دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

مزاياي كامپوزيت

شايد در طول زمان هاي مختلف و در افراد متفاوت، متوجه اين قضيه شده باشيد كه هرچقدر هم تمام اجزاي صورت اشخاص زيبا باشد اما دندان هايي بهم ريخته و نامرتب داشته باشند، موجب مي شود ديگر تركيبات صورت هم به چشم نياد.  در ادامه با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج همراه باشيد.

كامپوزيت دندان چيست؟

كامپوزيت، نوعي ماده خميري است به نام فيلر يا رزين كامپوزيت كه طي فرايندهاي شيميايي توليد مي شود و از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار است. از كامپوزيت به عنوان يك ماده ترميم كننده يا چسب استفاده مي شود. در حقيقت كامپوزيت دندان يكي از روش هاي لمينت دندان مي باشد.

Dental composite با تابش نور يووي بر روي دندان محكم و سخت مي شود كه پس از آن دندان پزشك توسط پوليش بسته به آن فرم مناسب و مخصوصي مي دهد.

كامپوزيت ونير

ونير ها، از پوسته نازكي تشكيل شده اند كه براي مواردي كه دندان ها لب پر، بد فرم يا رنگ پريده شده اند مورد استفاده قرار مي گيرند. براي نصب ونيرها بر روي دندان، نياز به تراشيده شدن ميناي دندان داريم كه همين موضوع سبب شده است استفاده از ونيرها، روشي غير قابل بازگشت باشد. ونيرها از مواد همرنگ دندان اصلي ساخته شده اند اما ممكن است رنگ ونير كامپوزيت، در دراز مدت به دليل مصرف چاي و قهوه از بين برود، اما افراد به دليل زيبايي حاصل از نصب ونير بر روي دندانشان، خواهان استفاده از آن مي باشند.

دوام و ماندگاري كامپوزيت

مدت زمان استفاده از كامپوزيت دندان براي هر فرد متناسب با عملكرد او و رژيم غذايي اوست. به طور كلي دوام و ماندگاري كامپوزيت دندان بالاست و روشي به صرفه براي تمامي قشرهاي جامعه است اما بايد همانطور كه از دندان هاي خود مراقبت مي كنيد و به آن ها رسيدگي مي كنيد، به دندان هايي كه توسط روش كامپوزيت نيز پر شده است بايد رسيدگي شود. عوامل زيادي در طول عمر كامپوزيت ها موثر است كه برخي از آن ها عبارت است از كيفيت نوع مواد كامپوزيتي كه براي دندانتان استفاده مي كنيد، نحوه مراقبت هاي بعد از قرارگيري كامپوزيت در دندان، عادت هاي غذايي و آسيب هايي كه ممكن است به دندان برسانند، اما به طور كل ميانگين مدت زمان استفاده از كامپوزيت دندان پنج تا ده سال مي باشد.

مزاياي كامپوزيت

·         هزينه كامپوزيت دندان

·         زمان كمتر ساخت كامپوزيت ونير نسبت به لمينت دندان

·         جايگزين كردن كامپوزيت به جاي ارتودنسي

·         پر كردن فاصله بين دندان ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۵:۱۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

رنگ هاي محبوب در ارتودنسي رنگي

ارتودنسي رنگي نوعي ارتودنسي است كه در آن فرد مي تواند رنگ بريس خود را سفارش دهد. اين يكي از جذاب ترين بخش هاي درمان ارتودنسي است كه با پيشرفت تكنولوژي پا به دنياي ارتودنسي گذاشته است. در ارتودنسي رنگي فرد مي تواند با توجه به سليقه و روحيه خود، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب كند و در طول درمان از آن لذت ببرد. اين ارتودنسي بخاطر جذابيت هاي خاص خود مي تواند عاملي براي ترغيب كودكان به انجام اين درمان باشد.

انتخاب رنگ در ارتودنسي رنگي

در فرايند ارتودنسي دندان ، هر ۶ الي ۸ هفته لازم است كه بريس ها و براكت ها تنظيم شوند. متخصص ارتودنسي در هر جلسه نوارهاي كشي را تعويض مي كند. به همين دليل اين امكان براي فرد فراهم مي آيد كه رنگ كش ها را مطابق با نظر و سليقه خود تغيير دهد. برخي از افراد دوست ندارند بريس ها قابل مشاهده باشند؛ از اين رو از كش هاي شفاف و يا به رنگ دندان استفاده مي كنند. اين در حالي است كه برخي افراد از خود خلاقيت نشان مي دهند و رنگ هاي مختلف را انتخاب مي كنند. نكته اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين  است كه رنگ هاي انتخاب شده براي دو ماه در دهان فرد باقي خواهند ماند؛ از اين رو لازم است با دقت انتخاب شوند.

انواع رنگ هاي موجود براي كش ارتودنسي

رنگ هاي زيادي براي كش ارتودنسي وجود دارد كه در زير چند مورد از آن ها بيان مي شوند:

·         رنگ هاي روشن نئوني

·         رنگ هاي خاكستري و نقره اي

·         رنگ هاي سفيد و شفاف

·         رنگ هاي متاليك

·         رنگ هاي شبرنگ

بيشتربخوانيد... ارتودنسي متحرك نامرئي

رنگ هاي محبوب در ارتودنسي رنگي

همانطور كه گفته شد، در ارتودنسي رنگي مي توان از رنگ هاي مختلف استفاده كرد. برخي رنگ ها در مقايسه با رنگ هاي ديگر از محبوببت بيشتري برخوردار هستند. در اينجا چند نمونه را ذكر مي كنيم:

صورتي: دختران زيادي هستند كه رنگ صورتي رنگ مورد علاقه آن هاست. اما اين رنگ براي پسرها نيز مي تواند رنگ مناسبي باشد. تركيب رنگ بنفش و صورتي تركيب جالبي است. اغلب خانم ها رنگ هايي را براي بريس خود انتخاب مي كنند كه با رژلب شان آن ها ست شود.

آبي: رنگ آبي از چند نوع رنگ آبي روشن و آبي تيره تشكيل شده است. استفاده از اين تركيب رنگ روشن و تيره مي تواند انتخاب خوبي براي فرد باشد. به طور كلي آبي رنگ خوبي براي بريس محسوب مي شود. اغلب كساني كه چشماني آبي دارند، اين رنگ را  انتخاب مي كنند.

رنگين كمان: كساني كه در انتخاب رنگ با مشكل روبه رو هستند، مي توانند از همه رنگ ها به صورت رنگين كمان استفاده كنند. بيشتر متخصصان ارتودنسي در زمان مراجعه بيمار براي تنظيم براكت ها تنها دو رنگ مختلف را به بيمار پيشنهاد مي كنند. اما شما مي توانيد از متخصص ارتودنسي بخواهيد كه از رنگين كمان استفاده كنيد.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي فك بالا و پايين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۲:۰۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

اصلاح دندان هاي خرگوشي

دندان هاي خرگوشي ، شرايطي است كه مجموعه هاي فوقاني و تحتاني دندان ها با يكديگر همسو نيستند. دندانهاي فوقاني معمولاً بيرون زده و راه خود را به سمت خارج پيدا مي كنند. در موارد خفيف ، دندانها ممكن است چند ميلي متر از لبه هاي پايين لبه جلوتر باشد. در موارد شديد ممكن است دندانها روي لب پايين كشيده شوند اين شرايط روي لبخند شما و در نهايت اعتماد به نفس تأثير مي گذارد. علاوه بر آن  باعث ايجاد مشكلات بهداشتي مختلف دهان و دندان مي شود. خوشبختانه ، راه حل هاي مختلف دندانپزشكي زيبايي براي رفع مشكل موجود است. روكش هاي دندان يا ونير ها  يكي از راه حل هاي زيبايي دندانپزشكي هستند. اين روكش هاي سراميكي سفارشي روي دندان هاي شما قرار مي گيرند. ونيرها نقايصي را كه ظاهر دندانهاي شما را خراب مي كند ، مي پوشاند. در ادامه با بهترين متخصص ارتودنسي در تهران همراه باشيد.

آيا دندانپزشكان مي توانند دندانهاي خرگوشي را برطرف كنند؟

دندان هاي خرگوشي به دلايل مختلفي از جمله عادت هاي مكيدن ، سوزش زبان ، مشكلات در اندازه فك و غيره ايجاد مي شود. حل مسئله اغلب به علت بستگي دارد. بله ، ونيرها مي توانند در موارد خاص دندانهاي  خرگوشي را برطرف كنند. اما براي اين كار دندانها بايد كمي اصلاح شوند. امروزه ، همه مي خواهند راه حل سريع براي همه مشكلات پيدا كنند. ونيرها در مقايسه با ساير درمان هاي دندانپزشكي ، سريع و ارزان هستند. اما ، توصيه مي شود قبل از انتخاب روكش ، با يك متخصص دندانپزشكي مشورت كنيد.

بيشتربخوانيد... انواع ارتودنسي نامرئي

اهميت اصلاح دندانهاي خرگوشي

اكثر بيماراني كه به دنبال درمان دندانهاي خرگوشي هستند ، اين كار را انجام مي دهند ، زيرا آنها نگران زيبايي لبخند خود هستند. خوشبختانه ، مشكل دندان هاي خرگوشي از طريق تعدادي از گزينه هاي درماني قابل رفع است كه در بخش زير به آنها اشاره شده است.

·         درمان ارتودنسي

·         پيوند كامپوزيت

·         لمينت يا ونير پرسلن

·         تاج دندان

·         جراحي اصلاح فك

مراحل كامپوزيت دندان هاي جلو

در كامپوزيت دندان هاي جلو، متخصص دندانپزشك با بررسي دهان و دندان بيمار، چنانچه نياز باشد ابتدا ساير بيماريهاي دندان فرد مانند عفونت لثه را درمان و سپس اقدام به كامپوزيت دندان مي نمايد. "كامپوزيت دندان" به دليل اينكه نيازي به تراش دندان ندارد كمترين اسيب را به دندان ها مي زند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي زودبازده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۶:۳۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)