دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

درمان درد دندان پر شده چيست؟

فرآيند پر كردن دندان پس از ترميم پوسيدگي دندان يا روت كانال تراپي معمولا بي درد است. زيرا اغلب، اطراف دندان قبل از پر شدن بي حس مي‌شود. اين يعني شما حين پر كردن و حتي يك تا دو ساعت پس از فرآيند، دردي تجربه نمي‌كنيد. اما پس از، از بين رفتن اثر بي‌حسي موضعي، كم كم ممكن است علائم جزئي زير را تجربه كنيد:

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي در سال 1402

دندان درد مخصوصاً هنگام تنفس در هواي سرد يا مصرف نوشيدني و غذاي خيلي سرد يا خيلي گرم

حساسيت لثه

درد دندان‌هاي اطراف دندان پر شده

درد هنگام دندان قروچه

 درد در دندان آسيب ديده هنگام غذا خوردن، مسواك زدن، يا كشيدن نخ دندان

بنابراين در اغلب موارد تجربه جزئي درد دندان پر شده براي مدت كوتاه طبيعي است

دندان پر شده با هر نوع پر كردگي ممكن است علائمي مانند درد و حساسيت ايجاد كند كه مي‌‍تواند طبيعي و گذرا باشد و يا اينكه ادامه دار و غيرطبيعي باشد. اگر شما هم درد دندان پر شده را تجربه مي‌كنيد، مي‌توانيد دستورالعمل‌هاي زير را، تا زمان مراجعه به دندانپزشك و ارزيابي يا درمان كامل در نظر بگيريد:

بيشتربخوانيد.... بهترين برند ايمپلنت دندان

از ايبوپروفن (يا مسكن‌هاي ضد التهابي غير استروئيدي) استفاده كنيد چون مي‌تواند درد را تا حدي كنترل كند

تا چند هفته پس از پر كردن دندان، از مصرف غذاهاي خيلي گرم يا خيلي سرد اجتناب كنيد

به طور موقت از مصرف غذاهاي اسيدي مانند مركبات، آب مركبات، ماست و لبنيات ترش، شراب و نوشيدني‌هاي الكلي و قهوه خودداري كنيد

با آن سمتي از دهان كه دندان پر شده در آن قرار دارد غذا نجويد

مصرف غذاهاي واقعاً سفت و سخت را به طور موقت متوقف كنيد

دندان‌هاي خود را با حركات نرم و به صورت دوراني به آرامي مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد

براي دندان‌هاي حساس، از خمير دندان‌هاي مخصوص دندان حساس استفاده كنيد يا از دندانپزشك خود در مورد خمير دندان مناسب خودتان سوال بپرسيد

از نخ دندان‌هاي بسيار نرم استفاده كنيد

بيشتربخوانيد... هزينه ي لمينت دندان

نكته بسيار مهم

 بخاطر داشته باشيد كه از نكات فوق، به عنوان راهنماي كلي استفاده مي‌شود و نبايد جايگزين توصيه‌هاي پزشكي شود. اگر احساس مي‌كنيد درد دندان شما پس از پر كردن طبيعي نيست، فوراً براي معاينه دندانپزشكي با مطب بهترين متخصص ترميمي و زيبايي دندان يا دندانپزشك خود تماس بگيريد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۵:۲۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمينت دندان يعني چه؟ و مزايا و معايب آن كدامند؟

در پاسخ به سوال لمينت دندان يعني چه؟ مي توان گفت: لمينت مواد بسيار نازكي است كه طول عمر بالايي دارد و همچنين با استفاده از موادي كه رنگ دندان هستند، ساخته مي شود.اين لمينت ها سطح بيروني دندان را مي پوشاند و مي توان گفت كه داراي حداقل عوارض مي باشد و سبب بهبود ظاهر دندان مي گردد.دندانپزشكان از اين پوسته هاي نازك سراميكي و يا كامپوزيتي براي تغيير و اصلاح طرح لبخند و همچنين تغيير رنگ دندان ها استفاده مي نمايند.با استفاده از اين لمينت ها مي توان در دندان ها، تغيير شكل، اندازه و حتي طول دندان را به صورت دلخواه و بر اساس چيزي كه فرد متقاضي درخواست مي دهد، به وجود آورد.

بيشتربخوانيد... دندانپزشكي در بارداري

مزايا و معايب لمينت دندان چه چيزهايي هستند؟

شايان ذكر است كه لمينت براي هر فردي به صورت جداگانه ساخته مي شود و تشخيص بين لمينت و دندان واقعي در صورتي كه به خوبي آماده شده باشد، غيرممكن مي باشد.مورد و نكته اي كه درباره ي لمينت ها وجود دارد اين است كه در لمينت بر خلاف دندان هاي معمولي، در اثر مصرف چاي و قهوه، به خودشان رنگي نمي گيرند.اين مورد نيز به اين دليل مي باشد كه براي ساخت اين لمينت ها از موادي استفاده مي نمايند كه از فناوري سطح بالا در آن ها استفاده مي شود. لمينت ها تا جايي كه امكان دارد دندان ها را سفيد مي كنند و حتي مشاهده شده است كه تيره ترين لك ها را هم پوشانده است.حتي تيره ترين لك هايي كه با استفاده از قوي ترين سفيدكننده ها از بين نرفته است را مي توان با استفاده از لمينت از روي دندان حذف نمود.ساخت لمينت دنداني مقداري زمان مي برد و كار نصب آن را بر روي دندان ها حداقل حدود يك هفته به تاخير مي اندازد.

بيشتربخوانيد... نياز به درمان ارتودنسي

ونير كامپوزيت در لمينت دندان يعني چه؟

در رابطه با ونيرهاي كامپوزيتي بايد بدانيد كه در داخل مطب و توسط خود پزشك ساخته مي شوند و همچنين همان متخصص، آن ها را بر روي دندان ها نصب مي نمايد.براي نصب اين ونيرهاي كامپوزيتي فقط يك جلسه كفايت مي كند و پس از آن خواهيد ديد كه تمامي عيب هايي كه بر روي دندان هايتان مشاهده مي نماييد از بين مي رود و لبخندي سفيد و خيره كننده خواهيد داشت. ونير كامپوزيت علاوه بر اين كه لبخند شما را جذاب مي كند، دندان هايتان را نيز سالم نگه مي دارد و رنگ و شكل دندان ها را به صورت كاملا يكدست نشان مي دهد.ونيرهاي سراميكي نيز كاربردي كه دارند دقيقا مانند كامپوزيت ها مي باشد.

منبع

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۰:۱۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)