دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

كاشت ابرو با خواب كاملا طبيعي

كاشت طبيعي ابرو فرآيندي شبيه به كاشت مو است. در واقع فوليكول‌هاي سالم بايد به قسمتي از ابرو كه دچار ريزش شده است، انتقال يافته و پيوند انجام گيرد. اما اكنون اين سوال پيش مي‌آيد كه فوليكول مو از كجا تامين مي‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌هاي موجود در ابرو براي استخراج فوليكول استفاده كند، قطعاً همان قسمت كه مشكلي ندارد نيز تخليه خواهد شد. لذا كاشت مو براي ابرو با استفاده از فوليكول موي پشت گوش و يا در درجه دوم، موي پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل كاشت ابرو طبيعي

در ادامه تمامي مراحل كاشت ابرو از ابتدا تا انتها را براي شا عزيزان بيان كرده‌ايم:

مرحله اول : طراحي ابرو

در اولين قدم شما بايد با پزشك خود صحبت كنيد و به او بگوييد چه مدل ابرويي را دوست داريد. در زمان كاشت به همان شيوه كه دوست داريد، طراحي ابرو انجام گرفته و كاشت فوليكول‌ها در محدوده مشخص شده صورت مي‌گيرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌هاي تك شاخه‌اي، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد مي‌كند كه به هر شاخه، گرافت گفته مي‌شود. اكنون متخصص براي ايمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانك مو خواهد رفت.

مرحله سوم : كاشت فوليكول

سپس فوليكول مو در قسمتي از ابرو كه ريزش داشته است، كاشته مي‌شود. اين مرحله به دقت بالايي نياز دارد تا هم فوليكول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاويه كاشت متناسب با طرح اوليه باشد.

كاشت ابرو با خواب طبيعي

روبروي آينه بايستيد و به ابرو‌هاي خود دقت كنيد. متوجه مي‌شويد كه هر ابرو از سه زاويه تشكيل شده است و جهت رشد مو‌ها در ابرو به گونه‌اي است كه به اصطلاح‌ خواب طبيعي در آن رعايت شده است. زماني كه قرار است كاشت ابرو را انجام دهيد، بايد به مسأله خواب طبيعي ابرو‌ها نيز توجه كنيد. در واقع اين موضوع به مهارت متخصص بستگي دارد كه چه اندازه با ظرأفت عمل كند تا كاشت ابرو با خواب طبيعي اتفاق بيفتد. روش‌هاي مختلفي براي اين منظور وجود دارد ولي متخصص عمدتاً به سراغ روش FIT ، SUT و FUT مي‌رود. از مزاياي پيوند ابرو با خواب طبيعي عبارتند از:

 

·         ابرو‌هاي شما ظاهري كاملاً طبيعي و يكنواخت خواهند داشت به گونه‌اي كه چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد كرد.

·         نيازي نيست كه از اين به بعد به سراغ روش‌هاي مصنوعي همانند ميكروبيلدينگ، سايه يا هاشور برويد بلكه ابرو‌هاي طبيعي خود را داريد كه همانند ساير مو‌هاي موجود در ابرو، رشد مي‌كنند و مي‌توانيد حتي رنگ و حالت آن‌ها را تغيير دهيد.

·         اين روش برخلاف روش‌هاي آرايشي، ماندگاري هميشگي دارد. بنابراين اگر شما به خوبي از ابرو‌هاي خود مراقبت كنيد، بعد از كاشت ابرو از نتيجه پيوند راضي خواهيد بود.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۷:۱۱ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

ارتودنسي ديمون چيست و هزينه آن چقدر است؟

ارتودنسي ديمون شبيه همان ارتودنسي ثابت با كمك بريس هاي سنتي است. با اين حال، چند مزيت اضافي در اين روش وجود دارد. اين فناوري ظاهر كلي شخص را در نظر مي گيرد. بريس ديمون سريعتر دندانها را حركت مي دهد و به افراد اين امكان را مي دهد تا به سرعت لبخند خود را بهبود ببخشند و سپس با يك لبخند زيباتر به زندگي خود ادامه دهند.

بيشتربخوانيد... دندانپزشكي شبانه روزي تهران

چيزي كه اين سيستم را متمايز ميكند بريس ديمون است

 برخي فكر ميكنند كه ديمون نوعي ارتودنسي متحرك است اما سيستم ديمون در واقع ارتودنسي ثابت هستند. در ارتودنسي ديمون از براكت هاي ديمون استفاده مي شود. اين براكت ها ابزارهايي هستند كه قابليت باز و بسته شدن خودكار را دارا مي باشند. آنها در همان جايي نصب مي شوند كه براكت هاي فلزي سنتي نصب مي شوند. اين بريس ها نياز به تنظيم كمي دارند و با حركات گهواره اي به راحتي و بدون درد به صاف شدن دندان ها كمك ميكنند. به صاف شدن دندان ها با اين براكت ها ارتودنسي ديمون گفته ميشود.

مزاياي ارتودنسي ديمون

·         آنها ظاهر بهتري دارند

·         شفاف بودن براكت ها (اگر نوع ديمون شفاف انتخاب شود) باعث مي شود كه همچون ارتودنسي سراميكي زيبا به نظر برسند زيرا تقريبا نامرئي هستند.

·         در براكت هاي ديمون زمان درمان سريع تر است

·         تعداد ملاقات هاي كمتر

·         مناسب براي كساني كه از راه دور مراجعه مي كنند

·         فشار كمتر بر دندان ها وارد ميكنند و در نتيجه درد كمتري دارند

معايب ارتودنسي ديمون

·         داراي سيم هاي فلزي مي باشد كه براي ديگران قابل مشاهده است ، بنابراين شما نمي توانيد به طور كلي از دست فلزي كه در دهان است خلاص شويد.

·         اما مي توانيد براكت هاي شفاف ديمون را انتخاب كنيد تا از براكت هاي فلزي دوري كرده و ديد براكت ها را به حداقل برسانيد

·         پوشيدن براكت هاي ديمون در چند روز اول كمي آزار دهنده است تا زماني كه شما به آن عادت كنيد

·         هزينه ارتودنسي در اين نوع بيشتر از ساير انواع ارتودنسي است.

قيمت ارتودنسي ديمون چقدر است؟

با توجه به اينكه سيستم ديمون سازوكاري متفاوت از بريس هاي معمولي دارد هزينه هاي آن نيز به طبع متفاوت از هزينه ارتودنسي معمولي است. هزينه ارتودنسي ديمون به عوامل مختلفي بستگي دارد و شما بايد براي تخمين يا برآورد آن به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد. با اين حال به طور قطع هزينه ارتودنسي ديمون چند ميليوني بيشتر از ارتونسي معمولي خواهد بود.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۲:۱۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

با اين راه كارهاي ساده، درد ارتودنسي را به صورت كامل ريشه كن كنيد

درمان ارتودنسي (مخصوصا ارتودنسي ثابت) در چند روز نخست اتصال بريس ممكن است كمي باعث درد و ناراحتي در افراد شود. با اين حال قرار نيست درد شديدي تجربه شود و تنها يك ناراحتي جزئي متوجه افراد مي شود. اين نارحتي جزئي نيز كاملا طبيعي است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جاي نگراني وجود ندارد.

بيشتربخوانيد... مشاوره متخصص ارتودنسي

10 نكته براي تسكين درد ارتودنسي دندان

داروهاي بيحسي خوراكي استفاده كنيد

بهترين راه براي كاهش درد در زمان ارتودنسي استفاده از داروهاي بيحس كننده موضعي است.

داروي مسكن بدون نسخه بخريد

افرادي كه حين تنظيمات بريس ارتودنسي درد زيادي تجربه مي كنند بهتر است كه به فاصله 1 ساعت قبل از جلسات تنظيم و 2 ساعت بعد از آن مسكن مصرف كنند.

از كمپرس يخ استفاده كنيد

 قرار دادن كمپرس يخ روي گونه ها مي تواند به كاهش درد، التهاب و ورم لثه كمك كند.

آب يخ هم فكر خوبي است

 اگر هيچ گزينه اي براي كاهش درد ارتودنسي در چند روز اول نداريد حتما آب يخ بيشتري بنوشيد.

بيشتر غذاهاي نرم بخوريد

چه ارتودنسي ثابت فلزي داشته باشيد و چه ارتودنسي متحرك، در هر صورت شما بايد تا پايان مدت زمان ارتودنسي يك رژيم غذايي نرم كه نياز كمتري به جويدن دارد مصرف كنيد.

اگر لازم شد از موم ارتودنسي استفاده كنيد

متخصصان ارتودنسي براي ايمن سازي لبه هاي تيز براكت يا سيم ارتودنسي، به بيماران خود موم يا وكس مخصوصي مي دهند.

آب ولرم و نمك را امتحان كنيد

گاهي اوقات به واسطه دستگاه هاي ارتودنسي ممكن است داخل دهان زخم ايجاد شود، از آب ولرم و نمك براي آرام سازي در داخل دهان و كمك به ضدعفوني و تميز شدن محل زخم نيز كمك كرد.

بيشتربخوانيد... ليست بهترين متخصص ارتودنسي در شمال تهران

لثه هاي خود را ماساژ دهيد

براي كاهش درد و ورم لثه حين ارتودنسي تنها كافيست كه لثه ها را با سر انگشتان خود به آرامي ماساژ دهيد.

روي حفظ و ارتقاي بهداشت دهان و دندان تمركز كنيد

اينكه شما تا چه حد پايبند بهداشت دهان و دندان و مراقبت از بريس ارتودنسي خود هستيد مي تواند تفاوت زيادي در ميزان درد و ناراحتي ايجاد كند.

كمي صبور باشيد

تجربه درد در داخل دهان حتي براي 1 ساعت مي تواند آزاردهنده باشد. ولي به هر حال به جز اقدامات بالا لازم است كه صبوري كنيد تا درد كاملا كاهش يابد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۵:۵۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

درباره دهانشويه چه مي دانيد؟ (كاربرد، انواع، مزايا، معايب و نحوه استفاده)

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي دندان فك پايين

فوايد دهانشويه چيست؟

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد باكتري هاي فعال در جريان عفونت هاي لثه مي توانند در هنگام ورود به جريان خون در خانم هاي باردار، عوارض خاصي در بارداري ايجاد كنند و شما مي توانيد با شستشوي منظم دهانشويه ، اين خطر را كاهش دهيد. محلول هاي شوينده دهاني مي توانند با كاهش ميزان پلاك و باكتري هاي محبوس در دهان، از بيماري هاي لثه مانند التهاب لثه يا عفونت آن جلوگيري كنند.

به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند

دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست

بوي بد دهان را كاهش مي دهد

يكي از مهم ترين فوايد محلول دهانشويه كمك به كاهش بوي بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند كه خمير دندان حاوي فلورايد چنين فايده اي دارد اما اثراتش كوتاه مدت است. استفاده طولاني مدت از فلورايد مي تواند به كاهش موثر تر و طولاني مدت تر بوي بد دهان منجر شود.

بيشتربخوانيد:

·          بهترين متخصص ارتودنسي نوجوانان

·         متخصص ارتودنسي اصفهان

ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد

دهانشويه ها به جز خوش بو كردن داخل دهان به شل و معلق كردن ذرات ريز مواد غذايي چسپيده به دندان ها كمك مي كنند. اگر پس از غذا و مسواك زدن، دهانشويه استفاده شود تاثيرش بيشتر خواهد بود.

مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود

دهان شويه هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه مي تواند به جلوگيري از رشد پلاك در دندان و زير لثه كمك كند. اين دهانشويه ها مي توانند با جلوگيري از تشكيل پلاك دندان شما را از بيماري هاي لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامين كنند.

به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

از آنجايي كه اين محلول ها حاوي فلورايد هستند از ايجاد حفره و پوسيدگي دندان ها و تحليل رفتن ميناي دندان كمك مي كند. فقط مطمئن شويد كه دهانشويه خريداري شده شما حاوي فلورايد باشند زيرا همه آن ها فلورايد ندارند.

علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

دهانشويه هايي كه حاوي كمتر از 18 درصد الكل (يا كلا بدون الكل) هستند، مي توانند علائم دردناك ناشي از آفت دهان را كاهش دهند.

چطور دهان خود را شوينده هاي دهاني شستشو دهيم؟

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد

منبع: https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۲:۱۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

علائم سنگ كليه كدامست؟

سنگ كليه چيست؟ سنگ كليه به مجموعه اي از كريستال هاي جامد گفته مي شود كه در داخل كليه به وجود مي آيند. اين كريستال هاي از تجمع املاح معدني موجود در ادرار تشكيل مي شوند و مي توانند در هر نقطه از سيستم  ادراري مانند كليه، مجاري ادراري، اندام هاي تناسلي و مثانه شكل بگيرند.

عوامل موثر در شكل گيري سنگ كليه

عوامل زير در به وجود آمدن سنگ كليه موثر هستند:

·         شرايط جوي محل زندگي

·         سن

·         تغذيه

·         ميزان فعاليت بدني

·         برخي بيماري‌هاي مانند ديابت، چاقي، فشار خون بالا و ساير بيماري‌هاي كليوي

·         عوامل ژنتيكي

·         مصرف برخي از داروها

علائم سنگ كليه چيست؟

معمولا سنگ كليه تا زماني كه ثابت باشد، بدون علامت است و دردي به همراه ندارد. اما زماني كه سنگ به حركت در مي آيد، درد و ساير علايم آن نيز ظاهر مي شوند. هر چقدر اندازه سنگ بزرگ باشد درد ناشي از آن نيز بيشتر است.

·         درد ناشي از سنگ كليه

·         وجود خون در ادرار

·         احساس سوزش در هنگام دفع ادرار

·         گرفتگي در ادرار

·         تكرر ادرار به دليل سنگ كليه

·         ادرار بد بو و كدر

·         تب، لرز، تهوع و استفراغ ديگر علائم سنگ كليه اند

راه هاي تشخيص سنگ كليه كدامند؟

·         اولتراسوند كليه

·         سي تي اسكن

·         سونوگرافي

·         آزمايش ادرار

·         آزمايش خون

راه هاي درمان سنگ كليه

با توجه به علائم سنگ كليه و تشخيص آن بايد براي درمان آن اقدام كرد. پزشك از روش هاي زير براي درمان سنگ كليه استفاده مي كند:

·         مصرف آب

·         دارو

·         جراحي

منبع: https://www.bimarestaan.ir/

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۴:۲۹ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

قيمت كاشت ابرو در تهران چقدر است؟

هزينه كاشت ابرو در تهران بر اساس عوامل موثر بر روي قيمت جراحي تعيين مي‌گردد كه اين قيمت مي‌تواند براي افراد مختلف متفاوت باشد. قيمت كاشت ابرو در تهران را مي‌توان به صورت حدودي از ۸ ميليون به بالا در نظر گرفت. توجه داشته باشيد كه اين هزينه بر اساس تعداد تارهاي موي كاشت شده متغير است.

عوامل موثر بر هزينه كاشت ابرو تهران چيست؟

فاكتورهاي بسياري هستند كه بر قيمت كاشت ابرو تاثيرگذار مي‌باشند. برخي از اين عوامل به شرح زير است:

·         ميزان دستمزد پزشك متخصص

·         ميزان هزينه كلينيك كاشت ابرو طبيعي

·         ميزان تراكم ابروها

·         فرم ابروهاي مورد نظر

·         تكنيك مورد استفاده

·         هزينه‌هاي جانبي

آيا كاشت ابرو به صورت دائمي است؟

بله. كاشت و پيوند ابرو دائمي ترين روش براي پرپشت كردن ابروها مي باشد كه پس از يك دوره ريزش و رشد، كاملا طبيعي در مي آيند.

هزينه كاشت ابرو اقساطي در تهران

قيمت كاشت ابرو چقدر است؟ برخي از كلينيك‌ها و پزشكان براي راحتي بيماران خود شرايط قسطي پرداخت هزينه كاشت ابرو در تهران را فراهم كرده‌اند. كاشت ابرو قسطي به اين صورت است كه بيمار در ابتدا مبلغي را به عنوان پيش پرداخت به كلينيك پرداخت مي‌كند و مابقي آن را با توجه به شرايط كلينيك در چند قسط و ماهانه پرداخت مي‌تمايد.

همچنين بايد در نظر داشته باشيد كه كلينيك ممكن است با توجه به شرايط و قواعد خود از بيمار به ازاي هر قسط، چك و يا سفته به عنوان ضمانت دريافت كند.

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۰:۰۶ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

يك برند خوب كامپوزيت چه ويژگي هايي دارد؟

در واقع كامپوزيت دندان مناسب براي انجام ونير بايست استحكام و مقاومت بالايي داشته باشد تا در برابر فشار هاي وارده براحتي نشكند.در ضمن بايست بتوان سطح آنرا خوب پاليش و صيقلي كرد تا انعكاس نور از سطح آن، نماي زيباتري ايجاد كند. مورد ديگر انكه ثبات رنگ بالايي داشته باشد و بمرور دچار تيرگي نشود و مورد اخر انكه شفافيت مناسبي داشته باشد تا نماي ظاهري ان مصنوعي ديده نشود. و البته در اخر اينرو هم اضافه كنم كه مهمتر از برند، كيفيت درمان انجام شده توسط دندانپزشك است و حتي بهترين برندهاي كامپوزيت هم اگر درست كار نشوند منجر به شكست درمان مي شود.

بيشتربخوانيد... ليفت سينوس چيست

ايا بين برندهاي مختلف كامپوزيت اختلاف است؟

بايست بدانيد كه كامپوزيت دندان هم دسته بندي دارد. در واقع كامپوزيت ماده اي است كه يك بيس رزيني دارد كه داخل آن ذرات سراميكي ريزي وجود دارد. بر اساس سايز ذرات داخل بيس كامپوزيت، كامپوزيت دسته بندي مي شود. سايز اين ذرات از دهم ميليمتر تا ميكرون و نانو متغير است.

بيشتربخوانيد... ترميم دندان پوسيده چگونه است

امروزه در كارهاي زيبايي بيشتر از كامپوزيت هاي با سايز ذرات نانو استفاده مي شود. كيفيت كامپوزيت ها هم متفاوت است و بعضي كامپوزيت ها داراي شفافيت و ماندگاري بالاتري هستند. در ضمن رنگ كامپوزيت ها هم استاندارد مشخصي ندارد و طيف رنگي برندهاي مختلف كمي با هم متفاوت است. بنابراين هم استفاده از برندهاي معتبر توصيه مي شود و هم انكه لازم است دندانپزشك تجربه كار با برندهاي مختلف را داشته باشد و بداند كه طيف رنگي هر برند كامپوزيت به چه صورت است. در حال حاضر چند برند معتبر و خوب كامپوزيت وجود دارد كه در اين مركز بر اساس شرايط دندان و سليقه رنگ بيمار، انتخاب بين انها صورت مي گيرد. در انتها در مورد رنگ كامپوزيت اين نكته را هم اضافه كنم كه طيف رنگي بعضي كامپوزيت ها كمي ته رنگ كرم دارد كه اصطلاحا رنگ ( سفيد افتابي ) دارند ولي بعضي كامپوزيتها كمي ته رنگ ابي-خاكستري دارند و يا اصطلاحا رنگ( سفيدمهتابي) دارند.

منبع : chalava


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۲۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

پروستات چيست؟

پروستات غده مهمي در سيستم توليد مثل مردان است. در صورت سالم بودن و در مردان جوانتر از ۵۰ سال ، معمولاً به اندازه يك گردو است و وزن آن حدود ۰.۷۵ اونس است.

پروستات در شكم ، جلوي راست روده و بين آلت تناسلي و مثانه قرار دارد. مجراي ادرار ، همان لوله اي است كه اسپرم را از بيضه و ادرار را از مثانه و از طريق آلت تناسلي بيرون مي آورد و همچنين از پروستات عبور مي كند.

اين غده در باروري مردان نقش دارد و مايع پروستات را كه بخشي از مايع مني است ، مي سازد و ترشح مي كند.

بيشتربخوانبد... جراحي پروستات از طريق مجرا

انواع بيماري پروستات

چندين بيماري وجود دارد كه مي تواند بر پروستات تأثير بگذارد ، از جمله:

·         پروستاتيت حاد باكتريايي

·         هايپرپلازي خوش خيم پروستات (بزرگي خوش خيم پروستات) (BPH)

·         سرطان پروستات

·         التهاب پروستات يا پروستاتيت

چه كساني به بيماري هاي پروستات مبتلا مي شوند ؟

تمام مردان مي توانند در معرض مشكلات پروستات قرار بگيرند و نمي توان سن خاصي را براي اين مسائل در نظر گرفت.

و آيا در سن خاصي اين مشكلات به وجود مي آيند؟

ولي طبق مشاهدات و تحقيقات به دست آمده از بيماري پروستاتيت در مرداني با سن كمتر از ۵۰ سال بسيار شايع است و همچنين، رايج ترين مشكلات مربوط به پروستات در مرداني با سن بيشتر از ۵۰ سال، BPH مي باشد.

بيشتربخوانبد... بي اختياري ادراري چيست

درمان پروستاتيت

درمان پروستاتيت مزمن: افرادي كه به اين نوع بيماري مبتلا هستند، در صورت مراجعه به پزشك داروي آلفا بلاكر، در جهت كاهش التهاب و درد براي آنها تجويز مي شود كه مي تواند درد هاي مثانه و عضلات پروستات را نيز كاهش دهد. دو داروي مسدود كننده آلفا از جمله: تامسولوسين و سيلودوزين نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. استفاده از فيزيوتراپي و همچنين ورزش هاي آرام در بهبود اين بيماري بسيار كمك كننده است.

بيشتربخوانبد... واريكوسل بيضه

درمان پروستاتيت باكتريايي: اين بيماري به دليل عفونتي كه باكتري ها ايجاد كرده اند به راحتي با مصرف آنتي بيوتيك، از بين مي رود. استفاده از مايعات و نوشيدني هاي مايع از توصيه هاي پزشكان به افراد مبتلا به اين بيماري است. علاوه بر اين پزشك ممكن است تغيير در رژيم غذايي شما را مفيد بداند.

منبع: gymju


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۹:۵۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسي بزرگسالان

شما مي تواند در هر سني داشتن دندان هاي سالم و منظم را تجربه كنيد، اين مسئله به اين معناست كه هيچ گاه براي انجام ارتودنسي دير نيست. اما مسئله اي كه در مورد ارتودنسي بزرگسالان وجود دارد اين است كه بزرگسالان سن بلوغ را گذرانده اند و رشد و توسعه فك آن ها نيز متوقف شده است، اين مسئله به اين معناست كه براي اين كه بتوان مشكلاتي كه در ساختار فك بزرگسالان وجود دارد را درمان كرد تنها نمي توان از روش هاي ارتودنسي و وسايل ارتودنسي استفاده كرد. به همين دليل در بسياري از موارد نياز خواهد بود درمان ارتودنسي نوجوانان همراه با جراحي فك انجام شود. با بهترين متخصص ارتودنسي در تهران همراه باشيد.

بيشتربخوانيد... قيمت ارتودنسي دندان

نامرتبي دنداني

 شايع ترين علت به وجود آمدن بي نظمي هاي موجود در دندان، عدم تطابق سايز فك با سايز دندان مي باشد كه بيشتر اين اختلال ارثي است. گاهي ممكن است نوزاد بزرگ بودن دندان را از مادر و كوچكي فك را از پدر و يا برعكس به ارث ببرد، درنتيجه فك به علت كوچك بودن فضاي كافي براي رشد دندان هاي بزرگ نخواد داشت. پروسه رشد و افتادن دندان هاي شيري از يك روند روتيني پيروي مي كند. در صورتيكه اين روند يعني افتادن دندان هاي شيري زودتر اتفاق بيافتد، باعث مي شود تا فضاي خالي بوجود آمده حفظ نشود و دندان هاي شيري به اين فضاهاي خالي سوق داده شوند. در نتيجه در هنگام رشد دندان هاي بزرگ دائمي با مشكل روبرو مي شوند و دندان ناچار به تغيير موضع است.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي زودبازده چيست

چند نكته در ارتباط با استفاده از كش ارتودنسي

استفاده از كش دندان باعث درد گرفتن دندان‌ها و فك مي شود. اما اين درد پس از چند روز از بين مي‌رود. باز و بسته كردن كش دندان به جهت استراحت و بستن مجدد آن درد به همراه خواهد داشت. استفاده مداوم از كش ارتودنسي در طول درمان ارتودنسي موثر خواهد بود و در صورت عدم استفاده مداوم تاثير كامل نخواهند داشت. از كش ارتودنسي به صورت مداوم به جز زمان صرف غذا بايد استفاده شود. رعايت بهداشت دهان و دندان در حين ارتودنسي و تعويض كش‌ ارتودنسي بعد از هر اقدام خاصيت ارتجاعي كش ارتودنسي با گذر زمان از بين مي رود و بايد تعويض كش‌ها بر اساس دستور ارتودنتيست صورت پذيرد.

در صورت پاره شدن يا شل شدن كش ارتودنسي بايستي آن را تعويض كرد.  داشتن يك بسته كش ارتودنسي اضافي همواره لازم است تا در صورت نياز مورد استفاده قرار گيرد.

منبع: orthodoctor


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۴:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

انواع روش هاي درماني سنگ هاي كليوي

نوع درمان انواع سنگ هاي كليه بر اساس اندازه آنها مشخص مي شود، پزشك با بررسي و معاينات لازم و انجام سونوگرافي اندازه دقيق سنگ ها را تعيين مي كند

درمان سنگ هاي كليه

برخي از سنگ ها آنقدر كوچك هستند كه بدون هيچ مشكلي و خود به خود دفع مي شوند، اما برخي ديگر از سنگ ها بزرگ هستند و بايد براي درمان آن ها از روش هاي جراحي و سنگ شكن استفاده كرد.

مصرف آب و مايعات و دارو

استفاده از دستگاه سنگ شكن برون اندامي

استفاده از يورتروسكوپ

دفع سنگ كليه با لاپاراسكوپ

نفروليتومي و نفروليتوتريپسي

جراحي باز براي شرايطي كه اندازه سنگ كليه غير طبيعي باشد:

در حالت كه سنگ كليه اندازه و شكل غير طبيعي داشته باشد، جراح بايد براي برداشتن مستقيم آن از طريق عمل باز و ايجاد شكاف بزرگ در پوست و كليه، اقدام كند.

علايم سنگ كليه

اگر اندازه سنگ كليه كوچك و به اندازه شن باشد، علايمي خاصي ندارد و خود به خود دفع مي شود، اما براي سنگ هاي بزرگتر احتمال بروز علايم زير بيشتر است:

·         درد در ناحيه كمر، شكم و پهلو

·         گسترش درد به قسمت هاي كشاله ران و پا

·         احساس درد و سوز در هنگام دفع ادرار

·         كاهش حجم ادرار

·         نياز به دفع مكرر ادرار

·         تغيير رنگ ادرار و كدر شدن آن

·         بد بو شدن ادرار

نحوه تشخيص سنگ كليه

براي تشخيص سنگ كليه و اطمينان از وجود سنگ در كليه بايد از بيمار آزمايش خون و ادرار گرفته شود. اما براي تعيين محل دقيق و اندازه سنگ كليه نياز انجام تصويربرداري سي تي اسكن و سونوگرافي است.

بيشتربخوانيد... بي اختياري ادراري چگونه است

چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟

اگر درد ناشي از سنگ كليه به حدي شديد باشد كه در كل ناحيه كمر و شكم و پهلو گسترش يابد، بايد براي درمان آن اقدام كرد، در شرايطي كه اندازه سنگ كليه بزرگ باشد درد آن بيشتر است و خروج آن از طريق ادرار سخت مي شود.

همچنين در شرايط عادي ممكن است در ادرار فرد خون ديده شود، كه از علائم رايج سنگ كليه است، اما اگر به صورت ناگهاني اين خون زياد شد بايد فورا به پزشك مراجعه كرد.

منبع: جراحي لاغري و تناسب اندام

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۱:۰۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)