي‌باشد. ترميم دندان‌ها و اقداماتي مانند زيباسازي آن‌ها، جراحي لثه، تغيير رنگ دندان، ارتودنسي، پر كردن دندان‌ها پوسيده، جايگزين كردن دندان‌هاي از دست رفته، بلند كردن طول تاج دندان، روكش كردن دندان و غيره، همگي تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت مي‌گيرند.

عوامل زيبايي لبخند

·         فرم يا نسبت طول و عرض دندان‌ها

·         هماهنگي خطوط لثه‌اي

·         به هم ريختگي يا نامرتبي دندان‌ها

·         از بين رفتن فواصل بين دنداني

·         نا هماهنگي‌هاي لبه‌اي دندان‌ها يا كوتاه و بلند بودن لبه نسبت به يكديگر

هزينه‌ي اصلاح طرح لبخند

با توجه به گستردگي اعمال و جراحي‌هاي زيبايي دندان، هزينه و دوام اين موارد معمولاً مورد سوال است. هزينه‌ي اصلاح طرح لبخند از جمله هزينه ارتودنسي از هر بيمار به بيمار ديگر كاملاً متفاوت بوده و بدون معاينه شدن مستقيم بيمار، نمي‌شود قيمتي واحد را براي آن در نظر گرفت كه اين متغير بودن در زمان تخمين هزينه ارتودنسي با توجه به وضعيت سلامت دهان و دندان بيمار و تجويز پزشك، تجهيزات و متريال درماني و ساير موارد متغير مي باشد. اصلاح طرح لبخند شامل اموري نظير سفيد كردن دندان، لمينت كردن، روكش‌گذاري، ارتودنسي، از بين بردن فاصله‌ي دنداني، برطرف كردن كوتاهي تاج دندان‌ها و غيره است كه البته تمام اين موارد براي همه‌ نياز نخواهد شد. دندانپزشك بعد از معاينه و تشخيص مشكلات مي‌تواند هزينه‌ي اصلاح طرح لبخند به ويژه هزينه ارتودنسي را به طور مجزا و دقيق بيان كند.

روش‌هاي اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند براي همه به يك صورت نيست. انجام دادن اين كار تا حد زيادي بستگي به اجزاي صورت شما و نوع پوست، رنگ مو، رنگ دندان، نماي دندان، بافت لثه و موارد بسيار ديگري دارد كه دندانپزشك زيبايي بايد در نظر بگيرد. روش‌هاي اصلاح طرح لبخند از ديگر عوامل تأثيرگذار بر روي هزينه ارتودنسي نيز مي‌باشد.

·         سفيد كردن دندان

·         لمينت دندان

·         ايمپلنت دندان

·         ارتودنسي

·         اصلاح خط لثه

·         جراحي فك

منبع: بهترين كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۲:۰۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آيا براكت ارتودنسي دندان ها را لك مي كند؟

ارتودنسي دندان امروزه يكي از بهترين روشهاي درماني براي افرادي است كه ممكن است دچار مشكلاتي در فك و يا جفت شدن دندان ها يا موقعيت نادرست دندان در دهان خود مي شوند، براي درمان و اصلاح وضعيت نامناسب دندان‌ها به متخصصين اتودنسي مراجعه كنيد. براي درمان به هم ريختگي دندان‌ها از ارتودنسي استفاده مي‌شود كه شامل سيم و براكت است. گاها ممكن است بيماري كه تحت درمان ارتودنسي قرار مي گيرد، دچار عارضه لك شدن دندان ها شود كه اين تغيير رنگ و لك شدن مي تواند به صورت رنگ هاي زرد، قهوه اي و سياه و يا لكه هاي سفيد باشد.

براكت هاي ارتودنسي به خودي خود و در صورت استفاده مناسب و همچنين رعايت نكات بهداشتي مورد نظر توسط بيمار در حين درمان، دندان‌ها را لك نمي‌كنند. تنها با رعايت چند نكته ساده مي‌توانيد از بروز اين حادثه پيشگيري كرده و از ابتلاي به لك دندان پس از ارتودنسي دور بمانيد.

بيشتر بخوانيد... دندان عقل خراب

رعايت توصيه هاي بهداشتي جهت جلوگيري لك دندان بعد از ارتودنسي

وقتي بيمار تحت درمان با ارتودنسي قرار مي‌گيرد، توصيه اول بر اين است كه بعد از هر وعده غذايي بيمار مسواك بزند و وقتي انجام اين امر براي او امكان‌پذير نيست، به وي توصيه مي‌شود كه صبح‌ها بعد از صرف صبحانه و شب قبل از خواب مسواك بزند. حالا درصورتي‌كه بهداشت را به خوبي رعايت نكرديد و دندان ها بعد از ارتودنسي لك شد راه كارهاي زير پيشنهاد مي شود:

1. در هنگام برداشتن سيم‌ها بيمار بايد تحت درمان جرم‌گيري دندان و يا به‌ اصطلاح پاليش قرار گرفته و اين لكه‌ها از طريق انجام پاليش رفع شوند.

2.  اگر لك دندان با استفاده از پاليش رفع نشد، توصيه مي‌شود كه آن لكه در آن ناحيه با ماده سفيد پر و درمان شود.

بيشتربخوانيد... زيبايي دندان بدون تراش

ارتودنسي و لك و پوسيدگي دندان

آيا قبل از انجام درمان ارتودنسي بايد لك و پوسيدگي دندان را به‌طور كامل درمان كرد و سپس بعد از رفع پوسيدگي درمان ارتودنسي را انجام داد؟ در اين مورد بهتر است كه قبل از انجام ارتودنسي دندان هاي داراي لك, پوسيده پر و درمان شود. البته با توجه به اينكه ممكن است در حين درمان هم گاها دنداني دچار پوسيدگي شود، در حين درمان ارتودنسي هم مي‌توان اين درمان را انجام داد و بدين منظور سيم ها را مي‌توان برداشت و پوسيدگي را درمان و پر كرد، ولي توصيه بر اين است كه قبل از درمان ارتودنسي درمان لك و پوسيدگي درمان به طور كامل انجام شود.

منبع: لاچينه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۵:۲۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چك ليست بازگشايي استخر شنا در فصل بهار

با توجه به رسيدن فصل بهار ، اگر شرايط آب و هوايي منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد مطلوب است، مي توانيد نسبت به بازگشايي استخرتان اقدام كنيد.

در ادامه اين اين مقاله مراحل بازگشايي استخر در فصل بهار

مرحله1- شروع كار

معمولاً اولين كاري كه صاحب استخر مي خواهد انجام دهد برداشتن كاور روي استخر است. اما در واقع اين دومين كاري است كه بايد انجام دهيد. اولين كار تميز كردن محيط اطراف استخر و همچنين جارو كردن شاخ و برگ درختان، خاك و آب جمع شده روي كاور مي باشد.

مرحله ۲- بررسي تجهيزات

پس از تنظيم سطح آب، مرحله بعدي بررسي تجهيزات استخر است. ابتدا تمامي درپوش ها و دوشاخه هاي فيلتر، پمپ و هيتر را كه قبل از زمستان باز كرده بوده، دوباره متصل كنيد. سبد اسكيمرها و پمپ را دوباره سرجاي خود قرار دهيد.

مرحله 3- اضافه كردن آب به استخر

پس از برداشتن كاور و انبار كردن آن، مرحله بعدي بررسي سطح آب استخر است. سطح آب استخر بايد حداقل تا وسط اسكيمر باشد. اين مساله بسيار مهم است چون با انجام اين كار از ورد هوا به داخل پمپ استخر جلوگيري كرده و پمپ تنها آب را به داخل مسير تصفيه آب مكش خواهد كرد

بيشتربخوانيد... ساخت استخر

مرحله 4- روشن كردن سيستم فيلتراسيون

 در اين مرحله ابتدا پمپ و سپس ديگر تجهيزات  استخر  را روشن كنيد. وبا بررسي تمام  تاسيسات استخر از باز بودن شير هواگيري فيلتر استخر اطمينان حاصل كنيد تا هواي داخل مسير و فيلتر از طريق آن خارج شود. سپس تمامي تجهيزات را در حين كار با دقت بازرسي كنيد.

مرحله ۵- افزودن مواد شيميايي

 نگه داشتن تعادل شيميايي آب همواره بسيار مهم بوده و باعث مي شود تا استخرتان هميشه تميز و سالم بماند. براي انجام اين كار بايد به صورت منظم مقدارpH، كلر و قليائيت كل را اندازه گيري كرده و در محدوده ايده آل نگه داريد. براي اينكه اندازه گيري ها دقيق باشد، سيستم فيلتراسيون را به مدت چند ساعت روشن گذاشته و سپس نمونه آب را در زمان روشن بودن سيستم تصفيه، از انتهاي قسمت عميق استخر برداريد. مي توانيد خودتان از تست كيت هاي مخصوص براي اندازه گيري پارامترهاي شيميايي آب استفاده كنيد و يا از تكنسين تعمير و نگهدار استخر براي انجام دوره اي اين كار كمك بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۸:۴۲ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)