دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

آشنايي كامل با ارتودنسي كوتاه مدت

بريس ها مي توانند به تحولاتي چشمگير و گاه تغيير دهنده زندگي دست يابند؛ با اين حال، آن ها رفع سريع نيستند. درمان ارتودنسي متداول با بريس هاي ثابت معمولا 12-18 ماه طول مي كشد، گاهي بيشتر هم طول مي كشد. اين شامل صاف كردن دندان هاي جلو و عقب است. اما در اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي بارداري تهران ارتودنسي كوتاه مدت معرفي مي شود، كه در زمان كم باعث رفع ناهنجاري هاي دندان مي شود.

ارتودنسي كوتاه مدت

 ارتودنسي كوتاه مدت اصطلاحي نسبتا جديد است كه عموما در مورد درمان هاي ارتودنسي بكار مي رود، بنا به هر دليلي با دوره سنتي ارتودنسي كامل متفاوت است. همچنين مي توان آن را به عنوان ارتودنسي كوتاه مدت يا ارتودنسي زيبايي توصيف كرد، اما همچنين مي توان بيشتر آن را به عنوان ارتودنسي متمركز بر بيمار ديد، زيرا هدف آن اين است كه بيشتر بر نيازها و خواسته هاي بيمار تمركز كند، نه اهداف ايدئولوژيك بيمار.  

ارتودنسي كوتاه مدت چقدر طول مي كشد ؟

همه اين روش هاي درماني معمولا براي بزرگسالاني است كه مي خواهند ظاهر دندان هايي را كه مردم بيشتر از همه مي بينند، مناسب باشند، اما خيلي نگران انتقال همه دندان ها به يك رابطه عالي با يكديگر نيستند. مدت زمان ارتودنسي كوتاه مدت معمولا 6 تا 12 ماه است، در مقايسه با شايد دو برابر براي درمان هاي معمول.

مزيت هاي ارتودنسي كوتاه مدت

 اخيرا، در راستاي حركت عمومي دندانپزشكي به سمت درمان هاي كم تهاجم، اكنون به طور كلي تشخيص داده شده است كه تلاش براي حفظ سلامت بافت دندان تا حد ممكن مطلوب است؛ به همين ترتيب، اكنون انتقال اين دندان هاي شلوغ بسيار مناسب تر است، اين رويكرد جديد همراه با غير سفيد شدن دندان هاي تهاجمي به طور مكرر به ما امكان مي دهد تا در زمان كمتري و با هزينه كمتري نسبت به گذشته به نتيجه مطلوبي كه بيمار مي خواست برسيم. همچنين ممكن است روكش يا تاج دندان بعد از درمان ارتودنسي مناسب باشد، اما همانطور كه در اين زمان دندان ها به يك تراز دلپذير با يكديگر منتقل شده اند، بنابراين حداقل آماده سازي يا حتي بدون آماده سازي لازم است، بنابراين ساختار دندان سالم حفظ مي شود. مهاربند هاي  كوتاه مدت بريس ها نيز ظاهرا  سريعتر شده اند و تقاضاي فزاينده اي براي درمان هاي كوتاه مدت ارتودنسي وجود دارد كه دندان ها در عرض چند ماه صاف مي شوند. اين وسايل شامل بريس هاي ثابت به رنگ دندان است، تراز كننده هاي واضح و مهاربندهاي مقطعي كه در پشت شش يا هشت دندان جلو متصل شده اند. 

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي با بيمه نيروهاي مسلح

بريس هاي كوتاه مدت

متأسفانه ، بدون شك ارتباط نادرستي با بيماران پيرامون درمان ارتودنسي كوتاه مدت صورت گرفته است و برخي از تبليغات كاملا گمراه كننده است، بسياري از اين بريس ها سريعتر از بريس هاي ثابت دندان حركت نمي كنند، سرعت حركت دندان توسط عوامل بيولوژيكي تعيين مي شود نه بريس، با بريس هاي كوتاه مدت به جاي اينكه دندان هاي جلو و عقب خود را صاف كنيد و نيش خود را اصلاح كنيد، به راحتي دندان هاي جلوي شما را تراز مي كنند؛ اين لزوما چيز بدي نيست و بريس هاي كوتاه مدت مي توانند انتخاب خوبي باشند اگر فقط نگران دندان هاي جلوي كج يا شلوغ باشيد. مهم است كه گزينه هاي خود را در نظر بگيريد و با توجه به آن انتخاب كنيد.

بيشتربخوانيد... نياز به درمان ارتودنسي

آيا بريس هاي كوتاه مدت براي شما مناسب هستند؟

اگر به فكر ارتودنسي كوتاه مدت هستيد ، توصيه مي كنيم به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد كه درمان متداول را نيز براي مشاوره ارائه دهد. آن ها مي توانند جوانب مثبت و منفي هر گزينه را توضيح دهند و به شما كمك كنند مهاربندي را انتخاب كنيد كه بهترين نتيجه طولاني مدت را براي شما به ارمغان بياورد، يعني يك راه حل سفارشي به جاي ارائه فقط يك محصول.

منبع: مجله ارتودنتيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۵۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي شيشه اي گفته مي شود؟

ارتودنسي شيشه اي كه به آن ارتودنسي اينويزيلاين ، ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي بي رنگ هم گفته مي شود، در واقع مواد شفافي هستند كه از آن ها براي صاف كردن دندان ها استفاده مي شود. آن ها بعد از اينكه آماده شدند با استفاده از نيروي ملايم و مداوم، دندان ‌ها را در موقعيت منظم خود حركت مي دهند، بدون اين كه دردسر وجود سيم ها و براكت هاي فلزي براي فرد وجود داشته باشد؛ در واقع همانطور كه در نامش پيداست اين ارتودنسي كاملا نامرئي و شفاف است.

بيشتربخوانيد... پوسيدگي دندان حين ارتودنسي

ارتودنسي شيشه اي

ارتودنسي شيشه اي با استفاده از اسكن ديجيتال از دندان بيمار شروع مي شود و با نرم افزارهاي خاص طراحي و ساخته مي شود.

ارتودنسي شيشه اي چگونه كار مي كند؟

ارتودنسي شيشه اي به صورت سفارشي براي هر شخص ساخته شده است و به گونه اي طراحي شده اند كه دندان‌ها را در مسير دل خواه به صورت آهسته حركت مي ‌دهند، اين امر با گرفتن عكس برداري ديجيتال و پردازش اطلاعات با استفاده از نرم افزارهاي تخصصي حاصل مي شود. با استفاده از نرم افزارها، پيش‌بيني‌ هاي آينده براي نتايج بهتر و دندان‌ هاي صاف تري محاسبه مي شود و سپس در لابراتوار به صورت سفارشي ساخته مي شود؛ به طور متوسط يك فرد تقريبا به ۲۵ الي ۴۰ مجموعه براي هماهنگي كامل نياز دارد.

بيشتربخوانيد... قيمت ايمپلنت كامل فك بالا و پايين

مزيت ارتودنسي شيشه اي؟

اين ارتودنسي ها يك مزيت بسيار مهم دارند و آن اين است كه به هيچ عنوان ديده نمي شوند و متحرك هستند، جنس آن ها از پلاستيك هاي شفاف بي رنگ كه بسيار بادوام هستند ساخته شده است. به اين دليل وقتي روي دندان قرار مي گيرند، به هيچ عنوان كسي متوجه نمي شود كه شما در حال درمان مشكلات دندان تان با ارتودنسي هستيد، همچنين ارتودنسي شيشه ‌اي متحرك است و شما در حين خوردن، آشاميدن و يا تميز كردن دندانتان مي توانيد آن را خارج كنيد.

بيشتربخوانيد... قيمت لمينت سراميكي

چه تفاوتي بين ارتودنسي سنتي و ارتودنسي شيشه اي وجود دارد؟

تفاوت ها زياد هستند كه عبارت اند از:

ارتودنسي شيشه‌ اي بر خلاف ارتودنسي هاي فلزي، فلز براكت و كش لاستيكي ندارند. بريس هاي شيشه ‌اي با درد و ناراحتي كمتري همراه هستند. بريس شيشه اي بسيار راحت تر از ارتودنسي فلزي است. آن ها بر خلاف ارتودنسي فلزي كه بايد هميشه بر روي دندان قرار بگيرد، مي توانند از دهان خارج شوند و پس از رعايت بهداشت و غذا خوردن، آن را دوباره دندانتان نصب كنيد. تراز كننده هاي نامريي بدون دردسر هستند و نتايج بسيار سريع تري نسبت به ارتودنسي سنتي دارند. بهبودي كوتاه است و عادت به ترازها آسانتر است؛ اما در برخي از موارد بسته به نياز صاف شدن دندان ها و رعايت موارد كلي بيمار، اين امر مي تواند متفاوت باشد. در هر حال ميانگين زماني كه مي ‌توان براي بهبودي با اين ارتودنسي در نظر گرفت بين ۱۳ الي ۱۵ ماه است. همچنين براي دائمي بودن نتايج پس از كامل شدن درمان، بيمار بايد مراقبت هاي دائمي پس از درمان انجام دهد، تا پس از مدتي دندان ها دوباره به حالت قبلي خود باز نگردند، معمولا براي اين كار از نگهدارنده ها استفاده مي شود كه مي توانند ثابت و متحرك باشند.

منبع: مجله لاچينه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۵۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

به چه ارتودنسي، ارتودنسي خفيف مي گويند؟

همان طور كه مي دانيد، همه افراد با دندان هاي رديف شده و يك دست و يك لبخند بي نقص و زيبا متولد نمي شوند. بسياري از سلبريتي هاي معروف، داشتن لبخند مرواريدي و هاليوودي جذاب خود را مديون روش هاي دندانپزشكي هستند كه ارتودنسي نام دارند. ارتودنسي دندان ها عملي است كه بسياري از افراد براي درمان مشكلات دنداني خود و ساختن يك لبخند زيبا و بي نقص از آن استفاده مي كنند. با بهترين كلينيك دندانپزشكي جنت آباد همراه باشيد.

چرا انجام ارتودنسي خفيف براي مشكلاتي كه خيلي حاد نيستند، ضرورت دارد؟

همان طور كه گفتيم، مشكلات دنداني حتي اگر خيلي خفيف باشند به درمان نياز دارند و لازم است كه بيماران براي رفع اين مشكلات از طريق انجام ارتودنسي اقدام كنند. در اين قسمت ما يك سري از دلايل ضرورت درمان ارتودنسي خفيف را به شما معرفي مي كنيم: مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني اگر با كمك ارتودنسي درمان نشوند مي توانند در آينده به مشكلات شديدتري تبديل شوند و بسبار پيش روي كنند. ناهنجاري ها و به هم ريختگي هاي دنداني، حتي در مواردي كه خفيف هستند، با كاهش سطح بهداشت دهان و دندان ها از طريق ايجاد محدوديت در دسترسي بيمار به نقاط مختلف موحود در دهان و دندان ها مي توانند باعث ايجاد مشكلات ثانويه اي مانند پوسيدگي و خرابي دندان ها شوند. ناهنجاري هاي دنداني به ميزان مختلف، ظاهر بيماران را تحت تاثير قرار مي دهند و ممكن است زيبايي چهره و لبخند بيماران را به خطر بيندازند. به هم ريختگي ها و ناهنجاري هاي مربوط به فك ها و دندان ها مي توانند درجات مختلفي از اشكال در تكلم و تلفظ كلمات و حروف را به همراه داشته باشند. دندان هاي به هم ريخته و نامرتب، ممكن است با ايجاد اشكال در جويدن و هضم مواد غذايي همراه باشند و موجب ابتلا به بيماري هاي گوارشي شوند.

بيشتربخوانيد... هزينه ايمپلنت دندان

روش هايي براي درمان مشكلات خفيف دنداني

براي مشكلات خفيف دنداني شما مي توانيد از انواع بريس هاي ارتودنسي با توجه به توقعتان از درمان و ميزان هزينه اي كه مي خواهيد صرف كنيد استفاده كنيد. در درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني مي توان از بريس هاي ارتودنسي فلزي، بريس هاي سراميكي، دستگاه هاي ارتودنسي لينگوال و پلاك هاي اينويزيلاين استفاده كرد. در اين مقاله ما شما را با انجام درمان مشكلات خفيف دنداني از طريق ارتودنسي اينويزيلاين آشنا مي كنيم.

بيشتربخوانيد... دندانپزشكي كودكان

ارتودنسي اينويزيلاين چيست؟

ارتودنسي اينويزيلاين يا نامرئي، يك روش درماني ارتودنسي است كه با استفاده از پلاك هاي ارتودنسي پلاستيكي و بي رنگ انجام مي شود و به همين دليل به اين نوع از ارتودنسي ها، ارتودنسي نامرئي يا شفاف گفته مي شود. براي انجام اين درمان، دندانپزشك تعدادي پلاك نامرئي براي شما مي سازد و يك سير درماني كامل براي شما تعيين مي كند. سير درماني ارتودنسي شما به گونه اي خواهد بود كه شما مي توانيد نتيجه درمان را پيش از شروع آن مشاهده كنيد. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين، يك روش درماني ارتودنسي است كه تنها براي درمان مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف دنداني استفاده مي شود و قادر به درمان مشكلات و به هم ريختگي هاي شديد دنداني نيست.

طول دوره درمان با ارتودنسي اينويزيلاين چقدر است؟

مدت زماني كه لازم است شما براي درمان با بريس هاي نامرئي و شفاف اينويزلاين صرف كنيد، نسبت به ساير انواع ارتودنسي ها كوتاه تر است. طول دوره درماني با اين پلاك ها بسته به نوع و شدت ناهنجاري هاي دنداني، سن و ميزان مراقبت از بريس ها و دندان هايتان ممكن است از ۶ تا ۱۸ ماه طول بكشد. بريس هاي ارتودنسي اينويزيلاين متحرك هستند؛ يعني اين بريس ها به دندان هاي بيمار نمي چسبند و بيمار مي تواند در صورت لزوم به طور موقتي آن ها را از دهان خود خارج كند.

منبع: بهترين كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۶:۱۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

روش هاي رهايي از دندان درد

يكي از دردهايي كه تقريباً همه ما آن را كشيده ايم، دندان درد مي باشد و همانطور كه مي دانيد خيلي دردآور و طاقت فرساست و معمولا هم در هنگام شب بيشتر به سراغمان مي آيد. تا زماني كه مي خواهيد به دندانپزشك مراجعه كنيد مي توانيد از محلول آب و نمك و كمپرس يخ استفاده كنيد. توصيه مي شود نصف قاشق چايخوري نمك را در يك فنجان آب حل كنيد و آن را غرغره و سپس از دهان خارج كنيد. آب نمك چون خاصيت ضد عفوني كننده دارد، مي تواند در تسكين موقت دندان درد تأثير داشته باشد.

بيشتربخوانيد... پستانك ارتودنسي ژله اي

رهايي كودكان از دندان درد

درد دندان كودكان اغلب بعد از آسيب به دندان اتفاق مي افتد. شايع ترين شكل آسيب ديدگي دندان از پوسيدگي است كه غالبا بخاطر بهداشت ضعيف دندان است. قند و نشاسته موجود در مواد غذايي باعث مي شود باكتري هاي موجود در دهان به دندان آسيب برساند و باكتري هاي  موجود در دهان  از اين قند و نشاسته تغذيه مي كنند  و  اسيدي را تشكيل مي دهند كه منجر به پوسيدگي دندان مي شود. بايد پس از هر وعده غذايي مسواك زد. كودكان در مقايسه با بزرگسالان بيشتر در معرض خطر عفونت هاي دنداني هستند. براي رهايي از درد دندان كودكان بايد نكات بهداشتي رعايت شود و هرشش ماه يكبار به دندانپزشك مراجعه شود.

بيشتربخوانيد... فرق بين ارتودنسي ثابت و متحرك

دلايل دندان درد چيست؟

آسيب دهان يا فك عفونت سينوس پوسيدگي دندان كشيدن يا پر كردن آبسه دندان مواد غذايي يا بقاياي ديگري كه در دندانهاي شما باقيمانده است اختلالات مفصل گيجگاهي بيماري لثه دندان قروچه

بيشتربخوانيد... ارتودنسي به روش ديمون

روش هاي رهايي از دندان درد در هنگام شب

 در اينجا چند روش براي كاهش درد شما آورده شده است تا بتوانيد خواب خوبي در شب داشته باشيد.از داروهاي ضد درد استفاده كنيد.استفاده از داروهايي مانند ايبوپروفن،  استامينوفن  و آسپرين مي تواند درد جزئي از درد دندان را تسكين دهد. استفاده از خميرهاي بي حس يا ژل – كه اغلب با بنزوكائين است – مي تواند به كاهش درد شما به اندازه كافي طولاني مدت كمك كند. درست از قبل از خواب از خوردن غذاهاي اسيدي ، سرد يا سخت خودداري كنيد. اين مواد غذايي مي توانند دندان شما و هرپوسيدگي را كه ممكن است قبلاً شكل گرفته باشد ، تشديد كند. سعي كنيد از غذاهايي كه باعث درد مي شوند خودداري كنيد.

منبع: مجله ارتوبلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۲۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ساخت پارك آبي

ورزش‌ها و تفريحات آبي يكي از مفرح‌ترين و مهيج‌ترين فعاليت‌هايي است كه تاكنون شناخته شده، از اين‌رو ساخت و توسعه پارك‌هاي آبي به‌سرعت رو به افزايش است. همچنين پارك هاي آبي كاركرد جذب گردشگر را نيز دارند و امروزه پارك هاي آبي به يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي توريستي مناطق مختلف تبديل شده‌است. ساخت پارك آبي حتما بايد توسط متخصصين امر انجام شود. آيتم‌هاي فراوان، لزوم جانمايي مناسب، تاسيسات مكانيكي و برقي پيچيده، لزوم فضاسازي زيبا و مهيج، از مهم‌ترين عواملي است كه طراحي و ساخت يك پارك آبي را به مقوله‌اي كاملا تخصصي بدل كرده‌است. همچنين در ساخت يك دهكده آبي علاوه بر رعايت الزامات عمومي استخرهاي شنا، بايد به مساله ايمني توجه ويژه‌تري شود

بيشتربخوانيد... فيلتر استخر چيست

سرسره آبي

 سرسره هاي آبي يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي پارك هاي آبي است. سرسره‌هاي زياد و متنوع موجب استقبال بيشتر كاربران از پارك آبي مي‌شود. همچنين بايد در كنار مساله هيجان و تفريح، به ايمني سرسره هاي آبي نيز توجه ويژه‌اي شود. در ساخت استخرهاي سرسره دار، علاوه بر الزامات عمومي استخرهاي شنا، موارد زير نيز بايد رعايت شود: - حداقل عمق آب در محلي كه سرسره تونلي به آب مي‌رسد بايد 1.3 متر باشد. - فاصله بين كناره خروجي سرسره معمولي و تونلي از هم و از كناره خروجي سرسره هاي شيب تند بايد حداقل 1.5 متر و فاصله ميان خروجي‌هاي شيب تند نسبت به يكديگر بايد حداقل 1.8 متر باشد. - براي هر يك از ورودي‌هاي سرسره هاي استخر، بايد يك پمپ ذخيره تعبيه شده‌باشد تا در شرايط خاص، آب را بر روي سطح سرسره پمپ نمايد - سرسره ها بايد به گونه‌اي طراحي شوند كه استفاده كنندگان از آن به هيچ وجه هنگام سرخوردن پرتاب نشوند. - سيستم تصفيه آب  و گردش آب استخرهاي سرسره دار بايد عمل فيلتراسيون و گردش آب را در دوره زماني حداكثر يك ساعته انجام دهد.

طراحي پارك آبي

 ساخت پارك آبي نسبت به يك مجموعه استخر عمومي، نيازمند فضاي بيشتر و صرف هزينه بيشتر است. لذا در صورت طراحي پارك آبي به‌صورت دقيق و علمي، جانمايي صحيح و بهينه آيتم‌هاي مختلف پارك آبي و همچنين انتخاب درست تجهيزات استخر ، مي‌توان حداكثر استفاده از فضا را داشت و ضمن حفظ كيفيت، هزينه‌ها را تا سطح حداقل كاهش داد. لذا به هيچ عنوان نبايد طراحي و ساخت پارك آبي توسط افراد غير متخصص انجام شود.

بيشتربخوانيد... خدمات تعمير و نگهداري استخر

هزينه ساخت پارك آبي  

از آنجايي كه يك پارك آبي داراي آيتم‌هاي مختلفي است، هزينه ساخت استخر يك پارك آبي بسيار متغير است. اما به‌طور خلاصه مي‌توان گفت حداقل زيربناي مورد نياز براي يك پارك آبي، دو هزار متر است و هزينه ساخت يك پارك آبي كوچك در سال 97، حدود پنج ميليارد تومان است. اما در صورت تمكن مالي كارفرما، مي‌توان پارك هاي آبي بزرگ با آيتم‌هاي بسيار زياد و هيجان انگيز ساخت.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۰۳ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

استفاده از پلاك دندان بعد از ارتودنسي

همه مي دانيم كه برداشتن بريس هاي ارتودنسي، پس از يك دوره معين نياز است، اما اعمال زيبايي دندان تنها در اينجا به پايان نمي رسد بلكه فرد بايستي با استفاده از پلاك دندان بعد از ارتودنسي آن را دنبال كند. در واقع بعد از درمان ارتودنسي ، استفاده از پلاك دندان اهميت زيادي داشته، بخش قابل توجهي از نگهداري روزمره دندان ها محسوب مي شود و راه بسيار خوبي براي حفظ يك لبخند زيباست.

بيشتربخوانيد... ايمپلنت دندان براي كودكان

در ادامه بيشتر با دلايل اهميت استفاده از پلاك دندان بعد از ارتودنسي آشنا مي شويم:

تثبيت دندان ها بعد از ارتودنسي

هنگامي كه براكت ها از روي دندان حذف مي شوند، بافت استخواني دندان ها نياز به زمان براي سازگاري با تغييرات ايجاد شده در موقعيت ساير دندان ها و فك دارند. آنها به آرامي در آرايش جديد خود تثبيت مي شوند، و هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، احتمال بازگشت دندان از موضع خود كمتر مي شود.

بيشتر بخوانيد...  هزينه ي لمينت دندان

ايجاد فضاي مناسب براي دندان عقل و ساير دندان ها

بريس ها اغلب توسط كودكان و نوجوانان استفاده خواهد شد كه استخوان هاي آنها هنوز در حال رشد است. بنابراين، زماني كه دندان هاي عقل تازه در حال جوانه زدن است، از پلاك ها استفاده مي كنند. هنگام استفاده از پلاك در اين شرايط، بيماران فضاي لازم را در فك خود براي وجود دندان هاي جديد مانند دندان عقل دارا مي باشند. استفاده ثابت از نگهدارنده ها اين امر را تضمين مي كند كه دندان ها به علت كمبود فضا و تعدادشان، تغيير نمي كنند.

پلاك دندان براي هم تراز كردن استخوان ها با لثه

 هنگامي كه دندان ها به موقعيت جديدي نزديك شوند، لثه ها و استخوان هاي نزديك دندان ها طول مي كشد تا از اين اتفاق پيروي كنند. پلاك بعداز ارتودنسي به تسريع هم ترازي و تثبيت دندان ها كمك مي كنند.

حفظ موقعيت دندان ها با استفاده از پلاك ارتودنسي

 اگر از بريس استفاده مي كنيد تا شكاف هاي ميان دندان هايتان اصلاح شود، مدت زماني طولاني لازم است تا دندان هايتان به حالت موازنه درآيد. اين حقيقت حتي براي دندان هايي كه در جايگاه خود نيز قرار ندارند صادق است. اين مهم است كه دندان ها تا زماني كه بايد به اندازه كافي جابجا شده و يا به طور قابل توجهي محكم شوند و در فضاي جديد خود قرار گيرند و دهان بتواند با اين تغييرات سازگار شود، نگهداري شوند. پلاك دندان بعد از ارتودنسي در دستيابي به اين هدف كمك مي كند.

منبع: ژاله ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۹:۱۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

اصلاح طرح لبخند و عوامل زيبايي لبخند

دندان‌ها عضو مهمي از چهره‌ي انسان را هستند كه هر گونه عيب و نقص در آن‌ها مي‌تواند موجب نازيبايي در چهره شود. بنابراين نمي‌توان نسبت به ‌آن‌ها بي‌اهميت بود. معاينه‌ي مداوم دندان‌ها، مراقبت و رعايت بهداشت از جمله مواردي است كه مي‌تواند از آسيب ديدن دندان جلوگيري كند. اما با وجود رعايت تمام توصيه‌ها كه از سوي دندانپزشكان صورت مي‌گيرد، باز هم خراب شدن دندان غيرقابل اجتناب است و سرمايه گذاري بر روي هزينه ارتودنسي يك اقدام هدفمند و هوشمندانه مي‌باشد. ترميم دندان‌ها و اقداماتي مانند زيباسازي آن‌ها، جراحي لثه، تغيير رنگ دندان، ارتودنسي، پر كردن دندان‌ها پوسيده، جايگزين كردن دندان‌هاي از دست رفته، بلند كردن طول تاج دندان، روكش كردن دندان و غيره، همگي تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت مي‌گيرند. با بهترين دندانپزشكي شبانه روزي همراه باشيد.

عوامل زيبايي لبخند

·         فرم يا نسبت طول و عرض دندان‌ها

·         هماهنگي خطوط لثه‌اي

·         به هم ريختگي يا نامرتبي دندان‌ها

·         از بين رفتن فواصل بين دنداني

·         نا هماهنگي‌هاي لبه‌اي دندان‌ها يا كوتاه و بلند بودن لبه نسبت به يكديگر

بيشتربخوانيد... هزينه لمينت

قيمت اصلاح طرح لبخند

 با توجه به گستردگي اعمال و جراحي‌هاي زيبايي دندان، هزينه و دوام اين موارد معمولاً مورد سوال است. هزينه‌ي اصلاح طرح لبخند از جمله هزينه ارتودنسي از هر بيمار به بيمار ديگر كاملاً متفاوت بوده و بدون معاينه شدن مستقيم بيمار، نمي‌شود قيمتي واحد را براي آن در نظر گرفت كه اين متغير بودن در زمان تخمين هزينه ارتودنسي با توجه به وضعيت سلامت دهان و دندان بيمار و تجويز پزشك، تجهيزات و متريال درماني و ساير موارد متغير مي باشد. اصلاح طرح لبخند شامل اموري نظير سفيد كردن دندان، لمينت كردن، روكش‌گذاري، ارتودنسي، از بين بردن فاصله‌ي دنداني، برطرف كردن كوتاهي تاج دندان‌ها و غيره است كه البته تمام اين موارد براي همه‌ نياز نخواهد شد. دندانپزشك بعد از معاينه و تشخيص مشكلات مي‌تواند هزينه‌ي اصلاح طرح لبخند به ويژه هزينه ارتودنسي را به طور مجزا و دقيق بيان كند.

روش‌هاي اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند براي همه به يك صورت نيست. انجام دادن اين كار تا حد زيادي بستگي به اجزاي صورت شما و نوع پوست، رنگ مو، رنگ دندان، نماي دندان، بافت لثه و موارد بسيار ديگري دارد كه دندانپزشك زيبايي بايد در نظر بگيرد. روش‌هاي اصلاح طرح لبخند از ديگر عوامل تأثيرگذار بر روي هزينه ارتودنسي نيز مي‌باشد.

·         سفيد كردن دندان

·         لمينت

·         ايمپلنت دندان جلو

·         ارتودنسي

·         اصلاح خط لثه

·         جراحي فك

منبع: بهترين كلينيك دندانپزشكي در شهران

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۵۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

راه اندازي سرويس و نگهداري استخر

مراحل راه اندازي استخر

·         تعويض شن سيليس تصفيه آب استخر و جكوزي براي از بين بردن رنگ و بوي بد  آب

·         عايق رطوبتي استخر

·         تعمير كليه پمپ هاي تصفيه و جت پمپ هاي استخر

·         نصب سختي گير و تعميرات مربوطه

·         راه اندازي دستگاه اتوماتيك تنظيم كلر و pH

·         راه اندازي و نصب انواع چيلر استخر

·         راه اندازي و اجراي انواع بويلر آب گرم آب داغ و بخار

·         نصب و راه اندازي سونا خشك با مشعل و المنت حرارتي و هيتر استخر

·         نصب انواع استيم بويلر براي سونا بخار

·         نصب سيستم تزريق كلر اتوماتيك

·         آب بندي تانك استخر و جكوزي به مواد پليمري مخصوص

·         نصب سختي گير و تعويض رزين و سيليس

بيشتربخوانيد... پكيج گرمايشي استخر

نگهداري استخر

نگهداري از آب از تاثير گذارترين  بخش نگهداري و مراقبت از استخر را براي استفاده بهينه از آن ميدانند.

كيفيت آب موجود در يك استخر مهم است. شايع ترين موادي كه  براي نگهداري استخر شنا عبارتند از:

·         كلر.

·         Algaecide

·         Flocculant.

·         كه وظيفه آنها  اصلاح و تثبيت  اب استخر  ميباشد.PH

·         كنترل درجه حرارت استخر نيز علاوه بر فاكتورهاي استفاده تاثير زيادي بر درجه حرارت آب استخر دارد.

·         تعمير و نگهداري تاسيسات مكانيكي و برقي

بيشتربخوانيد... انواع استخرهاي فايبرگلاس

سرويس استخر

تعمير , سرويس و نگهداري استخر شامل مراحل گوناگوني به شرح زير است:

·         سرويس و نگهداري از كاسه استخر:

·         تعمير, سرويس و نگهداري از كاسه يكي از اصلي ترين بخش هاي تعمير و نگهداري استخر است

·         حفاظت و كنترل فيزيكي ، از  خسارات و هزينه ها احتمالي  در آينده جلوگيري مي كند.

·         براي سرويس استخر ، حداقل يك بار در سال استخر را تخليه  ، كاملا تميز مي كنيد

·         نشتي كاسه استخر باعث شستن خاك تحتاني و به تبع آن  نشست استخر و

·         پس از آن آسيب به  زير ساختمان و نهايتا نشست كل ساختمان خواهد شد

بيشتربخوانيد... معايب ساخت استخر بتني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۳:۵۵ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

عمل لاغري چگونه به بهبود بيماري تيروئيد كمك مي‌كند؟

چاقي با بسياري از بيماري ها و مشكلات اساسي در ارتباط است. اين معضل هم ميتواند خودش باعث بروز برخي بيماري ها شود. و هم ميتواند نتيجه يك بيماري ديگر مثل بيماري تيروئيدي باشد. كم كاري تيروئيد ميتواند باعث چاقي شود. مخصوصا اگر شخصي هستيد كه چاقي ارثي داريد، داشتن كم كاري تيروئيد ميتواند زندگي را تا حد زيادي بر شما سخت كند. بنابراين درمان بيماري تيروئيد بسيار مهم است. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا درباره بيماري تيروئيد و عمل لاغري و تاثيراتشان بر هم كمي بيشتر بخوانيم.

بيشتربخوانيد... انواع رژيم لاغري سالم

درمان بيماري تيروئيد و عمل لاغري : آيا با وجود بيماري ميتوان عمل لاغري انجام داد؟

پاسخ كوتاه “بله” است. كساني كه از بيماري تيروئيد رنج مي برند، مي توانند تحت عمل جراحي چاقي قرار بگيرند. در حقيقت تحقيقات نشان مي دهد كه عمل جراحي لاغري در واقع مي تواند به بهبود عملكرد و حتي درمان بيماري تيروئيد در مبتلايان به كم كاري تيروئيد كمك كند و مشكلات آن ها را به طرز چشمگيري برطرف كند.

نقش عمل اسليو معده، در درمان بيماري تيروئيد

 در اين آزمايش خاص، ۹۳ نفر كه بيماري كم كاري تيروئيدي داشتند تحت عمل اسليو معده قرار گرفتند. از ميان اين ۹۳ نفر، ۸۳ نفر از قبل تحت هورمون تراپي بودند. يكسال بعد از عمل اسليو از ميان ۸۳ نفري كه هورمون درماني ميشدند، ۷۵ درصد به دوز بسيار كمي از هورمون نيازمند بودند و ۱۵ درصد ديگر بدون نياز به هورمون درماني مشكل تيروئيدشان كنترل و درمان شد. اين يعني عمل جراحي لاغري و مشخصا عمل اسليو معده ميتواند بيماري كم كاري تيروئيد در افرادي كه چاقي مفرط دارند را درمان كند. علاوه بر عمل اسليو معده تعداد زيادي روش جراحي وجود دارد كه ميتوانند به درمان چاقي و بيماري هاي مرتبط با آن مثل كم كاري تيروئيد كمك كنند. شناخته شده ترين روش هاي جراحي لاغري عبارتند از:

·         باي پس معده

·         باي پس روده

·         ساسي باي پس معده

·         پليسه معده

·         باندينگ يا حلقه گذاري معده

·         بالون و …

بيشتربخوانيد... آمبولي بعد از جراحي اسليو معده

 انتظارات حين و بعد از عمل جراحي لاغري در افرادي كه بيماري تيروئيدي دارند

 اگر علاوه بر چاقي مفرط مشكل و بيماري تيروئيد داريد، جراحي لاغري نبايد تأثير منفي بر سلامتي شما بگذارد. با اين حال، قبل از شروع عمل، پزشك احتمالاً توصيه مي كند كه تا آنجا كه ممكن است ابتدا به كنترل بيماري خود بپردازيد. يك متخصص جراحي لاغري خوب در طول مشاوره اوليه شما را تحت معاينه و ارزيابي قرار ميدهد تا اطمينان حاصل كند كه عمل جراحي براي شما خطرناك نباشد.

منبع: بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۷:۲۵ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

سوال هايي كه قبل از جراحي لاغري بايد مطرح كرد

آيا راه هاي ساده تري مانند ورزش و رژيم را امتحان كرده ايد؟

شركت هاي بيمه ابتدا از شخص مي خواهند تا تلاش كند از طريق خوردن غذا هاي سالم، كم كردن غذا و ورزش به مدت ۶ ماه متوالي وزن خود را كاهش دهد. در صورتي كه موفق نشود، به سراغ جراحي لاغري رفته و خود را براي آن آماده كند.

بيشتربخوانيد... مصرف پودر پروتئين بعد از عمل اسليو

انتظاراتتان از جراحي لاغري چيست؟

برخي بيماران به پزشك خود مي گويند كه دوست دارند پس از جراحي به سايز ۲ برسند و يا هيكلي شبيه به مربي بدنسازي شان داشته باشند. اما اين انتظارات خيالي بوده و نشان مي دهد كه بيمار آمادگي لازم را براي انجام جراحي لاغري ندارد. همچنين بيماراني كه نمي توانند دست از خوردن نوشابه يا كشيدن سيگار بردارند نيز جزء اين دسته بوده

آيا مبتلا به بيماري هاي ناشي از چاقي هستيد؟

 اضافه وزن و چاقي مفرط مي تواند علت بروز يا تشديد بسياري از بيماري ها مانند: ديابت، آپنه ي خواب، كسترول و فشار خون بالا باشد. در برخي از موارد اين بيماري ها مي توانند از ويژگي هاي يك كانديد خوب جراحي لاغري باشند اما در موارد ديگر نيز اين بيماري ها مي توانند روي توانايي مقاومت بدن طي جراحي لاغري اثر منفي داشته باشند.

آيا پس از جراحي لاغري همچنان خدمات پزشكي در اختيارتان قرار مي گيرد؟

روند بيشتر جراحي ها به اين گونه است كه بيمار پس از جراحي تا چند سال به طور مداوم به پزشك خود مراجعه مي كند تا پيشرفت وي را بررسي كند. پس از جراحي لاغري نيز بيمار به متخصص جراحي لاغري خود مراجعه مي كند تا روند كاهش وزن وي را بررسي كند و در صورت نياز دارو و مكمل هاي ويتامين و مواد معدني تجويز كند. بيماراني كه عمل حلقه ي معده را انجام مي دهند بايد بر اساس نياز هاي كاهش وزن خود، براي تنظيم اندازه ي حلقه مكررا به پزشك مراجعه كنند.

بيشتربخوانيد... رژيم لاغري مديترانه اي

آيا درباره ي انواع جراحي لاغري تحقيق كرده ايد؟

جراحي لاغري انواع مختلفي دارد و سه نوع جراحي لاغري كه شايع تر از ساير انواع آن است عبارتند از:

·         باي پس معده به روش Roux-en-Y

·         حلقه معده (قابل تنظيم)

·         اسليو معده

·         جراحي ساسي معده

 هركدام از اين جراحي هاي لاغري داراي مزايا و معايب خاص خود هستند كه بايد قبل از انتخاب هر يك به آنها توجه داشت.

منبع: جيم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۴:۵۲ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)