دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

علت افتادن لمينت دندان يا شكستن آن چيست؟

همانطور كه گفته شد لمينت‌هاي دندان طوري ساخته مي‌‍شوند كه طول عمر و ماندگاري بالايي در شرايط عادي داشته باشند. اما در برخي موقعيت‌ها ممكن است دوام آن‌ها زير سوال برود و دچار شكستگي شده يا بيفتند. در ادامه، عللي كه باعث شكستن لمينت دندان و يا افتادن آن مي‌شوند را مورد بررسي قرار داده‌ايم. با بهترين متخصص ارتودنسي در تهران همراه باشيد.

طول عمر لمينت دندان

 اولين و اصلي‌ترين علت افتادن لمينت دندان، ميزان سن و عمر آن‌ها است. اين ونير‌ها معمولا بيش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند كه با مراقبت مناسب براي سال‌هاي بيشتري ممكن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممكن است آن‌ها به آرامي از دندان جدا ‌شوند زيرا پيوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندين سال ممكن است ضعيف شده و باعث افتادن يا جدا شدن جزئي لمينت شود.

اتصال ضعيف لمينت به دندان‌ها

دومين دليل شايع كه مي‌تواند باعث افتادن لمينت دندان شود، اتصال نامناسب يا بي‌كيفيت لمينت به دندان است. سمنت يا چسپي كه براي اتصال لمينت‌ها به دندان‌ها استفاده مي‌شود اگر به اندازه كافي كيفيت نداشته باشد، يا تكنيك اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمينت اصولي نباشد، پس از مدت زمان كوتاهي، ممكن است لمينت دچار تغيير موقعيت شده يا از دندان جدا شود. از همين رو، انتخاب يك دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي دندان كه در تمام مراحل نصب لمينت دقت كافي دارد و تكنيك‌هاي مناسبي بكار مي‌برد از اهميت زيادي برخوردار است.

پوسيدگي دندان

سومين عامل شايع كه مي‌تواند در شكستن لمينت دندان و يا افتادن آن نقش داشته باشد پوسيدگي دندان است. دنداني كه لمينت شده، ممكن است دچار پوسيدگي شود و همانطور كه پوسيدگي گسترش مي‌يابد، اتصال لمينت به دندان نيز ضعيف شده تا در نهايت به صورت جزئي يا كامل لمينت خواهد افتاد.

سايش دندان‌ها

از مهم‌ترين علل شكستن لمينت دندان سايش دندان ها به هم است. مثلا افرادي كه عادت به دندان قروچه و يا ساييدن دندان‌ها به هم طي خواب يا بيداري دارند، زودتر از افراد ديگر كيفيت لمينت‌هاي خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوي دندان‌ها به ساختار و بدنه لمينت (مخصوصا لبه‌هاي آن) مي‌تواند باعث ترك برداشتن و يا شكستن كامل لمينت به مرور زمان شود. از همين رو تا زماني كه دندان قروچه يا عادت ساييدن دندان‌ها به هم كنترل نشود، بهتر است كه از هيچ نوع ونير دنداني براي زيبايي بخشي به طرح لبخند استفاده نشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۱۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسي و سردرد، آيا ارتودنسي مي تواند سردردهاي مزمن شما را درمان كند؟

رابطه ارتودنسي و سردرد  چيست؟ معمولا افراد در درمان ارتودنسي صاف كردن دندان هاي خود در نظر دارند. همچنين اعتماد به نفس در نتيجه بهبود لبخند مي تواند به طور قابل توجهي كيفيت زندگي شما را تحت تأثير قرار دهد. هنگامي كه به لبخند خود افتخار مي كنيد، به احتمال زياد اغلب آن را نشان مي دهيد و از مزاياي بسياري از لبخند واقعي بهره مند مي شويد. با اين حال، ملاحظات ديگري نيز براي اصلاح دندان وجود دارد كه يكي دلايل ارتودنسي سردردهاي مزمن افراد به علت اختلالات دنداني است. در ادامه با بهترين متخصص ارتودنسي كودكان همراه باشيد.

چه عواملي باعث اختلال در TMJ مي شود؟

سلامت دندان شما بيش از دندان ها و لثه ها را شامل مي شود. كل بدن شما، شامل دهان، يك ماشين پيچيده است؛ به اين معني كه بسياري از قسمت ها براي انجام يك كار با هم كار مي كنند. وقتي گاز مي گيريد، مي جويد يا صحبت مي كنيد، دندان ها و زبان به شما اين امكان را مي دهد كه كلمات خود را واضح بيان كنيد و غذا را به تكه هاي قابل هضم كاهش دهيد. نيروي پشت دندان هاي شما از فك هاي شما ناشي مي شود كه توسط مفاصل گيجگاهي فكي متصل مي شوند. TMJ هاي شما كه مفاصل بزرگي هستند كه در جلوي هر گوش قرار دارند، اجازه مي دهند فك شما مانند آن حركت كند. هنگامي كه تحت فشار ناخواسته قرار مي گيريد، اين مفاصل ممكن است آسيب ببينند و يا از بين بروند، عضلات فك شما را مجبور به كار بيش از حد كرده و عصب هاي مرتبط را تحريك كنند. ناراحتي ناشي از آن، معروف به اختلال TMJ، مي تواند به طرق مختلف ظاهر شود و تشخيص را از بسياري از اختلالات دنداني دشوارتر سازد.

بيشتربخوانيد... معايب ارتودنسي

دلايل سردرد و ارتودنسي

سردرد ممكن است در اثر عدم تعادل نيرو باشد كه بر رگهاي خوني، عضلات و اعصاب ناحيه هاي سر، صورت و گردن تأثير مي گذارد. هسته سه قلو بخشي از سيستم عصبي شما است كه به مغز شما مي گويد، درد سر را احساس كند. ارتودنسي براي ايجاد تعادل در اين نيروها و ايجاد پايه اي پايدار تلاش مي كند تا از درد سر خودداري كنيد. ارتودنسي (ارتودنسي دو دندان جلو) چندين علائم درد را درمان مي كند؛ از جمله

·         جمع شدن و ساييدن دندان ها

·         سايش دندان و شكستن دندان

·         با كليك كردن فك

·         ناراحتي در گردن يا فك

·         صداي زنگ گوش

·         درد صورت

منبع: مجله دندانپزشكي ارتودنتيست

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۴:۲۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

پر كردن دندان: دلايل، انواع پركردگي

پر كردن دندان يا (tooth filling) يك فرآيند بسيار رايج دندانپزشكي است كه شامل استفاده از مواد مصنوعي براي پر كردن و ترميم حفرات و محل پوسيدگي دندان ها است. دندانپزشكان حين پر كردن دندان ها تمام پوسيدگي دندان يا بخش آسيب ديده آن را از بين برده و پس از تميز كردن دندان، با موادي مثل آمالگام، كامپوزيت و … محل حفره را ترميم و مهر و موم مي كنند. اينكار علاوه بر ترميم انواع دندان، به محافظت از ريشه دندان ها و حفظ عملكرد دندان كمك زيادي مي كند.

بيشتربخوانيد... اختلالات غذا خوردن در ارتودنسي

چه زماني نياز به پر كردن دندان داريم؟

ما در مقدمه از پوسيدگي دندان (معمولا جزئي تا متوسط) به عنوان يكي از اهداف و علل انجام پر كردن دندان ياد كرديم. اما، اين تنها عاملي نيست كه ما را به ترميم دندان با مواد پر كننده سوق دهد. علل و عوامل زيادي وجود دارند كه نشان مي دهد ممكن است دندان ما نيازمند پركردگي باشد. با مهمترين علائمي كه نشان مي دهد براي ترميم دندان بايد به يك دندانپزشك عمومي يا بهترين متخصص ترميمي و زيبايي دندان مراجعه كنيد در ادامه آشنا شويد.

بيشتربخوانيد... سندروم مفصل گيجگاهي فكي

·         روي دندان هاي شما لكه هاي تيره وجود دارد

·         دندان شما حفره يا سوراخي دارد كه مي توانيد آن را حس و يا لمس كنيد

·         اغلب غذايي كه ميخوريد بين دندان هاي خاصي گير مي كند

·         وقتي در يك ناحيه خاص نخ دندان مي كشيد پاره مي شود

·         دندان شما در يك يا چند سطح خرد شده يا شكسته

·         پركردگي قبلي دندان شما شكسته يا افتاده

·         دندان قروچه داريد و اين باعث ساييدگي بخشي از سطوح جونده يا خورد شدن آن شده

·         حين جويدن غذا دندان درد ضرباني داريد

·         دندان شما به سرما و گرما و يا فشار حساس شده

بيشتربخوانيد... ارتودنسي شفاف دندان

پر كردن دندان از چه موادي استفاده مي شود؟

به موادگي كه جهت ترميم دندان آسيب ديده استفاده مي شود اصططلاحا پر كردگي دندان مي گويند. اين مواد اغلب يكي از ۵ گزينه زير هستند: آمالگام كامپوزيت طلا سراميك يا پرسلين پر كردگي موقت مراحل پر كردن دندان كدامند؟ بي حس كردن دهان آماده كردن دهان و دندان از بين بردن محل پوسيدگي و تميز كردن آن پر كردن حفره

منبع: مجله دندانپزشكي لاچينه

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۸:۱۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

همه چيز در مورد سيستم تصفيه استخر

با افزايش سطح آگاهي و همچنين رفاه جوامع و علي الخصوص كاربران مجموعه هاي آبي تمايل به استفاده از سيستم تصفيه گرمايش و ضدعفوني آب استخر بيشتر شده است . به طور كلي تجهيزات استخر شامل تجهيزات ضدعفوني استخر، تجهيزات گرمايش و تجهيزات تصفيه استخر مي باشد.

بيشتربخوانيد... فيلتر استخر چيست

سيستم تصفيه استخر كه شامل فيلتر تصفيه و پمپ تصفيه استخر مي باشد. از فيلتر به عنوان كليه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سيستم تصفيه استخر ياد مي شود زيرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر يا جكوزي و عبور از لوله كشي استخر سيستم و با گذراندن آب از داخل فيلتر كه نقش كليه را بازي مي كند آب استخر يا جكوزي را تصفيه مي نمايد

به طور كلي استخرها از حيث نحوه تخليه سطحي آب به دو نوع اسكيمري و سر ريز تقسيم مي شود كه اين عمل تخليه سطحي آب جهت تصفيه آلاينده هاي سطحي آب توسط اسكيمر استخري و گريل استخري انجام مي شود. اسكيمر استخر در ديواره بالاي استخر و معمولا در عرض آن قرار مي گيرد و در اثر فشار نازل هاي ورودي آب استخر در روبروي اسكيمر تعبيه مي شود.آلاينده هاي سطحي آب را جمع آوري و وارد سيستم تصفيه آب مي كند. گريل يا همان شبكه هاي جمع آوري سطحي دور استخر آب آلوده سطح استخر را كه عمدتا از چربي مو حشرات و آب دهان شناگران تشكيل شده در اثر سرريز شدن آب استخر كه ناشي از ورود آب از كف استخر مي باشد. انتخاب پمپ مناسب تصفيه به عنوان قلب سيستم تصفيه استخر يكي از مهمترين بخش هاي طراحي تاسيسات استخر مي باشد كه علاوه بر گردش در آوردن آب بايد طوري طراحي شود كه بتوان افت فشار ناشي از وجود ساير المان هاي موجود در مسير لوله كشي استخر از خروج آب تا برگشت به كاسه استخر را جبران نمايد. از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدني يا برنجي بزرگترين اشتباه است!

بيشتربخوانيد... معايب ساخت استخر بتني

جهت تصفيه آب استخر از سه نوع فيلتر دياموته ,كارتريجي و شني استفاده مي كنند.  ولي بدليل هزينه نگهداري بالا افت فشار زياد و دشوار ي كاركردن با فيلتر هاي كارتريجي و دياتومه و همچنين بك واش سخت اين فيلتر ها كمتر مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر از فيلتر شني استفاده مي شود. فيلتر شني به دليل افت فشار كمتر ،راحتي كاربرد، بك واش راحت و همچنين هزينه نگهداري پايين تر نسبت به ساير مدل فيلتر ها محبوبيت بيشتري پيدا كرده و به دلايل ذكر شده در فوق هم در استخر هاي عمومي و هم خصوصي به وفور استفاده مي شود. انتخاب نوع شن نيز درفيلتر شني اهميت فراوان دارد.

بيشتربخوانيد... انواع استخرهاي فايبرگلاس

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۱:۴۳ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)

صفر تا صد ونيرها

ونيرها پوششي نازك و مشابه رنگ دندان هستند كه به يك يا چند سطح از دندان هاي شما متصل ميشوند. به اين قطعات همرنگ دندان، روكش هم گفته ميشود زيرا دندان ها را ميپوشانند. ونيرها دو نوع دارند يكي ونير كامپوزيت دندان و ديگري ونير پرسلن يا همان لمينت دندان. اين روكش هاي دندان از مهمترين و پرتقاضاترين روش هاي دندانپزشكي زيبايي هستند كه به جهت طراحي و يا اصلاح طرح لبخند و ساختن لبخندي جذاب تر مورد استفاده قرار ميگيرند. استفاده از اين روكش ها به هيچ عنوان جنبه درماني ندارد و تنها براي زيبايي است. تا انتها با بهترين متخصص ارتودنسي در تهران همراه باشيد.

كاربرد ونير دندان چيست؟

·         برطرف يا پنهان كردن رنگ و لكه هاي دنداني كه با بليچينگ و ساير روش هاي ديگر از بين نميروند

·         براي اصلاح يا پنهان كردن پوسيدگي و فرسايش دندان

·         براي دندان هاي نسبتا كج

·         وجود فاصله قابل توجه بين دندان ها مخصوصا در بخش جلوي دندان

ونير دندان پرسيلن يا لمينت دندان چيست؟

ونير پرسليني نام ديگر لمينت دندان است. آن ها لايه اي نازك و همرنگ دندان هاي شما هسند كه به صورت اختصاصي و مخصوص دندان شما در لابراتوار لمينت سازي آماده ميشوند. اين روكش ها بسيار پرطرفدار هستند و شباهت بسيار زيادي به دندان هاي خودتان دارند. به نسبت روكش كامپوزيت دندان، اين ونيرها بسيار مقاوم، طبيعي تر، ارزانتر و با دوامتر هستند.

مزاياي داشتن ونير دندان پرسلني چيست؟

·         آنها قوي و مستحكم بوده و ماندگاري بالايي دارند

·         ظاهر بسيار طبيعي دارند

·         براي نصب نياز كمي به خراشيدن مينا دارند (نسبت به تاج دندان)

·         در برابر لكه و رنگ مقاوم هستند

كامپوزيت ونير دندان چيست؟

كامپوزيت دندان نوعي ونير خاص بوده كه جنس آن از مواد پر كننده دندان يا از موادي است كه جهت باندينگ دندان استفاده ميشود. روكش كامپوزيت دندان متقاضيان خاص خودش را دارد و قيمت و آپشن هاي آن در مقايسه با لمينت پرسليني به مراتب كمتر است.

بيشتربخوانيد... مزاياي ارتودنسي ديمون

مزاياي ونير دندان كامپوزيتي چيست؟

·         در مقايسه با تاج دندان و لمينت دندان نياز بسيار كمتري به تراشيدن ميناي دندان دارد.

·         براي بررسي و ارزيابي توسط دندانپزشك زيبايي نياز كمتري به جلسات ويزيت دارد

·         هزينه آن نسبت به لمينت دندان به مراتب كمتر است

·         اگرچه مقاومت و ماندگاري كمتري دارند اما در صورت آسيب ديدگي، ترميم و تعمير آنها آسان است و هزينه تعميراتشان نيز خيلي كم است.

منبع: مجله دندانپزشكي ارتوبلاگ

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۷:۳۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آيا درد بعد از عمل شكم طبيعي است؟

برخي از دردها بعد از عمل جراحي بر روي شكم طبيعي هستند. براي مثال تجربه درد در بخش راست شكم بعد از عمل اسليو ميتواند طبيعي باشد. اين درد احتمالا مربوط به بزرگترين برشي است كه جراح حين انجام عمل روي شكم يا معده شما ايجاد كرده است.

مديريت درد ناشي از گاز يا باد شكم

تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغري در شانه چپ مربوط به گاز شكم است. اين گاز هماني است كه براي باد شدن شكم شما طي عمل لاپاراسكوپي وارد شكم شده است. گاز معمولا بيخطر است و هيچ آسيبي به شما نميرساند اما ممكن است موجب درد شود.

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغري متوجه درد در شانه يا ساير بخش هاي شكم شديد ميتوانيد با چند راهكار زير آن را به خوبي مديريت كنيد:

هر بار كه درد داشتيد حتما بلند شويد و قدم بزنيد. اين كار نه تنها به بيرون آمدن گاز از بدن شما كمك مي كند بلكه به جلوگيري از لخته شدن خون نيز كمك مي كند.

به آرامي شكم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سينه خود و سپس به سمت پايين شكم ماساژ دهيد.

خم و راست شدن آن هم به صورت خيلي آرام و ملايم ميتواند باعث كاهش درد ناشي از گاز در شكم شود.

به ياد داشته باشيد كه بعد از عمل لاغري از مصرف آسپيرين و داروهاي التهابي غير استروئيدي (NSAIDs) خودداري كنيد. زيرا مصرف اين داروها مي تواند خطر خونريزي شما را افزايش دهند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۶:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

علت خشكي دهان چيست و چگونه برطرف ميشود؟

به خشكي دهان در اصلاح دندانپزشكي زيروستوميا يا (xerostomia) گفته ميشود. زيروستوميا زماني اتفاق مي افتد كه غدد بزاقي دهان شما بزاق كافي توليد نمي كند. اين حالت باعث ايجاد احساس ضعف يا خشكي در دهان شما مي شود. اين بيماري همچنين مي تواند علائم ديگري مانند بوي بد دهان، خشكي گلو و يا ترك خوردن لب ها را ايجاد كند.

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي 1401

چه عواملي باعث خشكي دهان مي شود؟

اين مشكل مي تواند علل مختلفي داشته باشد. اما اغلب از كمبود آب بدن ناشي مي شود. برخي از بيماري ها مانند ديابت نيز مي تواند بر توليد بزاق شما تأثير بگذارد و منجر به خشكي دهان شود.

دلايل ديگر عبارتند از:

·         استرس

·         اضطراب

·         سيگار كشيدن

·         مصرف ماري جوانا

·         داروي مسكن

·         تنفس دهاني

·         مصرف برخي داروهاي خاص، از جمله برخي آنتي هيستامين ها، داروهاي ضد افسردگي و سركوب كننده هاي اشتها

·         پرتودرماني سر و گردن

·         برخي از اختلالات خود ايمني، مانند سندرم شوگرن

·         مسموميت با بوتوليسم

·         پيري و افزايش سن

چه بيماري هايي باعث خشكي دهان ميشود؟

اگر مدتي است كه دهانتان خشك شده است بايد به دنبال پيدا كردن علت آن باشيد. ثابت شده كه برخي از بيماري ها نيز ميتواند باعث خشك شدن دهان شود. برخي از اين بيماري ها عبارتند از:

·         ديابت

·         برفك دهان

·         بيماري آلزايمر

·         فيبروز كيستيك

·         اچ آي وي و ايدز

·         سندرم شوگرن

·         درمان پزشكي

وقتي با علائمي چون خشكي دهان به پزشك مراجعه كنيد، او احتمالا بعد از بررسي اوليه از شما در مورد داروهاي احتمالي كه مصرف ميكنيد سوال خواهد پرسيد. اگر علت خشكي واقعا دارو باشد، پزشك ميتواند دوز آن را كم كرده و يا اينكه داروهاي مشابهي را جايگزي داروي فعلي شما كند. پزشك همچنين براي افزايش ترشح بزاق دهان شما داروهاي خاصي تجويز ميكند و يا اينكه حتي بزاق مصنوعي براي شما درخواست ميدهد. روش هاي درماني براي ترميم يا احياء غدد بزاقي ممكن است در آينده براي درمان خشكي دهان در دسترس باشد ، اما يك بررسي تحقيقاتي در سال 2016 نشان داد كه تحقيقات بيشتري براي اين موضوع نياز است.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي متحرك تك فك

چه زماني بايد به پزشك يا دندانپزشك مراجعه كنيم؟

اگر مشكل شما مزمن شده بهتر است كه با يك دندانپزشك يا پزشك عمومي صحبت كنيد. اگر همراه با خشك بودن دهان علائم زير را تجربه ميكنيد حتما به پزشك خود اطلاع دهيد:

·         احساس خشكي در دهان يا گلو

·         افزايش غلظت بزاق

·         زبر و خشن شدن زبان

·         ترك خوردن لب ها

·         مشكل در جويدن يا بلعيدن

·         كاهش حس چشايي

·         بوي بد دهان

بيشتربخوانيد... هزينه تقريبي ارتودنسي

خلاصه، مفيد و مختصر

حشكي دهان را اغلب مي توانيد در خانه و بدون كمك دندانپزشك يا پزشك عمومي حل كند. اما اگر اين وضعيت مزمن شد و در طولاني مدت شما را آزار داد حتما به پزشك مراجعه كنيد. پزشكان و دندانپزشكان ميتوانند با پيدا كردن علت اصلي اين مشكل و برطرف كردن آن به بهبود شما و بازگشت رطوبت به دهانتان كمك كنند. اگر دهان شما خشك است حتماً با مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و مراجعه مرتب به دندانپزشك و يا كلينيك دندانپزشكي خوب از دندان هاي خود مراقبت بيشتري كنيد. زيرا در هر صورت مراجعه منظم به مطب دندانپزشكي مي تواند به جلوگيري از پوسيدگي دندان و بيماري لثه كه ميتوانند ناشي از خشكي دهان باشند كمك كند.

منبع: مجله دندانپزشكي ژاله ايمپلنت

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۱:۴۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

علت درد پس از جراحي لاغري

بيشتر جراحي هاي لاغري به وسيله جديدترين روش جراحي لاغري يعني روش لاپاراسكوپي انجام ميگيرد و از اين رو مدت ماندن در بيمارستان و درد بيمار بسيار كمتر از جراحي هاي باز مي باشد. با اين حال بيمار بيشترين درد را در اطراف جاي بخيه جراحي لاغري حس مي كند كه پزشك معده را از آنجا بيرون آورده است. اين زخم اغلب در سمت چپ، زير قفسه سينه قرار دارد. البته بوتاكس معده از اين قاعده مستثني است.

بيشتربخوانيد... بهترين برنامه غذايي

اينكه بيشترين درد در اين نقطه حس مي شود، كاملا طبيعي است. از آنجايي كه هنگام در آوردن معده طي اسليو معده به اين برش فشار وارد شده و اغلب كش مي آيد، فيبر هاي عضلاني پاره  مي شود و اغلب منجر به كبودي مي شود. همين امر منجر به درد بعد از اسليو معده مي شود.

طي مراحل باي پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقي روده با معده جديد) معمولا با بخيه يا استاپلر دوراني دوخته مي شود. اين استاپلر ها بزرگ هستند و براي وارد كردن آنها از برش ايجاد شده، نياز به باز كردن برش سمت چپي سينه وجود دارد. وارد كردن و خارج كردن اين دستگاه بخيه مي تواند موجب كش آمدن ماهيچه ها و در برخي موارد كبودي شود.

بيشتربخوانيد... رژيم لاغري يك ماهه رايگان

از آنجايي كه در جراحي ساسي باي پس و اسليو معده برش ها كمي بزرگتر خواهند بود، امكان دارد كه اين دو جراحي بيش از حلقه معده ايجاد درد كنند.

منبع: مجله لاغري و تناسب اندام جيم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۶:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

انواع جوش صورت نشانه چيست؟

يك نوع عارضه پوستي است، كه با افزايش توليد چربي پوست و رشد سلول‌هاي پوستي باعث انسداد منافذ پوست شده، چربي پوست در داخل منافذ بسته شده تجمع مي‌كند و باكتري ها از آن تغذيه مي‌كنند و تكثير مي‌شوند. در اين حالت جوش به وجود مي‌آيد و بزرگ مي‌شود.

علت انواع جوش صورت

همانطور كه در بالا گفتيم جوش به دليل بسته شدن منافذ پوست صورت و تجمع باكتري و چربي تشكيل مي‌شود، البته عوامل مختلفي در ايجاد و تشديد انواع جوش‌ صورت تاثيرگذار است، اين عوامل عبارتند از:

·         رژيم غذايي نامناسب

·         كشيدن سيگار و قليان

·         وجود برخي بيماري‌ها و استفاده از داروهاي خاص

·         استفاده از لوازم آرايشي نامرغوب يا فاسد شده

·         آلودگي‌هاي محيطي

·         عوامل ژنتيكي

·         تغييرات هورموني در نوجواني

·         استرس

·         عدم رعايت بهداشت و نظافت پوست

انواع جوش روي صورت

·         پاپول

·         جوش‌هاي التهابي

·         پاسچول

·         ندول

·         كيست

·         غير التهابي

·         جوش سر سفيد

·         جوش سر‌سياه

بيشتربخوانيد... جوش هاي زير پوستي

جلوگيري از ايجاد جوش‌هاي صورت

براي جلوگيري از بروز انواع جوش صورت بايد مراقبت‌هاي روزانه براي شاداب بودن پوست را به خوبي انجام داد. رعايت موارد زير براي پيشگيري از مشكلات پوستي موثر هستند.

·         استفاده روزانه از مرطوب كننده پوست

·         تميز نگه داشتن صورت و رعايت بهداشت آن به طور مرتب

·         دست زدن و باز كردن جوش ممنوع

·         عدم استفاده از محصولات حاوي الكل

·         استفاده از محصولات آرايشي را به حداقل رساندن

·         لايه برداري پوست

·         استفاده از محصولات مراقبتي پوست مانند ژل شستشو، اسكراب، ماسك صورت …

·         تغيير عادات غذايي به شيوه سالم

بيشتربخوانيد... قاتل سلوليت

درمان جوش صورت

·         نور درماني

·         لايه برداري

·         ليزر

·         مصرف داروهاي موضعي

·         رتينوئيدها

·         آنتي بيوتيك ها

·         داپسون

·         انواع قرص هاي ضد جوش صورت

·         آنتي بيوتيك‌ها

·         داروهاي ضد بارداري

منبع: مجله سلامتي بيمارستان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۲:۲۹ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

5 مشكل در رابطه با استخر بتوني:

زماني كه مي خواهيد انواع استخر هاي ساخته شده در زمين را بسازيد، هر كدام از آن ها مشكل به خصوص خود را دارند. استخرهاي ساخته شده از جنس وينيل ماندگاري موقت دارند، استخر فايبر گلاس هم از نظر اندازه و عمق داراي محدوديت هستند و در آخر استخر هاي بتني هستند كه مانند مدل هاي ديگر داراي مشكلاتي مي باشند. در اين مطلب مي خواهيم به مشكلاتي كه در رابطه با استخر بتني است اشاره كنيم كه قبل از ساخت آن در نظر نگرفته ايد در واقع ما مواردي را مي گوييم كه قبل از خريد اين مدل استخر بايد بدانيد.

زبري سطح استخر: اگر در تلاش بوده ايد كه در استخر بتني بدون كفش استخر واليبال بازي كنيد دقيقا مي دانيد كه راجع به زبري استخر مي خواهيم صحبت كنيم. در حقيقت به پاهايتان آسيب مي رساند و كاملا زخم مي شود و اين زبري استخر روز به روز افزايش پيدا مي كند.

خدمات تعمير و نگهداري استخر: بدون طرح سوالي، استخر هاي بتوني بيشترين نكات نگهداري استخر را در مقايسه با مدل هاي ديگر استخر هاي ساخته شده در زمين دارند. براي مثال جنس فايبرگلاسي و وينيلي هيچ نگراني در برابر ميزان كلسيم موجود در آب استخر ندارند اين مورد فقط در رابطه با استخر بتني وجود دارد. كلسيم موجود در آب سطح استخر را صاف و هموار مي كند و ميزان كم آن باعث ايجاد زمختي و زبري روي سطح استخر مي شود.

روكش كردن مجدد: بسياري از كساني كه صاحب استخر بتني هستند در اين مورد هيچ نظري ندارند چون كه بر اين باورند كه استخر بتني را بايد در آينده روكش كنند. به همين دليل است كه اكثر شركت ها ممكن است به آنها گارانتي مادام العمر بدهند اما به اين معني نيست كه تا پايان ساخت استخر مي باشد در واقع گارانتي استخر بتوني تا قبل از ساخت آن مي باشد .

ناسازگاري با نمك: بسياري از افراد اين موضوع را نمي دانند اما سطوح بتوني كاملا حساس به نمك هستند و به راحتي مي توانند ترك خورده يا از بين بروند به دليل اين موضوع و با در نظر گرفتن اين حقيقت كه آب نمك در همه جاي دنيا وجود دارد، اين را بدانيد كه اگر از ژنراتور كلر و نمك براي استخر بتوني استفاده كنيد بايد زودتر از موعد دوباره آن را روكش كنيد.

نصب و راه اندازي: اغلب نصب آن ممكن است هفته ها طول بكشد و ممكن است در فصولي كه مي خواهيد از استخر استفاده كنيد، تكميل نشود. پس اگر خواستيد يك مدل از آن را در فضاي پشتي منزل تان نصب كنيد راجع به زمان و فرايند راه اندازي، اطلاعات كامل را كسب كنيد. پنج مورد از مشكلاتي كه در رابطه با نصب استخر بتوني وجود دارد را بيان كرديم در مقابل اين مشكلات، مزايايي نيز وجود دارد كه آن را به استخري انعطاف پذير و مناسب تبديل كرده است كه مي توانيد براي ساخت آن در فضاي پشتي منزل تان اقدام كنيد.

بيشتربخوانيد... سيستم گرمايش استخر

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۲۶ توسط:Admin موضوع: ساخت استخر نظرات (0)