دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

مراقبتهاي لازم پس از درمان ارتودنسي

حفظ نظم دندانها و اصلاح ناهنجاريهاي فكين پس از خاتمه دوران معالجه ارتودنسي با تثبيت موقعيت آنان توسط وسايل و اتصالاتي انجام مي شود كه بنام دستگاه يا پلاك هاي نگهدارنده ثابت و متحرك شناخته مي شود. اينگونه پلاك هاي ارتودنسي براي مدتي معين استفاده شده و به انساج ” دنداني – استخواني ”   فرصت بازسازي در موقعيت جديد را داده و سپس حذف ميگردند. بنابراين در جهت تامين اهداف فوق، موارد مندرج در ذيل شرح داده شده و از بيماران محترم صميمانه درخواست مينمايد تا آنان را رعايت نمايند:

بلافاصه بعد از اتمام درمان ارتودنسي و برداشتن اتصالات و سيم ها، به بيمار پلاك هاي نگهدارنده متحرك:Retainer براي دندانهاي فكين بالا و پايين و براي مدت حدود يكسال داده مي شود كه ميبايستي به صورت شبانه روزي و مستمر استفاده نموده و تنها در موقع غذا خوردن و مسواك زدن از دهان خارج نمايند.

در برخي از بيماران نياز به تثبيت بيشتر در دندانهاي قدامي دارند كه علاوه بر استفاده از پلاك هاي نگهدارنده، دندانهاي جلوي بيمار از نواحي پشت (سطح زباني)كه قابل رويت نميباشد با سيمي باريك بهم بسته ميشوند كه اصطلاحا به ان Splinting ميگويند و معمولا حدود دو سال و در بعضي از بيماران تا زمان خاتمه رشد ميبايستي در آن مكان باقي بمانند و در صورت صدمه و يا جدا شدن، مجددا چسبانده و ترميم شوند.

از جمله عوامل مهم ديگر كه در ايجاد تغييرات در نظم دندانهاي قدامي متعاقب اتمام درمان ارتودنسيو بخصوص در دندانهاي فك پايين نقش دارد ، موقعيت و نحوه رويش : دندان عقل است.

بيشتربخوانيد...  هزينه ارتودنسي

بيماراني كه مبتلا به ناهنجاريهاي “دنداني-فكي” بوده و درمانهاي مشترك “ارتودنسي و جراحي ” را در طرح درمان خود داشته اند و يك مرحله درمان ارتودنسي را در سنين پايين تر سپري نموده اند ، ميتوانند بعد از زمانه خاتمه رشد كه حدودا در 18 سالگي ميباشد به ارتودنتيست مراجعه نموده و مرحله آماده سازي كوتاه مدت براي عمل جراحي را با نظارت ايشان انجام داده و سپس با صلاحديد و راهنماييهاي ايشان و معرفي جراح ، نسبت به عمل جراحي فكين خود اقدام نمايند.

از جمله عوامل مهم و تاثير گذار در سلامت انساج دنداني و نسوج نگهدارنده آنها وجود بيماريهاي داخلي نظير بيماري قند، پوكي استخوان، ارتروز و بيماري هاي غدد درون ريز ميباشد.

رفرنس : متخصص ارتودنسي در كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۹:۲۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

اهميت فلورايد در استحكام دندان ها

فلورايد هم به صورت خوراكي و هم به صورت موضعي در استحكام دندان ها موثر است. فلورايد خوراكي از طريق آب مصرفي، نمك هاي غني شده با فلورايد و غذا وميوه هاي حاوي فلورايد جذب بدن مي شود. تاثير موضعي فلورايد از طريق خمير دندان هاي حاوي فلورايد، دهان شويه هاي حاوي فلورايد و ادامس هاي حاوي فلورايد بر روي دندان ها اعمال مي شود.

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي در سال 1402

علاوه بر اينكه فلورايد با جايگزين شدن در بلورهاي ساختمان ميناي دندان، به ساختمان ميناي دندان در زمان شكل گيري تاج دندان استحكام مي بخشد. فلورايد روند پوسيدگي دندان را متوقف مي كند و همچنين پوسيدگي هايي را كه در مراحل اوليه و نوشيدن آب حاوي فلورايد (فلورايد منابع اب شهري) 50 تا 60 در صد باعث كاهش پوسيدگي در دندان هاي دائمي و 40 تا 50 در صد باعث كاهش پوسيدگي در دندان هاي شيري مي شود. اگر فلورايد آب منطقه ي مسكوني شما كم باشد موثر ترين روش پيشگيري از پوسيدگي دندان در فرزندان شما مصرف فلورايد از 6 ماه بعد از تولد تا سن بين 12 تا 14 سالگي است كه دندان پزشك براي فرزند شما تجويز مي كند.

بيشتر بخوانيد... مراحل كاشت ايمپلنت دندان

ماندگاري اثر مصرف فلورايد تا پايان عمر

آيا ميدانيد اثر فلورايد بعد از استفاده ازآن تمام عمر باقي ميماند و پس از قطع مصرف آن اثرش پابرجاست؟ اگر ميزان فلورايد اب منطقه بيشتر از 0,6 دهم درصد PPM ( واحد سنجش فلورايد يك قسمت در ميليون) باشد نياز به فلورايد خوراكي اضافي نمي باشد. (آبي ايده ال است كه يك PPM فلوردايد داشته باشد). هزينه ي افزودن فلورايد به آب، زياد است براي اين منظور روش افزودن فلورايد به نمك يد دار انتخاب مي شود كه در كشور ما نيز در دستور كار است. اين روش مي تواند 40 تا 70 در صد در كاهش پوسيدگي موثر باشد. البته اين نكته بايد مورد توجه قرار گيرد كه استفاده از نمك يد دار حاوي فلورايد نبايد تشويقي براي استفاده بيش از حد نمك باشد چرا كه مصرف بيش از حد نمك مضر است. از بدو تولد تا شش ماهگي نبايد فلورايد خوراكي تجويز شود هر چند ميزان فلورايد آب منطقه مسكوني هم كم باشد.

بيشتربخوانيد... هزينه لمينت دندان 1402

به ميزان فلورايد آب مصرفي منطقه مسكوني خود توجه داشته باشيد و در مصرف خوراكي فلورايد بايد دقت شود و زير نظر دندان پزشك باشد. نتايج تحقيقات نشان ميدهد با افزايش ميزان درجه فلورايد دندان، شانس پري دنتيت (عفونت پيشرفته لثه) نيز افزايش ميابد. به طوري كه در نواحي با ميزان فلورايد بالا شانس ابتلا به اين بيماري بالاتر خواهد بود.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۵:۱۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

خمير دندان و دهانشويه ارتودنسي ثابت

هدف از انجام ارتودنسي ثابت، داشتن دندان هايي زيبا و سالم است و شما نمي خواهيد كه دندان هايتان در طول درمان با ارتودنسي ثابت دچار پوسيدگي شود، پس انتخاب خمير دندان و دهانشويه مناسب، نقشي حياتي در سلامت دندان هاي شما در طول دوره درماني ارتودنسي، خواهد داشت. با بهترين متخصص ارتودنسي در تهران همراه باشيد.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي

اهميت انتخاب بهترين خميردندان و دهانشويه

در حفره دهان همه ما باكتري ها و عوامل ميكروبي مختلفي وجود دارند كه با توليد اسيد باعث آسيب به ميناي دندان شده و به اصطلاح باعث پوسيدگي دندان ها مي شوند. اين آسيب زماني بيشتر مي شود كه مواد غذايي مورد نياز اين باكتري ها بر روي دندان ها موجود باشد. يكي از بهترين راه ها براي جلوگيري از اين امر، استفاده از بهترين خميردندان و دهان شويه است. به دليل اينكه ارتودنسي ثابت پس از نصب در دهان، به صورت ثابت باقي مي ماند و شما در طول روز قادر نيستيد آن را از دهان خارج نماييد، احتمال گير كردن مواد غذايي مصرفي در بين براكت ها بسيار زياد است. به دليل افزايش دوره تماس اين مواد غذايي و عدم شستشوي مناسب دندان ها، مواد غذايي باقي مانده باعث پوسيدگي دندان ها مي شوند. همچنين در طول استفاده از ارتودنسي ثابت، مسواك زدن و استفاده از نخ دندان كاري است كه نياز به آموزش دارد. شما بايد نحوه صحيح مسواك زدن در طول ارتودنسي را ياد بگيريد و به نحوي صحيح اين مواد غذايي و عوامل ميكروبي را مهار كنيد.

استفاده از خميردندان و دهانشويه هاي حاوي فلورايد در طول ارتودنسي ثابت، علاوه بر اينكه باعث تميز شدن دندان ها و عدم پوسيدگي آنها مي شود، مي تواند بر سلامت كلي دهان شما نيز موثر باشد و از ايجاد زخم و آفت هاي دهاني جلوگيري نمايد.

يكي از شايع ترين مشكلاتي كه بيماران در هنگام استفاده از ارتودنسي ثابت و ارتودنسي نامرئي دارند، مشكل زرد شدن دندان هايشان مي باشد. استفاده از خمير دندان و دهان شويه حاوي فلورايد، ضمن رفع احتمال پوسيدگي، با از بين بردن جرم هاي دنداني، باعث سفيدتر شدن و زيباتر شدن ظاهر دندان هاي شما نيز مي شود. ممكن است تصور كنيد كه استفاده از دهانشويه بدون كلرهگزيدين همراه با خميردندان حاوي فلورايد مي تواند تركيب قوي و موثري باشد. اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه دهانشويه كلرهگزيدين مي تواند باعث تغيير رنگ و زرد شدن دندان ها شود. بنابراين قويا توصيه مي شود بيماراني كه داراي دستگاه ارتودنسي ثابت هستند از دهانشويه بدون كلرهگزيدين استفاده كنند

منبع: https://www.orthodentist.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۹:۴۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

فيلر بيني براي چه افرادي قابل انجام است؟

فيلر بيني يك روش زيبايي غير جراحي براي اصلاح فرم بيني است اما اين روش دائمي نيست و براي افرادي كه به نياز به ايجاد تغييرات اساسي و خاصي در فرم بيني دارند، مناسب نيست. تا چند سال پيش تنها راه اصلاح فرم بيني عمل جراحي بود، اما امروزه مي توان بدون جراحي و با كمك تزريق فيلر، بيني خود را تغيير داد. اگر شما هم براي اصلاح بيني خود قصد انجام فيلر را داريد، بايد بدانيد كه فيلر بيني براي چه كساني مناسب است؟

فيلر بيني چيست؟

روشي است كه در آن با تزريق يك ماده پر كننده مانند اسيد هيالورونيك در زير پوست بيني مي‌توان فرم آن را تغيير داد. با تزريق ژل به نواحي مختلف بيني، به راحتي مي توان يك فرم ايده آل به بيني بخشيد.

فيلر بيني براي چه كساني مناسب است؟

 تزريق فيلر براي افرادي كه به هر دليلي نمي خواهند، عمل جراحي بيني انجام دهند، گزينه مناسبي است، اما معمولا فيلر بيني براي افرادي كه داراي مشكلات كوچك و جزئي در بيني خود هستند، نتيجه بخش است؛ بنابراين تزريق ژل براي افرادي كه مشكلات زير را دارند، قابل انجام است:

·         داشتن قوز بيني

·         كجي و نامتقارن بودن بيني

·         وجود افتادگي در بيني

·         تورفتگي هاي روي بيني

·         نياز به تغييرات جزئي در بيني بعد از عمل جراحي بيني

فيلر بيني براي چه كساني مناسب نيست؟

هرچند كه فيلر بيني يك روش رايج براي اصلاح فرم بيني است اما براي رفع مشكلات زير مناسب نيست:

·         بيني شكسته معمولا با فيلر بيني قابل اصلاح نيست.

·         تزريق ژل براي كوچك كردن بيني هاي بزرگ مناسب نيست.

·         تزريق ژل براي اصلاح قوز و برآمدگي ها بزرگ كاربرد ندارد.

·         فيلر بيني براي برطرف كردن، پهني بيني مناسب نيست.

علاوه بر موارد بالا اگر فردي داراي شرايط زير باشد تزريق فيلر بيني براي او مجاز نيست:

 

·         فردي كه نسبت به ليدوكائين حسايت دارد.

·         زناني كه در دوران بارداري و شير دهي هستند.

·         وجود بيماري پوستي يا آلرژي پوستي در فرد نيز مانع تزريق ژل است.

·         فردي كه داراي عفونت سينوسي، دستگاه گوارش و حفره دهان است.

منبع: https://www.bimarestaan.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۴:۴۵ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

ميني ايمپلنت دندان چيست و چه تفاوتي با ايمپلنت هاي معمولي دارد؟

اگر دندان يا دندان هاي از دست رفته داريد احتمالا به جز دندان مصنوعي، بريج دندان به فكر ايمپلنت دندان نيز هستند. اما هر كسي نمي تواند از ايمپلنت هاي معمولي كه قطر زيادي دارند استفاده كنند. در چنين مواردي اگر بيمار تمايل داشته باشد جاي خالي دندان را با ايمپلنت پر كند به او ميني ايمپلنت دندان پيشنهاد مي شود.

فرق ايمپلنت كوچك با ايمپلنت مرسوم چيست؟

همانطور كه از شكل ميني ايمپلنت دندان مي توان دريافت، قطر آن بسيار كمتر از ايمپلنت هاي معمولي است. آن ها به همان اندازه كه ايمپلنت هاي مرسوم كاربرد دارند مفيد هستند. بزرگترين تفاوت ميني ايمپلنت با ايمپلنت معمولي در ظاهر و شكل آن ها است. همچنين كابرد آن ها به مرابت بيشتر از كاربرد ايمپلنت هاي مرسوم است.

ميني ايمپلنت دندان براي چه كساني مناسب است؟

از اين ايمپلنت ها اغلب براي نگاه داشتن پروتز استفاده مي شود. در واقع پروتزهايي كه در حالت عادي به خوبي روي لثه سوار نمي شوند براي نگاهداري و قرار گرفتن مناسب روي لثه نياز به پايه دارند. از ميني ايمپلنت غالبا به عنوان پايه اين پروتزهاي كامل استفاده مي شود. همچنين در شرايطي كه تراكم استخوان زياد نيست و عرض آن كم است نمي توان از ايمپلنت هاي معمولي با قطر بالا استفاده كرد. در اين شرايط نيز ايمپلنت هاي با قطر كم و نازك بكار گرفته مي شوند. ميني ايمپلنت ها چگونه نصب مي شوند؟با توجه به كاربردهاي اين نوع ايمپلنت افراد زيادي كه شرايط بالا را دارند احتمالا دير يا زود با اين روش، دندان از دست رفته خود را جايگزين مي كنند. نحوه نصب و عمل ميني ايمپلنت دندان مشابه با ايمپلنت هاي مرسوم است اما تفاوت هايي نيز دارد. قبل از جايگذاري اين ايمپلنت بايد ارزيابي كاملي از وضعيت دهان و دندان انجام شود و مشخص شود كه بيمار واجد شرايط ايمپلنت هاي كوچك است. بهتر است كه با كمك تصاوير راديولوژيك از فك و مكان انجام عمل تصاوير گرفته شود تا تراكم استخوان در آن ناحيه بررسي شود. اگر استخوان تراكم كافي نداشته باشد نياز به عمل جراحي پيوند استخوان خواهد بود. اگر بافت لثه زياد باشد يا استخوان بيش از حد نازك باشد نياز به پانج و برش لثه است. اين كار باعث مي شود كه ايمپلنت را در موقعيت و زاويه صحيح در استخوان قرار گرفته شود ايمپلنت جايگزاري مي شود و پس از چند ماه، بهبودي كامل حاصل مي شود. جراحي ايمپلنت هاي كوچك بسيار حساس اما ساده تر از عمل ايمپلنت دندان معمولي است. دوره ريكاوري كمتري نياز دارد و بيمار خيلي زود صاحب يك دندان بي عيب و نقص مي شود.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي

عوارض ميني ايمپلنت دندان چيست؟

هرچند كه اين نوع ايمپلنت ها فوايد و كاربردهاي گسترده اي دارند اما درست مانند خود ايمپلنت هاي معمولي و مرسوم عاري از عارضه نيستند. برخي از عوارض ميني ايمپلنت دندان عبارتند از: اگر بيشتر دندان ها از دست رفته باشد به تعداد زيادي از آن ها نياز است چون به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و چندان جا افتاده نيستند هنوز مطالعات وتحقيقات زيادي روي آن ها صورت نگرفته است چون قطر كمي دارند احتمال شكستگي آن ها در برخي شرايط بالا است مقاومت كمتري در برابر فشار ناشي از جويدن دارند جايگذاري آن نيازمند دقت بيشتري است و اگر جراح به اندازه كافي خوب نباشد ممكن است عوارض ايجاد كند.

منبع: متخصص ارتودنسي در كرج

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۵:۳۰ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

وقت اورژانس ارتودنسي چقدر طول مي كشد؟

اگر دستگاه متحرك ارتودنسي بشكند يا گم شود و يا اگر براكت دستگاههاي ارتودنسي ثابت به هر دليلي بشكند و يا هر گونه مشكلي براي آنها ايجاد شود به علت حركت نابجاي دندان و به علت آسيب به مخاط دهان بيمار مي بايست با تماس تلفني وقت اورژانس گرفته و فوراً مراجعه نمايد. اما قبل از تماس با كلينيك ارتودنسي تماس بگيريد كه مشكل شما واقعا اورژانسي است يا يك وضعيت عادي و معمولي است. بهتر است با موارد ذيل اشنا شويد. در واقع موارد معدودي است كه به عنوان وضعيت اورژانسي در ارتودنسي در نظر گرفته مي شود اين موارد عبارتند از:

·         تروما يا آسيب هاي وارده به دندان دهان يا صورت

·         التهاب و قرمزي لثه و صورت كه پيش رونده است و از حالت عادي خارج است

·         درد شديد و غير قابل كنترل و پيش رونده در ناحيه دهان و دندان و صورت

در صورت مشاهده هر يك از موارد بالا سريعا وقت اورژانسي ارتودنسي بگيريد.

بيشتربخوانيد... هزينه جرم گيري دندان در سال 1402

وقت اورژانس ارتودنسي چقدر طول مي كشد ؟

بعد از اين كه متخصص ارتودنسي وضعيت را بررسي و معاينه كرد 20 الي 30 دقيقه زمان مي برد تا براكت هاي جديد آماده شوند. زماني كه با مطب يا كلينيك ارتودنسي تماس مي گيريد و درخواست وقت اورژانسي براي بررسي وضعيت براكت ها مي كنيد به شما وقت همان روز يا يك الي دو روز آينده اعلام خواهد شد تا هرچه سريعتر براكت هاي ارتودنسي ثابت شما جايگزين و يا ترميم شوند. توجه كنيد هميشه از دست دادن يك براكت اورژانس دندانپزشكي و ارتودنسي محسوب نمي شود و در برخي موارد مي توانيد صبر كنيد تا زمان نوبت بعدي فرابرسد. در اكثر مواقع اگر دردي احساس نمي كنيد و يا از دست رفتن يك سيم ارتودنسي مشكلي براي شما ايجاد نكرده ديگر نيازي به وقت اورژانس ارتودنسي نداريد. اگر قسمتي از براكت از دست برود نياز به وقت اورژانسي ارتودنسي داريد

بيشتر بخوانيد... قيمت ارتودنسي ژله اي

توجه كنيد اگر قسمتي از براكت شما خراب شد و جدا شد حتما با كلينيك ارتودنسي تماس بگيريد و وضعيت را شرح دهيد تا در صورت لزوم براي شما وقت اورژانسي ارتودنسي در نظر گرفته شود. درمواقعي كه قسمتي از براكت جدا مي شود آن را نزد خود نگه داريد تا در زمان مراجعه به پزشك متخصص ارتودنسي خود آن را ارائه كنيد. در برخي موارد بيمار تكه جدا شده را قورت مي دهد. در اين وضعيت بيمار بايد غذاي پر فيبر ميوه و سالاد ميل كند تا هرچه سريعتر تكه اي كه قورت داده است را دفع كند تا از بروز مشكلات گوارشي جلوگيري كند. در مواقعي نيز بيمار رابربند را قورت مي دهد كه اگر به جنس پلاستيك رابربند آلرژي و حساسيتي نداشته باشد مشكل خاصي براي او ايجاد نمي كند و حداقل طي 2 تا 3 روز آن را دفع خواهد كرد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۰:۰۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟ (بخش اول)

به دليل نيازهاي خاص نوزادان، نونهالان و نوجوانان، هم در پزشكي و هم در دندانپزشكي رشته هاي تخصصي ايجاد شده تا پاسخوي نياز آن ها باشد. در دندانپزشكي نيز رشته تخصصي دندانپزشكي كودكان داريم كه به نيازهاي دهان و دندان بچه ها پاسخ مي دهد و يكي از اقدامات انجام شده در اين رشته، شناخت و پيشگيري از بروز مشكلات رايج دهان و دندان در سنين پايين است. در اين مقاله به بررسي 10 تا از رايج ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان پرداخته ايم كه خواندن آن به تمامي والدين مسئول و دلسوز توصيه مي شود. با شناسايي اين مشكلات و كمك گرفتن از متخصص دندانپزشكي كودكان قطعا مي توانيد سلامت دهان و دندان كودكان خود را تضمين كنيد.

پوسيدگي دندان كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به متخصص دندانپزشكي اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

بوي بد دهان از مهمترين مشكلات دهان و دندان بچه ها

به بوي بد دهان هاليتوز يا هاليتوزيس هم گفته مي شود و هر كسي در هر سني را تحت تاثير قرار مي دهد. بوي بد دهان در كودكان مي تواند به دليل تغذيه آن ها، پوسيدگي دندان ها و يا مسائل جدي تر باشد. صرف نظر از اينكه علل اوليه بوي بد دهان چيست، بزرگترين مسبب آن باكتري هاي داخل دهان و گلو هستند. آن ها در داخل دهان تجمع ميابند و از چيزي كه در داخل دهان است تغذيه مي كنند و با توليد مشتقات گوگرد و اسيد به بد بو شدن دهاغن كمك مي كنند. تجمع باكتريها در دهان مي تواند به دليل طيف وسيعي از مشكلات ايجاد شود. مشكلات لثه، بهداشت نامناسب دهان و خشكي دهان مهم ترين عامل مقابله با هاليتوز است. اما ساير موارد مانند سينوزيت مزمن، ديابت، پوسيدگي دندان و مشكلات گوارشي نيز مي تواند منجر به بوي بد دهان شود.

بيشتربخوانيد.... ارتودنسي ثابت

حساسيت دندان ها

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند. حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

مكيدن انگشت

مكيدن انگشت يك امر طبيعي در كودكان كم سن و سال است. در حقيقت اين كار، يك مكانيسم آرامبخش براي بچه ها است كه آن ها را از استرس دور مي كند. اين عادت تا سن 2 يا 3 يا نهايت سالگي كم كم از بين مي رود. با اين حال اگر عادت مكيدن انگشت تا اين سنين از بين نرفته باشد براي كودك مشكلات زيادي ايجاد مي شود. ميكدن انگشت باعث تغيير در ساختار فك و اختلال در رشد و در آمدن دندان ها مي شود. گاهي اوقات اين عادت منجر به مشكلات دندانپزشكي كودكان مانند مال اكلوژن مي شود كه تنها با ارتودنسي قابل درمان است. به جز اين ممكن است مشكلات گفتاري براي كودك ايجاد شود. اگر بعد از 4 سالي كودك شما همچنان عادت به مكيدن انگشت (شست) حتما با يك دندانپزشك كودكان يا يك متخصص ارتودنسي دندان كودكان صحبت كنيد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۳:۱۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان

در اين روش درماني، از براكت هاي سراميكي (شيشه اي) يا از براكت هاي كامپوزيتي بجاي براكت هاي فلزي رايج استفاده مي شود و بقيه مراحل و روش هاي درماني هيچ تفاوتي با روش هاي معمول ندارد. در اين روش سيم ارتودنسي كه از بين براكت هاي سراميكي گذرانده مي شود، ديده مي شود و در صورت تمايل بيمار مي توان از سيم هاي روكش دار سفيد رنگ و همرنگ دندان استفاده كرد. براكت هاي هم رنگ انتخاب بيماراني است كه به دنبال براكت هايي با جلب توجه كمتر هستند.

بيشتربخوانيد... هزينه عكس دندان 1402

اين براكت ها همرنگ دندان مي باشند. در اين روش چون براكت ها بر سطح خارجي دندانها چسبانده مي شوند، از فاصله بسيار نزديك قابل رويت مي باشد ولي در فعاليت هاي روزمره بيماران كمتر ديده مي شود و بيماران از نظر ديده شدن درمان ارتودنسي دندان با اين روش ابراز رضايت مي كنند. همچنين بايد دانست كه حركت دندانها در اين روش نسبت به براكت هاي فلزي كندتر است، در نتيجه درمان طولاني تر مي شود. ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان در زندگي مدرن امروزي طرفداران زيادي پيدا كرده است. هر چند توصيه مي كنيم تا به متخصص ارتودنسي خوب خود اعتماد نموده و تصميم گيري در خصوص انتخاب بهترين درمان ارتودنسي را به او بسپاريد و هرگز براي دستگاه ارتودنسي خاصي به ارتودنتيست اصرار نكنيد. ارتودنسي هم رنگ دندان درمان اخيرا رواج بيشتري يافته و اغلب هزينه بيشتري نيز دارد.

ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان براي كدام بيماران مناسب است؟

در بيشتر مواقع ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان، درخواست بيماران به دليل ظاهري زيباست. بسياري از بيماراني كه به متخصصان ارتودنسي مراجعه مي كنند، بزرگسال هستند. آمارهاي جهاني نشان مي دهد حداقل يك بيمار از هر 5 بيماري كه براي درمان ارتودنسي مراجعه مي نمايد، بزرگسال است. با توجه به حساسيت بزرگسالان در خصوص ظاهرشان در محيط كار، دانشگاه و …، اين درمان از سوي آنان درخواست مي شود. نكته كلي اين است كه براكت هاي هم رنگ دندان يا سراميكي، شكننده تر از براكت هاي فلزي هستند. بنابراين نيروهاي ملايم تري را تحمل مي كنند. لازم است تا ارتودنتيست در خصوص امكان استفاده از اين براكت ها بر اساس شرايط شما تصميم گيري نمايد.

بيشتربخوانيد... هزينه جرم گيري دندان در سال 1402

ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان براي كودكان و نوجوانان نيز قابل انجام است اما به دليل نياز به مراقبت بيشتر براي جلوگيري از شكستن براكت ها، معمولا اين درمان براي كودكان پيشنهاد نمي شود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۲:۳۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

بهترين جراح اسليو معده كيست؟ چگونه يك جراح خوب پيدا كنيم؟

شما قرار است هزينه اي براي درمان چاقي خود به روش اسليو بپردازيد. پس حتما در نظر داريد بهترين جراح اسليو معده را براي خود انتخاب كنيد. اما واقعا بهترين متخصص جراحي لاغري كه بتواند چنين عملي را براي شما انجام دهد كيست؟ در ميان انبوه جراحان چاقي ما بايد به چه كسي اعتماد كنيم و زير تيغ كدام جراح برويم؟

بيشتربخوانيد... رژيم قليايي چگونه رژيمي است

چند نكته براي انتخاب بهترين جراح اسليو معده

بهترين جراح اسليو معده بايد ويژگي هاي زير را داشته باشد:

·         تخصص جراحي چاقي يا بارياتريك داشته باشد

·         مراجعان و بيماران زيادي داشته باشد

·         تعداد زيادي عمل اسليو معده و ساير روش هاي جراحي لاغري را انجام داده باشد

·         ارتباط خوبي با بيمار داشته باشد با بيمارستان هاي تخصصي همكاري داشته باشد

·         از بهترين متريال و دستگاه هاي مورد نياز براي عمل استفاده كند

·         تمام برنامه ها و دستورالعمل هاي قبل، حين و بعد عمل را مو به مو به بيمار خود توضيح دهد

·         بهترين و مناسب ترين قيمت و هزينه عمل اسليو را درخواست دهد

·         درصد موفقيت عمل بالايي داشته باشد

·         بيماران رضايت بسيار زيادي از او داشته باشند

·         دسترسي به او دشوار نباشد

بيشتربخوانيد... هزينه بوتاكس معده

نكته:

بهترين راه براي پيدا كردن بهترين جراح اسليو معده اين است كه شخصا به مطب او برويد و با شخص جراح صحبت كنيد. يا نظرات و بازخوردهاي بيمارانش را مرور كنيد

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۸:۱۰ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

تزريق فيلر لب چيست؟

امروزه زيبايي و جواني صورت بيشتر از سال‌هاي گذشته مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است، بيشتر افراد به دنبال روش‌هايي براي اصلاح و بر‌طرف كردن چين و چروك صورت و يا تغيير فرم آن هستند. يكي از اين روش‌ها تزريق ژل به لب يا همان تزريق فيلر لب طبيعي است.

لب يكي از اعضاي صورت است كه تاثير زيادي در زيبايي دارد، اما برخي افراد از فرم لب يا چين چروك دور آن احساس رضايت ندارند، به دنبال زيبايي و جوان‌سازي لب هستند و به سراغ تزريق لب مي‌روند.

فيلر لب چيست؟

تزريق فيلر به لب نوعي عمل زيبايي است، كه براي پر و حجيم كردن لب، برطرف كردن چروك دور لب كاربرد دارد. پركننده‌هاي لب از اسيد هيالورونيك مصنوعي  تشكيل مي‌شوند. اسيد هالورونيك يك ماده طبيعي در بدن انسان است، به همين دليل با كمترين تهاجم و خطر با كمك اين ژل، لب حجيم و پر مي‌شود.

بيشتربخوانيد... ماندگاري ژل پرفكتا

تزريق ژل لب براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه از حجم و فرم لب‌هاي خود راضي نيستند، به طور طبيعي لب باريك و كوچكي دارند و مي‌خواهند لب‌هاي بزرگ‌تري داشته باشند، مي‌توانند ژل لب تزريق كنند. همچنين براي افرادي كه به دليل افزايش سن، افتادگي لب و چين و چروك دور لب دارند، گزينه مناسبي است. اما بايد توجه داشت كه اين روش زيبايي براي برخي افراد مناسب نيست و نبايد اين عمل را انجام دهند.

تزريق فيلر لب باريك براي افراد زير انجام نمي‌شود:

كساني كه بيماري‌هاي تنفسي دارند از جمله آسم

افرادي كه قبلاً تجربه سكته مغزي داشتند

زنان باردار و شيرده

افرادي كه آسپرين استفاده مي‌كنند

مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي

مبتلايان به ديابت

بيشتربخوانيد... دكتر جوش

چه زماني نياز به تزريق ژل لب است؟

معمولا در شرايط زير نياز به استفاده از فيلر است:

 فرم دادن به لب

برجسته كردن لب‌ها

رفع چين و چروك و افتادگي لب

از بين بردن افتادگي گوشه لب‌ها

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۰:۲۳ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)