دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

آیا تعمیر و نگهداری استخرهای بتنی آسان می باشد؟

استخر بتونی: آیا مرحله پایانی استخر را به یاد دارید؟ تعمیر و نگهداری استخر بتنی بسیار آسان می باشد سطح گچی آن بسیار مناسب نمی باشد چون که محل مناسبی برای رشد و توسعه انواع باکتری و آلودگیها است که بدترین دشمن شما در هنگام شنا کردن است. در نتیجه باید در آخر هر هفته سطح استخر خود را با فرچه مخصوص تمیز کنند تا عاری از هر گونه باکتری شود. اگر هم سطح آن از سنگریزه تشکیل شده باشد که سخت تر می باشد و بسیار مشکل است که آن را تعمیر یا نگهداری کنید. راجع به مواد اسیدی شستو شو دهنده چیزی شنیده اید؟ به طور معمول هر 3 الی 5 سال برای استخر های بتونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی سطح استخر بتونی را شست و شو می دهد و تمام باکتری ها را می کشد استفاده از این مواد سطح گچی آن را به حالت اولیه در می آورد اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای استخرهای وینیلی و فایبرگلاسی مورد استفاده قرار نمی گیرد در ضمن میزان PH موجود در این مدل استخرها بالا است که متقابلا باعث افزایش PH موجود در آب استخر هم می شود در نتیجه زمانی که از اسید برای پاکسازی استخر استفاده می کنید بعد از آن میزان PHموجود را چک کنید تا در حالت نرمال باشد زیرا درصد بالای PH  در آب استخر موجب عملکرد غیرموثر کلر می شود و زمینه ای موثر را برای رشد باکتریها ایجاد می کند. آیا استخرهای بتونی مناسب نیستند؟ نه همه آنها اما با صرف هزینه برای آنها بسیار بادوام تر می مانند و بیشتر برای شما کارایی دارند.

استخر وینیلی: به نسبت استخرهای بتونی بسیار راحت تر و آسان تر تعمیر می شوند در درجه وال به این دلیل که سطح سخت تری نسبت به استخرهای بتونی ندارند. اگر هم باکتری و آلودگی در آن ایجاد شود فقط بعضی از جاها در استخر وینیلی دچار آلودگی می شوند و بیشتر جاهایی که لایه های استخر به هم متصل می شوند که می تواند باکتری در آنجا پنهان باقی بماند همچنین به طور معمول استخرهای بزرگی هستند و به این معنی می باشد فضای بیشتر کار بیشتری را در پی دارد اما به طور کلی نسبت به استخرهای بتونی آسانتر تعمیر و نگهداری می شوند.

استخر فایبرگلاسی: زمانی که نحوه ی نگهداری و تعمیر دو نمونه استخر دیگر را می خوانیم، متوجه می شویم که استخر فایبرگلاس در مقایسه با دو مدل قبلی بسیار راحت تر و آسانتر نگهداری می شود و نیاز کمتری به تعمیر دارند با اینکه نگهداری آنها مجانی نیست و مقدار مواد شیمیایی آب مانند دیگر استخرها باید چک شوند همچنین مشکلات حاد دیگری در مورد تجهیزات استخر می تواند رخ بدهد. استخر فایبرگلاسی پول و زمان کمتری برای مراقبت می خواهند و دوباره به جنس سطح استخرها باز می گردیم که به دلیل جنس فوق العاده آن هیچ باکتری و آلودگی در آن رشد نمی کند و به طور کلی ضد باکتری است. کمترین میزان مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را مصرف می کند پس فیلترینگ کمتری نیاز دارد و زمان کمتری نیز برای نگهداری احتیاج دارند. این دست است که احتیاجی سابیدن دیوار های آن با فرچه نیست همچنین PH موجود در آب افزایش پیدا نمی کند در نتیجه نیاز نیست مانند استخر بتونی با میزان PH موجود در آب درگیر شوید.

بیشتربخوانید... فیلتر کارتریجی استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۹:۴۵ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

نکات مهم درباره عایق رطوبتی استخر

با گذشت زمان، ساختار ضد آب استخر آسیب می بیند و ترک های کوچک و بزرگ در بدنه داخلی و خارجی استخر دیده می شود. علت اصلی همه نشتی های آب از استخر، خراب شدن عایق رطوبتی استخر است

چرا باید عایق رطوبتی استخر را تعمیر کنیم؟

یکی از مراحل مهم در ساخت استخر عایق رطوبتی آن است.  یک نشتی کوچک هم موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. هزینه آب هدر رفته از ترک دیواره های استخر، در طول یک سال بسیار زیاد می شود. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، هزینه اتلاف آب در یک سال معادل دو برابر قیمت عایق رطوبتی استخر خواهد شد. البته این هزینه بین قبض ماهانه آب بها سرشکن می شود و شاید اصلا دیده نشود. برای اینکه هزینه های خانوار را مدیریت کنید لازم است تا هر چه زودتر عایق های رطوبتی را بازسازی کنید.

چگونه استخر را عایق بندی کنیم؟

وقتی علت نشتی آب از استخر مشخص شد، به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. چنانچه مشکل نشتی لوله ها باشد و سیستم لوله کشی آب دچار ترک، شکستگی و آسیب باشد باید از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید

تعمیر عایق رطوبتی استخر

اگر استخر بیش از ۱۰ سال عمر داشته باشد، عایقهای رطوبتی دیگر کارایی ندارند و بهتر است در مرحله تعمیر و نگهداری استخر با انواع عایق جدیدتر جایگزین شوند. احتمال درز و شکاف ذره بینی در عایق های قدیمی بسیار بیشتر است. اما اگر در این مدت عایق رطوبتی استخر نوسازی شده باشد، تنها نیاز به عایقکاری با رنگ دارد و با نقاشی استخر، عایق رطوبتی هم حفظ می شود. استخرهای بتونی باد با لایه نازک بتن هیدرولیکی درزگیری شوند و سپس با انواع عایق رطوبتی جدید ایمن سازی شوند.

آیا عایق رطوبتی استخر ترک دارد؟

آب استخر به طور طبیعی در اثر گرما و تغییرات هوا، تبخیر می شود بنابر این هر میزان کاهش آب استخر نشان دهنده نشتی نیست. به طور معمول یک استخر در حدود ۲ اینچ آب استخر در طول یک هفته کم می شود که جای نگرانی نیست ولی بیش از این مقدار، هشداری برای وجود نشتی در استخر است. برای اینکه ترک ها، شکاف های ریز و هر سوراخ کوچکی دیده شود، لازم است تا آب استخر را تخلیه کنید و از ایزوگام کار برای بررسی عایق رطوبت کمک بگیرید.

بیشتربخوانید... گرمایش استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۰:۲۶ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

برخی باورهای رایج اشتباه در استفاده و نگهداری استخرها

نگهداری استخر، نیاز به دانش و آگاهی مخصوص به خود را دارد. برای نگهداری استخر، می بایست متغیرهای زیادی بصورت همزمان مد نظر قرار گیرند. لازمست تا همزمان به تعادل شیمیایی، ضدعفونی استخر و حفاظت از سطوح و شناگران توجه شود.

بوی زیاد کلر، نشاندهنده ضدعفونی شدن کامل آب استخر است. 

در واقع بویی که به عنوان بوی کلر در استخر استشمام می شود، بوی کلر ترکیب شده (Combined Chlorine) یا کلرامین (Chloramine) است. کلر آزاد که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، بی بو است وقتی کلر آزاد با نیتروژن و یا آمونیاک ترکیب می شود، بوی ناخوشایند تندی تولید می کند. برای از بین بردن کلرامین و بوی ناخوشایند ناشی از آن، می بایست به استخر، شوک کلرزنی وارد کنیم. در شوک کلرزنی، حدود ده برابر میزان کلرامین موجود در آب استخر، کلرزنی انجام می دهیم تا باعث تجزیه شیمیایی مولکولهای کلرامین شود.

حتماً لازمست تا هر هفته استخر را شوک کلرزنی دهیم.

شوک دادن استخر تنها به سه دلیل نیاز می شود. دلیل اول، نیاز به از بین بردن کلرامین در آب استخر است که در موارد بالا به آن اشاره شد. دلیل دوم، از بین بردن جلبک ها و دلیل سوم، اکسیداسیون آب استخر و از بین بردن میکروارگانیسم هایی است که بدلیل مقاومت بالا، در کلرزنی های معمول روزانه از بین نمی روند. با توجه به این موارد، ممکن است در برخی استخرها بسته به حجم استفاده، شوک کلر حتی در بازه های زمانی ماهیانه و حتی بیشتر انجام شود

حضور حیوانات در استخر، مشکلی برای کیفیت شیمیایی آب استخر ایجاد نمی کند.

اینطور نیست! حضور حیواناتی مانند سگ و مرغابی در آب استخر باعث کاهش کیفیت شیمیایی آب استخر خواهد شد. pH و قلیائیت کل آب افزایش پیدا خواهد کرد و انواعی از باکتری های آلوده از این حیوانات وارد آب استخر می شوند.  مخصوصاً مرغابی باعث می شود تا فسفات و آلودگی زیادی را از طریق فضولات خود وارد آب استخر کند. ضمن اینکه مو و پر این حیوانات می تواند وارد صافی پمپ مدار تصفیه استخر شده و مشکلاتی را برای عملکرد آن ایجاد کند.

بیشتربخوانید... پمپ حرارتی استخر

می توان بجای کلر، از ریختن نمک در آب استفاده کرد. 

دستگاه های کلرزن نمکی، باعث تولید کلر در آب می شوند. این دستگاه ها می توانند جایگزین قرص و یا انواع دیگر کلر در آب باشند. اما باید توجه داشت که این دستگاه ها با انجام عملیات الکترولیز روی نمک، باعث تولید کلر می شوند ونمک به تنهایی نمیتواند جایگزین کلر باشد. شاید این باور اشتباه ریشه در تصور مردم از وجود نمک در آب اقیانوس ها و تمیزی آب آنها به همین دلیل دارد.

بیشتربخوانید... ساخت استخر ارزان قیمت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۲۳ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

انواع روش های ضد عفونی آب استخر

 

1.استفاده از تزریق گاز ازن برای ضدعفونی آب استخر: 

یکی از بهترین روش ها استفاده از گاز ازن است. تزریقاین گاز باعث عدم تشکیل جلبک در سطح و دیواره های استخر میشود و همچنین این گاز بسیار ارزان بوده و برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، میکروب ها و انگل ها استفاده می شود .

بیشتربخوانید... مزایای استخرهای فایبرگلاس

 2. استفاده از کلر برای ضد عفونی

 آب استخر از ماده کلر برای ضدعفونی آب استفاده میشود، اما اگر آب استخر دارای نا خالصی درشت و یا معلق در آب باشد تنها راه حل این مشکل استفاده از فیلتر های میکرونی است . از آنجا که استفاده از فیلترهای میکرونی الیافی مقرون بصرفه نیستند از فیلترهای سیلیس یا شنی و یا حتی در بعضی از موارد از فیلتر دیسکی استفاده میشود . لازم به توضیح بیشتر است که پس از هر بار استفاده از این تجهیزات استخر ( فیلترهای شنی و ماسه ای) باید در مدت زمان معینی نسبت به شستن آنها اقدام کنید. این کار یا بصورت دستی و یا به صورت اتوماتیک انجام میشود که بستگی به انواع فیلترهای آب استخر است که خریداری میکنید.

 3.سیستم تصفیه فیلتراسیون آب استخر

شنا روش دیگر استفاده از فیلترهای سیلیسبرای تصفیه استخر است. سیلیس یا همان شن و ماسه که در دانه بندی های مختلف وجود دارد را میتوانید به راحتی آنها را در بازار تهیه کنید را ابتدا به تناسب دانه های ریز و درشت درون محفظه هایی که به آنها FRP گفته می شود بریزید، این مخازن FRP دارای اشکال مختلف, کوچک, بزرگ و ... هستند که آنها را باید با توجه به فضای موجودی که در اختیار دارید تهیه کنید. البته بهتر است برای این کار از شرکت متخصص در این زمینه کمک بخواهید .

بیشتربخوانید... معایب ساخت استخر بتنی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۳۴ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

آب بندی مخازن بتنی و استخر ها

استخر و مخازن آب، سازه هایی هستند که همواره در تماس مستقیم با آب هستند. به همین دلیل آب بندی استخرها و آب بندی مخازن بتنی، جزیی جدا ناپذیر از فرایند طراحی و ساخت استخر می باشد. این تماس می تواند ناشی از آب درون استخر و یا ناشی از آب های زیرزمینی در زیر و یا مجاورت استخر باشد. به همین دلیل باید آن ها را آب بند نمود و در مقابل عوامل فیزیکی مخرب که ممکن است دوام بتن را زیر سوال ببرد، محافظت نمود.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر

طراحی سیستم آب بندی مخازن بتنی و استخر ها 

همواره یکی از مهم ترین جنبه های استخرهای شنا، زیبایی آن ها بوده است. در مورد استخرهای دیگر نظیر مخازن بتنی آب، مهم ترین جنبه آن ها بارهای وارد بر آن ها و تجهیزات درون آن است. برای برخی استخر های خاص هم مانند استخرهای پرورش ماهی، حفاظت شیمیایی آن ها بر موارد فوق اضافه می گردد. در هر یک از این موارد مواد مصرفی جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن بتنی  متفاوت بوده و باید براساس کاربرد استخر آن ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصانی در مراحل طراحی و ساخت استخر، منجر به عملکرد ناقص سیستم آب بندی و در نتیجه آسیب بر سازه مورد نظر است. به طور خلاصه می توان پارامترهای زیر را برای طراحی یک استخر نام برد:

·         حفاظت و آب بندی قسمت های بیرونی استخر و مخازن بتنی آب

·         آب بندی سیستم لوله کشی  در تاسیسات استخر و سیستم تصفیه استخر

·         آماده سازی و آب بندی سطوح داخلی استخر و مخازن بتنی آب

·         انتخاب مصالح صحیح برای پوشش نهایی

آب بندی مخازن بتنی آب و استخر های مجود

 گاهی اوقات ممکن است به علت تغییر کاربری یک استخر یا مخزن آب، نیاز به طراحی و اجرای سیستم آببندی بعد از اتمام سازه شود. در این شرایط احتمالاً تمهیدات خاصی برای طراحی سیستم آب بندی دیده نشده است. بنابراین باید به مراتب بیشتر از سازه ای که در مرحله اجرا یا طراحی است، در انتخاب سیستم آب بندی دقت به عمل آورد. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است نیاز باشد برای استخرها یا مخازن آبی موجود سیستم آب بندی جدید طراحی و اجرا نمود، تخریب یا مشکل پیدا کردن استخر موجود است. در این شرایط هم با توجه به اینکه سیستم آب بندی به خوبی عمل نکرده است، باید دقت کافی در انتخاب طرح آب بندی جدید را ارائه نمود. به طور خلاصه می توان موارد زیر را برای تعمیر سیستم آب بندی جدید برشمرد:

·         ارزیابی اولیه سازه موجود

·         آماده سازی سطح

·         آب بندی لوله کشی و سیم کشی سازه موجود

·         انتخاب مصالح صحیح

·         مسلح سازی بتن استخرها و مخازن آب

بیشتربخوانید... تعمیر و نگهداری استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۳۴ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

چگونگی برآورد هزینه ساخت استخر بتنی

معمولا شرایط استخرها را میتوان نسبت به موارد زیر مورد توجه و بررسی قرار داد.

کاربری استخر: شامل انواع ساخت استخر عمومی شنا ، ساخت استخر خانگی و باغ ویلایی، ساخت استخر کشاورزی و ساخت منابع ذخیره آب آشامیدنی 

بیشتربخوانید... فیلتر استخر چیست

موقعیت استخرها: استخر رو زمینی ، ساخت استخر بالاتر از سطح زمین و استخر داخل طبقات ، ساخت استخر در داخل زمین و زیر زمین طرح استخرها شامل انواع استخر گرد ، استخر بیضی ، ساخت استخر نامنظم و چهارگوش که نسبت به طرح ویلا ، ساختمان و محوطه سازی ویلا طراحی و اجرا میشوند.

ابعاد استخر: طول*عرض *ارتفاع استخر میباشد که میتوان بصورت نامنظم یا چهارگوش طراحی و اجرا نمود.

نوع سازه استخر: را بر اساس فشارهای وارده به استخر و حجم آب مورد نیاز و ابعاد استخر محاسبه و اجرا میشود که به چند صورت ساخت استخر بتنی ، ساخت استخر با مصالح بنایی (استخر آجری ، استخر بلوک سیمانی) ، ساخت استخر فایبر گلاس طراحی و اجرا میشوند.

تجهیزات و تاسیسات استخر: تجهیزات استخر شامل پله استخری ، گریل ، کرتین (آبشاری) ، فواره آب استخر تصفیه آب استخر ،کلر زن استخر ، دستگاه ازن ، نصب پمپ استخری ، نصب پمپ سیرکولاتور ، نصب منبع کویل یا منبع دوجداره آب گرم ،نصب مبدل حرارتی و سیستم گرمایش آب استخر که خود میتواند از طریق بویلر فولادی یا چدنی طراحی و اجرا شود و یا میتوان برای استخرهای کوچک از پکیج استفاده نمود بهتر است قبل از اقدام به ساخت استخر از یکنفر کارشناس خبره استخر برای بازدید از محل ساخت استخر و تهیه نقشه های استخر و تاسیسات استخر کمک بگیرید تا هزینه های ساخت استخر شما را نیز برآورد نماید.

 استانداردهای ساخت استخر: که شامل استاندارد طراحی عمومی استخر ، ابعاد استاندارد انواع استخر و نوع تجهیزات و تاسیسات مورد نیز استخرها بر اساس آئین نامه های طراحی و ساخت استخرهای شنا طراحی و اجرا میگردند. 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۱۸ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

انواع روش های ضد عفونی آب استخر

1.استفاده از تزریق گاز ازن برای ضدعفونی آب استخر: 

یکی از بهترین روش ها استفاده از گاز ازن است. تزریقاین گاز باعث عدم تشکیل جلبک در سطح و دیواره های استخر میشود و همچنین این گاز بسیار ارزان بوده و برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، میکروب ها و انگل ها استفاده می شود .

بیشتربخوانید... مراحل ساخت استخر

 2. استفاده از کلر برای ضد عفونی آب استخر

از ماده کلر برای ضدعفونی آب استفاده میشود، اما اگر آب استخر دارای نا خالصی درشت و یا معلق در آب باشد تنها راه حل این مشکل استفاده از فیلتر های میکرونی است . از آنجا که استفاده از فیلترهای میکرونی الیافی مقرون بصرفه نیستند از فیلترهای سیلیس یا شنی و یا حتی در بعضی از موارد از فیلتر دیسکی استفاده میشود . لازم به توضیح بیشتر است که پس از هر بار استفاده از این تجهیزات استخر ( فیلترهای شنی و ماسه ای) باید در مدت زمان معینی نسبت به شستن آنها اقدام کنید. این کار یا بصورت دستی و یا به صورت اتوماتیک انجام میشود که بستگی به نوع فیلتری است که خریداری میکنید.

بیشتربخوانید... پمپ حرارتی استخر

 3.سیستم تصفیه فیلتراسیون آب استخر شنا

روش دیگر استفاده از فیلترهای سیلیسبرای تصفیه استخر است. سیلیس یا همان شن و ماسه که در دانه بندی های مختلف وجود دارد را میتوانید به راحتی آنها را در بازار تهیه کنید را ابتدا به تناسب دانه های ریز و درشت درون محفظه هایی که به آنها FRP گفته می شود بریزید، این مخازن FRP دارای اشکال مختلف, کوچک, بزرگ و ... هستند که آنها را باید با توجه به فضای موجودی که در اختیار دارید تهیه کنید. البته بهتر است برای این کار از شرکت متخصص در این زمینه کمک بخواهید .

بیشتربخوانید... تعمیر استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۰:۵۷ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

آب بندی مخازن بتنی و استخر ها

استخر و مخازن آب، سازه هایی هستند که همواره در تماس مستقیم با آب هستند. به همین دلیل آب بندی استخرها و آب بندی مخازن بتنی، جزیی جدا ناپذیر از فرایند طراحی و ساخت استخر بتنی می باشد. این تماس می تواند ناشی از آب درون استخر و یا ناشی از آب های زیرزمینی در زیر و یا مجاورت استخر باشد. به همین دلیل باید آن ها را آب بند نمود و در مقابل عوامل فیزیکی مخرب که ممکن است دوام بتن را زیر سوال ببرد، محافظت نمود.

بیشتربخوانید... استخر های فایبرگلاس

طراحی سیستم آب بندی مخازن بتنی و استخر ها

  همواره یکی از مهم ترین جنبه های استخرهای شنا، زیبایی آن ها بوده است. در مورد استخرهای دیگر نظیر مخازن بتنی آب، مهم ترین جنبه آن ها بارهای وارد بر آن ها و تجهیزات درون آن است. برای برخی استخر های خاص هم مانند استخرهای پرورش ماهی، حفاظت شیمیایی آن ها بر موارد فوق اضافه می گردد. در هر یک از این موارد مواد مصرفی جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن بتنی  متفاوت بوده و باید براساس کاربرد استخر آن ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصانی در مراحل طراحی و ساخت استخر، منجر به عملکرد ناقص سیستم آب بندی و در نتیجه آسیب بر سازه مورد نظر است. به طور خلاصه می توان پارامترهای زیر را برای طراحی یک استخر نام برد:

·         حفاظت و آب بندی قسمت های بیرونی استخر و مخازن بتنی آب

·         آب بندی سیستم لوله کشی  در تاسیسات استخر و سیستم تصفیه استخر

·         آماده سازی و آب بندی سطوح داخلی استخر و مخازن بتنی آب

·         انتخاب مصالح صحیح برای پوشش نهایی

آب بندی مخازن بتنی آب و استخر های موجود

گاهی اوقات ممکن است به علت تغییر کاربری یک استخر یا مخزن آب، نیاز به طراحی و اجرای سیستم آببندی بعد از اتمام سازه شود. در این شرایط احتمالاً تمهیدات خاصی برای طراحی سیستم آب بندی دیده نشده است. بنابراین باید به مراتب بیشتر از سازه ای که در مرحله اجرا یا طراحی است، در انتخاب سیستم آب بندی دقت به عمل آورد. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است نیاز باشد برای استخرها یا مخازن آبی موجود سیستم آب بندی جدید طراحی و اجرا نمود، تخریب یا مشکل پیدا کردن استخر موجود است. در این شرایط هم با توجه به اینکه سیستم آب بندی به خوبی عمل نکرده است، باید دقت کافی در انتخاب طرح آب بندی جدید را ارائه نمود. به طور خلاصه می توان موارد زیر را برای تعمیر سیستم آب بندی جدید برشمرد:

·         ارزیابی اولیه سازه موجود

·         آماده سازی سطح

·         آب بندی لوله کشی و سیم کشی سازه موجود

·         انتخاب مصالح صحیح

·         مسلح سازی بتن استخرها و مخازن آب

بیشتربخوانید... فیلتر کارتریجی استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۹:۴۲ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

مراحل ابتدایی و انتهایی ساخت استخر

چهار مرحله‌ی ابتدایی در ساخت تاسیسات استخر

 به‌طور کلی اصول برای ساخت تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا خشک و بخار مراحل مختلفی پیش‌بینی می‌شود. در ادامه این مراحل به‌ترتیب بیان می‌گردند؛ در نخستین مرحله از ساخت استخر باید محل ایجاد استخر شناسایی و خاک‌بردای انجام پذیرد. مهندسین باید پیش از آغاز هرگونه مرحله‌ی عملی تخمین درستی از اجرای طرح خود داشته باشند. طراحی کاسه‌ی قالب استخر دومین مرحله از مراحل ساخت تاسیسات استخر به‌شمار می‌رود. قالب کاسه‌ی استخر را می‌توان مشابه شکل‌های هندسی مختلفی طراحی کرد. از جمله طراحی‌های معروف برای کاسه‌ی قالب استخر می‌توان به طرح لوبیایی، طرح ۸ انگلیسی، طرح جزیره‌ای و… اشاره کرد. این مرحله پیش از ساخت تاسیسات استخر اتفاق می‌افتد. طراحی سازه‌ی استخر سومین مرحله‌ی ساخت تاسیسات استخر ارزیابی می‌شود. آگاهی از وضعیت محل ساخت استخر، ویژگی‌های جغرافیایی آن، میزان ذخیره‌پذیری آب در کاسه‌ی استخر، چگونگی حضور ذرات معلق در آب، موقعیت استخر نسبت به تراز صفر ساختمان و… به‌منظور یک ارزیابی اصولی از این مرحله ضروری به‌شمار می‌روند. چهارمین مرحله اجرای تاسیسات استخر است. همچنین در این مرحله سیستم تصفیه‌ استخر نیز باید با توجه به محلی که استخر در آن ساخته می‌شود، مشخص شود. پیاده‌سازی و باز سازی استخر اهمیت به‌سزایی در کیفیت نهایی ساختمان آن دارد؛ لذا این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی و ساخت استخر به‌شمار می‌رود.

بیشتربخوانید... انواع فیلتر استخر

چهار مرحله‌ی پایانی در ساخت تاسیسات استخر 

آرماتوربندی انواع استخر پنجمین مرحله‌ی ساخت آن است. مقصود از آرماتور ملیگردهای به‌هم‌تنیده‌شده‌ای است که به‌مانند ستون فقرات انسان نقشی کلیدی را در حفظ انسجام سازه حفظ می‌کنند. معمولاً در ساخت تاسیسات استخرهای شنا از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. بتن در برابر فشار مقاوم اما در برابر تنش ضعیف است. برای رفع این نقص آن را به میلگرد مسلح می‌کنند. اجرای چنین سازه‌ای با آرماتوربندی استخر محقق می‌شود. بعد از آرماتوربندی استخر، نوبت به تعیین عیار بتون به‌عنوان ششمین مرحله از مراحل ساخت استخر می‌رسد. در این مرحله قالب‌بندی و بتون‌ریزی نیز انجام می‌شود. معمولاً در تاسیسات استخربتنی از بتون‌هایی با حداقل عیار ۴۰۰ که در آن‌ها سیمان ضدسولفات نیز به‌کار رفته، استفاده می‌شود. در مرحله‌ی هفتم قالب‌های بتون‌ریزی باز می‌شوند. پس از باز شدن قالب‌ها، نوبت به زیرسازی سرامیک استخر می‌رسد. همچنین زیرسازی محوطه‌ی استخر نیز در این مرحله انجام می‌شود. هرگونه خطا در اجرای این مرحله آب‌بندی استخر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد؛ بنابراین زیرسازی استخر بی‌تردید از مهم‌ترین بخش‌ها در ساخت آن است که نیاز به دقت بالایی در حین طراحی و کار دارد. هشتمین و آخرین مرحله در ساخت استخر، طراحی سرامیک‌های آن به‌شمار می‌رود. سرامیک‌هایی که قرار است در استخر به‌کار گرفته شوند باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند که از آن جمله می‌توان به مقاومتشان در برابر اسیدهای مخرب اشاره کرد. در نظر داشتن رنگ‌بندی درست در انتخاب سرامیک‌ها همچنین می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی استخر ایفا کند.

بیشتربخوانید... پکیج گرمایشی استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۲:۱۰ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)