دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

هفته هشتم بعد از عمل لاغري

با گذشت دو ماه از عمل جراحي چاقي( عمل اسليو ، باي پس معده ، جراحي ساسي معده ) ، اكثر بيماران آماده اضافه كردن ميوه و سبزيجات تازه به ميني وعده هاي غذايي روزانه خود هستند و مي توانند يك رژيم غذايي سالم “عادي” را از سر بگيرند. به ياد داشته باشيد كه به آرامي غذا بخوريد و با لقمه هاي كوچك برداريد. بهتر است كه در اين هفته از مصرف ميوه ها همراه با پوستشان خودداري كنيد هرچند كه برخي از بيماران ممكن است بتوانند چنين كاري انجام دهند و هيچ مشكلي برايشان پيش نيايد. ميوه ها و سبزيجات تازه مملو از ويتامين ها، مواد معدني ، آنتي اكسيدان ها و فيبر هستند تا به بدن كمك كنند عملكردهاي لازم زندگي را انجام داده و سطح انرژي شما را افزايش دهند.

بيشتربخوانيد... پيكر تراشي بدون جراحي

مهمترين اتفاقات هفته هشتم بعد از عمل لاغري

با كاهش سريع وزن در طي ۳ تا ۶ ماه اول بعد از عمل، ممكن است موارد زير را تجربه كيد:

·         بدن درد

·         احساس سرماخوردگي

·         ريزش موي سر

·         خستگي بيش از حد

·         تغييرات خلق و خو

اين موارد همگي موقتي هستند و خيلي زود آن ها ا پشت سر خواهيد گذاشت. اما براي كمك  ميتوانيد با تيم جراحي و مخصوصا متخصص جراحي لاغري خودتان در اين خصوص مشور كنيد.

بيشتربخوانيد... بهترين مكمل براي افزايش وزن

نكاتي در مورد ديابت بعد از عمل لاغري

عمل لاغري غالبا باعث كاهش ديابت و يا مديريت بهتر آن ميشود. با اين وجود اگر براي مديريت آن دارو مصرف ميكنيد بهتر است بعد از عمل به طور منظم به متخصص يا پزشكي كه كنترل ديابتتان را برعهده دارد سر بزنيد.

منبع: مجله لاغري جيم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۸:۳۹ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

علت و درمان خشكي پوست صورت

خشكي پوست يك مشكل پوستي رايج است و در تمام سنين رخ مي‌دهد. اين مشكل خيلي جدي نيست، اما گاهي درمان آن سخت است. خشكي پوست ممكن است به بيماري‌هاي ديگر پوستي يا بيماري‌هايي مانند ديابت، كم كاري يا پركاري تيروئيد، سندرم شوگرن و سوء تغذيه مربوط باشد.

بيشتربخوانيد... انواع جوش صورت

درمان خشكي پوست صورت

 براي جلوگيري از خشك شدن پوست روش‌هاي خانگي كه در ادامه توضيح داده‌ايم را امتحان كنيد:

روغن زيتون و روغن كرچك

براي از بين بردن پوست خشك مي تواند از مخلوط روغن زيتون و روغن كرچك استفاده كنيد.

ماسك پوست عسل

عسل به عنوان نرم كننده پوست شناخته مي شود. عسل يكي از داروهاي طبيعي براي از بين بردن خشكي پوست است.

روغن بادام و شير گرم

روغن بادام فوايد بسياري خوبي براي پوست و زيبايي دارد، حال براي رفع خشكي پوست نيز از اين روغن به همراه شير گرم استفاده مي كنند.

ماسك پوست تخم مرغ

ماسك تخم مرغ براي درمان خشكي پوست بسيار توصيه مي شود.

ماسك خانگي مرطوب كننده پوست

اين ماسك خانگي حاوي گليسيرين، گلاب و آبليمو است كه براي درمان خشكي پوست بسيار مفيد است.

درمان خشكي پوست بدن با روغن نارگيل

روغن نارگيل با خواص نرم كنندگي اش ميتواند فضاهاي ميان سلول هاي پوستي را پر كند، و از اين طريق، سطح پوست را نرم و صاف كند.

بيشتربخوانيد... فيلر بيني

درمان خشكي پوست بدن با روغن بادام

در ميان درمان هاي خانگي براي خشكي پوست بدن، استفاده از روغن بادام نيز گزينه اي است كه امتحان اش ارزشمند است؛ زيرا اين روغن منبعي عالي براي ويتامين E به شمار ميرود. روغن بادام به عنوان روان كننده و نرم كننده عالي براي پوست خشك و زبر به حساب مي آيد.

درمان پوست خشك با شير

شير نه تنها يك نوشيدني عالي براي حفظ سلامتي است، بلكه يك گزينه خوب براي درمان خشكي پوست صورت است.

استفاده از آلوئه ورا

 آلوئه ورا داراي خواص ضدقارچ، ضدعفوني كنندگي و تسكين دهندگي است. آلوئه ورا يكي از قويترين مواد براي درمان پوسته پوسته شدن، خشكي و ناراحتي پوست است.

درمان خشكي پوست با خيار

خيار حاوي خواص خنك كنندگي،‌ پاكسازي و تسكين دهندگي است كه مي تواند موجب درمان خشكي پوست صورت شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۹:۰۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

چرا ايمپلنت ها دچار شكست شده يا پس زده مي شوند؟

عدم رعايت بهداشت دهان و دندان

قطعا سطح رسيدگي به بهداشت دهان و دندان و سبك زندگي در موفقيت يا عدم موفقيت ايمپلنت دندان تاثير گذار است. چنانچه بيمار آنچنان كه بايد، توصيه‌هاي متخصص ايمپلنت خود را اجرا نكند و در رسيدگي به بهداشت دهان و دندان كم كاري كند، ممكن است خيلي زود با علائم پس زدن ايمپلنت دندان و شكست آن مواجه شود.

بيشتربخوانيد... هزينه يك دست دندان مصنوعي

بيماري پري ايمپلنتيت

پري ايمپلنتيت (Peri-implantitis) يا عفونت ايمپلنت دندان، يكي از دلايل اصلي پس زدن ايمپلنت دندان است. عفونت ايمپلنت يا اطراف آن، مي‌تواند در طي جراحي ايمپلنت يا بعد از جراحي ايجاد شود. همچنين سمنت يا همان چسبي كه براي اتصال روكش دندان بر روي پايه ايمپلنت استفاده مي‌شود، ممكن است از زير روكش نشت پيدا كرده و به داخل بافت لثه وارد شود. در اين وضعيت عفونت در لثه ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند منجر به شكست ايمپلنت شود. پري ايمپلنتيت يا عفونت ايمپلنت مي‌تواند بر روي بافت‌هاي سخت و نرم و همچنين استخوان اطراف ايمپلنت تأثير بگذارد. پري ايمپلنتيت مي‌تواند باعث از دست دادن استخوان اطراف ايمپلنت و شكست كامل آن شود. البته اين شرايط بعضي اوقات قابل درمان است، اما در بيشتر موارد بايد ايمپلنتِ شكست خورده برداشته شده و يك ايمپلنت جايگزين قرار داده شود.

بيشتربخوانيد... پوسيدگي دندان پس از لمينت دندان

شكست فرآيند استئواينتگريشن

استئواينتِگريشن (Osseointegration) به فرآيند جوش خوردن ايمپلنت كاشته شده به استخوان فك گفته مي‌شود. اين روند، پس از انجام عمل جراحي ايمپلنت شروع شده و معمولا طي چند هفته تا چند ماه پس از عمل ادامه دارد.

آسيب عصب و بافت

يك احتمال ديگر براي شكست ايمپلنت دندان كه بسيار نادر است، احتمال آسيب به ساختارهاي اطراف ايمپلنت شامل اعصاب و عروق خوني است. هنگامي كه ايمپلنت با فاصله بسيار نزديكي به عصب قرار بگيرد، بيمار ممكن است درد طولاني مدت، بي حسي يا گزگز در گونه، زبان، چانه، لبها يا لثه هاي خود را تجربه كند. آسيب عصب و بافت مي‌تواند موقتي يا دائمي باشد و در اين حالت ممكن است نياز به برداشته شدن فيكسچر و يا پايه ايمپلنت باشد.

مشكلات سينوس

در برخي افراد كه براي يك مدت طولاني دندان‌هاي آسياب خود در فك بالا را از دست داده‌اند، شاهد كاهش تراكم استخوان و تحليل رفتن آن خواهيم بود. در چنين شرايطي غشاي سينوس ماگزيلاري به پايين نزول پيدا كرده و عملا كاشت ايمپلنت را با مشكل مواجه مي‌كند.

كاشت ايمپلنت يك روزه و ايجاد اورلود يا اضافه بار روي آن (Overloading)

گاهي اوقات مطابق درخواست بيمار يا ترجيح جراح، ممكن است ايمپلنت به صورت فوري و يا يك روزه كاشته شود. يعني جراح بلافاصله پس از قرار دادن پايه ايمپلنت در داخل استخوان فك، اباتمنت و روكش دندان را نيز روي پايه قرار مي‌دهد. به عبارت ساده‌تر تمام پروسه عمل كه در حالت معمولي مي‌بايست در دست كم 2 جلسه صورت بگيرد، طي يك جلسه انجام داده مي‌شود.

منبع: دندانپزشكي ژاله ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۲:۵۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

هزينه ساخت استخر خانگي، يك آب تني بي دغدغه چقد ميرزه؟

براي طراحي يك استخر ايده آل متناسب با نيازها و معماري خانه شما، استفاده از مهارت‌هاي سازندگان ماهر در حيطه ساخت استخر، ضروري است. شما نيز براي كمك به تسريع اتمام پروژه بايد ضرورياتي مانند نقشه ساختمان را در اختيار اين افراد بگذاريد؛ و سپس كارهاي مربوط به مجوز براي ساخت استخر را به حرفه ‌اي‌ هاي اين صنعت بسپاريد.

مراحل ساخت استخر

 براي ساخت يك استخر بتني، به طور كلي 6 مرحله اصلي بايد طي شود كه در ادامه آنها را عنوان مي كنيم: ابتدا بايد خاك محل احداث را آزمايش كرد تا از جنس خاك و ميزان مقاومت آن اطلاعات كافي به دست بيايد. سپس نوبت به مرحله طراحي استخر مي رسد كه بايد مناسب با ابعاد زمين و سليقه كارفرما صورت گيرد. بعد از تاييد طرح نوبت به اجرا مي رسد. در صورتي كه قصد داريد استخر پايين تر از سطح زمين قرار بگيرد بايد عمليات گود برداري را انجام دهيد. سپس عمليات آرماتور بندي و زير سازي استخر صورت مي گيرد. قبل از پايان مراحل سفت كاري استخر لوله هاي گرمايش و تصفيه استخر كار گذاشته مي شوند. در مرحله آخر سفت كاري كل بدنه استخر را با ملات بتن مي پوشانند و مرحله نازك كاري با كاشي يا سراميك شروع مي شود.

اجزا تشكيل دهنده استخرها  

پي وي سي، پلاستيك ،فولاد، استيل يا بتن از جمله متريال هايي هستند كه در ساخت انواع استخر بكار مي روند. كار ميله هاي فولادي نگهداري از سازه استخر است و جزء جدايي ناپذير استخرهاي بتني است. براي انتقال آب استخر از لوله هاي پي وي سي استفاده مي شود. جنس نرده هاي استخر معمولا از جنس پلاستيك يا استيل است.

بيشتربخوانيد... روش هاي گرمايش استخر

نكات مهم و توضيحات

توجه داشته باشيد ابعاد و اندازه قطر لوله هاي آب، بايد نسبت به حجم استخر و ميزان آب مصرفي تعيين شود. در استخرهاي بتني حتما بايد از ميلگرد براي نگهداري بدنه استخر استفاده شود. تمامي تاسيسات الكتريكي داخل و اطراف استخر بايد از عايق كاري مناسبي برخوردار باشند تا سلامت شناگران حفظ شود. براي تصفيه آب بهتر است از دستگاه تصفيه با سرعت پايين استفاده كنيد تا به بازدهي بالاتري برسيد. شما بايد مناسب با موقعيت پروژه و ابعاد اندازه استخر جنس كاسه استخر را تعيين كنيد.

عوامل موثر در هزينه هاي ساخت استخر

مهمترين عوامل در برآورد هزينه ساخت استخر، جنس كاسه، تجهيزات و نازك كاري استخر است. كاسه از جنس بتن مسلح براي استخرهايي با ابعاد بزرگ مناسب است و استخر فايبرگلاس براي استخرهاي كوچك مقرون به صرفه تر است. انتخاب نوع برند تجهيزات از عوامل مهم در تعيين قيمت نهايي ساخت استخر است. برندهاي ايتاليايي، آمريكايي و چيني از برندهاي پر فروش در بازار هستند كه بايد مناسب با بودجه كارفرما خريداري شوند. نوع متريالي كه براي نازك كاري نهايي استخر استفاده مي شود از اهميت بالايي برخوردار است. مثلا كاشي كاري بخصوص كاشي با ابعاد كوچك، قيمت نهايي را تا حد زيادي بالا مي برد.

بيشتربخوانيد... تعمير استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

درمان‌ خانگي و سريع جوش صورت

بسياري از مردم قبول دارند كه استفاده از مواد شيميايي خشن، شست‌وشوي طاقت فرسا و حتي لايه برداري‌ و ليزر كردن تحت‌ نظر پزشك واقعا پوست را حساس كرده و مشكل را تشديد مي‌كند. بنابراين مي‌توان براي جوش‌هاي دوره‌اي با دفعات ظهور محدود، از راه‌هاي درماني فوق‌العاده متداولي كه جوش‌ و آكنه را با سرعت و به راحتي از بين مي‌برند استفاده كرد.

بيشتربخوانيد... درمان جوش هاي سن بلوغ

از بين بردن جوش صورت با يخ

اولين درمان سريع جوش صورت، يخ است. براي جوشي كه هنوز به طور كامل عفوني نشده است، استفاده از يخ به كاهش التهاب كمك مي‌كند و غدد چربي را تشويق مي‌كند منقبض شده و چربي اضافه و ميكروب‌هاي درون آن را از آن بخش پوست بيرون برانند.

استفاده از روغن زيتون

 روغن زيتون حاوي ويتامين، آنتي‌اكسيدان و آهن است. اين روغن به دليل خاصيت تسكين دهندگي پوست به ترميم جاي جوش كمك مي‌كند.

از بين بردن جوش صورت با ماست

ماست غذايي دلپذير است كه به عنوان وعده‌ي صبحانه و همچنين ميان وعده عالي است. ماست علاوه بر اين اگر به صورت موضعي روي پوست استفاده شود فايده‌هاي شگفت‌آوري دارد. ساليان دراز است كه به دليل همين فوايد عالي، براي بهبود پوست از آن استفاده مي‌شود. هنوز هم در هند از ماست به عنوان روشي عالي در درمان جوش و كاهش التهاب آن استفاده مي‌شود.

بيشتربخوانيد... درمان جوش هاي چركي

درمان جوش صورت با سيب و عسل

استفاده از سيب و عسل براي زيبايي پوست بسيار توصيه شده است و در بسياري از ماسك‌هاي پوست نيز استفاده مي‌شود. براي درمان جوش صورت مي‌توانيد از مخلوط سيب و عسل استفاده كنيد.

از بين بردن جوش صورت با ژل آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا نه تنها با كاهش التهاب پوست احساسي عالي به شما مي‌دهد، آزردگي و قرمزي جوش را از بين برده و پوست‌تان را درخشان و صاف مي‌كند.

از بين بردن جوش صورت با خيار

خيار سرشار از پتاسيم و ويتامين‌هايي چون ويتامين A ،C و E است. علاوه‌ بر اين خيار داراي خواص خنك كنندگي و تسكين پوست است. در كشورهاي خاورميانه و آسيايي آب خيار براي خنك كردن بدن و پوست‌، درماني متمايز به شمار مي‌رود. آب خيار همچنين براي ترميم پوست مفيد است و به خصوص زماني كه روي پوست به كار رود در كاهش التهاب پوستي نقش دارد.

منبع: سلامتي بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۱۳ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

هفته نهم و دهم پس از جراحي لاغري

هفته نهم بعد از عمل لاغري

مصرف مواد غذايي زير در وعده هاي غذايي كوچك به نفع شما است:

·         پنير رشته اي موزارلا و يك موز يا ساير ميوه ها و سبزيجات تازه

·         ۲ عدد هويج كوچك

·         ماست و توت هاي تازه

·         تخم مرغ آب پز و ½ فنجان آب سبزيجات بدون نمك

نكته: حدوداً دو ماه پس از جراحي چاقي ، ممكن است شما متوجه بازگشت حس گرسنگي شويد. مراقب باشيد كه در اين ماه تمام تلاش خود را براي مديريت اشتها انجام دهيد.

بيشتربخوانيد... يك رژيم غذايي سالم و ساده

چند نكته مهم در خصوص هفته نهم بعد از عمل لاغري

 به صورت روزانه ورزش كنيد

كساني كه بعد از جراحي لاغري ورزش نميكنند احتمال دارد كه دوباره هرچند به صورت محدود و كم، وزن بگيرند و چاق شوند از ورزش هاي سبك شروع كنيد در اين هفته ۱۰ تا ۳۰ دقيقه در روز پياده روي كنيد

هفته دهم بعد از عمل جراحي لاغري

چند نكته در خصوص رژيم غذايي اين هفته

در اين هفته همچنان بايد تابع دستورالعمل هاي ساده متخصص جراحي لاغري باشيد. شما هنوز نبايد غذاهايي بخوريد كه برايتان ممنوع است و هيچ سودي برايتان ندارد.

هر ماده غذايي را با احتياط مصرف كنيد و مراقب ميزان خورد و خوراكتان باشيد.

بيشتربخوانيد... هزينه بوتاكس معده در سال ۱۴۰۱

ريزش مو عارضه قابل پيشگيري هفته دهم

ريزش مو بعد از عمل جراحي لاغري (اسليو معده ، باي پس معده ، جراحي ساسي معده و.... )يكي از بزرگترين نگراني هايي است كه افراد بعد از عمل جراحي لاغري داشته باشند. اين عارضه مي تواند يكي از ناخوشايندترين عوارض جانبي منفي عمل باشد. اين ريزش موي طبيعي كه در ۳-۶ ماه اول بعد از جراحي چاقي وجود دارد، تلوژن افلوويوم نام داد. اين فرآيند، واكنشي است كه در اثر استرس متابوليك و هورموني يا داروها ايجاد مي شود. بيشتر بيماران، حدود ۳ ماه بعد از عمل (حدود هفته دهم بعد از عمل لاغري) شروع به ريزش مو مي كنند. افزايش ريزش مو مي تواند چندين هفته تا ماه ها ادامه داشته باشد. با رعايت برخي نكات ميتوان به راحتي از ريزش مو پيشگيري كرد.

منبع: لاغري جيم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۱:۴۱ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

آب بندي مخازن بتني و استخر ها

استخر و مخازن آب، سازه هايي هستند كه همواره در تماس مستقيم با آب هستند. به همين دليل آب بندي استخرها و آب بندي مخازن بتني، جزيي جدا ناپذير از فرايند طراحي و ساخت استخر بتني مي باشد. اين تماس مي تواند ناشي از آب درون استخر و يا ناشي از آب هاي زيرزميني در زير و يا مجاورت استخر باشد. به همين دليل بايد آن ها را آب بند نمود و در مقابل عوامل فيزيكي مخرب كه ممكن است دوام بتن را زير سوال ببرد، محافظت نمود.

بيشتربخوانيد... استخر هاي فايبرگلاس

طراحي سيستم آب بندي مخازن بتني و استخر ها

  همواره يكي از مهم ترين جنبه هاي استخرهاي شنا، زيبايي آن ها بوده است. در مورد استخرهاي ديگر نظير مخازن بتني آب، مهم ترين جنبه آن ها بارهاي وارد بر آن ها و تجهيزات درون آن است. براي برخي استخر هاي خاص هم مانند استخرهاي پرورش ماهي، حفاظت شيميايي آن ها بر موارد فوق اضافه مي گردد. در هر يك از اين موارد مواد مصرفي جهت آب بندي استخر و آب بندي مخازن بتني  متفاوت بوده و بايد براساس كاربرد استخر آن ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصاني در مراحل طراحي و ساخت استخر، منجر به عملكرد ناقص سيستم آب بندي و در نتيجه آسيب بر سازه مورد نظر است. به طور خلاصه مي توان پارامترهاي زير را براي طراحي يك استخر نام برد:

·         حفاظت و آب بندي قسمت هاي بيروني استخر و مخازن بتني آب

·         آب بندي سيستم لوله كشي  در تاسيسات استخر و سيستم تصفيه استخر

·         آماده سازي و آب بندي سطوح داخلي استخر و مخازن بتني آب

·         انتخاب مصالح صحيح براي پوشش نهايي

آب بندي مخازن بتني آب و استخر هاي موجود

گاهي اوقات ممكن است به علت تغيير كاربري يك استخر يا مخزن آب، نياز به طراحي و اجراي سيستم آببندي بعد از اتمام سازه شود. در اين شرايط احتمالاً تمهيدات خاصي براي طراحي سيستم آب بندي ديده نشده است. بنابراين بايد به مراتب بيشتر از سازه اي كه در مرحله اجرا يا طراحي است، در انتخاب سيستم آب بندي دقت به عمل آورد. يكي ديگر از شرايطي كه ممكن است نياز باشد براي استخرها يا مخازن آبي موجود سيستم آب بندي جديد طراحي و اجرا نمود، تخريب يا مشكل پيدا كردن استخر موجود است. در اين شرايط هم با توجه به اينكه سيستم آب بندي به خوبي عمل نكرده است، بايد دقت كافي در انتخاب طرح آب بندي جديد را ارائه نمود. به طور خلاصه مي توان موارد زير را براي تعمير سيستم آب بندي جديد برشمرد:

·         ارزيابي اوليه سازه موجود

·         آماده سازي سطح

·         آب بندي لوله كشي و سيم كشي سازه موجود

·         انتخاب مصالح صحيح

·         مسلح سازي بتن استخرها و مخازن آب

بيشتربخوانيد... فيلتر كارتريجي استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۹:۴۲ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

آشنايي با علت، علائم و درمان عقب نشيني يا بالا رفتن لثه ها

لثه بافتي صورتي در دهان است كه اطراف دندان را احاطه كرده و از استخوان و ريشه دندان محافظت ميكند. بافت لثه يك بافت متراكم است و ادامه همان بافت هاي داخل داهاني مثل بخش داخلي لپ ها و سقف دهان است با اين تفاوت كه خونرساني بيشتري دارد و رنگش متمايز تر است. زماني كه لثه ها از حالت طبيعي خود بالا تر روند و ريشه دندان در معرض ديد قرار بگيرد اصطلاحا گفته ميشود كه لثه دچار عقب نشيني شده يا بالا رفته است. اين موضوع ميتواند باعث تجمع باكتري ها و حمله پلاك دنداني به ريشه دندان شده و مشكلات زيادي را در آينده براي شخص ايجاد كند.

بيشتربخوانيد... بريس سراميكي ارتودنسي

علل عقب نشيني لثه ها چيست؟

دو عامل مهم دست در دست هم ميدهند تا لثه ها در مجموع از موقعيت طبيعي خود بالتر بروند. بهداشت ضعيف دهان و دندان و بيماري لثه ميتوانند مهمترين عوامل براي شكل گيري اين وضعيت باشند. مهمتر از اين دو عامل، ساييدگي لثه ها به با مسواك هاي سفت و سخت و التهاب بافت لثه نيز نقش مهمي در بالا رفتن لثه ها دارد. در برخي افراد نيز به صورت ارثي لثه ها نازم هستند و خيلي زود بالا ميروند به دليل فشاري كه افراد به لثه ها با مسواك وارد ميكنند در افراد چپ دست، لثه سمت راست آسيب ميبيند و در افراد راست دست سمت چپ بيتسر دچار بالا رفتن لثه است.

ساير فاكتورهاي تاثير گذار روي نازك و بالا رفتن لثه ها عبارتد از:

سوراخ كردن لب سوراخ كردن زبان عدم هماهنگي دندان ها صدمات ناشي از درمان هاي دندانپزشكي

عوامل خطر عقب نشيني لثه: چه چيزهايي اين موضوع را تشديد ميكنند؟

سن يك عامل خطر جدي براي بالا رفتن لثه ها است. معمولا افزاد بالاي ۶۵ سال بيشتر در معرض اين اتفاق هستند. سيگار كشيدن عوامل ژنتيكي ديابت و ساير بيماري هاي مزمن مشابه

بيشتربخوانيد... قيمت بهترين لمينت دندان

علائم عقب نشيني لثه ها

تغيير ظاهر و طرح لبخند افزايش فاصله بين دندان ها افزايش طول دندان نمايان شدن ريشه دندان افزايش حساسيت دندان

درمان عقب نشيني دندان چيست؟

مهمترين راه هاي درمان و ترميم اين مشكل در ادامه آمده است:

مواد كاهنده  حساسيت يا ضد حساسيت دندان ترميم با كمك ونير كامپوزيت (بيشتر بخوانيد... هزينه ونير كامپوزيت) پرسلين يا كامپوزيت صورتي رنگ ونيرها لثه ارتودنسي دندان جراحي لثه

منبع: دندانپزشكي لاچينه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۱۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

درمان دندان كج با ارتودنسي

ارتودنسي دندان كج از جمله ارتودنسي هايي است كه براي صاف و مرتب كردن يك دندان كج به كار مي رود. هنگامي كه همه دندان هاي فرد صاف بوده و فقط يك دندان كج باشد، اين ارتودنسي به كار مي آيد. كج بودن يك دندان نيز تأثير شگرفي بر روي زيبايي فرد و سلامت بقيه دندان ها دارد. البته ممكن است كه اين دندان كج در قسمت عقب دهان وجود داشته باشد. با اينكه اين مشكل در هنگام خنديدن و صحبت كردن قابل مشاهده نيست، اما انحراف دندان مي‌تواند عوارض زيادي به همراه داشته باشد. در ادامه با مجله ارتودنتيست همراه باشيد.

لزوم ارتودنسي دندان كج

تأثير آن روي زيبايي فرد و كاهش اعتماد به نفس وي چشمگير است. از طرفي كج و نامرتب بودن تنها يك دندان، سبب وارد آوردن فشار به دندان هاي مجاور شده و به مروز زمان سبب پوسيدگي آن ها خواهد شد. چون دندان كج در هنگام غذا خوردن متحمل فشار زيادي مي شود، سريعتر از بقيه دندان ها پوسيده و خراب مي شود. شايد باوركردني نباشد اما كج بودن تنها يك دندان نيز مي تواند تأثير عمده اي بر جويدن غذا، هضم و گوارش آن داشته باشد. همچنين وجود مشكل تنها در يك دندان سبب اختلال در تكلم و گفتار شده و بر روي تلفظ برخي كلمات تأثير منفي مي گذارد. دندان كج سبب انحراف فك و كج بنظر رسيدن هر دو فك مي شود. 

بيشتربخوانيد... نصب ارتودنسي نامرئي

روش هاي ارتودنسي دندان كج 

·         ارتودنسي دندان كج به طريق ثابت 

·         ارتودنسي دندان كج به طريق متحرك 

درمان دندان كج با ارتودنسي

ارتودنسي راه حلي مطمئن و ايمن براي درمان دندان كج محسوب مي شود. در هنگام مواجهه با اين مشكل، مي توان به متخصص ارتودنسي مراجعه كرد و به راحتي از اين درمان استفاده كرد. با مرتب شدن دندان ها مي توان به اين مزايا دست يافت:

تميز كردن و بهداشت دندان ها سهل و آسان شده و كمتر در معرض پوسيدگي قرار مي گيرند. لثه كمتر دچار تخريب شده و سلامت لثه و فك تضمين مي شود. ارتودنسي دندان كج تنها مربوط به زيبايي نيست بلكه با سلامتي دهان و دندان نيز مرتبط است.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي در فك بالا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۴۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

علائم پس زدن ايمپلنت دندان + راه هاي پيشگيري

شكست ايمپلنت دندان يك مساله مهم است كه هم براي بيمار و هم براي جراح بسيار چالش برانگيز است. كاشت دندان با ايمپلنت هر چقدر هم كه با دوام يا تضمين شده باشد، مي‌تواند به دليل سهل‌انگاري، بهداشت نامناسب دهان و دندان يا عوامل خارجي خاصي تحت تأثير قرار گرفته و شكست بخورد. زماني كه ايمپلنت شكست بخورد (يا اصطلاحاً پس زده شود)، مي تواند درد، ناراحتي و علائم آزاردهنده ديگري ايجاد كند.  با مجله ارتوبلاگ همراه باشيد.

علائم پس زدن ايمپلنت كدامند؟

·         مشكل در جويدن

·         التهاب لثه

·         تحليل لثه

·         افزايش تورم

·         شل شدن ايمپلنت

·         درد يا ناراحتي شديد

درمان شكست ايمپلنت چيست؟

 بسته به اينكه علت پس زدن ايمپلنت چيست روش درمان آن نيز متفاوت خواهد بود. براي مثال اگر از عفونت ايمپلنت دندان رنج مي‌بريد احتمالا در صورت عدم درمان عفونت نياز باشد كه ايمپلنت برداشته شده و پس از التيام كامل ناحيه عمل، مجددا جراحي ديگري براي كاشت صورت بگيرد.

بيشتر بخوانيد... ارتودنسي نامرئي شفاف

چرا ايمپلنت ها دچار شكست شده يا پس زده  مي شوند؟

عوامل مختلفي مي‌توانند باعث شكست يا پس زدن ايمپلنت دندان شوند كه مهم‌ترين آن‌ها موارد زير هستند:

·         پري ايمپلنتيت

·         شكست در فرآيند جوش خوردن ايمپلنت به استخوان

·         آسيب به عصب و بافت هاي ديگر

·         مشكلات سينوس

·         كاشت سريع ايمپلنت

·         واكنش آلرژيك

·         واكنش جسم خارجي

·         آسيب ديدن ايمپلنت

·         بهداشت نامناسب دهان و دندان

درمان شكست ايمپلنت چيست؟

بسته به اينكه علت پس زدن ايمپلنت چيست روش درمان آن نيز متفاوت خواهد بود. براي مثال اگر از عفونت ايمپلنت دندان رنج مي‌بريد احتمالا در صورت عدم درمان عفونت نياز باشد كه ايمپلنت برداشته شده و پس از التيام كامل ناحيه عمل، مجددا جراحي ديگري براي كاشت صورت بگيرد.

چگونه از شكست ايمپلنت پيشگيري كنيم؟

بهترين راه براي جلوگيري از شكست ايمپلنت دندان، اطمينان از رعايت بهداشت دندان است كه خود شامل موارد زير مي‌شود:

 تميز كردن دندان‌ها با مسواك و خمير دندان مناسب استفاده از نخ دندان شستشو دهان با دهانشويه ضد باكتري مراجعه منظم به دندانپزشك براي معاينه رعايت رژيم غذايي مناسب براي افرادي كه ايمپلنت دندان كاشته اند پرهيز از عاداتي كه ممكن است به ايمپلنت آسيب بزند ترك سيگار و مشروبات الكلي

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي متحرك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۴۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)