دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

7 تا از مزاياي ارتودنسي دندان براي كودكان

قبل از اينكه فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان را بررسي كنيم ابتدا اجازه دهيد تا مزاياي ارتودنسي را ابتدا در كودكان، نوجوانان و جوانان بررسي كنيم. 8 تا از مهم ترين مزاياي اين درمان براي اين اقشار عبارتند از:

1.جلوگيري از كج درآمدن دندان ها در آينده

اين امر به تعيين پيش آگهي بهتر در خصوص نحوه شكل گيري دندان هاي دائمي كودكان كمك مي كند. يك درمان زودرس و اوليه ارتودنسي (مرحله اول ارتودنسي دو مرحله ايي) باعث مي شود دندان هاي دائمي به درستي تراز شوند و سلامت دهاني مناسبي را براي كودكان ايجاد كنيم

2. جلوگيري از بروز آسيب به الگوي رشد طبيعي فك

برخي از عادات مضر در كودكان وچك باعث مي شود كه الگوي طبيعي رشد فك به هم خورده و مشكلات ارتودنسي ايجاد شود. برخي از اين عادات مانند مكيدن انگشت شست يا  ريفلاكس بلع اشتباه مي توانند باعث شكل گيري معضلات رشد در فك ها شوند. براي جلوگيري از آسيب رسيدن به فك و دندان ها بايد ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام داد و از تعداد بيشتري فوايد ارتودنسي دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اكلوژن ها

از فوايد و مزاياي ارتودنسي دندان مي توان به برطرف كردن مشكلاتي از قبيل اوربايت، كراس بايت، و آندربايت اشاره كرد كه باعث درد و اختلال در عملكرد فك مي شود. درمان زودرس ارتودنسي باعث اصلاح رشد فك ها و اكستروژن زودرس دندان ها مي شود كه به حل زود هنگام اين مشكلات كمك مي كند.

4. كمك به هدايت رشد فك

 انواع ارتودنسي دندان شامل ارتودنسي دندان متحرك، نامرئي و ثابت رشد فك را درآمدن دندان هاي دائمي در حال جوانه زدن آن ها هدايت مي كند. از آنجا كه فك كودكان نرم است و به راحتي قابل تغيير وضعيت است، متخصص ارتودنسي كودكان به راحتي با ابزار مختلف رشد فكر ا هدايت كرده تا دندان هاي دائمي بدون دردسر از لثه بيرون بزنند.

 5. به وسيع شدن كام دهان كمك مي كند

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان كمك به وسيع كردن سقف دهان است. برخي از كودكان فك كوچكي دارند و اگر دندان هاي دائمي در بيايند به راحتي در همان ابتدا كج مي شوند. اما يك متخصص ارتودنسي خوب با كمك پالاتال اكسپندرها كاري مي كند كه سقف دهان وسيع شده و دندان ها به خوبي در بيايند.

6. كاهش خطر وارد شدن آسيب به دندان هاي دائمي بيرون آمده

مزاياي ارتودنسي دندان خطر آسيب رسيدن به دندان هاي بيرون زده را كاهش مي دهد. بريس ارتودنسي براي بچه ها و درمان هاي زودرس با تراز كردن صحيح دندان هاي بيرون زده، احتمال آسيب ديدن دندان ها را كاهش مي دهد.

بيشتربخوانيد... مسواك هاي بين دنداني

7. هزينه ارتودنسي در آينده را كاهش مي دهد

ارتودنسي يكي از گرانقيمت ترين پروسه هاي دندانپزشكي است. اما اگر در سال هاي اوليه زندگي رو به اين درمان بياوريم هزينه ارتودنسي در آينده به شدت كاهش ميابد. بنابراين لازم است كه در كودكي حتما به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه شود.

منبع: orthoblog.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۲۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آيا تعمير و نگهداري استخرهاي بتني آسان مي باشد؟

استخر بتوني: آيا مرحله پاياني استخر را به ياد داريد؟ تعمير و نگهداري استخر بتني بسيار آسان مي باشد سطح گچي آن بسيار مناسب نمي باشد چون كه محل مناسبي براي رشد و توسعه انواع باكتري و آلودگيها است كه بدترين دشمن شما در هنگام شنا كردن است. در نتيجه بايد در آخر هر هفته سطح استخر خود را با فرچه مخصوص تميز كنند تا عاري از هر گونه باكتري شود. اگر هم سطح آن از سنگريزه تشكيل شده باشد كه سخت تر مي باشد و بسيار مشكل است كه آن را تعمير يا نگهداري كنيد. راجع به مواد اسيدي شستو شو دهنده چيزي شنيده ايد؟ به طور معمول هر 3 الي 5 سال براي استخر هاي بتوني مورد استفاده قرار مي گيرد و به طور كلي سطح استخر بتوني را شست و شو مي دهد و تمام باكتري ها را مي كشد استفاده از اين مواد سطح گچي آن را به حالت اوليه در مي آورد اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه براي استخرهاي وينيلي و فايبرگلاسي مورد استفاده قرار نمي گيرد در ضمن ميزان PH موجود در اين مدل استخرها بالا است كه متقابلا باعث افزايش PH موجود در آب استخر هم مي شود در نتيجه زماني كه از اسيد براي پاكسازي استخر استفاده مي كنيد بعد از آن ميزان PHموجود را چك كنيد تا در حالت نرمال باشد زيرا درصد بالاي PH  در آب استخر موجب عملكرد غيرموثر كلر مي شود و زمينه اي موثر را براي رشد باكتريها ايجاد مي كند. آيا استخرهاي بتوني مناسب نيستند؟ نه همه آنها اما با صرف هزينه براي آنها بسيار بادوام تر مي مانند و بيشتر براي شما كارايي دارند.

استخر وينيلي: به نسبت استخرهاي بتوني بسيار راحت تر و آسان تر تعمير مي شوند در درجه وال به اين دليل كه سطح سخت تري نسبت به استخرهاي بتوني ندارند. اگر هم باكتري و آلودگي در آن ايجاد شود فقط بعضي از جاها در استخر وينيلي دچار آلودگي مي شوند و بيشتر جاهايي كه لايه هاي استخر به هم متصل مي شوند كه مي تواند باكتري در آنجا پنهان باقي بماند همچنين به طور معمول استخرهاي بزرگي هستند و به اين معني مي باشد فضاي بيشتر كار بيشتري را در پي دارد اما به طور كلي نسبت به استخرهاي بتوني آسانتر تعمير و نگهداري مي شوند.

استخر فايبرگلاسي: زماني كه نحوه ي نگهداري و تعمير دو نمونه استخر ديگر را مي خوانيم، متوجه مي شويم كه استخر فايبرگلاس در مقايسه با دو مدل قبلي بسيار راحت تر و آسانتر نگهداري مي شود و نياز كمتري به تعمير دارند با اينكه نگهداري آنها مجاني نيست و مقدار مواد شيميايي آب مانند ديگر استخرها بايد چك شوند همچنين مشكلات حاد ديگري در مورد تجهيزات استخر مي تواند رخ بدهد. استخر فايبرگلاسي پول و زمان كمتري براي مراقبت مي خواهند و دوباره به جنس سطح استخرها باز مي گرديم كه به دليل جنس فوق العاده آن هيچ باكتري و آلودگي در آن رشد نمي كند و به طور كلي ضد باكتري است. كمترين ميزان مواد شيميايي ضدعفوني كننده را مصرف مي كند پس فيلترينگ كمتري نياز دارد و زمان كمتري نيز براي نگهداري احتياج دارند. اين دست است كه احتياجي سابيدن ديوار هاي آن با فرچه نيست همچنين PH موجود در آب افزايش پيدا نمي كند در نتيجه نياز نيست مانند استخر بتوني با ميزان PH موجود در آب درگير شويد.

بيشتربخوانيد... فيلتر كارتريجي استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۹:۴۵ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

چرا ارتودنسي بهترين و اصولي ترين روش براي منظم كردن دندان هاي كج است؟

يكي از مهم ترين وظايف ارتودنسي دندان هماهنگ، يكدست و صاف كردن دندان هاي كج است. بنابراين بله پاسخ به سوالي كه در عنوان مقاله مطرح شده قطعا “بله” است. و دندان هايي كه كج هستند (كم يا زياد) بايد ارتودنسي شوند تا به موقعيت صاف و طبيعي خود برگردند. رشته ارتودنسي نه تنها دندان هاي كج را صاف مي‌كند بلكه ساير معايب دندان ها، فك و صورت را نيز به وسيله دستگاه هاي مختلف و دستان حاذق يك متخصص ارتودنتيست برطرف مي كند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحاتي است درباره مشكلات كج بودن دندان ها و شيوه اصلاح آن ها با كمك متخصصان ارتودنسي و ترميم و زيبايي دندان. اگر به دنبال ارتودنسي دندان كج يا ونير كردن آن هستيد خواندن اين مقاله به شما توصيه مي شود.

بيشتربخوانيد... عوارض ارتودنسي بزرگسالان

به جز ارتودنسي دندان كج، چه روش هايي براي صاف شدن دندان ها وجود دارد؟

كج بودن دندان ها به هر دليلي كه رخ بدهد، مي تواند ظاهر لبخند را به شدت تحت تاثير قرار دهد. در اغلب موارد براي برطرف كردن اين مشكل و بهبود طرح لبخند از ارتودنسي دندان كج كمك گرفته مي شود. اما راه هاي ديگري نيز براي اين هدف وجود دارد. براي مثال استفاده از انواع ونير دندان مي تواند به بهبود طرح لبخند و صاف شدن ظاهري دندان ها كمك كند. در ادامه  مقاله ونير دندان و ارتودنسي به عنوان دو روش جهت صاف كردن دندان هاي كج را مورد بررسي قرار مي دهيم. اما اجازه دهيد ابتدا علت كج شدن دندان ها را بررسي كنيم.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي دندان هاي جلو آمده

علت كج شدن دندان ها چيست؟

كج شدن دندان علل مختلفي دارد و تنها ناشي از يك علت خاص نيست. مهم ترين علل كج شدن دندان كه در نهايت باعث مي شوند شما براي ارتودنسي دندان كج خود به متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد عبارتند از: اندازه فك: كوچك بودن اندازه فك از مهم ترين علل كج شدن دندان ها است. زماني كه دندان ها فضاي كافي براي رشد نداشته باشند، به صورت كج از لثه بيرون مي ايند. اين مشكل معمولا بايد پيش از رويش دندان هاي دائمي كودكان توسط متخصص برطرف شود. عادات اشتباه كودكي (موسوم به عادات ميوفانكشنال): مكيدن انگشت هاي دست و پا يا اشياء ميتواند باعث كج شدن دندان شود. رفلاكس بلع نادرست حين بليعدن مواد غذايي نيز يكي از اين موارد است. مشكلات مال اكلوژن: مشكلاتي كه اشاره به عدم هماهنگي فك ها با هم دارند

اصلاح كجي دندان ها با ارتودنسي

 همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، دو روش براي اصلاح فرم كج دندان ها ارتودنسي دندان يا همان ارتودنسي دندان كج است با استفاده از ونير دندان. اما به نسبت ونير ها (لمينت دندان و ونير كامپوزيت و …) ارتودنسي بهترين روش اصلاح اين مشكل است. زيرا با كمك اين درمان دندان را به روش هاي اصولي صاف كرده و باعث بهبود طرح لبخند ميشوند اما با ونير دندان تنها دندان ها را به صورت ظاهري از كج بودن در آورده ايم. در واقع با يك روكش نازك، كاري كرده ايم كه دندان ديگر كج به نظر نرسد.

روش صاف شدن دندان كج با ارتودنسي

 اگر قصد ارتودنسي دندان كج داريد بهتر است بدانيد كه روش هاي متفاوتي براي اين هدف در دسترس است. يك متخصص ارتودنسي خوب بسته به شدت كجي دندانتان مي تواند از انواع روش ارتودنسي زير استفاده كند:

·         انواع ارتودنسي نامرئي

·         انواع ارتودنسي متحرك

·         انواع ارتودنسي ثابت

منبع: orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۳:۴۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

مراحل برداشتن ارتودنسي دندان يا حذف براكت ها

به طور كلي برداشتن دستگاه هاي ارتودنسي شامل 4 مرحله ميشود كه همه مراحل طي يك جلسه به اتمام ميرسند. اين مراحل در ادامه توضيح داده شده اند. لازم به ذكر است كه كشيدن سيم و براكت دندان معمولا جزء هزينه ارتودنسي دندان در نظر گرفته نميشود و چندان تاثيري روي قيمت كل پروسه درمان شما ندارد.

1.برداشتن الاستيك هاي ارتودنسي

الاستيك ها از جمله اجزاي مهم ارتودنسي ثابت هستند و در ساير روش ها مانند انواع ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي دندان بكار برده نميشوند. براي برداشتن ارتودنسي به روشي ايمن و بيخطر، مهم است كه ابتدا بيروني ترين قسمت هاي دستگاه ارتودنسي را برداشته و سپس به براكت ها و چسب ها برسيم. بخش اول فرايند برداشتن، شامل حذف تك تك باندهاي الاستيك و اورينگ ها است. اين كار به راحتي و توسط متخصص ارتودنسي دندان شما صورت ميگيرد.

2. كشيدن سيم قوس دار ارتودنسي

متخصص ارتودنسي دندان شما در قدم بعدي روي برداشتن يا كشيدن سيم ارتودنسي كه از بين براكت ها عبور كرده تمركز ميكند. يكپارچگي بريس ها در واقع به اين سيم وابسته است و با كشيدن سيم، ديگر هيچ ارتباطي بين دندان ها و براكت ها با هم وجود نخواهد داشت. متخصص ارتودنسي با استفاده از يك جفت انبردست خاص، براكت ها را شل كرده و سيم را خارج ميكند. متخصص در اين مرحله از برداشتن ارتودنسي حواسش را جمع ميكند كه نه براكت ها و نه سيم به بخش داخل دهان هيچ آسيبي وارد نكند. اين مرحله همكاري كامل شما را نياز دارد تا بدون هيچ آسيبي براكت ها و سيم شل شده و سيم كشيده شود.

آشنا شويد ... مراكز ارتودنسي دولتي در تهران

 3. برداشتن براكت ها و باندها

با كشيده شدن سيم ها، نوبت به از بين بردن يا كندن براكت و باندهاي ارتودنسي اطراف دندان هاي پيش ميرسد. شايد خيلي ها فكر كنند كه سخت ترين مرحله برداشتن ارتودنسي همين كندن و خارج كردن براكت ها است اما حقيقت اين است كه اين كار بسيار ساده است و زمان زيادي هم نياز ندارد. هرچند كه براكت ها با چسب مخصوص به دندان ها چسپيده شده اند اما متخصص ارتودنسي آن ها را به نحوي چسپانده كه با اعمال فشار مناسب در يك جهت خاص به راحتي شل شده و كنده ميشوند. همين امر در خصوص باندها نيز صادق است.

بيشتربخوانيد... اختلالات غذا خوردن در ارتودنسي

 4. تميز كردن دندان ها بعد از برداشتن ارتودنسي

با برداشتن براكت ها، بيماران احساس ميكنند كه دندان هايشان چسپناك يا كثيف است و اساس ناخوشايندي دارند. اين احساس طبيعي است زيرا متخصص ارتودنسي هنوز چسپ دندان را برنداشته است و متصل به دندان ها هستند. متخصص با كمك ابزار مخصوصي اقدام به پاك كردن بقاياي چسپ ارتودنسي ميكند و سپس دندان ها را به روش خود تميز ميكند.

منبع: lachine.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۸:۰۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

چگونه از بروز عوارض عمل لاغري در هفته اول جلوگيري كنيم؟

عمل لاغري (عمل اسليو معده، عمل ساسي معده و.... )  مانند هر عمل ديگري عوارض جزئي دارد. اما اگر عمل شما توسط يك جراح لاغري خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل هاي لازم را رعايت كرده باشيد هيچ عوارضي برايتان پيش نمي آيد. با اين حال شما بايد از عوارض عمل لاغري مطلع باشيد تا بتوانيد در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخيص دهيد و جهت درمان به متخصص جراحي لاغري مراجعه كنيد.

عوارض                                                  علائم

افزايش ضربان قلب يا تاكي كاردي                   تب بالاي ۳۸.۳ درجه

درد شكم يا درد قفسه سينه                            دشواري در تنفس يا تنگي نفس

درد غيرقابل كنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرك يا خون از محل زخم                     تشنگي و عدم توانايي بدن در نگهداري از آب

درد ناگهاني در ران تهوع و استفراغ براي مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بين عوارض جزئي و احتمالي عمل لاغري، نشت از خط بخيه ميتواند از همه مهم تر باشد كه البته احتمال بسيار كمي وجود دارد كه با چنين عارضه اي روبرو شويد. مگر اينكه خودتان بي ملاحظگي كرده باشيد و براي مثال تحرك بيش از حد داشته باشيد و يا اينكه جسم سنگين بلند كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۱:۴۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

نحوه انجام ارتودنسي ديمون

روش هاي مختلفي براي انجام ارتودنسي روي دندان ها وجود دارد كه در هر كدام از آن ها، از دستگاه هاي ارتودنسي خاصي استفاده مي شود. هر يك از اين بريس هاي ارتودنسي بر اساس خاصيت درماني و ميزان اثر بخشي كه دارند مي توانند براي بيماران مختلف مفيد واقع شوند. با بهترين متخصص ارتودنسي همراه باشيد.

بيشتربخوانيد... آيا لمينت دندان باعث پوسيدگي دندان مي شود

ارتودنسي ديمون چيست؟

ارتودنسي ديمون يكي از انواع ارتودنسي است كه به استفاده از بريس هاي ثابت و سنتي ارتودنسي انجام مي شود. براي انجام ارتودنسي ديمون از براكت هاي سراميكي استفاده مي شود. اين براكت هاي سراميكي، تقريبا هم رنگ دندان هاي بيمار يا به صورت شفاف ساخته مي شوند و همين مسئله باعث مي شود كه اين بريس ها به راحتي توسط مخاطب تشخيص داده نشوند و به نوعي نامرئي محسوب شوند. بريس هاي ارتودنسي ديمون با خاصيت خودتنظيمي كه دارند، دندان ها را با سرعت بالاتري در دهان جابه‌جا كرده و در مدت زمان كوتاه تري نسبت به ارتودنسي هاي فلزي، دندان هاي شما را رديف و مرتب و لبخندتان را زيباتر خواهند كرد.

بيشتر بخوانيد... هزينه ارتودنسي در ايران

 مزاياي استفاده از بريس هاي ارتودنسي ديمون

·         بريس هاي خود تنظيم ارتودنسي ديمون، ظاهر بهتر و مناسب تري نسبت به بريس هاي ارتودنسي فلزي دارند. درمان ارتودنسي در بيماراني كه از بريس هاي ديمون استفاده مي كنند، دو تا ۷ ماه سريع تر از افراد ديگر به پايان مي رسد.

·         بيماراني كه از بريس هاي ارتودنسي خود تنظيم استفاده مي كنند نسبت به بيماراني كه از بريس هاي ارتودنسي فلزي استفاده مي كنند، نياز به جلسات ملاقات كمتري با دندانپزشك دارند؛ بنابراين انجام اين نوع ارتودنسي براي افرادي كه از شهرهاي دور مراجعه مي كنند مناسب تر است.

·         در انجام ارتودنسي با روش ديمون، فشار كمتري به دندان ها وارد مي شود؛ در نتيجه اين بريس ها درد كمتري را ايجاد مي كنند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي متحرك

معايب و عوارض احتمالي استفاده از بريس هاي ارتودنسي ديمون

·         بريس هاي ارتودنسي ديمون ممكن است در روزهاي ابتدايي درمان كمي براي شما آزاردهنده باشند و عادت كردن به آن ها مقداري طول بكشد.

·         هر چند كه براكت هاي به كار رفته در اين نوع ارتودنسي به راحتي توسط مخاطب تشخيص داده نمي شوند؛ اما سيم هاي ارتودنسي ديمون براي مخاطب قابل مشاهده است و مي تواند جلب توجه كند.

·         هزينه درمان با بريس هاي ارتودنسي ديمون نسبت به انجام درمان ارتودنسي با كمك بريس هاي فلزي، گران تر و بيشتر است.

منبع: zhaleimplant.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۸:۲۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

كم آبي بعد از عمل جراحي لاغري

به طور كلي نوشيدن، غذا خوردن و حركت در هفته اول بعد از عمل لاغري معمولا كمي ناراحت كننده است اما اين اوضاع طبيعي است و ميتوان كم كم پس از سپري شدن دوره نقاهت به زندگي آرام و نرمال طبيعي بازخواهيد گشت. مهمترين چيزي كه بايد در هفته اول بعد از عمل لاغري روي آن تمركز كنيد، نوشيدن مايعات زياد است. بدن شما بايد آبرساني شود و بايد به اندازه كافي مايعات مخصوصا مايعات شفاف و مقوي به بدن شما برسد. يكي از مهمترين دلايل مراجعه بيماران در اين هفته به مراكز درماني و بيمارستاني كمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحي مانند اسليو معده است. براي پيشگيري از بروز اين مشكل شما بايد روزانه دست كم ۸ ليوان آب بنوشيد.

بيشتربخوانيد... رژيم لاغري يك ماهه سريع

آشنايي با علائم كم آبي بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغري با علائم زير روبرو شديد مصرف مايعات خود را افزايش دهيد: تشنگي سردرد دشواري در خروج مدفوع سرگيجه هنگام نشستن يا ايستادن

بيشتربخوانيد... پيكر تراشي چيست

چطور بدنمان را آبرساني كنيم؟

چند روش براي هيدارته شدن و آبرساني بدن در هفته اول بعد از عمل لاغري عبارتند از:

·         اگر با وجود مصرف مايعات به اندازه كافي باز هم با علائم بالا روبرو هستيد بايد براي ارزيابي به متخصص جراحي لاغري خودتان اطلاع دهيد. معمولا در چنين شرايطي با كمك سرم تراپي كمبود آب بدن جبران ميشود.

·         مصرف دست كم ۸ ليوان نوشيدني بدون قند را در دستور كار خودتان قرار دهيد. چاي، شير، نوشيدني هاي فاقد كافئين، نوشيدني هاي حاوي پروتئين و … همگي ميتوانند بدون قند و شكر مايعات خوبي براي آبرساني بدن شما باشند.

·         براي اطمينان از مصرف كافي آب اگر برايتان مقدور است از ليوان هاي مدرج استفاده كنيد.

·         هر چند دقيقه يك بار، يك قاشق چاي خوري مايعات بنوشيد (حتي اگر تشنه نيستيد)

·         اگر حين دفع ادرار متوجه تغيير رنگ آن شديد حتما با متخصص خودتان تماس بگيريد

بيشتربخوانيد... رژيم غذايي براي درمان كبد چرب

قهوه بعد از عمل لاغري

هرچند كه مصرف قهوه ميتواند آب بدن را تا حدودي تامين كند اما توصيه ميشود كه مصرف نوشيدني هاي كافئين دار مانند قهوه را دست كم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغري متوقف كنيد. زيرا معده پس از اعمال لاغري مانند اسليو معده ، باي پس معده ، باي پس روده و ساسي باي پس معده  حساس است و ميتواند آسيب ببيند.

منبع: gymju.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۵۹ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

عمل بيني طبيعي در زنان

كشور ايران جز ده كشور اول در اعمال جراحي كل بدن است و مي توان گفت جز پنج كشور اول در اعمال جراحي زيبايي بيني است . جراحي بيني طبيعي طرفدارهاي زيادي دارد و خيلي از افراد خواهان اين نوع جراحي ها مي باشند .

يكي از سوالات شايع در بين عموم افراد جامعه اين است كه، مقصود از جراحي بيني طبيعي چيست ؟، آيا درست است كه تغييرات كمي در عمل بيني طبيعي رخ مي دهد؟ نحوه انجام عمل بيني طبيعي گاهي اوقات سردرگمي و براي افراد پيش مي آورد كه تصور مي كنند كه بيني تنها عيوب آن رفع مي شود، در صورتي كه چنين نيست . عمل بيني طبيعي بدين معناست كه، در واقع آن حالت خوب و دلپذير در يك بيني را ببينيد، كه اين تغييرات حتما راضي كننده خواهد بود .

بيشتربخوانيد... مراحل رفع قوز بيني با فيلر

بيني طبيعي

در عمل بيني طبيعي معمولا قوس بيني، طول بيني، ارتفاع و حجم بيني با توجه به آناتومي صورت فرد به نسبت ديگر روش هاي عمل بيني كمتر مي باشد . پوست بيني و غضروف ها در نتيجه نهايي عمل بيني بسيار حائز اهميت مي باشد و بهتر است قبل از انجام عمل بيني حتما با جراح خود در اين خصوص مشورت نماييد .

نقش پوست در عمل بيني طبيعي

جنس پوست در عمل جراحي زيبايي تاثير بسزايي دارد و جزء عوامل مهم در نتيجه عمل بيني مي باشد . در اكثر اوقات ورم بعد  از عمل بيني، حتي به مدت چندين ماه نيز مي تواند علت تغيير شكل بيني باشد، حتي نتيجه مطلوب عمل زيبايي بيني نيز در نخست مي تواند خوب به نظر نرسند به ويژه اگر بيمار پوست ضخيم، چرب و مستعد آكنه داريد، به همين علت توصيه مي شود صبر داشته باشيد و به جراح خود اطمينان كنيد چرا كه وي بهترين كار را براي شما انجام خواهد داد .

بيشتربخوانيد... درمان انحراف بيني با فيلر

عوارض عمل بيني طبيعي

عمل زيبايي بيني يكي از جراحي هاي زيبايي بدون عارضه مي باشد . عوارض در اعمال جراحي به دو دسته تقسيم مي شود عوارض احتمالي و عوارض ناشي از جراحي است . عوارض احتمالي در تمامي اعمال زيبايي رخ مي دهد و موقتي بوده و ظرف مدت زمان بسيار كوتاه برطرف مي شود، همانند تورم و كبودي . عوارض ناشي از جراحي كه اين عوارض در اثر انتخاب اشتباه رخ مي دهد لذا قبل از انجام عمل بيني حتما در انتخاب دقت كافي و لازم را داشته باشيد . عوارض ناشي از جراحي همانند: غيرقرينگي، كوچك شدن بيش از حد بيني و اختلالات تنفسي مي باشد .

تغذيه بعد از عمل بيني طبيعي

رعايت مراقبت هاي بعد از عمل بيني طبيعي در نتيجه نهايي جراحي نقش بسزايي دارد . بعد از عمل بيني بهتر است از مصرف مواد غذايي آلرژي زا و ادويه دار نظير فلفل و نمك اجتناب ورزيد . لذا براي رسيدن به نتيجه مطلوب به توصيه جراح و متخصص گوش و حلق و بيني خود گوش فرا دهيد .

هزينه عمل بيني طبيعي

هزينه جراحي بيني و قيمت تزريق ژل به بيني به عوامل مختلف بستگي دارد . لذا نمي توان قبل از معاينه و بررسي هاي لازم هزينه دقيقي را براي آن مشخص كرد.

نتيجه گيري

بيني در چهره افراد تاثير بسزايي در زيبايي آن ها دارد . بهتر است قبل از جراحي بيني طبيعي حتما در انتخاب جراح دقت لازم و كافي را داشته باشيد و در جلسه مشاوره قبل از عمل بيني انتظارات خود را با پزشك در ميان بگذاريد تا با توجه به آناتومي صورت شما فرم بيني طبيعي انتخاب و جراحي انجام گردد .

منبع: bimarestaan.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۲۴ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

تاثير جراحي لاغري بر سلامت جسمي

چاقي رابطه مستقيمي با آمار بالاي بيماري هاي روحي رواني دارد. اين بيماري ها مي توانند بر كيفيت زندگي فرد، اثرات منفي فراواني داشته باشد. جراحي لاغري روش موثري براي درمان چاقي مفرط است كه موجب كاهش وزن قابل توجه و بهبود مشكلات جسمي و حتي روحي مي شود. بيشتر سلامت روان به دست آمده ناشي از كاهش وزن و افزايش اعتماد به نفس فرد مي باشد. با اين حال، عوامل ديگري كه مي تواند بر سلامت رواني فرد پس از جراحي لاغري تاثير گذارد حس كنترل زندگي و حمايت نزديكان است. سلامت جسمي و رواني قبل از جراحي لاغري نيز به نوبه خود بسيار مهم است.

يكي از مهمترين فوايد جراحي لاغري (عمل اسليو معده ، باي پس معده ، جراحي ساسي معده و...) ، سبك شدن و كاهش فشار بر مفاصل و در نتيجه كاهش زانو درد و كمر درد است كه به شخص، انگيزه فعاليت بيشتر و رسيدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اينكه ورزش پس از جراحي لاغري براي سلامت و حفظ BMI جديد بدن ضروري است اما نبايد در انجام ورزش زياده روي كرد. علاوه بر اين، بهبودي پس از جراحي لاغري نيازمند استراحت بسيار و تبعيت از رژيم غذايي خاصي است.

پس از باي پس معده يا برخي انواع خاص جراحي لاغري، بيمار به سرعت سلامت جسماني خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، ديابت بيمار ممكن است به طرز معجزه آسايي بهبود پيدا كند. اين بهبودي ممكن است شامل حال تمام بيماري هاي مرتبط با چاقي نظير فشار خون بالا، آرتريت، آپنه خواب، كلسترول بالا نيز شود.

اما بهبود سلامت جسماني پس از جراحي حلقه قابل تنظيم معده به تدريج حاصل مي شود. بيمار بايد به طور منظم به جراح لاغري خود مراجعه كند تا وي بهبود سلامت جسماني وي را مورد ارزيابي قرار دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۸:۱۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)