دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

9 روش براي جوان نگه داشتن پوست

در اين مطلب مي خواهيم به معرفي 9 روش براي جوان نگه داشتن پوست بپردازيم. پيشنهاد مي كنيم اگر به جوان ماندن پوست اهميت مي دهيد. با بهترين كلينيك زيبايي شمال تهران همراه باشيد.

كنترل قرار گرفتن در معرض نور خورشيد

در فصل تابستان نور خورشيد آسيب بيشتري به پوست وارد مي كند. براي حفظ سلامت پوست بايد قرار گرفتن در معرض نور خورشيد را كنترل كنيد.

از كرم ضد آفتاب مناسب استفاده كنيد

 براي محافظت از پوست در مقابل نور خورشيد مي توانيد از كرم ضد آفتاب مناسب استفاده كنيد.

بيشتربخوانيد... درمان جوش هاي زير پوستي

محدوديت زماني رفتن به زير نور خورشيد

در بعضي از ساعات روز مخصوصاً در فصل تابستان نبايد به زير نور خورشيد رفت زيرا آسيب هاي بيشتري به پوست خواهد زد.

محافظت از پوست در ساحل

در فصل تابستان اگر مي خواهيد براي تفريح به ساحل برويد بايد لباس هايي انتخاب كنيد كه از پوست شما محافظت كند. حتماً از كرم ضد آفتاب با مقدار SPF حداقل 25 استفاده كنيد و عينك آفتابي محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) همراه خودتان داشته باشيد تا آسيب كمتري به چشم ها وارد شود.

برنزه نكنيد!

 برنزه كردن توسط نور خورشيد يا استفاده از دستگاه هاي سولاريوم براي برنزه كردن پوست، مي توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را مقدار زيادي افزايش دهد و باعث ايجاد چين و چروك پوست مي شود.

سيگار كشيدن را ترك كنيد

اگر مي خواهيد از پوست خود محافظت كنيد و شادابي پوست حفظ شود بايد سيگار كشيدن را ترك كنيد.

پوست خود را هيدراته نگه داريد

پوست خود را مرطوب نگه داريد تا چين و چروك هاي خود را از بين ببريد و از ترك خوردن پوست جلوگيري كنيد. وقتي در حال دوش گرفتن هستيد حداكثر 5 تا 10 دقيقه از آب گرم استفاده كنيد.

پوست را مرطوب نگه داريد

سعي كنيد هميشه پوست را مرطوب نگه داريد. وقتي كه از حمام بيرون مي آييد و پوست را با يك حوله خشك مي كنيد، مقداري مرطوب كننده را بر روي پوست بماليد.

خوردن غذاي مناسب و نوشيدن آب

خوردن يك رژيم غذايي سالم و نوشيدن آب به سلامت پوست شما كمك شاياني مي كند. خوردن غذاي سالم و مصرف مايعات و تغذيه مناسب(غني از آنتي اكسيدان ها) باعث حفظ رطوبت پوست و هيداته ماندن پوست مي شود كه در نتيجه سلامت پوست را به ارمغان مي آورد.

منبع: مجله سلامتي بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۱:۲۷ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

آب بندي مخازن بتني و استخر ها

استخر و مخازن آب، سازه هايي هستند كه همواره در تماس مستقيم با آب هستند. به همين دليل آب بندي استخرها و آب بندي مخازن بتني، جزيي جدا ناپذير از فرايند طراحي و ساخت استخر مي باشد. اين تماس مي تواند ناشي از آب درون استخر و يا ناشي از آب هاي زيرزميني در زير و يا مجاورت استخر باشد. به همين دليل بايد آن ها را آب بند نمود و در مقابل عوامل فيزيكي مخرب كه ممكن است دوام بتن را زير سوال ببرد، محافظت نمود.

بيشتربخوانيد... سيستم گرمايش استخر

طراحي سيستم آب بندي مخازن بتني و استخر ها 

همواره يكي از مهم ترين جنبه هاي استخرهاي شنا، زيبايي آن ها بوده است. در مورد استخرهاي ديگر نظير مخازن بتني آب، مهم ترين جنبه آن ها بارهاي وارد بر آن ها و تجهيزات درون آن است. براي برخي استخر هاي خاص هم مانند استخرهاي پرورش ماهي، حفاظت شيميايي آن ها بر موارد فوق اضافه مي گردد. در هر يك از اين موارد مواد مصرفي جهت آب بندي استخر و آب بندي مخازن بتني  متفاوت بوده و بايد براساس كاربرد استخر آن ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصاني در مراحل طراحي و ساخت استخر، منجر به عملكرد ناقص سيستم آب بندي و در نتيجه آسيب بر سازه مورد نظر است. به طور خلاصه مي توان پارامترهاي زير را براي طراحي يك استخر نام برد:

·         حفاظت و آب بندي قسمت هاي بيروني استخر و مخازن بتني آب

·         آب بندي سيستم لوله كشي  در تاسيسات استخر و سيستم تصفيه استخر

·         آماده سازي و آب بندي سطوح داخلي استخر و مخازن بتني آب

·         انتخاب مصالح صحيح براي پوشش نهايي

آب بندي مخازن بتني آب و استخر هاي مجود

 گاهي اوقات ممكن است به علت تغيير كاربري يك استخر يا مخزن آب، نياز به طراحي و اجراي سيستم آببندي بعد از اتمام سازه شود. در اين شرايط احتمالاً تمهيدات خاصي براي طراحي سيستم آب بندي ديده نشده است. بنابراين بايد به مراتب بيشتر از سازه اي كه در مرحله اجرا يا طراحي است، در انتخاب سيستم آب بندي دقت به عمل آورد. يكي ديگر از شرايطي كه ممكن است نياز باشد براي استخرها يا مخازن آبي موجود سيستم آب بندي جديد طراحي و اجرا نمود، تخريب يا مشكل پيدا كردن استخر موجود است. در اين شرايط هم با توجه به اينكه سيستم آب بندي به خوبي عمل نكرده است، بايد دقت كافي در انتخاب طرح آب بندي جديد را ارائه نمود. به طور خلاصه مي توان موارد زير را براي تعمير سيستم آب بندي جديد برشمرد:

·         ارزيابي اوليه سازه موجود

·         آماده سازي سطح

·         آب بندي لوله كشي و سيم كشي سازه موجود

·         انتخاب مصالح صحيح

·         مسلح سازي بتن استخرها و مخازن آب

بيشتربخوانيد... تعمير و نگهداري استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۳۴ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

تزريق فيلر بيني چيست؟

فيلر بيني يا پركننده‌ بيني يكي از راه‌هاي اصلاح فرم بيني بدون جراحي است. در اين روش شما هيچ نيازي به جراحي، بيهوشي، عوارض پس از جراحي، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزينه زياد نخواهيد داشت. با كمك فيلر بيني مي‌توانيد بيني‌هايي داشته باشيد كه كوچك تر و باريك تر به نظر مي‌رسند. با تزريق اسيد هيالورونيك در نقاط لازم توسط پزشك، پل بيني باريك تر، اندازه سوراخ بيني كوچك تر و ظاهر كلي بيني صاف تر مي‌شود. با بهترين دكتر فيلر بيني همراه باشيد.

نحوه تزريق فيلر بيني

بيمار پس از اين كه روي تخت و يا صندلي مخصوص دراز مي‌كشد، روي بيني وي كاملاً تميز مي‌شود و پزشك با استفاده از سوزني نازك از يكي از فيلرهاي اسيد هيالورونيك با توجه به شكل دلخواه بيمار فيلر را در نواحي مورد نظر تزريق مي‌كند تا نواقص ظاهري بيني را برطرف كند و پس از تزريق قسمت‌هايي كه تزريق صورت گرفته است بيني ماساژ داده مي‌شود.

ماندگاري فيلر بيني

درمان‌هاي رينوپلاستي غير جراحي اگر به طرز صحيح استفاده شوند و استاندارهاي لازم توسط پزشك مربوطه رعايت شود، ۵۰ سال ماندگاري دارد. نتايج فيلر ميكرو قطره دائمي است اما پركننده‌هاي موقت ظرف ۶ ماه تا نهايت ۱ سال حل شده و نياز به ترميم دارند.

ماده مورد استفاده در فيلر بيني در ميزان ماندگاري آن تأثير دارد. براي مثال فيلرهاي سيليكوني از دسته پركننده‌هاي دائمي هستند و نيازي به ترميم ندارد.

مزاياي فيلر بيني

اصلاح بيني با فيلر به شما امكان مي‌دهد از بيهوشي خودداري كنيد.

دوره نقاهت كم و بهبودي سريع

پس از اين روش، مي‌توانيد به محض همان روز يا روز ديگر به محل كار و فعاليت‌هاي منظم خود برگرديد.

هزينه جراحي زيبايي بيني بدون جراحي بسيار كمتر از جراحي زيبايي بيني سنتي است.

عوارض فيلر بيني

قرمزي، حساسيت و تورم به مقدار كم و براي مدت كوتاه از عوارض فيلر بيني است. احتمال خيلي كمي براي خطراتي مانند نابينايي و نكروز نيز وجود دارد. در صورت آسيب به رگ‌هاي خوني حين تزريق ممكن است فرد بينايي خود را از دست بدهد. موقتي بودن آن و نياز به ترميم نيز از بدي‌هاي اين روش است. در واقع شما به دليل نياز به ترميم منظم فيلر، بايد هزينه زيادي در طولاني مدت صرف آن كنيد. همچنين اين روش براي افراد با تيغه بيني برجسته و بيني بزرگ و گوشتي نيز مناسب نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۴۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

سندرم دامپينگ بعد از جراحي چاقي

سندرم دامپينگ معضلي است كه در بيماران تحت باي پس معده و روده و جراحي ساسي معده  شايع تر است، اما گاها مي توان آن را  در بيماران عمل اسليو معده هم ديد. آگاهي از سندرم دامپينگ، علل و علائم آن بسيار مهم است.

سندرم دامپينگ هنگامي اتفاق مي افتد كه قندها يا كربوهيدرات هاي ساده به سرعت از معده به روده كوچك تخليه شوند. اين سندروم همچنين مي تواند بعد از خوردن غذاهاي پرچرب يا سرخ شده و محصولات لبني (اغلب بستني ، شير و برخي از ماست ها) ايجاد شود. علائم سندروك دامپينگ اوليه و زودرس معمولا يك ساعت بعد از خوردن غذا شروع ميشود و تا ۱ ساعت ممكن است ادامه داشته باشد.

علائم اين بيماري عبارتند از:

·         تعريق

·         سبكي

·         افزايش ضربان قلب

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         گرفتگي شكم و گرگرفتگي

براي جلوگيري از سندرم دامپينگ زودرس ، طي يك وعده غذايي بيشتر  از ۱۰ گرم مواد غذايي حاوي قند و كربوهيدارت مصرف نكنيد. سندروم دامپينگ تاخيري نيز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا يا ميان وعده اتفاق مي افتد و در اثر هيپوگليسمي واكنشي يا كاهش قند خون رخ ميدهد.

علائم اين سندروم دامپينگ تاخيري عبارتند از:

·         عرق كردن

·         لرزيدن

·         از دست دادن تمركز

·         گرسنگي

·         و حتي غش كردن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

فيلر بيني چيست؟

اگر شما هم به دنبال روش‌هايي براي اصلاح فرم بيني خود هستيد، فيلر بيني مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي عالي باشد. احتمالا در كلينيك‌هاي زيبايي در مورد تزريق ژل به قسمت‌هاي مختلف صورت شنيده‌ايد. تزريق ژل به بيني چند سالي است، كه رواج پيدا كرده و طرفداران زيادي هم داشته است. تزريق فيلر بيني باعث رفع نواقص بيني و ايجاد يك بيني خوش‌فرم با تيغه صاف مي‌شود.

در صورتي كه قصد انجام روش زيبايي بدون عمل جراحي با فيلر بيني را داريد، بهتر است با چند پزشك متخصص پوست، مو و زيبايي مشاوره داشته و سوالات و نگراني‌هاي خود را با پزشك مطرح كنيد. متخصص پس از معاينه و بررسي نوع بيني شما، بهترين متد زيبايي و بهترين برند فيلر بيني را پيشنهاد مي‌دهد.

فيلر بيني براي چه كساني مناسب است؟

مي‌توان گفت مواردي وجود دارند كه پاسخ مناسبي به درمان‌هاي ارائه شده با تزريق فيلر مي‌دهند. اين موارد عبارت‌اند از:

پيري بيني: با افزايش سن استخوان فك بالايي كه تكيه گاه ساختاري نوك بيني است از بين مي‌رود. در نتيجه نوك بيني شروع به افتادن مي‌كند و عرض پايه بيني كاهش مي‌يابد. اين وضعيت را مي‌توان با فيلر بيني اصلاح كرد تا به اندازه اين پايه افزوده شده و برآمدگي مربوطه به نوك بيني بالا رود.

پل بيني صاف: استفاده از پركننده پوستي در خط وسط بيني مي‌تواند اين وضعيت را بهبود ببخشد. اين شرايط يكي از ويژگي‌هاي رايج در بيماران آسيايي به شمار مي‌رود.

برآمدگي نوك بيني: امكان اصلاح اين وضعيت با تزريق فيلر وجود دارد.

اصلاح عمل جراحي قبلي: بي نظمي‌هاي بعد از جراحي بيني را مي‌توان با استفاده از پركننده بيني بهبود بخشيد. اما بايستي اين وضعيت با جراح پلاستيك مورد بحث قرار بگيرد.

اصلاح زاويه نازو فرونتال: اين زاويه را مي‌توان با فيلر در ناحيه پل بيني بهبود بخشيد. اين وضعيت بيشتر در طرفين بيني مشاهده مي‌شود.

به طور كلي هر گونه برجستگي و عدم تقارني در بيني با كمك اين روش قابل اصلاح است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۲:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ديسفاژي و تنگي و انسداد در مسير گوارشي بعد از عمل لاغري

ديسفاژي بعد از عمل لاغري باي پس معده

پس از عمل جراحي چاقي معمولاً در بيماران باي پس معده يا ساسي باي پس ، اختلال يا دشواري در بلع يا ديسفاژي وجود دارد. زماني كه بيمار سريع غذا ميل كند و يا اينكه حجم زيادي از غذا را در يك وعده غذايي بخورد ميتواند با چنين مشكلي روبرو شود. براي پيشگيري از اين اتفاق بهتر است كه لقمه هاي بسيار كوچك برداريد و هر لقمه را كاملا بجوييد. ديسفاژي به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغري رخ ميدهد و مي تواند به اندازه كافي شديد باشد كه نوشيدن مايعات مشكل شود. اگر در اين مدت مشكل در بلع داريد حتما با متخصص جراحي لاغري خودتان صحبت كنيد.

پيشگيري از ديسفاژي بعد از عمل لاغري

 لقمه كوچك برداريد و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانيه صبر كنيد تا لقمه بعدي را برداريد. غذا را كاملا بجوييد و غذا را له شده وارد معده كنيد مصرف غذاهايي را كه سخت و سفت، خشك هستند را محدود كنيد.

تنگي و انسداد در مسير گوارش بعد از عمل

تنگي آناستوموتيك زماني اتفاق مي افتد كه ناحيه اتصال بين كيسه به جا مانده (مثلا در باي پس معده)  روده كوچك باريك شود كه به طور بالقوه مي تواند عبور غذا و مايعات از جمله آب را مسدود يا محدود كند. تنگي مسير گوارشي ممكن است در هر دوره اي بعد از عمل لاغري ايجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغري رخ ميدهد. علائم اين مشكل عبارتند از:

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         درد و مشكل در بلع

·         پر شدن بخش فوقاني شكم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر كدام از مشكلات بالا روبرو شديد حتما به جراح لاغري خودتان اطلاع دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۶:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

عمل آلارپلاستي چيست؟

آلارپلاستي، يك روش جراحي بيني است كه با كاهش اندازه آلار (پره هاي بيني) باعث تغيير شكل آن و كوچگ شدن سوراخ هاي بيني مي شود. به اين عمل كاهش پايه آلار نيز گفته مي شود. اين عمل زيبايي بيني توسط جراح بيني براي افرادي انجام داده مي شود كه سوراخ بيني آن ها در بخش قدامي بيني بزرگ است و حين دم و بازدم اندازه سوراخ ها بيشتر مي شود. هدف از انجام اين عمل بيني، كاهش تغيير سايز سوراخ هاي بيني حين دم و بازدم و سرانجام ايجاد تقارن در صورت است.

چه كساني بهترين كانديد براي انجام عمل كوچك كردن سوراخ بيني هستند؟

در حالت عادي سوراخ هاي بيني در بخش جلو بايد با هم متقارن باشند. اگر يكي از سوراخ ها كوچكتر يا بزرگتر از ديگري است و يا هر دو كاملا نامقارن هستند، مي توان عمل آلارپلاستي انجام داد. همچنين اگر سوراخ بيني شما بزرگ است و يا حين دم و بازدم كوچك و بزرگ مي شود اين عمل به شما توصيه مي شود. همچنين افرادي كه قبلاً جراحي زيبايي بيني انجام داده اند و مي خواهند نتايج عمل قبلي خود را اصلاح كنند، و همچنين افرادي كه از ناحيه صورت دچار آسيب ديدگي شده اند نيز ممكن است به انجام اين عمل علاقمند باشند.

اما بهترين كانديداهاي انجام اين عمل كساني هستند كه علاوه بر موارد بالا، شرايط زير را نيز داشته باشند:

كساني كه سلامتي عمومي خوب دارند افرادي كه سيگار نمي كشند، الكل نمينوشند و يا تمايلي به مواد مخدر ندارند دوره نقاهت و بهبودي عمل قبلي خود را به خوبي پشت سر گذاشته باشند انتظارات واقع بينانه و منطقي از روند عمل داشته باشند

آلارپلاستي چگونه انجام داده مي شود؟

مراحل آمادگي و انجام اين عمل درست مانند عمل جراحي رينوپلاستي است. اما تفاوت مهم اين دو، در ميزان تهاجمي بودنشان است. الارپلاستي به مراتب كم تهاجم تر است و مدت زمان آن نيز بسيار كوتاه است. البته همانطور كه در بخش هاي قبل خوانديد خود آلارپلاستي مي تواند بخشي از عمل رينوپلاستي باشد.

بيشتر بخوانيد ... بهترين برند فيلر بيني

عوارض عمل بيني آلارپلاستي چيست؟

·         تورم، قرمزي و حتي خونريزي جزئي از محل بخيه ها

·         به جا ماندن جاي زخم

·         ترشح يا چرك از محل جراحي

·         عفونت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۲:۴۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

جوانب مثبت و منفي جراحي باي پس روده

عمل جراحي باي پس روده  يا دئودنال سوئيچ در يك مفهوم ساده تركيبي از عمل جراحي باي‌پس معده و عمل اسليو است. در اين روش جراحي هم حجم معده كاهش ميابد و هم بيشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتي‌متري بخش انتهاي آن باي پس شده يا ميانبر ميزند. به اين صورت بخش اعظم روده نميتواند كار جذب مواد غذايي را انجام دهد.

بيشتربخوانيد... محاسبه bmi

جوانب مثبت

·         متعادل شدن دريافت كالري و كاهش جذب مواد غذايي از بزرگ‌ترين مزاياي اين نوع جراحي كاهش وزن هستند.

·         برخلاف عمل باي پس معده، از آنجايي كه در عمل باي پس روده بخش يپلوريك (بخش انتهايي معده) دست نخورده باقي ميماند، بيماران به سندروم دامپينگ مبتلا نخواهند شد.

·         زماني كه بخشي از معده برداشته ميشود، توليد گرلين (ghrelin) كه هورمون گرسنگي است و از معده ترشح ميشود نيز كاهش پيدا كرده يا متوقف ميشود. بنابراين بيماران كمتر احساس گرسنگي خواهد كرد.

·         رژيم غذايي پس از باي پس روده نسبت به ساير اعمال جراحي لاغري قابل تحمل تر است.

·         بر طبق آمار بدست آمده، جراحي دئودنال سوئيچ در مقايسه با ساير عمل هاي جراحي لاغري به طور كلي بيش‌ترين ميزان كاهش وزن را دارد.

·         اين عمل همچنين داراي بالاترين نرخ درمان مشكلاتي مانند كلسترول بالا، فشار خون بالا و ديابت نوع دوم است.

·         در نهايت، جراحي باي پس روده گزينه‌اي بسيار موثر براي افرادي است كه داراي رژيم غذايي پرچربي هستند.

جوانب منفي

·         يكي از جوانب منفي اين عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحي آن است. بسته به وضعيت بيمار و شرايط ديگر، اين عمل مي‌تواند بين ۳ تا ۶ ساعت طول بكشيد. از آنجايي كه در تمام مدت انجام عمل بيمار بيهوش است، ممكن است تحت تاثير داروهاي بيهوشي عوارضي را تجربه كند. اين تاثيرات به نوبه خود خطر بروز مشكلاتي پس از عمل جراحي و دوره نقاهت را نيز افزايش ميدهند.

·         علاوه بر اين، به دليل دشوار بودن انجام اين پروسه جراحي، تعداد جراحاني كه بتوانند به خوبي و با تسلط اينكار را انجام دهند كم است و پيدا كردن متخصص جراحي لاغري حرفه اي كمي چالش برانگيز است.

·         با برداشتن بخشي از معده ديگر براي هميشه آن بخش را از دست ميدهيد و بنابراين عمل غيرقابل بازگشت است.

·         اگر بيماران رژيم غذايي بعد از عمل جراحي دئودنال سوئيچ يا باي پس روده را رعايت نكنند ممكن است با كمبود پروتئين، آنمي و كم خوني و بيماري متابوليك استخواني مبتلا شوند.

·         علاوه بر مشكلات ذكر شده، بيماراني كه تحت اين عمل قرار ميگيرند ممكن است گاز، نفخ و اسهال نيز تجربه كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۱۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ورم لثه چيست و علل آن كدامند؟

زماني كه لثه ها بر اثر عوامل متعددي كه در ادامه توضيح داده شده اند، دچار ورم شوند اصطلاحا ميگوييم كه لثه متورم يا ملتهب شده است. تورم لثه كه بزرگ شدن بافت لثه يا التهاب لثه نيز ناميده مي شود، اغلب تحريك پذير ، حساس يا دردناك است. همچنين ممكن است هنگام مسواك زدن يا نخ دندان كشيدن دندان ها لثه هاي شما خونريزي كنند.

بيشتربخوانيد... پلاك متحرك ارتودنسي

چه عواملي باعث ورم بافت لثه‌ها مي شود؟

·         جينجيويت يا التهاب لثه

·         بارداري

·         سوء جذب يا كمبود مواد مغذي بدن عفونت

درمان ورم لثه چيست؟

درمان پزشكي

اگر بيش از دو هفته لثه هاي شما متورم است، بايد با دندانپزشك خود صحبت كنيد. دندانپزشك در مورد زمان شروع علائم و تعداد دفعات بروز آنها سوالاتي از شما خواهد پرسيد. ممكن است به تصاوير كامل اشعه ايكس دهان نياز باشد. دندانپزشكان همچنين طي چكاپ مي خواهند بدانند كه آيا باردار هستيد يا اينكه اخيراً تغييراتي در رژيم غذايي خود ايجاد كرده ايد يا خير. آنها ممكن است براي بررسي عفونت درخواست آزمايش خون بدهند. بسته به علت تورم ، دندانپزشك ممكن است شستشوي دهاني براي شما تجويز كند كه به جلوگيري از التهاب لثه و كاهش پلاك دندان كمك مي كند. همچنين ممكن است توصيه كنند كه از مارك خاص خمير دندان استفاده كنيد. در بعضي موارد ، ممكن است آنتي بيوتيك لازم باشد. اگر مورد شديد التهاب لثه داشته باشيد، ممكن است نياز به جراحي لثه داشته باشيد. يكي از گزينه هاي رايج درمان جرم گيري و روت پلنينگ است.

بيشتر بخوانيد... ارتودنسي دندان براي كودكان

درمان خانگي ورم لثه

لثه هاي متورم را مي توان با احتياط  در خانه نيز درمان كنيد. در ادامه چند نكته براي مراقبت و درمان ورم لثه در خانه  آورده شده است:

·         به آرامي مسواك بزنيد، از خمير دندان مخصوص دندان ها و لثه هاي حساس استفاده كنيد

·         دهان خود را با محلول آب نمك بشوييد تا دهان از شر باكتري پاك شود.

·         آب زيادي بنوشيد. آب به تحريك توليد بزاق كمك مي كند ، كه باعث ضعيف شدن باكتري هاي بيماري زا در دهان مي شود.

·         از تحريك كننده ها از جمله دهان شويه هاي قوي، الكل و دخانيات خودداري كنيد.

·         كمپرس گرم را روي صورت خود قرار دهيد تا درد لثه كاهش يابد. كمپرس سرد مي تواند به كاهش تورم كمك كند.

منبع: درمان ارتودنسي ارتوبلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۳۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چگونگي برآورد هزينه ساخت استخر بتني

معمولا شرايط استخرها را ميتوان نسبت به موارد زير مورد توجه و بررسي قرار داد.

كاربري استخر: شامل انواع ساخت استخر عمومي شنا ، ساخت استخر خانگي و باغ ويلايي، ساخت استخر كشاورزي و ساخت منابع ذخيره آب آشاميدني 

بيشتربخوانيد... فيلتر استخر چيست

موقعيت استخرها: استخر رو زميني ، ساخت استخر بالاتر از سطح زمين و استخر داخل طبقات ، ساخت استخر در داخل زمين و زير زمين طرح استخرها شامل انواع استخر گرد ، استخر بيضي ، ساخت استخر نامنظم و چهارگوش كه نسبت به طرح ويلا ، ساختمان و محوطه سازي ويلا طراحي و اجرا ميشوند.

ابعاد استخر: طول*عرض *ارتفاع استخر ميباشد كه ميتوان بصورت نامنظم يا چهارگوش طراحي و اجرا نمود.

نوع سازه استخر: را بر اساس فشارهاي وارده به استخر و حجم آب مورد نياز و ابعاد استخر محاسبه و اجرا ميشود كه به چند صورت ساخت استخر بتني ، ساخت استخر با مصالح بنايي (استخر آجري ، استخر بلوك سيماني) ، ساخت استخر فايبر گلاس طراحي و اجرا ميشوند.

تجهيزات و تاسيسات استخر: تجهيزات استخر شامل پله استخري ، گريل ، كرتين (آبشاري) ، فواره آب استخر تصفيه آب استخر ،كلر زن استخر ، دستگاه ازن ، نصب پمپ استخري ، نصب پمپ سيركولاتور ، نصب منبع كويل يا منبع دوجداره آب گرم ،نصب مبدل حرارتي و سيستم گرمايش آب استخر كه خود ميتواند از طريق بويلر فولادي يا چدني طراحي و اجرا شود و يا ميتوان براي استخرهاي كوچك از پكيج استفاده نمود بهتر است قبل از اقدام به ساخت استخر از يكنفر كارشناس خبره استخر براي بازديد از محل ساخت استخر و تهيه نقشه هاي استخر و تاسيسات استخر كمك بگيريد تا هزينه هاي ساخت استخر شما را نيز برآورد نمايد.

 استانداردهاي ساخت استخر: كه شامل استاندارد طراحي عمومي استخر ، ابعاد استاندارد انواع استخر و نوع تجهيزات و تاسيسات مورد نيز استخرها بر اساس آئين نامه هاي طراحي و ساخت استخرهاي شنا طراحي و اجرا ميگردند. 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۱۸ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)