دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

مزايا و معايب عمل ساسي باي پس معده

مزايا

بعد از خوردن غذا و خوراكي ها مقدار زيادي از آن بعد از مدت كوتاهي مستقيما وارد بخش انتهاي روده كوچك، روده بزرگ و سپس مقعد شده و دفع ميشود. بنابراين كالري آن دريافت نميشود و ديگر از چاقي خبري نيست. به دليل دستكاري نشدن بخش انتهايي معده و دوازدهه، جذب ويتامين ها و مواد معدني به خوبي انجام ميگيرد و شخص بيمار سوء تغذيه را تجربه نميكند. به راحتي باعث درمان ديابت و فشار خون بالا ميشود. در واقع عمل جراحي ساسي باي پس علاوه بر اين كه يك عمل لاغري است، جزء عمل هاي متابوليك هم دسته بندي ميشود. كساني كه پيش از اين عمل ناموفق اسليو معده داشته اند، ميتوانند از عمل ساسي باي پس سود ببرند.

معايب

هر عمل جراحي عوارضي به دنبال دارد و در اين خصوص عمل ساسي باي پس هم ميتواند اينگونه باشد. اما خوشبختانه عوارض عمل ساسي باي پس معده بسيار كم و در حد ۲ تا ۳ درصد است. كه البته با وجود يك متخصص جراح لاغري خوب و رعايت تمام توصيه هاي ضروري شامل عايت رژيم غذايي و ورزش منظم شما هيچكدام از اين عوارض را تجربه نخواهيد كرد. با اين حال اگر شرايط ذكر شده را رعايت نكنيد ممكن است برخي از بيماران برخي از عوارض زير را تجربه كنند يا نكنند:

·         تنگ شدن معده

·         وارد شدن آمبولي به ريه ها

·         در موارد محدود خونريزي جزئي در محل دوخت و بخيه معده يا روده

·         بروز زخم جزئي در اطراف ناحيه دوخته شده كه با دارو به راحتي درمان ميشود

·         نشت مواد غذايي از محل بخيه ها كه البته بهترين جراح لاغري حتما براي پيشگيري از اين اتفاق بارها موضع را از بابت نشت چك ميكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۳:۴۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)