دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

علت درد پس از جراحي لاغري

بيشتر جراحي هاي لاغري به وسيله جديدترين روش جراحي لاغري يعني روش لاپاراسكوپي انجام ميگيرد و از اين رو مدت ماندن در بيمارستان و درد بيمار بسيار كمتر از جراحي هاي باز مي باشد. با اين حال بيمار بيشترين درد را در اطراف جاي بخيه جراحي لاغري حس مي كند كه پزشك معده را از آنجا بيرون آورده است. اين زخم اغلب در سمت چپ، زير قفسه سينه قرار دارد.

اينكه بيشترين درد در اين نقطه حس مي شود، كاملا طبيعي است. از آنجايي كه هنگام در آوردن معده طي اسليو معده به اين برش فشار وارد شده و اغلب كش مي آيد، فيبر هاي عضلاني پاره  مي شود و اغلب منجر به كبودي مي شود. همين امر منجر به درد بعد از اسليو معده مي شود. طي مراحل باي پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقي روده با معده جديد) معمولا با بخيه يا استاپلر دوراني دوخته مي شود. اين استاپلر ها بزرگ هستند و براي وارد كردن آنها از برش ايجاد شده، نياز به باز كردن برش سمت چپي سينه وجود دارد. وارد كردن و خارج كردن اين دستگاه بخيه مي تواند موجب كش آمدن ماهيچه ها و در برخي موارد كبودي شود. از آنجايي كه در جراحي ساسي باي پس و اسليو معده برش ها كمي بزرگتر خواهند بود، امكان دارد كه اين دو جراحي بيش از حلقه معده ايجاد درد كنند.

بيشتربخوانيد... شاخص توده بدني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۲۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تفاوت هاي ارتودنسي و لمينت دندان

ارتودنسي و لمينت دندان ممكن است در برخي موارد به علت عدم آگاهي لازم اشتباهاً به جاي يكديگر تلقي شوند. اين در حالي است كه هر يك از اين روش ها براي مشكل خاصي طراحي شده اند و كاربرد خاصي دارند. وقتي بيمار دچار نامرتبي و به هم ريختگي دنداني است، بهتر است از ارتودنسي استفاده كند؛ از اين رو افرادي كه به دنبال برطرف كردن مشكلاتي از اين قبيل هستند، بهترين راه براي آن ها استفاده از درمان ارتودنسي است.

 مقايسه ارتودنسي و لمينت

·         ارتودنسي وضعيت دندان ها را به شكل نرمال و درست در مي‌آورد. نتيجه بدست آمده از اين درمان در مقايسه با لمينت مطمئن و طولاني تر است.

·         لمينت يك عمل زيبايي است كه جنبه زيبايي دارد. در اين درمان فرم و ماهيت دندان ها دستخوش تغيير مي‌شود.

·         اگرچه نتيجه اوليه مورد رضايت افراد است اما در آينده نزديك فرد را با مشكل مواجه مي‌سازد.

تفاوت ارتودنسي و لمينت

·         اغلب كساني كه تحت درمان هاي ارتودنسي قرار مي‌گيرند، كودك يا نوجوان هستند. اما منعي براي استفاده بزرگسالان نيز وجود ندارد. ارتودنسي در كودكان به راحتي مي تواند مشكلات مربوط به فك و دندان را برطرف كند؛ از اين رو دندان ها بعد از درمان به صورت مرتب در كنار همديگر قرار مي‌گيرند. رشد دندان هاي دائمي تأثير شگرفي بر ممانعت از بروز مشكلات شديدتر دندان و فك دارد. اين نكته از مهم ترين تفاوت هاي ارتودنسي با لمينت به شمار مي‌آيد.

·         ارتودنسي درماني است كه اجزاي صورت را با يكديگر هماهنگ مي كند و هر گونه عدم تقارن در چهره را از بين مي‌برد؛ بنابراين با ارتودنسي مي‌توان انحراف و تغيير وضعيت نامناسب فك ها را برطرف كرد و به مرور زمان آن ها را به محل اصلي و طبيعي سوق داد. با اين عمل همچنين هر گونه عدم هماهنگي بين چانه، لب و بيني از بين مي‌رود. بالطبع با اين موارد تعادل بين اجزاي صورت افزايش مي يابد و زيبايي دو چندان مي‌شود.

·         عمده تفاوت بين لمينت و ارتودنسي، حفظ سلامت دهان و دندان است. در لمينت چون دندان تراش داده مي‌شود، بافت مينا از بين مي‌رود.

·         لمينت سبب التهاب، عفونت و خونريزي لثه و تخريب استخوان نگهدارنده دندان خواهد شد.

·         ارتودنسي مشكل دندان را اساسي رفع مي‌كند اما با لمينت تنها مي‌توان ظاهر دندان را زيبا كرد.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۲:۴۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ورزش هاي مفيد در ۱ الي ۶ ماه پس از جراحي لاغري

هر متخصص جراحي لاغري  به بيماران خود توصيه مي كند كه فعاليت هاي ورزشي را در روز هاي اول پس از جراحي لاغري (عمل اسليو معده ، باي پس معده ، عمل ساسي معده و...) با پياده روي آغاز كنند. ابتدا با يك يا دو روز در هفته آغاز كنيد و پيوسته و كم كم آن را افزايش دهند.. اما ديگر ورزش هاي مفيد در اين مدت چه مي باشند؟ 

پياده روي

يك پياده روي آرام به مدت چندين دقيقه مي تواند براي بيمار نقطه خوبي براي آغاز فعاليت هاي ورزشي به حساب آيد. پس از چندين ماه وي مي تواند به پياده روي خود سرعت داده و آن را به دويدن تبديل كند. پياده روي ورزشي است كه هر شخصي و در هر كجا مي تواند بي هيچ هزينه اي آن را انجام دهد.

يوگا

اين ورزش به بيماران در افزايش متابوليسم، انعطاف پذيري و جريان خون كه مي تواند موجب تسريع بهبودي و كاهش وزن موثر شود، كمك شاياني كند.

شنا

 شنا كردن يكي از چربي سوزترين ورزش هاست و مي تواند شروع خوبي براي فعاليت هاي ورزشي باشد. با اين حال، ممكن است براي بسياري سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از اين رو بهتر است آهسته و پيوسته شنا كنيد و از سريع و يك نفس شنا كردن بپرهيزيد. ورزش شنا روش مناسبي براي افزايش ضربان قلب و كاهش استرس بيمار مي باشد.

رقص

رقص براي لاغري يكي از شاد ترين و جالب ترين روش هاي كاهش وزن است و مي تواند علاوه بر چربي سوزي موجب تقويت استخوان ها، قلب، عضلات و روحيه شود.

ورزش هاي استقامتي

وزنه برداري سبك و تحت نظر مربي كارآزموده مي تواند موجب افزايش استقامت بدن و بهبود بيمار شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۵:۴۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آشنايي با انواع دندان ها و كاربرد هر كدام

بيشتر بزرگسالان 32 دندان دارند كه دندان هاي دائمي يا ثانويه ناميده مي شوند. انواع دندان هاي بزرگسالان عبارتند از:

·         8 دندان پيشين

·         4 دندان نيش

·         8 پرمولر

·         12 دندان مولر يا آسياي از جمله 4 دندان عقل

بيشتربخوانيد... لمينت كامپوزيت دندان

 انواع دندان در كودكان كدامند؟

كودكان فقط 20 دندان دارند كه دندان هاي شيري با موقتي يا دندان كودكان ناميده مي شوند. دندان هاي شيري در هر فك 10 عدد هستند و انواع دندان شيري عبارتند از:

·         4 دندان پيش

·         2 دندان نيش

·         4 دندان آسياب يا آسيا

دندان پيشين

هشت دندان پيشين شما در قسمت جلوي دهان قرار دارد. چهار تا از آنها در فك بالا و چهار تا در فك پايين داريد. دندانهاي پيش معمولا كووچك هستند. آنها داراي لبه هاي تيز هستند كه به شما كمك مي كند غذا را گاز بگيريد. هر زمان دندان هاي خود را در چيزي مانند سيب فرو مي كنيد ، از دندان هاي ثنايا يت پيشين كمك خواهيد گرفت. دندان هاي پيش معمولاً اولين مجموعه دندان هايي هستند كه رويش مي كنند و در حدود 6 ماهگي ظاهر مي شوند. دندان دائمي پيش در سنين 6 تا 8 سالگي جوانه ميزنند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي نامرئي دندان

انواع دندان نيش

چهار دندان نيش شما در كنار دندان هاي پيشين شما قرار دارد. شما دو دندان نيش در فك بالايي و دوتاي دگير در فك پاييني و در دو طرف دندان هاي پيشينن داريد. دندان هاي نيش داراي يك سطح تيز و شارپ براي پاره يا تكه تكه كردن مواد غذايي هستند.

دندان آسياب كوچك يا پري مولار يا مولر

هشت دندان پريمولار يا مولر يا آسياب كوچك يا آسياي كوچك شما در كنار دندان نيش قرار دارند. 4 دندان آسياب كوچك در فك بالا و 4 تاي ديگر در فك پايين. دندان هاي پري مولر بزرگتر از دندان هاي نيش و دندان هاي ثنايا هستند. آنها داراي يك سطح صاف با برجستگي هايي براي خرد كردن و آسياب كردن مواد غذايي به قطعات كوچكتر هستند تا بلع آن آسان تر شود. دندانهاي پري مولار شيري با پري مولارهاي دائمي جايگزين مي شوند. نوزادان و كودكان خردسال فاقد دندان پرمولر هستند. زيرا اين دندان ها تا حدود 10 سالگي شروع به آمدن نمي كنند. تصوير بالا مشخصا دندان هاي عقل را نشان ميدهد كه دندان هاي آخرين رديف از هر قوس فكي هستند.

 انواع دندان آسياب يا مولار

 به دندان هاي خلفي انسان دندان آسياب يا دندان مولار يا مولر (molars) گفته مي شود. اين دندان ها 12 عدد هستند و بزرگترين و محكم ترين دندان ها در قوس فكي شما به شمار ميروند. شما شش دندان آسياب در فك بالا و شش دندان ديگر در پايين داريد. به هشت دندان مولار يا دندان آسياب شما بر اساس زماني كه به طور معمول جوانه ميزنند يا از لثه بيرون مي آيند دندان آسياب 6 ساله و يا دندان آسياب 12 ساله گفته ميشود.

بيشتربخوانيد... چگونه ارتودنسي به بيماراني كه اختلالات خوردن دارند كمك مي كند­­

تعداد دندان هاي عقل

 بزرگ بودن سطح جويدني دندان هاي آسياب به شما كمك مي كند تا مواد غذايي را بهتر خورد كنيد. دندان هاي آسياب شامل 4 دندان عقل مي شوند كه آخرين مجموعه دندان هايي هستند كه جوانه ميزنند يا از لثه بيرون مي آيند. اين دندان ها معمولاً در سنين 17 تا 25 سالگي به طور كاملا رشد ميكنند.

 نكات پاياني درباره تعداد و انواع دندان در انسان

 32 دندان شما به عنوان يك انسان بالغ براي گاز گرفتن و ساييدن غذا ضروري است. شما همچنين به دندان هاي خود نياز داريد تا بتوانيد واضح صحبت كنيد. در حالي كه دندان هاي شما طوري شكل گرفته اند كه تا ساليان سال در داخل دهان شما باقي بمانند اما اگر به درستي از آن ها مراقبت نكنيد قطعا تا آخر عمر از نعمت آن ها بهره نخواهيد برد. با دقت از آن ها مراقبت كنيد و هر 6 ماه يك بار براي چكاپ كم هزينه به يك دندانپزشك خوب  مراجعه كنيد. براي خوب نگه داشتن دندان ها، به طور مرتب از نخ دندان و مسواك استفاده كنيد و هر شش ماه با تميز كردن حرفه اي دندان ها، جرم گيري دندان يا بليچينگ دندان زيبايي و سلامت بيشتري براي دندان هاي خود به ارمغان بياوريد

منبع: مجله ارتودنسي لاچينه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۸:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

با لمينت شكسته چه كنيم؟

ونيرهاي دنداني ابزارهاي فوق‌العاده كاربردي براي دگرگون كردن طرح لبخند افراد هستند و قادرند كه زيبايي چشمگيري به لبخند ما ببخشند. اين پوسته‌ها و لايه‌هاي نازك طوري طراحي و ساخته مي‌شوند كه براي سال‌هاي طولاني دوام داشته باشند. اما ممكن است بر اثر عوامل يا اتفاقات خاصي، دچار شكستگي شده و از دندان كنده شوند. آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد تمام علل افتادن لمينت دندان، به همراه اقداماتي است كه پس از شكستن يا افتادن آن بايد انجام دهيم.

بيشتربخوانيد... انواع هدگير ارتودنسي

علت افتادن لمينت دندان يا شكستن آن چيست؟

·         طول عمر لمينت دندان (اولين و اصلي‌ترين علت افتادن لمينت دندان، ميزان سن و عمر آن‌ها است.)

·         اتصال ضعيف لمينت به دندان‌ها

·         پوسيدگي دندان

·         سايش دندان‌ها

·         عدم مراقبت مناسب از لمينت ها

اگر دندان آسيب ديده و نمي‌توان آن را لمينت كرد چه كنيم؟

اگر آسيب به دندان باعث افتادن لمينت دندان شده و اين آسيب وسيع و گسترده باشد، به جاي نصب مجدد لمينت دندان احتمالا بايد به فكر روكش دندان باشيد.

بيشتربخوانيد... طول درمان ارتودنسي نامرئي

با تاكيد بيشتر، خودتان اقدام نكنيد

 سرانجام و با تاكيد مجدد، به ياد داشته باشيد كه هرگز سعي نكنيد لمينت افتاده خود را حتي اگر آسيب نديده و كاملا سالم است خودتان بچسپانيد. چسب مورد استفاده براي چسباندن لمينت به دندان، نوع خاصي از چسب‌هاي دندانپزشكي است و تنها در دسترس دندانپزشكان قرار دارد. بنابراين به اين راحتي‌ها قادر به تهيه آن نخواهيد بود. اگر با چسپ معمولي لمينت افتاده را بچسپانيد ممكن است با عوارض خاصي روبرو شويد. زيرا مواد بكار رفته در چسپ‌هاي معمولي براي ما سمي است.

بيشتربخوانيد... بريس هاي فانكشنال

براي جلوگيري از افتادن لمينت چه كنيم؟

·         مواد غذايي كه نسبتا سفت و سخت هستند را كمتر مصرف كنيم

·         از جويدن يخ و موارد مشابه خودداري كنيم

·         به فكر مديريت دندان قروچه باشيم

·         از بروز پوسيدگي دندان جلوگيري كنيم

·         سبك زندگي سالم‌تري داشته باشيم

·         مصرف برخي داروها را متوقف كنيم يا با نظر پزشك خود جايگزين‌هاي ديگري براي آن‌ها در نظر بگيريم.

·         اگر رفلكس مكرر اسيد معده داريد، درباره لمينت كردن دندان با متخصص ترميمي و زيبايي خود صحبت كنيد.

منبع: مجله ارتودنسي ارتودنتيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۲:۲۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آيا رژيم غذايي به تنهايي ميتواند چاقي را در افرادي كه چاقي مفرط دارند درمان كند؟

مصرف يك رژيم غذايي سالم مي تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و كاهش سطح قند خون كمك شاياني كند. اما رژيم غذايي تنها در افرادي ميتواند وزن كم كند كه واقعا اضافه وزن زيادي ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ كيلو وزن اضافه وزن دارند. رژيم غذايي براي كساني كه محاسبه BMI و شاخص توده بدني بالاي ۳۵ دارند معمولا موثر نيست و نياز به  عمل جراحي لاغري( عمل اسليو معده ، باي پس معده ، عمل ساسي معده )  است.

عمل لاغري و رژيم غذايي : چه زماني شما نياز به عمل لاغري داريد؟

 از دست دادن و كاهش وزن از طريق رژيم غذايي و ورزش به تنهايي، زمان ميبرد و اغلب ماهها يا سالها طول مي كشد. براي برخي از افراد، صبر كردن كار سخت و دشواري است و چند ماه صبوري تا لاغر شدن واقعا حوصله سر بر خواهد بود. بهترين و ايمنترين گزينه براي اين افراد انجام عمل جراحي لاغري است. افرادي زير كانديد مناسبي براي انجام عمل لاغري هستند: كساني كه شاخص توده بدني يا BMI برابر با ۳۵ يا بيشتر از آن دارند و به يكي از بيمار هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت نوع دو، فشار خون بالا و …. مبتلا هستند. كساني كه ميخواهند خيلي زود وزن كم كنند و كساني كه ميتوانند خود ار پايبند به تغيير عدات، رژيم غذايي سالم و ورزش منظم كنند

عمل لاغري و رژيم غذايي :چه وقتي رژيم غذايي به تنهايي موثر است؟

به مانند هر عمل جراحي ديگري، انواع عمل هاي لاغري نيز ميتواند با تعداد عوارض جزئي همراه باشند. اما اگر عمل شما توسط يك جراح لاغري خوب انجام شود و شما نيز بتوانيد به كمك عمل لاغري و رژيم غذايي به يك زندگي سالم و ورزش عادت كنيد عوارض به كلي از بين خواهد رفت يا به شدت كاهش خواهد يافت. با اين وجود در برخي موارد ممكن است تنها مايل باشيد با كمك رژيم غذايي وزن خود را كاهش دهيد. برخي از اين موارد عبارتند از:

·         اگر از خود جراحي هراس داريد و نميتوانيد بر ترس و اضطراب خود را غلبه كنيد.

·         اگر تصور شود بدن شما بعد از عمل با سوء جذب مواد مغذي يا سوء تغذيه مواجه خواهد شد.

·         اگر نتوانيد هزينه عمل لاغري را بپردازيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۲۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

طبقه بندي پري ايمپلنت ها و تحليل استخوان فك

اين طبق بندي به عنوان معياري تشخيصي است كه ميزان تحليل و از بين رفتن استخوان را بعد از جراحي ايمپلنت دندان مشخص مي كند. به طور كلي اين تحليل استخوان به سه دسته تقسيم مي شود:

بيشتربخوانيد... معايب ارتودنسي لينگوال

زودرس

با PD ≥4 ميلي متر و از دست دادن استخوان كمتر از 25 درصد از طول كاشت.

متوسط

 با PD ≥6 ميلي متر و ريزش استخوان بين 25 تا 50 درصد از طول كاشت.

بيشتربخوانيد... مسواك زدن دندان ها با بريس

پيشرفته

با PD ≥8 ميلي متر و از دست دادن استخوان بيش از 50 of از طول كاشت.

يك مزيت قابل توجه اين طبقه بندي ، ارزيابي از دست دادن استخوان از نظر درصد طول كل ، به جاي ميلي متر است (از آنجا كه هر كاشت طول متفاوتي دارد و هر سيستم ايمپلنت دندان شكل متفاوتي دارد). پيش نيازهاي تشخيصي اين طبقه بندي وجود التهاب و از بين رفتن پيشرونده استخوان است. التهاب باليني به عنوان وجود BOP يا پرشدگي در دو منطقه از شش ناحيه اطراف ايمپلنت تعريف شده است. از دست دادن استخوان توسط متخصص ايمپلنت دندان ديده و مشخص مي شود و اندازه گيري بر روي راديوگرافي هايي كه مرتباً گرفته شده بود ، اين ميزان را تعريف مي كند. به طور كلي در نظر گرفته شده است كه ميكروب هاي sub gingival در ايمپلنت هاي بيمار داراي مشخصات كاملاً مشترك است. يك مطالعه اوليه نشان داد ، در حالي كه جمعيت ميكروبي اطراف ايمپلنت هاي سالم داراي ميزان بالاي سلولهاي گرم مثبت كوكسوئيد بودند با افزايش PD و التهاب لثه مواجه شده اند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي با براكت سراميكي

 پوشش كامل سطح ايمپلنت توسط گونه هاي مختلف ميكروبي در 30 دقيقه پس از قرار دادن ايمپلنت شروع به تكثير مي شود و بار باكتري ها براي هفته اول به همان اندازه باقي مي مانند. بين هفته اول و دوازدهم پس از عمل ، بار باكتري براي چندين گونه به طور قابل توجهي بيشتر مي شود كه اين سبب مي شود تا بيماري هايي در ناحيه جراحي رخ دهد. طبق مطالعات ذكر شده در بالا ، تركيب باكتريايي پري ايمپلنت از دندانهاي همسايه انتقال پيدا مي كند. اين بدان معناست كه ميكروب روي دندانهاي طبيعي است و آن ها به عنوان مخزن در اطراف ايمپلنت ها مي باشند. به منظور درمان بيماري هاي ايمپلنت دندان انجام نكات زير ضروري است.

·         حفظ بهداشت دهان و دندان

·         حفظ سلامت ايمپلنت ها

·         مصرف دارو هاي تجويز شده توسط متخصص ايمپلنت دندان

·         ويزيت هاي دوره اي

·         عكس برداري هاي دوره اي از ايمپلنت ها

منبع: مجله ارتودنسي ارتوبلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۷:۱۰ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

همه چيز در مورد سيستم تصفيه استخر

با افزايش سطح آگاهي و همچنين رفاه جوامع و علي الخصوص كاربران مجموعه هاي آبي تمايل به استفاده از سيستم تصفيه گرمايش و ضدعفوني آب استخر بيشتر شده است . به طور كلي تجهيزات استخر شامل تجهيزات ضدعفوني استخر، تجهيزات گرمايش و تجهيزات تصفيه استخر مي باشد. سيستم تصفيه استخر كه شامل فيلتر تصفيه و پمپ تصفيه استخر مي باشد. از فيلتر به عنوان كليه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سيستم تصفيه استخر ياد مي شود زيرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر يا جكوزي و عبور از لوله كشي استخر سيستم و با گذراندن آب از داخل فيلتر كه نقش كليه را بازي مي كند

بيشتربخوانيد... ساخت استخر

 آب استخر يا جكوزي را تصفيه مي نمايد به طور كلي استخرها از حيث نحوه تخليه سطحي آب به دو نوع اسكيمري و سر ريز تقسيم مي شود كه اين عمل تخليه سطحي آب جهت تصفيه آلاينده هاي سطحي آب توسط اسكيمر استخري و گريل استخري انجام مي شود. اسكيمر استخر در ديواره بالاي استخر و معمولا در عرض آن قرار مي گيرد و در اثر فشار نازل هاي ورودي آب استخر در روبروي اسكيمر تعبيه مي شود.آلاينده هاي سطحي آب را جمع آوري و وارد سيستم تصفيه آب مي كند. گريل يا همان شبكه هاي جمع آوري سطحي دور استخر آب آلوده سطح استخر را كه عمدتا از چربي مو حشرات و آب دهان شناگران تشكيل شده در اثر سرريز شدن آب استخر كه ناشي از ورود آب از كف استخر مي باشد. انتخاب پمپ مناسب تصفيه به عنوان قلب سيستم تصفيه استخر يكي از مهمترين بخش هاي طراحي تاسيسات استخر مي باشد كه علاوه بر گردش در آوردن آب بايد طوري طراحي شود كه بتوان افت فشار ناشي از وجود ساير المان هاي موجود در مسير لوله كشي استخر از خروج آب تا برگشت به كاسه استخر را جبران نمايد. از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدني يا برنجي بزرگترين اشتباه است!

بيشتربخوانيد... خدمات تعمير و نگهداري استخر

جهت تصفيه آب استخر از سه نوع فيلتر دياموته ,كارتريجي و شني استفاده مي كنند.

ولي بدليل هزينه نگهدلري بالا افت فشار زياد و دشوار ي كاركردن با فيلتر هاي كارتريجي و دياتومه و همچنين بك واش سخت اين فيلتر ها كمتر مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر از فيلتر شني استفاده مي شود. فيلتر شني به دليل افت فشار كمتر ،راحتي كاربرد، بك واش راحت و همچنين هزينه نگهداري پايين تر نسبت به ساير مدل فيلتر ها محبوبيت بيشتري پيدا كرده و به دلايل ذكر شده در فوق هم در استخر هاي عمومي و هم خصوصي به وفور استفاده مي شود. انتخاب نوع شن نيز درفيلتر شني اهميت فراوان دارد.

بيشتربخوانيد... روش هاي گرمايش استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۴۱ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

ارتودنسي شش ماهه براي چه كساني مناسب است؟

در اين ارتودنسي، براكت ها دندان ها را با سيم جابجا ميكنند. در ارتودنسي شش ماهه پروسه درماني به ناهنجاري‌هاي دنداني و فاصله دندان ها با يكديگر مربوط مي شود. با استفاده از بريس ها و سيم هاي، ارتودنسي شش ماهه مي تواند مشكلات بسياري ها را رفع كند كه روي زيبايي دندان ها اثرگذار است. اين نوع از ارتودنسي به دليل درمان در مدت زمان كوتاه و كاهش درد دندان ها مورد استقبال بسياري از افراد قرار مي‌گيرد كه البته ايمني و بهداشت دهان و دندان كمك مي كند. استفاده از ارتودنسي كوتاه مدت مي تواند مشكلات بسياري را برطرف كند و روي زيبايي افراد اثر بگذارد؛ اما بيماراني كه مشكلات حاد دنداني دارند بايد از ارتودنسي هاي با طول دوره بسيار استفاده كنند.

بيشتربخوانيد.... ارتودنسي نامرئي

افراد مناسب براي ارتودنسي شش ماهه

ارتودنسي شش ماهه، مناسب درمان ناهنجاري‌ها و ناهماهنگي هاي دندان در كوتاه مدت است. اين نوع ارتودنسي مناسب كساني است كه از ناهنجاري هاي شديد دندان هاي جلو رنج مي برند و بايد در كوتاه مدت درمان شود. از جمله اين موارد عبارت اند از:

·         فاصله بين دندان ها

·         اوربايت و اپن بايت

·         بهم ريختگي و قرارگيري دندان ها روي هم

·         عدم تقارن

·         طرح لبخند

مراحل درماني ارتودنسي كوتاه مدت

در مشورت بيمار با متخصص ارتودنسي، يك معاينه كلي از تمام دندان ها انجام مي شود و پس از بررسي دندان، وضعيت لثه و فك بررسي مي شود. متخصص ارتودنسي پس از بررسي دندان ها به شما مي گويد كه آيا اين ارتودنسي شش ماهه براي شما مناسب است يا خير. پس از نصب راديولوژي دندان انجام مي شود.

مزاياي ارتودنسي شش ماهه

 بزرگ ترين مزيت اين نوع ارتودنسي، اين است كه درمان در حدود شش ماه به طول انجامد. درمان كامل ارتودنسي كه تمام دندان ها صاف و منظم شود، حدود دوازده تا هجده ماه به طول مي‌انجامد. درمان شش ماهه درمان سريع ترين نيست، بلكه به اين دليل طي دروه شش ماهه انجام مي شود كه فقط دندان هاي جلو را منظم مي كند و تغييري روي ساير بريس هاي دندان انجام نمي دهد.

·         بريس هاي گسسته

·         هزينه ارتودنسي شش ماهه

·         فرآيند درمان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۱۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

جراحي لاغري يا رژيم غذايي؟ كداميك براي لاغري بهترند؟

كساني كه اضافه وزن دارند و يا به چاقي مفرط مبتلا هستند معمولا زندگي راحتي ندارند و همواره با مسائلي دست و پنجه نرم ميكنند. كوچترين مساله  اي كه افراد چاق با اضافه وزن خود دارند نامناسب بودن شكل و فرم ظاهري آن ها است. جداي از اين مشكل، انواع بيماري ها مثل ديابت، فشار خون بالا، كلسترول، بيماري قلبي و … را به ليست مشكلات افراد چاق بايد اضافه كرد. براي خلاص شدن از شر چاقي، روش هاي زيادي وجود دارد كه مهمترين آن ها داشتن رژيم غذايي و انجام عمل لاغري است. در اين مقاله به بررسي اين دو روش خواهيم پرداخت و به شما نشان ميدهيم كه از ميان عمل لاغري و رژيم غذايي، اولي چه مزيت و برتري نسبت به روش رژيم غذايي لاغري دارد.

عمل جراحي لاغري چيست؟

همانطور كه در مقدمه ذكر شد روش هاي مختلفي براي لاغر شدن و درمان چاقي مفرط وجود دارد كه در ميان همه آن ها جراحي لاغري بهترين روش شناخته شده است. برعكس روش هاي ديگر كه نيازمند صرف زمان ، تلاش و دشوراري زيادي هستند، در روش جراحي، ما با كمك روش لاپاراسكوپي در كمترين زمان ممكن با انجام يك عمل به درمان چاقي كمك خواهيم كرد.

انواع عمل جراحي لاغري

براي كاهش وزن و درمان چاقي تكنيك هاي مختلفي وجود دارد. شناخته شده ترين و موثرترين عمل هاي لاغري كه به كاهش وزن كمك ميكنند عبارتند از:

·         عمل اسليو معده

·         باي پس معده

·         باي پس روده

·         پليسه معده

·         ساسي باي پس

·         باندينگ و …

عمل لاغري و رژيم غذايي مكمل هم هستند

قبل از اينكه حتي فكر عمل جراحي لاغري به ذهن ما خطور كرده باشد، ما بايد تمام روش هاي لاغري را امتحان كرده باشيم، البته بايدي در كار نيست اما بهتر اين است كه ساير روش ها را نيز امتحان كنيم. به جز عمل لاغري مهمترين چيزي كه در كاهش وزن به ما كمك ميكند رژيم لاغري حاوي غذاهاي كم كالري و سالم است. يك رژيم لاغري كه بتواند در كاهش وزن موثر واقع شود بايد شامل موارد زير باشد: ميوه و سبزيجات تازه پروتئين هاي خالص مانند مرغ و ماهي مصرف فيبر مصرف آب زياد و …

رژيم غذايي به تنهايي نميتواند چاقي را در افرادي كه چاقي مفرط دارند درمان كند

مصرف يك رژيم غذايي سالم مي تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و كاهش سطح قند خون كمك شاياني كند. اما رژيم غذايي تنها در افرادي ميتواند وزن كم كند كه واقعا اضافه وزن زيادي ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ كيلو وزن اضافه وزن دارند. رژيم غذايي براي كساني كه شاخص توده بدني بالاي ۳۵ دارند معمولا موثر نيست و نياز به  عمل جراحي لاغري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۶:۰۲ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)