دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

ترميم و زيبايي دندان جلو چه ويژگي هاي بارزي دارد؟

ترميم و زيبايي دندان جلو چه ويژگي هاي بارزي دارد؟ امروزه بسياري از افراد متقاضي خدمات زيبايي هستند؛ از اينرو دندانپزشكان علاوه بر انجام ترميم و اصلاح ناهنجاري ها به انجام اين خدمات نيز مي پردازند. ونير كامپوزيت از جمله اين خدمات زيبايي است و روز بروز تقاضا براي انجام آن رو به افزايش است. آگاهي از رنگ دندان ها و مواد ترميمي توسط بيمار سبب مي شود تا نتايج مطلوبي حاصل شود.

بيشتربخوانيد... هزينه هاي ارتودنسي

نقش ترميم و زيبايي دندان جلو در زيبايي صورت

از آن جا كه دندان ها نقش زيادي در زيبايي چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهميت ويژه اي برخوردار است. اگر اين بهداشت بخوبي رعايت نشود، ترميم دندان با مشكل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر مي شود. همچنين دندان هاي جلو بيش از بقيه دندان ها در معرض تروما، شكستگي و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذايي سخت مثل يخ و … مي تواند موجب آسيب به آنها شود. دندان هاي جلو همچنين تأثير بسيار زيادي در زيبايي لبخند دارد. به همين دليل ترميم و زيبايي دندان جلو بسيار حائز اهميت است. انتخاب روش درمان به ميزان شكستگي آن بستگي دارد.

كامپوزيت براي ترميم دندان هاي جلو

كامپوزيت دندان كه از بهترين و مناسب ترين روش ها براي ترميم و اصلاح شكستگي دندان است مي تواند روش مناسبي براي ترميم دندان هاي جلو باشد. در صورتي كه آسيب به دندان جلو جزئي باشد، مي توان از روكش براي ترميم  استفاده كرد. اگر صدمات وارده به دندان سبب تحليل تاج دندان شده باشد با تاج گذاشتن روي دندان براحتي مي توان شكل و فرم آنرا اصلاح كرد. اگر فرم ظاهري دندان مناسب نباشد از روش تاج گذاشتن روي دندان استفاده مي شود. مينا كاري هم از روش هاي ترميم است كه از روشهاي بسيار سريع بوده و هيچ دردي نيز ايجاد نمي كند.

بيشتربخوانيد... هزينه روكش دندان

روكش كردن

همه افراد در طول روز چنديدن بار قهوه و چاي مصرف مي كنند كه اين مواد به مرور موجب زرد شدگي و كدر شدن دندان ها مي شود؛ از اينرو افراد زيادي براي ترميم دندان هاي جلو و سفيد و زيبا كردن آن ها به دندانپزشكي مراجعه مي كنند. در اين حالت اكثراً از روكش دندان براي رفع اين مشكل استفاده مي شود. از ديگر روش هاي ترميم براي زيبايي دندان ها مي توان از ارتودنسي، لمينت، ايمپلنت و جرم گيري نام برد كه هر كدام از آنها در شرايط خاص مورد استفاده قرار مي گيرند.

منبع: مجله دندانپزشكي چل آوا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۳:۴۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ونير كامپوزيت و لمينت دندان يعني چه؟

در رابطه با ونيرهاي كامپوزيتي بايد بدانيد كه در داخل مطب و توسط خود پزشك ساخته مي شوند و همچنين همان متخصص، آن ها را بر روي دندان ها نصب مي نمايد.براي نصب اين ونير كامپوزيت فقط يك جلسه كفايت مي كند و پس از آن خواهيد ديد كه تمامي عيب هايي كه بر روي دندان هايتان مشاهده مي نماييد از بين مي رود و لبخندي سفيد و خيره كننده خواهيد داشت. ونير كامپوزيت علاوه بر اين كه طرح لبخند شما را جذاب مي كند، دندان هايتان را نيز سالم نگه مي دارد و رنگ و شكل دندان ها را به صورت كاملا يكدست نشان مي دهد.ونيرهاي سراميكي نيز كاربردي كه دارند دقيقا مانند كامپوزيت ها مي باشد. اما تفاوت اساسي كه با كامپوزيت دارند در اين است كه، اين ونيرها در آزمايشگاه ساخته مي شوند.اين نوع لمينت هاي سراميكي را مي توان مانند ناخن هايي كه مورد كاشت قرار مي گيرند، مثال زد زيرا آن ها هم بر روي دندان ها چسبانده مي شوند و نقش دندان را به طور كلي ايفا مي نمايند. تمامي فرآيندي كه در نصب ونيرهاي سراميكي وجود دارد را يم توان در دو جلسه انجام داد.در جلسه ي اول كه دندان ها را آماده مي كنند و از آن ها قالب و به آزمايشگاهي كه دندان ها در آن ها ساخته مي شود ارسال مي كنند.در جلسه ي دوم نيز آن ونيرهاي ساخته شده را بر روي دندان ها مي چسبانند.

بيشتربخوانيد... تاثير ارتودنسي بر چهره

مزاياي ونيرهاي سراميكي و كامپوزيتي

در ونيرهاي كامپوزيتي امكان نصب تعداد بيشتري را در يك جلسه دارا هستيد.اين ونيرهاي كامپوزيتي نسبت به ونيرهاي سراميكي از قيمت كمتري برخوردارند و در صورت نياز به راحتي مي توانيد آن ها را ترميم نماييد.ونيرهاي سراميكي،ظاهر روشن، مات و طبيعي دندان را حفظ مي كند و به سختي مي توان لمينت هاي سراميكي را از دندان هاي واقعي تشخيص داد.اين لمينت هاي سراميكي نسبت به ونيرهاي كامپوزيتي از دوام بيشتري برخوردارند و با گذشت زمان رنگشان تغيير نمي كند

منبع: مجله دندانپزشكي ارتودكتر

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۹:۳۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

عمل بالون معده چيست، چگونه انجام مي‌شود و مناسب كيست؟

شما هم جزء آن‌دسته از افرادي هستيد كه با كلي ورزش و تغيير رژيم غذايي هنوز نتوانسته ايد وزن كم كنيد؟ و چون از عمل جراحي لاغري مي ترسيد يا توانايي پرداخت هزينه هاي بالاي  آن را نداريد احتمالا تمايلي هم به انجام عمل هاي جراحي مثل عمل اسليو معده نداريد؟ راه حل شما پيش ما است. احتمالا شما كانديد مناسبي براي انجام عمل بالون معده باشيد. اين مقاله را با دقت بخوانيد تا با اين روش لاغري كاملا آشنا شويد و اگر خواستيد براي لاغر شدن اين عمل را انجام دهيد.

بيشتربخوانيد... دلايل ريزه خواري بعد از عمل اسليو معده

بالون معده چيست؟

بالون معده يك روش كاهش وزن است كه مي تواند در طول ۶ ماه، مقدار زيادي وزن بيمار را كاهش دهد. اين بالون در واقع از جنس سيليكون است كه حاوي حجم خاصي از محلول سالين، هوا يا حتي مخلوطي از هر دو است. به اين بادكنك سليكوني در اصطلاح عاميانه قرص بالون معده نيز گفته ميشود.

بيشتربخوانيد... قيمت بوتاكس معده

چرا بايد بالون معده انجام دهم؟ مزاياي بالون معده چيست؟

 قرار گرفتن يك بالون داخل معده به شما در كاهش وزن كمك مي كند. كاهش وزن نيز مي تواند خطر ابتلا به بيماري هايي كه در ارتباط با چاقي مفرط و اضافه وزن هستند را به شدت كاهش دهد. مانند ساير روش ها و جراحي هايي مانند عمل اسليو، باي پس معده، باي پس روده، پليسه معده و … كه همگي منجر به كاهش وزن قابل توجهي مي شوند، بالون داخل معده نيز ممكن است به بهبود يا برطرف كردن شرايطي كه اغلب مربوط به اضافه وزن است هستند كمك كند. برخي از مشكلاتي مرتبط با چاقي كه با اين عمل ميتوانند بهبود پيدا كنند عبارتند از:

·         بيماري ريفلاكس معده به مري

·         بيماري قلبي

·         فشار خون بالا

·         آپنه خواب

·         آرتروز (درد مفاصل)

·         ديابت نوع ۲

·         كلسترول بالا

·         بيماري كبد چرب غير الكلي (NAFLD)

بيشتربخوانيد... رژيم قليايي چگونه رژيمي است

چه كساني كانديداي مناسب بالون معده هستند؟

اگر يكي از شرايط زير را داريد احتمالا كانديداي مناسب گذاشتن بالون معده هستيد: اگر شاخص توده بدني شما (BMI) بين ۳۰ تا ۴۰ است. اگر شما سابقه انجام هيچگونه عمل جراحي بر روي معده يا مري را نداريد. و در نهايت اگر با وجود دو شرط بالا، قادر هستيد و ميتوانيد كه به يك رژيم غذايي و برنامه ورزشي بعد از عمل پايبند باشيد.

منبع: مجله لاغري و تناسب اندام جيم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۴:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

آيا ارتودنسي دندان پوسيده امكان پذير است؟

ارتودنسي دندان پوسيده يكي از چالش هاي درمان ارتودنسي است كه افراد و متخصصان با آن روبرو هستند. همه افراد در معرض پوسيدگي دندان قرار داشته و برخي از آن ها نيز به مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان مبتلا هستند. اين افراد براي رفع ناهنجاري بايد تحت درمان ارتودنسي قرار گيرند. از اينرو ارتودنسي دندان پوسيده يكي از مشكلات موجود در علم ارتودنسي است.

در اولين جلسه وقتي فرد براي درمان ارتودنسي به متخصص مراجعه مي كند مورد معاينه قرار مي گيرد. با معاينه و ارزيابي دقيق دهان و دندان، پوسيدگي و مشكلات مشخص شده و در جهت رفع آن اقدام مي شود. با رفع پوسيدگي و ديگر مشكلات كار درمان ارتودنسي شروع مي شود. به اين ارتودنسي كه پس از رفع پوسيدگي دندان انجام مي شود ارتودنسي دندان پوسيده گفته مي شود.

پوسيدگي در دوران ارتودنسي

روز به روز به تعداد افراد با نياز به درمان ارتودنسي افزوده مي شود. روش هاي زيادي براي درمان مشكلات و ناهنچاري هاي دهان و دندان كاربرد دارند. همه افراد مي توانند با مراجعه به متخصص ارتودنسي از مزاياي اين درمان بهره ببرند. يكي از مشكلاتي كه در طي ارتودنسي ممكن است براي افراد رخ دهد، پوسيدگي دندان هاست. با قرار گرفتن دستگاه ارتودنسي بر روي دندان ها، تميز كردن آن ها دشوار مي شود. اين امر مي تواند فرد را در معرض خطر پوسيدگي قرار داده و سبب نگراني وي شود. اما در ارتودنسي متحرك با استفاده از دستگاه ارتودنسي كه قابليت جا به جايي دارند، نيرو و فشار لازم براي هدايت دندان ها به موقعيت درست انجام مي شود. با استفاده از اين روش، بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شده و هيچ گونه نگراني از اين بابت وجود نخواهد داشت. پلاك هاي ميكروبي از جمله علل پوسيدگي دندان هستند كه اطراف دندان ها تجمع مي يابند. دندان هاي ناصاف و نامرتب به دليل كجي و بي نظمي به خوبي تميز نشده و بستر مناسبي براي تجمع باكتري ها و ميكروب ها خواهند بود. با انجام ارتودنسي مي توان عوامل مشكل ساز را از بين برد. با صاف و مرتب شدن دندان ها رعايت بهداشت و تميز كردن دندان ها سهل و آسان شده و راه حلي براي از بين بردن پوسيدگي خواهد بود. ارتودنسي درماني براي تراز و هماهنگ كردن دندان ها بوده و از پوسيدگي آن ها پيشگيري مي كند. از ديگر عادات خوب براي رفع پوسيدگي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

·         مسواك زدن حداقل دو بار در روز

·         كشيدن نخ دندان

·         استفاده از دهانشويه

·         استفاده از مسواك بين دنداني

بيشتربخوانيد... هزينه انواع ارتودنسي دندان در ايران

درمان پوسيدگي دندان پيش از انجام ارتودنسي

وقتي ميناي دندان كه لايه سخت دندان است از بين مي رود پوسيدگي اتفاق مي افتد. عدم رعايت بهداشت دهان و دندان، موجب تشكيل لايه اي چسبناك و لزج روي دندان ها شده و با گذشت زمان باعث از بين رفتن دندان ها مي شود. مواد اسيدي نتيجه پلاك هاي موجود روي دندان ها هستند. پوسيدگي دندان به دو صورت خواهد بود: پوسيدگي دندان از درون كه به صورت خالي كردن دندان از داخل مي باشد. ديواره سالم بنظر رسيده اما دندان در معرض پوسيدگي قرار گرفته است. پوسيدگي دندان از خارج اين نوع پوسيدگي با اين كه زيبايي دندان ها را تهديد مي كند ارجح تر است. با ظهور اين پوسيدگي فرد زودتر متوجه مشكل شده و براي درمان اقدام مي كند. بهتر است قبل از اينكه ساختار دندان در معرض خطر قرار بگيرد، ترميم و بازسازي شود.

منبع: orthodentist


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۱۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

به چه مدل ارتودنسي، ارتودنسي غير ثابت مي گويند؟

گاهي اوقات پيش مي آيد كه افراد به دلايل خاصي دچار مشكل و ناهنجاري در دندان و فك خود مي‌شوند، ارتودنسي يكي از روش هايي است كه مي توان توسط آن مشكلات و ناهنجاري هاي دندان را برطرف كرد. ارتودنسي داراي دو نوع ثابت و غير ثابت است كه به آن متحرك هم گفته مي شود، در اين مقاله به بررسي كوتاهي در مورد ارتودنسي غير ثابت مي پردازيم.

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي در سال 1402

ارتودنسي متحرك

در واقع وسايل و ارتودنسي هاي غير ثابت يا متحرك از نوعي هستند كه مي ‌توانند در طول درمان از دهان خارج شوند؛ زيرا همانند ارتودنسي هاي ثابت به دندان ها متصل نمي شوند، آنها متناسب با قرص و شكل دهان و دندان فرد بيمار و به صورت سفارشي ساخته مي شوند و مي توانند مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف تا متوسط را برطرف كنند.

بيشتربخوانيد... مراحل كاشت ايمپلنت

در كل دو نوع ارتودنسي غير ثابت

·         گروه اول از نوع ارتودنسي متحرك فلزي مي باشد.

·         گروه دوم از نوع ارتودنسي متحرك نامرئي مي باشد.

توجه داشته باشيد كه ارتودنسي نوع غير ثابت فقط براي مشكلات و ناهنجاري هاي خفيف تا متوسط كاربرد دارد و براي افرادي كه مشكلات دنداني و فك شديدي دارند، نمي توان از نوع ارتودنسي متحرك براي درمان آن ها استفاده كرد. همچنين ارتودنسي غير ثابت قيمت بسيار بالايي نسبت به انواع ارتودنسي ديگر دارد و همچنين طول درمان آن طولاني مي باشد به اين دليل كه فشار وارد شده به دندان ها توسط اين ارتودنسي ها ملايم بوده و با سرعت كمتري باعث جابجايي دندان ها مي شوند.

مزاياي ارتودنسي غير ثابت

·         در حين تميز كردن يا غذا خوردن مي توانيد آن ها را از داخل دهانتان بيرون بياوريد.

·         در صورت ايجاد وضعيت غير قابل تحمل مي توانيد آن ها را به طور موقت از دهانتان خارج كنيد.

·         شما در زمان هايي كه قرار مهم و يا در صورت قرار گرفتن در موقعيت هاي حساس اجتماعي، مي‌توانيد آن ها را بيرون بياوريد.

·         ارتودنسي هاي متحرك به چشم نمي آيند.

·         استفاده از اين ارتودنسي آسان است و يك متخصص ارتودنسي يا دندانپزشك مي تواند آن را براي شما نصب كند.

·         ارتودنسي هاي متحرك در آزمايشگاه توليد مي شوند، بنابراين به صورت سفارشي هستند و كاملا مطابق با دندان هاي شما ساخته مي شوند.

بيشتربخوانيد... هزينه لمينت دندان 1402

محدوديت هاي استفاده از وسايل ارتودنسي غير ثابت

·         آن‌ها براي مشكلات و ناهنجاري هاي ساده قابل استفاده هستند.

·         معمولا براي فك پايين ايجاد ناراحتي مي كنند.

·         قيمت بسيار بالايي دارند.

منبع: zhaleimplant


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۷:۱۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

مسئوليت هاي دندانپزشك

دندانپزشكي شاخه اي از علم پزشكي است؛ كه به سلامت دهان و دندان كمك مي كند. همانطور كه ذكر شد دندانپزشك در زمينه پيشگيري، بررسي علائم و درمان بيماري هاي دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بيماري هاي دهان و دندان، جلوگيري از پيشرفت اين نوع بيماري ‌ها و بالابردن ميزان بهداشت دهان و دندان و همچنين زيبايي و مرتب كردن دندان ها مي پردازد. گاهي دندانپزشك بسته به سطح كاري، يك يا چند دستيار دارد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي سراميكي چيست

ويژگي هاي شغلي دندانپزشكي

 دندانپزشك بايد داراي صبر و حوصله زياد و قدرت بدني مناسب باشد زيرا؛ گاهي معالجه يك مريض ساعت ها به طول مي انجامد. تمركز بالا براي مدت طولاني در حين انجام عمليات دندانپزشكي، يكي ديگر از ويژگي هاي يك دندانپزشك مجرب است. هماهنگي خوب و مناسبي  بين دست ها و چشم ها برقرار باشد و از مهارت هاي ارتباطي خوبي برخوردار باشد. دندانپزشك مي بايست به كودكان و افرادي كه از دندانپزشكي ترس دارند آرامش داده و اعتماد و اطمينان آنان را جلب نمايد. دندانپزشك بايد بتواند با كمك روش هاي موجود و مهارت خود درد بيماران را كاهش دهد. در صورت نياز قبل از شروع كار با صبر و لحني دوستانه، اطلاعات لازم را به بيماران بدهد.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي ژله اي

مسئوليت هاي دندانپزشك

·         چكاپ ابتدايي و ارائه مشاوره هاي لازم به بيماران دادن آرامش به بيماران

·         پيش از شروع كار به ويژه در مورد كودكان و افرادي كه مي ترسند.

·         استفاده از شيوه هاي مناسب براي كنترل و كاهش درد بيمار

·         عكس برداري از دندان و فك در صورت امكان

·         درمان‌هاي دندانپزشكي از جمله جرم‌گيري، پركردن دندان، كشيدن و گذاشتن دندان‌هاي مصنوعي و روكش، بريچ دندان (پل گذاشتن) و تشخيص دندان نهفته و بيرون آوردن آن ها

درمان هايي كه دندانپزشك عمومي انجام مي دهد به شرح زير است.

·         شناسايي و درمان پوسيدگي دندان

·         شناسايي و درمان عفونت و ورم لثه

·         شناسايي ضايعات دهان و فك و صورت

·         انجام درمان هاي ارتوپديك ابتدايي براي برطرف كردن نواقص روابط فكي

·         درمان دندان هاي شيري كودكان

·         انجام درمان هاي پروتزي از لحاظ جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته

·         انجام عمل هاي ابتدايي دهان و دندان

بيشتربخوانيد... هزينه عكس او پي جي دندان

نحوه انتخاب كلينيك دندانپزشك با تجربه

فاكتورهاي بسياري براي انتخاب يك كلينيك مناسب بايد در نظر گرفت كه از جمله آن ها عبارتند از:

·         شهرت

·         نحوه ارائه خدمات

·         مشورت

·         ملاك ها

·         دسترسي به محل سكونت

·         تجهيزات

·         كلينيك هاي شبانه روزي

منبع: orthoblog


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۲:۵۰ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

فيلر بيني چيست؟

فيلر بيني يك روش زيبايي بدون جراحي است كه به صورت تزريق يك ماده پركننده در زير پوست بيني انجام مي شود و باعث تغيير موقت شكل بيني مي شود. فيلر بيني با نام مستعار” عمل بيني پانزده دقيقه اي” هم شناخته مي شود.

مراحل تزريق فيلر

مراحل تزريق فيلر بيني به اين صورت است كه بعد از مشاوره و صحبت با پزشك متخصص در مورد نتيجه دلخواه، شما بايد روي تخت جراحي و در حالت نيمه نشسته قرار بگيريد تا تزريق انجام شود. در اين روش زيبايي برعكس جراحي بيني، احتياجي به بيهوشي نيست. بلكه با يك پماد موضعي بيني شما حالت بي حسي گرفته و سپس پزشك با يك سوزن نازك مواد پركننده را به نواحي مورد نظر تزريق مي كند و بعد از تزريق براي رسيدن به حالت طبيعي و دلخواه بيني را ماساژ مي دهد تا شكل خوبي پيدا كند.

فيلر براي چه كساني مناسب است؟

همه افرادي كه مي خواهند شكل طبيعي بيني خود را تغيير دهند و حتي افرادي كه عمل زيبايي بيني داشته اند، مي توانند تزريق فيلر را انجام دهند.

با اين حال تزريق فيلر مناسب اين افراد است:

·         افرادي كه بيني آنها شكل نامتقارني دارد.

·         افرادي كه بيني پهن و كوبيده دارند.

·         افرادي كه قوز بيني مختصري دارند.

·         افرادي كه بيني بدون برآمدگي و تخت دارند.

·         افرادي كه نوك بيني افتاده اي دارند.

·         افرادي كه داراي برجستگي يا فرورفتگي روي بيني شان هستند.

چه كساني نبايد تزريق فيلر به بيني را انجام دهند؟

هرچند تزريق فيلر يك روش زيبايي بي خطر است. اما بعضي افراد بايد از انجام آن خودداري كنند. از جمله افرادي كه تزريق ژل بيني توصيه نمي شود عبارتند از:

 

·         افراد زير 18 سال

·         خانم هاي باردار و شيرده

·         افرادي با بيماري هاي خود ايمني و ديابت

مزايا

اين روش كه در چند سال اخير ميان جوانان بسيار رواج پيدا كرده است، داراي مزيت هايي به شرح زير مي باشد:

·         براي تزريق فيلر هزينه كمتري نسبت به جراحي بيني دريافت مي شود. اين روش براي افرادي كه تمايل به تغيير شكل بيني خود دارند ولي توانايي پرداخت هزينه جراحي را ندارند، بسيار مناسب است.

·         در حين تزريق ژل به بيني خبري از درد، بيهوشي، خونريزي و بخيه نيست. همانطور كه توضيح داديم، با زدن چند سوزن به بيني انجام مي شود.

·         بعد از تزريق، احتياج به هيچ استراحتي نيست و به راحتي مي توانيد به انجام كارها و فعاليت هاي خود بپردازيد.

منبع: bimarestaan


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۷:۳۵ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

ارتودنسي دندان چند مرحله دارد؟ ارتودنسي و لاغري صورت

ارتودنسي دندان چند مرحله دارد؟ اولين مرحله از مراحل درمان ارتودنسي، قالب‌گيري از دندان‌هاي افراد است. اين مرحله پس از موافقت و كسب رضايت شخص بيمار انجام مي‌شود. در اين مرحله متخصص با توجه به ميزان مشكلات دندان و فك، از شيوه‌هاي متفاوتي براي قالب‌گيري دندان استفاده مي‌كند. اين كار عموماً با استفاده از موادي مانند آلژينات پتاسيم انجام مي‌شود. پس از اين كه قالب دندان‌هاي بيمار ايجاد شد، دندانپزشك به سراغ ساخت براكت براي بيمار مي‌رود.

بيشتربخوانيد... عوارض ارتودنسي

ساخت براكت براي دندان‌هاي بيمار

دندانپزشك مي‌تواند بين براكت‌هاي سراميكي، نامرئي و يا فلزي يكي را براي بيمار انتخاب كند. البته حق انتخاب با افراد است. اگر بيمار علاقه به نصب براكت‌هاي نامرئي داشته باشد، دندانپزشك ابتدا دندان‌هاي فرد را قالب گيري مي‌كند و پس از انجام راديولوژي و فتوگرافي از دهان و دندان، به راكت‌هاي دندان او را تهيه مي‌كند. البته بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد؛ كه هزينه ارتودنسي نامرئي  نسبت به انواع ديگر ارتودنسي فلزي گران‌تر است؛ اما اين نوع به راكت در مدت نيم ساعت بر روي دندان‌هاي بيمار قرار مي‌گيرد. اگر بيمار به راكت فلزي را انتخاب كند، اين مرحله در فرايندي دو ساعت انجام مي‌شود، زيرا به دقت بسياري نياز دارد تا بريس‌ها به‌طور صحيح بر روي هر يك از دندان‌هاي بيمار قرار بگيرد.

مراحل نصب ارتودنسي عبارت اند از:

برنامه تشخيص و درمان

در طي اين مرحله و طي چندين ويزيت، دندانپزشك بررسي هايي را روي كل دهان انجام مي دهد تا مطمئن شود كه قبل از نصب بريس ها، مشكلي در هيچ يك از دندان ها وجود ندارد. سپس ماكتي را براي دهان بيمار طراحي مي كند، به صورت مدلي كه بر اساس آن مي تواند نوع مورد، بهترين روش درمان و انواع ارتودنسي متناسب با شرايط وي را بررسي كند. در مرحله بعدي پزشك چندين اشعه ايكس مي گيرد و تعدادي معاينه دقيق را انجام مي دهد كه به او امكان مي دهد موقعيت ريشه دندان ها را در رابطه با استخوان فك و دندان هاي مجاور و اثر بريس ها بر روي آن ها و بر روي شكل صورت پس از اصلاح قوام دندان ها مشاهده كند. سرانجام نتايج مورد انتظار درمان را پس از نصب ارتودنسي به تصاويري تبديل مي كند كه ميزان اختلاف مورد انتظار را به شكل بيمار قبل و بعد از پرونده نشان مي دهد.

بيشتربخوانيد... هزينه روكش دندان

نصب بريس

پس از تعيين نوع شرايط توسط پزشك، وي يك برنامه درماني بهينه براي بيمار ايجاد مي كند، سپس پزشك انواع ارتودنسي را براي انتخاب به بيمار ارائه مي دهد. هنگام انتخاب نوع ارتودنسي كه به بهترين وجه براي او مناسب باشد، پزشك شروع به نصب آن مي كند. لازم به ذكر است كه ارتودنسي سنتي، ارتودنسي سراميكي و ارتودنسي كه روي سطح داخلي دندان ها نصب مي شوند، هيچ تفاوتي در روش نصب آن ها وجود ندارد.

بيشتربخوانيد... بليچينگ دندان يا كامپوزيت

نتايج ارتودنسي و موارد قبل و بعد از آن

مهاربندهاي متحرك براي حفظ موقعيت دندان ها براي مدت زمان كمتر از شش ماه در دهان مي مانند، در آن دوره دستگاه بايد روزانه به صورت دائمي پوشيده شود و پس از سپري شدن اين دوره، دستگاه فقط در هنگام خواب مي تواند شب هنگام استفاده شود و نه در طول روز. براي آگاهي از پيشرفت هاي ارتودنسي متحرك و نظارت بر بازسازي استخوان فك در اطراف موقعيت جديد دندان، پيگيري با دندانپزشك ضروري است. تميز كردن منظم دندان ها براي از بين بردن آثار چسب جمع شده بر روي سطح دندان پس از برداشتن مهاربندهاي متحرك ضروري است. توصيه مي شود بلافاصله پس از برداشتن مهاربندها دندان ها را صيقل داده و سفيد كنيد تا آثار و زنگ زدگي پس از برداشتن در زير آن ها ايجاد نشود.

رفرنس: chalava.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۲:۲۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

روش پيشگيري از ريزش مو بعد از عمل جراحي اسليو

در اين مقاله ۴ روش ساده پيشگيري از ريزش مو بعد عمل لاغري مثل عمل اسليو معده و عمل ساسي معده ذكر شده اند. با دنبال كردن اين ۴ مورد، ديگر بعد از عمل با ريزش مو مواجه نميشويد و يا اين ريزش كاهش ميابد.

بيشتربخوانيد... ريزه خواري بعد از عمل اسليو

1.پروتئين، پروتئين و پروتئين!

پروتئين يك ماده بسيار مغذي و بسيار كاربردي براي بدن ما است. اين ماده فوق العاده، در ساخت و نگهداري بسياري از ساختارهاي بدن ما مثل سلول هاي پوست و مو مشاركت دارند. حداقل ميزان مصرف روزانه پروتئين براي بدن ۶ گرم است. چنانچه كمتر از اين مقدار پروتئين دريافت كنيم موها نازك شده و حتي ميريزند. براي اينكه بعد از عمل جراحي با ريز مو مواجه نشويد حتما به تمام وعده هاي غذايي خود مقاديري پروتئين اضافه كنيد.

 2.مكمل ويتامين يادتون نره!

كمبود بسياري از مواد مغذي ميتواند باعث ريزش مو شود و مصرف ويتامين ميتواند بسياري از اين كاستي ها را برطرف كند. بنابراين به مكمل هاي ويتاميني مخصوصا ويتامين هاي خانواده B به چشم دارو نگاه كنيد. زيرا ميتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگيري از ريزش آن كمك كنند. تمام مكمل هاي ويتاميني و لاغري خود را زير نظر متخصص و جراح لاغري خود دست كم از دو هفته قبل از عمل مصرف كنيد. تا هم مانع ريزش مو بعد از عمل لاغري شويد و هم احتمال خستگي  و بيحالي ناشي از عمل را به حداقل كاهش دهيد.

 ۳.آهن بسيار بسيار بسيار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسليو يا باي پس معده همچنان ريزش مو داشتيد بايد سطح آهن بدن خودتان را چك كنيد. آهن يكي از مواد ريزمغذي مورد نياز بدن است كه كمبود آن ميتواند باعث ريزش مو شود. براي سنج سطح آهن بدن از اندازه گيري پروتئيني به نام فريتين استفاده ميشود. اگر سطح فريتين خون پايين بود يعني شما كمبود آهن داريد. اگر فكر ميكنيد كه سطح آهن بدنتان پايين است با متخصص تغذيه يا متخصص جراحي لاغري خود صحبت كنيد

بيشتربخوانيد... آمبولي بعد از عمل اسليو

۴.زينك رو هم امتحان كنيد!

اگر به هر دليلي روش هاي بالا را امتحان كرديد ولي هنوز ريزش مو داريد (كه احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون ديگه ريزش مو نخواهيد داشت) سعي كنيد كه زينك يا همان (روي) را به رژيم غذايي خودتان اضافه كنيد. زينك يك ماده بسيار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتي پوست است. اما قبل از اينكه بخواهيد هر گونه مكمل زينك تهيه كنيد حتما با متخصص تغذيه و يا جراح لاغري خودتان صحبت كنيد تا در صورت نياز دوز مناسب خوراكي را براي شما تجويز كنند. زيرا افزايش دريافت زينك ميتواند عوارض جانبي به همراه داشته باشد. مرغ، صدف و گوشت قرمز حاوي مقادير مناسبي از اين ماده مغذي هستند.

منبع: gymju.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۸:۴۲ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

ژل ارتودنسي

گاهي اوقات افراد پس از نصب ارتودنسي و بريس هاي ارتودنسي بر روي دندان شان، داخل دهانشان و لثه ها و لب هايشان تا چند وقت ايجاد خراشيدگي، زخم يا ناراحتي به وجود مي آورد كه معمولا تا چند هفته پس از نصب بهبود مي يابند. براي تسكين دردها و برطرف كردن اين مشكلات از ژل ارتودنسي استفاده مي شود. بنابراين ژل ارتودنسي يكي از راه هاي پيشگيري و برطرف كردن مشكلات و ناراحتي هاي بعد از نصب ارتودنسي بر روي دندان مي باشد. در ادامه اين مقاله با دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد تا بيشتر با ژل ارتودنسي آشنا شويد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي و تغيير چهره

ژل ارتودنسي چيست؟

ژل ارتودنسي در واقع يك محافظ لثه نرم و بي ضرر براي كودكان و بزرگسالان هست كه داخل دهانشان داراي ارتودنسي و بريس هاي فلزي هستند كه مي تواند براي برطرف كردن خراشيدگي ها و ناراحتي هاي مخصوص مهاربند هاي جديد استفاده شود.معمولا وقتي براكت يا سيم ارتودنسي مي شكند و يا از جاي خود جدا مي‌شود، استفاده از يك تكه ژل ارتودنسي مي تواند مانع از نفوذ سيم هاي دردناك ببه داخل لثه و لپ شما شود تا زماني كه شما بتوانيد به پزشك ارتودنتيست خود مراجعه كنيد ومشكل شما به دست متخصص ارتودنسي حل شود.

ژل ارتودنسي از چه چيزي ساخته شده است؟

در واقع ژل كه به آن موم دندان هم گفته مي‌ شود، حاوي چند اصلاح كننده براي بافت و طعم دهان است؛ اما بيشتر از انواع طبيعي ساخته مي‌شوند.به گفته بسياري از افرادي كه داراي كارخانه توليد ژل هاي ارتودنسي هستند، برخي از اين ژل ها از موم كارناوبا ساخته مي‌شوند در حالي كه برخي ديگر پارافين ساخته مي‌شوند.در حقيقت طبق گفته انجمن ارتودنتيست هاي كانادا اين ژل ها كاملا طبيعي است و اگر در هنگام مكالمه يا جويدن غذا در كنار داشتن ارتودنسي، زخم يا خراشيدگي روي دهان انسان ايجاد شود، مي توانيد از ژل هاي ارتودنسي استفاده كنيد تا اين اتفاق نيفتد و يا اگر مي افتد پس از آن برطرف شود.

بيشتربخوانيد.... قيمت ارتودنسي دندان

ژل ارتودنسي به چه شكل كار مي كند؟

همانطور كه گفتيم، ژل هاي ارتودنسي داراي ويژگي هاي خاصي هستند كه از لثه در برابر لبه هاي فلزي و تيز بريس ها مراقبت مي‌كنند. در واقع ژل ارتودنسي مومي است كه در دماي اتاق جامد مي ماند؛ اما با گرماي دست مي توان آن را كمي نرم كرد و فرم داد.پس از اين كه با دستان فرم گفت مي ‌توانيد آن را به صورت نواري در آورده و صاف روي بريس ها بچسبانيد كه اين موم يا ژل ارتودنسي مي‌تواند يك بافر بين براكت و لثه ايجاد كند كه هيچ آسيبي به لثه وارد نشود.همچنين ژله دندان ارتودنسي روي دنان و دهان به صورت ثابت باقي مي‌ماند و به زودي از بين نمي‌ رود و ضرري براي بدن ايجاد نمي‌كند.

چگونه مي توانيد از بريس و ژله ارتودنسي مراقبت كنيد؟

شما درحالي كه ژل بر روي ارتودنسي ها و بريس هايتان قرار دارد هم مي‌توانيد مسواك بزنيد و بهداشت دهان و دندان خود را رعايت كنيد؛ اما از مسواك مناسب ارتودنسي و مسواك بين دنداني استفاده كنيد بتواند به خوبي آن را تميز كند. همچنين بايد دو بار در روز مسواك بزنيد و مراقب باشيد كه در حين مسواك زدن ژل ارتودنسي را از بين نبريد. از مسواك بين دنداني براي تميز كردن دندان خود استفاده كنيد و شستشو با دهانشويه را هم حداقل يكبار در روز انجام دهيد تا از پوسيدگي دندان در هنگام استفاده از بريس ها جلوگيري كنيد.

همانطور كه مي دانيد ارتودنسي براي اكثر افرادي كه خواهان دنداني صاف و بدون ناهنجاري و مشكل هستند استفاده مي شود. اطمينان خاطر اين است كه بدانيد ژل ارتودنسي يا موم هاي مخصوص دنداني براي كمك به انتقال از آن مرحله موقتي ناراحتي كه برخي از بيماران هنگام تنظيم بريس هاي جديد خودشان تجربه مي‌كنند در دسترس است.اگر نسبت به نحوه استفاده از ژل ارتودنسي اطميناني نداريد و نمي دانيد كه دقيقا چگونه بايد از ان استفاده كنيد، از متخصص ارتودنسي دندان  خود بخواهيد كه آن را به شما نشان دهد.

منبع: orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۳:۵۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)